Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb het zelfde probleem nu met een Z18XE motor. Hier een nieuwe sensor van het merk Febi in gezet. Telkens als de auto “koud” lijkt te zijn gaat het lampje van motormanagement branden. Ik reset deze dan handmatig zelf met mijn PuroTech OBD reader. Auto rijdt vervolgens als een zonnetje.
Ook de connectoren maar eens goed schoon maken met contactspray?
Telkens de melding: P0340 Nokkenpositie sensor, onjuist signaal: bank 1
Hallo allen, ik heb zojuist een nieuwe astra 1.8 coupe gekocht met motor type Z18XE. Mijn oude had cruis control en die werkte ook. De nieuwe had het standaard niet. Nu heb ik de hendel over gezet (stekker voorbereiding was aanwezig) maar helaas werkt het nog niet.
Waar zou dit aan kunnen liggen?
Dank voor het Advies Ralbers!
Na heel wat speurwerk ben ik zelf ook al tot deze mogelijkheid gekomen. Ik zou alleen niet weten waar ik anno 2024 zo even een ecu kan lenen.
Nu ben ik van oorsprong een IT technicus en geen auto monteur, ik heb mij tot nog toe gered met de onderdelen die al vervangen zijn. Zou ik mijzelf ook redden met de ecu als ik over een opcon beschik?Tips waar ik een ecu kan lenen zijn welkom. Ik las her en der ook over ecu revisies, is dit nog een aanrader?
Dank voor de reacties! Ik heb aardig hoofdpijn van de auto maar kan er door recente kosten geen afscheid van nemen.
Het het uitvallen van de motor is inderdaad wel sinds ik de bobine heb vervangen. Inmiddels heb ik ook een EML327 adapter gekocht waarmee ik de ECU zelf kan uitlezen. Dit is de meest recente output!
Tanks @tomtom99 ik ga dit ook allemaal even controleren!
Car Scanner ELM OBD2
DTC report
Selected brand: Opel============1==============
P29FF(9B)
Raw code: 29FF9B
ECU: 11
Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Pending, Confirmed, Test not completed since last DTC clear, Test failed since last DTC clear, Warning indicator requested============2==============
P283F(19)
Raw code: 283F19
ECU: 11
Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Test not completed since last DTC clear
OBDII: Transmission shift fork C position – intermittent signal============3==============
P273F(19)
Raw code: 273F19
ECU: 11
Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Test not completed since last DTC clear============4==============
P26FF(9B)
Raw code: 26FF9B
ECU: 11
Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Test not completed since last DTC clear============5==============
P25F8(9B)
Raw code: 25F89B
ECU: 11
Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Test not completed since last DTC clear============6==============
P1021(19)
Raw code: 102119
ECU: 11
Status: Test failed, Test failed (current drive cycle)============7==============
C3895(06)
Raw code: 789506
ECU: 11
Status: Test failed============8==============
U3111(7F)
Raw code: F1117F
ECU: 11
Status: Test failed, Confirmed, Test not completed since last DTC clear============9==============
P0110
Raw code: 0110
ECU: 11
Status: Pending fault present, Validated and stored in non volatile memory
OBDII: Intake air temperature (IAT) sensor – circuit malfunction============10==============
P0325
Raw code: 0325
ECU: 11
Status: Test is inhibited by other DTC, Test has not been completed, Validated and stored in non volatile memory, Validated fault present at time of request, Validated fault has been present during this drive cycle
OBDII: Knock sensor (KS) 1, bank 1 – circuit malfunction============11==============
P1328
Raw code: 1328
ECU: 11
Status: Test has not been completed, Validated and stored in non volatile memory
Opel: Knock control, cylinder 3 – control limit reached============12==============
P1327
Raw code: 1327
ECU: 11
Status: Test has not been completed, Validated and stored in non volatile memory
Opel: Knock control, cylinder 2 – control limit reached============13==============
P1326
Raw code: 1326
ECU: 11
Status: Test has not been completed, Validated and stored in non volatile memory, Validated fault present at time of request, Validated fault has been present during this drive cycle
Opel: Knock control, cylinder 1 – control limit reached============14==============
P1329
Raw code: 1329
ECU: 11
Status: Test has not been completed, Validated and stored in non volatile memory, Validated fault present at time of request, Validated fault has been present during this drive cycle
Opel: Knock control, cylinder 4 – control limit reached -
AuteurBerichten