koene5000100

Aangemaakte reacties

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: nokkenas sensor #18556999
    koene5000100
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 January 2023

      Ik heb het zelfde probleem nu met een Z18XE motor. Hier een nieuwe sensor van het merk Febi in gezet. Telkens als de auto “koud” lijkt te zijn gaat het lampje van motormanagement branden. Ik reset deze dan handmatig zelf met mijn PuroTech OBD reader. Auto rijdt vervolgens als een zonnetje.

      Ook de connectoren maar eens goed schoon maken met contactspray?

       

      Telkens de melding: P0340 Nokkenpositie sensor, onjuist signaal: bank 1

      In reactie op: Cruise Control Astra G #18556864
      koene5000100
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 January 2023

        Hallo allen, ik heb zojuist een nieuwe astra 1.8 coupe gekocht met motor type Z18XE. Mijn oude had cruis control en die werkte ook. De nieuwe had het standaard niet. Nu heb ik de hendel over gezet (stekker voorbereiding was aanwezig) maar helaas werkt het nog niet.

        Waar zou dit aan kunnen liggen?

        In reactie op: Opel astra G Coupe 2004 P0110 & P1329 #18554858
        koene5000100
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 January 2023

          Dank voor het Advies Ralbers!

          Na heel wat speurwerk ben ik zelf ook al tot deze mogelijkheid gekomen. Ik zou alleen niet weten waar ik anno 2024 zo even een ecu kan lenen.
          Nu ben ik van oorsprong een IT technicus en geen auto monteur, ik heb mij tot nog toe gered met de onderdelen die al vervangen zijn. Zou ik mijzelf ook redden met de ecu als ik over een opcon beschik?

          Tips waar ik een ecu kan lenen zijn welkom. Ik las her en der ook over ecu revisies, is dit nog een aanrader?

          In reactie op: Astra G blok valt uit tijdens rijden. #18508284
          koene5000100
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 January 2023

            Dank voor de reacties! Ik heb aardig hoofdpijn van de auto maar kan er door recente kosten geen afscheid van nemen.

            Het het uitvallen van de motor is inderdaad wel sinds ik de bobine heb vervangen. Inmiddels heb ik ook een EML327 adapter gekocht waarmee ik de ECU zelf kan uitlezen. Dit is de meest recente output!

            Tanks @tomtom99 ik ga dit ook allemaal even controleren!

            Car Scanner ELM OBD2
            DTC report
            Selected brand: Opel

            ============1==============
            P29FF(9B)
            Raw code: 29FF9B
            ECU: 11
            Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Pending, Confirmed, Test not completed since last DTC clear, Test failed since last DTC clear, Warning indicator requested

            ============2==============
            P283F(19)
            Raw code: 283F19
            ECU: 11
            Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Test not completed since last DTC clear
            OBDII: Transmission shift fork C position – intermittent signal

            ============3==============
            P273F(19)
            Raw code: 273F19
            ECU: 11
            Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Test not completed since last DTC clear

            ============4==============
            P26FF(9B)
            Raw code: 26FF9B
            ECU: 11
            Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Test not completed since last DTC clear

            ============5==============
            P25F8(9B)
            Raw code: 25F89B
            ECU: 11
            Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Test not completed since last DTC clear

            ============6==============
            P1021(19)
            Raw code: 102119
            ECU: 11
            Status: Test failed, Test failed (current drive cycle)

            ============7==============
            C3895(06)
            Raw code: 789506
            ECU: 11
            Status: Test failed

            ============8==============
            U3111(7F)
            Raw code: F1117F
            ECU: 11
            Status: Test failed, Confirmed, Test not completed since last DTC clear

            ============9==============
            P0110
            Raw code: 0110
            ECU: 11
            Status: Pending fault present, Validated and stored in non volatile memory
            OBDII: Intake air temperature (IAT) sensor – circuit malfunction

            ============10==============
            P0325
            Raw code: 0325
            ECU: 11
            Status: Test is inhibited by other DTC, Test has not been completed, Validated and stored in non volatile memory, Validated fault present at time of request, Validated fault has been present during this drive cycle
            OBDII: Knock sensor (KS) 1, bank 1 – circuit malfunction

            ============11==============
            P1328
            Raw code: 1328
            ECU: 11
            Status: Test has not been completed, Validated and stored in non volatile memory
            Opel: Knock control, cylinder 3 – control limit reached

            ============12==============
            P1327
            Raw code: 1327
            ECU: 11
            Status: Test has not been completed, Validated and stored in non volatile memory
            Opel: Knock control, cylinder 2 – control limit reached

            ============13==============
            P1326
            Raw code: 1326
            ECU: 11
            Status: Test has not been completed, Validated and stored in non volatile memory, Validated fault present at time of request, Validated fault has been present during this drive cycle
            Opel: Knock control, cylinder 1 – control limit reached

            ============14==============
            P1329
            Raw code: 1329
            ECU: 11
            Status: Test has not been completed, Validated and stored in non volatile memory, Validated fault present at time of request, Validated fault has been present during this drive cycle
            Opel: Knock control, cylinder 4 – control limit reached

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)