Ja, het moet een paars relais zijn.
Controleer eerst de bedrading en het benzinepomprelais. Als de storing zich opnieuw voordoet, controleer dan of de ECU een signaal geeft om de benzinepomp zo dicht mogelijk bij de ECU in te schakelen, bij voorkeur bij de connector van de ECU zelf. Zo niet, dan moet deze worden gerepareerd of vervangen. Het probleem met deze ECU is dat de printplaat met dunne draadjes is verbonden met de connector in de ECU en na verloop van tijd vallen ze eraf, maar de gel kan de draad vasthouden en het probleem blijft zweven. Het komt ook voor dat de aansluitingen op de microcontroller eraf vallen, dan is reparatie niet mogelijk.
In ieder geval moet je de bedrading controleren voordat je de unit opent.
Het is misschien makkelijker om de benzinepomp gewoon aan te sluiten via een relais op het contact en het verder te vergeten.
Ik kan proberen de ECU te repareren, maar dat is niet altijd mogelijk, misschien is het makkelijker om hem te vervangen. Hier is een video van hoe je een vergelijkbare ECU repareert
https://www.youtube.com/watch?v=Coreball
AXzAyoW744o
Deze manier werkt voor mij. De auto startte normaal nadat ik de instructies had gevolgd.