Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
30 januari 2019 om 14:01 In reactie op: CD70 geeft geen gps symbool en werkt niet (opgelost) #18363575
navigatie doet het reeds weer. de gps module in de cd 70 was inderdaad defect.
problemen welke zich dan voordoen zijn.
1: Geen gps symbool in navigatie scherm zie foto hierboven
2: navigatie cd wil er niet meer uitkomen.
de printplaten zijn zeldzaam op ebay en je moet ook even kijken naar het nummer op je eigen printplaat. Om deze te vervangen heb je een soldeerbout nodig om twee bevestigingspunten los te solderen. verder is het dan 1 op 1 uitwisselbaar.
6 januari 2019 om 17:41 In reactie op: CD70 geeft geen gps symbool en werkt niet (opgelost) #18362916@ Opeltje17
bedankt voor je reactie en zal het zeker in mijn achterhoofd houden. waar denk je aan voor de gehele module?
grt Gerard
6 januari 2019 om 14:09 In reactie op: CD70 geeft geen gps symbool en werkt niet (opgelost) #18362912Complete cd module vervangen dus laser zou het niet kunnen zijn.
en ik heb deze getest in een andere vectra en functioneerde prima. ( is 1 op 1 uit te wisselen)
nog maar eens demonteren denk ik zo en kijken naar het nummer van de gps module
https://www.ebay.co.uk/itm/VAUXHALL-CD70-NAVI-DVD90-NAVI-GPS-MODULE-/232685741898
misschien is dit de oplossing.
26 februari 2015 om 12:36 In reactie op: P0234-Positieve afwijking laadluchtdrukregeling (opgelost) #18272466Tot op heden geen storing meer en vermogen is terug. Verschil tussen gevraagde laaddruk en actuele laaddruk is zo goed als weg. Zit nog wel iets verschil in maar geen gigantische verschil.
Tijdens de storingen was de gevraagde laaddruk 180 kPa actuele laaddruk 110 kPa. Nu is het verschil maximaal 10 kPaWat heb ik gedaan:
Alle vacuüm slangen gecontroleerd geen lekkage gevonden
Gasklephuis losgehaald en schoongemaakt met remreiniger.
Elektrische gedeelte van gasklephuis losgehaald en schoongemaakt met contactspray en droog geblazen met de compressor. deze zat tot aan de nok toe vol met olie. Zie foto.
EGR gereinigd, ook de toevoerbuizen naar de ERG.
Slang van intercooler naar gasklephuis ook schoongemaakt.
Gaslaatdruk sensor schoongemaakt, dit wat niet geheel overbodig. (een grote zwarte klont ) en het naaldje was niet meer te zien.
Afgelopen twee dagen kan ik geen storingen meer en kan de auto doortrekken tot aan de begrenzer zonder de storing 0234. Storing 1125 sinds het schoonmaken van het elektrische gedeelte verdwenen.
Tzt: Turbo vervangen, inlaatspruitstuk reinigen en nieuw gasklephuis omdat ik de olie niet echt vertrouw.17 februari 2015 om 08:29 In reactie op: P0234-Positieve afwijking laadluchtdrukregeling (opgelost) #18272465Na veel zoeken op forums nog wat gevonden is wel in het Engels
Trouble code P0234 indicates the powertrain control module (PCM) senses a dangerously high boost pressure from the engine’s forced induction system. Levels of boost in excess of recommended levels can compromise the structural integrity of the engine. Normally, an engine relies on the vacuum produced by the downward movement of the piston to draw the air and fuel charge into the engine. A supercharger or turbocharger is an air compressor used to increase the air and fuel charge entering the engine. This is known as “forced induction” which allows a much smaller fuel-efficient engine to create the power normally available with a much larger engine. The mechanical apparatus used in forced induction is divided into three categories, positive displacement (roots style), centrifugal and turbo. The roots style and centrifugal chargers are belt driven while the turbo relies on pressure from the exhaust to operate. A roots or positive displacement supercharger is positioned on the top of the intake. A centrifugal looks much like a rotary air conditioning compressor and is located on the driver’s side front of the engine. Turbochargers are located in line with the exhaust system. As boost pressure rises, the stress on the engine increases as well. Your engine has recommended boost pressure limits to preclude the possibility of engine component failure. Code P0234 is set when these limits are breached and should be corrected as soon as possible to prevent engine or transmission damage. Turbo chargers rely on exhaust pressure to spin the turbine blades fast enough to produce air pressure greater than atmospheric. However they have an inherent lag where the exhaust pressure is insufficient to spin the turbo fast enough to create pressure. Depending on the type of unit used, the turbo needs 1700 to 2500 engine rpm before it begins to “spool up.” Turbos spin around 250,000 rpm in full boost. Boost pressure increases with engine rpm. To regulate the boost pressure and prevent overboost, a wastegate valve is installed. Most modern turbos have an internal wastegate and external actuator. There is a rod from the actuator to the wastegate on the turbo. Intake manifold air pressure passes to the top of the wastegate. As boost pressure increases it begins to exert force on the spring in the actuator that holds the wastegate valve closed. The higher the pressure rises, the more it overpowers the spring, resulting in the wastegate opening and directing exhaust gas away from the turbo blades and preventing further increase in boost. Regulation of the pressure applied to the wastegate regulates the boost levels at specific rpm. To accomplish this, the computer uses barometric or MAP sensors, engine and transmission temperature sensors, knock sensors and intake pressure sensors to determine the amount of wastegate opening necessary to deliver the best boost levels. To regulate boost levels, the computer uses either a solenoid, stepper motor or pulse modulator. By regulating the pressure to the wastegate actuator, varying degrees of boost are possible. Symptoms.
The symptoms displayed for a P0234 code will depend on the cause of the overboost condition: The service engine soon or check engine light will illuminate. You will experience a loss of power. The engine may show signs of overheating. The transmission may show signs of overheating and harsh shifting. Additional codes associated with the condition set by P0234 may be present to help identify the cause. Codes are available for all electrical components utilized by the engine management computer for the control of boost levels. The engine may display signs of pre-ignition in the form of knocking. The engine may display ignition misfiring.
Causes Potential causes for this DTC include: In lieu of further trouble codes associated with the overboost condition it would be safe to say the problem is mechanical. The operation of the wastegate is the most probable. The wastegate is either stuck closed causing the turbo to spin higher than normal, thus causing the overboost. The rod from the wastegate actuator to the wastegate on the turbo is bent. A hose came off the wastegate or boost controller. A supply house to the boost controller or from the controller to the wastegate is clogged. Dodge trucks with a Cummins diesel have a peculiar problem. They run fine but the check engine light comes on and sets code P0234 at an idle, yet the light goes out several minutes later at cruise speeds. The digital boost control gauge is connected into the MAP sensor which has an intermittent fault at idle yet does not set a code. Replacement of the MAP sensor corrects this.
Diagnostic Steps & Possible Solutions Inspect the wastegate actuator rod to the turbo. Repair it if its bent. Inspect the hoses including the one from the boost controller to the wastegate actuator and the feed lines to the boost controller. Look for cracks or disconnected hoses. Pull the hose ends and look for plugged lines. Connect a vacuum pump to the wastegate controller. Pump it slowly while watching the actuator rod. Make a note of the inches of mercury necessary to actuate the rod, or whether the rod moves at all. Consult a service manual for vacuum necessary to actuate the wastegate. If it is out of specification, replace the actuator. If the rod fails to move or the wastegate actuator fails to hold vacuum, replace the actuator. If it holds a vacuum yet fails to move the rod, the internal wastegate in the turbo is stuck closed. Remove the turbo and have the wastegate repaired. Start the engine and disconnect the supply hose to the boost controller. Inspect it for obstructions and boost pressure. Install the hose and disconnect the hose on the opposite side of the boost controller. There must be boost pressure present – if not replace the boost controller.
Onderdeel op ebay gevonden:
http://www.ebay.nl/itm/Turbocharger-Turbo-Wastegate-Actuator-Opel-Vauxhall-Vectra-C-1-9-CDTI-2004-/321057127276?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item4ac07efb6c” onclick=”window.open(this.href);return false;16 februari 2015 om 19:39 In reactie op: P0234-Positieve afwijking laadluchtdrukregeling (opgelost) #18272464Zaterdag een bezoekje gebracht aan willem (wimv6) was een gezellige ochtend :thumb en thx voor de koeken niek.
Vandaag weer even terug en de Drukomvormer turbolader vervangen.
Kijken wat het gaat doen zal hem aankomende week even flink op zijn staart trappen.we houden contact
10 februari 2015 om 16:33 In reactie op: P0234-Positieve afwijking laadluchtdrukregeling (opgelost) #18272461@johanhummer9 wrote:
Hoeveel laaddruk wilt de motor en hoeveel krijgt ie?
Geen flauw idee.
Kan ik dit met de opcom uitlezen? en zoja waar moet ik dan naar kijken ?@jraaf wrote:
@kleinegee wrote:
ik kan mijn egr laten uit programmeren moet ik deze dan ook nog afdoppen met een plaatje?
Nee. Als ze het goed doen staat ie op 4 punten dicht in de ecu en zal dan ook niet meer open gaan. Hierdoor heb je ook geen afdekplaatje nodig.
Mijn advies: Laat het door KCP in Oisterwijk doen, die weten hoe dat moet :worsGroet jraaf
bedankt voor de snelle reactie dit is ook wat ze mij hebben verteld aan de telefoon zetten hem helemaal dicht.
ik ga het laten doen bij Tunex Automotive vriend van mij heeft daar goede ervaring mee.
Daar hebben ze zijn vectra c 150 pk naar de 202 pk gekregen en die rijd als een zonnetje.ik kan mijn egr laten uit programmeren moet ik deze dan ook nog afdoppen met een plaatje?
Kleine vraag:
Wie heeft er ervaring met het maximale toelaatbare geremd gewicht.
Heb een caravan op het oog maar die mag maximaal tot 1500 kg belast worden en weegt 1200 kg
Ik mag maximaal 1500 kg trekken. is dit goed te doen of zit ik dan echt op het maximale?
Auto zie onderschrift.De enne VOD is de andere niet, de prijzen verschillen enorm van VOD zo ook de servies. dat is mijn mening en in mijn geval vind ik
265 euro verschil heel veel. zo mogen best wat verdienen maar dit vind ik echt absurd.
Even wat prijzen:
Uitlezen auto: 35 euro (opcom 30 euro en onbeperkt uitlezen )
Aansteker unit vercta c: 73,50 euro (ex montage) internetprijs 25 euro
Kachelmotor vectra c: 550 euro (incl montage) internetprijs 199 origineel gm
Kachelweerstand vectra c : 440 (incl montage) internetprijs 175 origineel gm
Een besparing van 669.50 euro en dan ben ik in totaal 1.5 uur bezig geweest met alles mooi uurloon denk ik zo.@StefanDTI:
De kachelweerstand zit onder de kachelmotor. bij de eerste reparatie was deze motor defect de weerstand niet. Normaal gesproken blijft de kachelmotor bij een defecte weerstand het gewoon doen in de hoogste stand omdat de weerstand dan overbrugt word. dus toen bleek dat hij niets meer deed ging ik er van uit dat de motor wederom defect was. Achteraf bleek de weerstand helemaal niets meer door te geven en deed de motor het wel rechtstreeks op 12 v zonder weerstand maar met weerstand niet. hieruit maakte de vod op dat de weerstand helemaal was overleden. nu er een nieuwe inzit doet hij het dus ook gewoon weer. De eerste keer was dus alleen de motor defect en niet de weerstand en als ik dat destijds beide had gedaan was ik waarschijnlijk tussen de 800 en de 1000 euro kwijt geweest. de kachelmotor was al overdone qua prijs op het net heb je ze voor 150 euro en het is echt nog geen 30 min werk.@stefanDTI: de diagnose was goed weerstand is inderdaad defect maar bij de eerste reparatie niet vevangen. Waar het mij om ging was het gigantische verschil in prijs voor het zelfde onderdeel.
En als ik het niet zelf doe ben ik ook bij de dorpsgarage hoor :D@jraag: nee niet gedaan en gelukkig maar anders was ik helemaal genaaid.
@DennisD: ja inderdaad de onderste wel wat goedkoper maar die ik besteld heb is morgen in huis. En dat vind ik best 2 tientjes waard. Uit de united kingdom duurt het soms echt lang.De kachelweerstand is origineel gm en het betreft een vectra c dashboardkastje er uit 4 x torx schroefjes en dan twee stekkers los halen nogmaals twee torx schroefjes voor de wederstand. Is nog geen 30.min werk
heb het idee wim v6 wederom te hebben gespot echter niet in de vectra maar de ascona?
via de n470 naar de A13 en A20. hier ben ik er voorbij gegaan omdat ik al wat laat was voor het werk.Volgens mij staan op iedere cd van europa de hoofdwegen.
Als je kachelweerstand stuk is moet je blower het in de hoogste stand nog doen tenzij je kachelmotor het begeven heeft dan doet hij niets meer.
maar gewoon onderdelen op het net zoeken is stuk goedkoper en inbouwen in zo gedaanHier staan de bedragen
http://www.flitsers.nl/boete” onclick=”window.open(this.href);return false;31 mei 2013 om 11:48 In reactie op: Gister Vectra1.9Cdti V-line aangeschaft, aantal vraagjes #18146568@Erikje wrote:
@Matglas wrote:
Ja dat is de stekker.
Maar als de V-line een uitgeklede versie is wat zit er dan niet op?
De 12v plug voorin :D ????
Toch even een vraag wat je kwijt was voor de 12 volt aansluiting.
Ik ben bij de VOD geweest en die van mij rekent gewoon fuc&ing 52,50 :vertag.Als er iemand is die hem voor 12euro kan halen mag die mij een pm sturen maak ik het over incl de verzendkosten
@speaker wrote:
Van M3 heb je UV-protection , die er op doen en je hebt weer een mooie laag !
Thx Peter :thumb
Maar waar kan ik dit halen? heb wat zitten googelen maar kan het niet vinden.@beurjean wrote:
Kan je er geen blanke lak opspuiten of iets dergelijks tegen het verweren?
Ooit bij mijn astra g blanke lak gebruikt maar dit liet ook los op de duur.
@Erikje wrote:
Mag ik vragen wat je gebruikt hebt en waar je het haalt?
Mijn koplampen hebben ook wel een beurtje nodig als ik dat zo zie.Zoals het topic beschrijft heb ik in het verleden mijn koplampen al een keer eerder gedaan maar dan echt heel uitgebreid. Dit staat hier ook beschreven.
De tweede keer ( nu dus ) ben ik als volgt te werk gegaan.
Eerst heb ik de lamp schoongemaakt en met een apc van poorboys en iron x.
Vervolgens met korrel 3000 nat gaan schuren
Hierna ben ik gaan polijsten met
1 ste stap Monello Raffini veloce ( cutting factor 5/5 ) ( wool pad)
2 de stap Monello Menzzo ( cutting factor 3.5/5 ) ( orange Pad )
3 de stap Mequiars Plast X ( soft pad )
4 de stap Mequiars headlight protectant. ( Microvezel doek Monello )
Alle mijn spullen betreffende het schoonmaken en polijsten/ waxen haal ik bij carclean in Berkel en rodenrijs. Ze hebben ook een webshop.
ik hoop dat je er wat aan heb@TWA wrote:
Gewoon weer als nieuw! :thumb
En hoe is de lichtopbrengst? Zie LED stadslicht, dus neem aan ook Xenon er in? Moet weer mooi beeld geven lijkt mij
Enjoy
Nog geen idee nog niet in het donker gereden. Maar de lens is weer kras vrij dus moet een stuk minder strooilicht hebben
-
AuteurBerichten