Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hey manta maatje,
Toen ik dieje blauwe bij u zag staan dacht ik harde bak,draait precies toch een beetje anders uit!
Maar dit is wel een goede oefening voor als je aan je A-tje begint hè,al vorderingen gemaakt ondertussen?Greetz Gert.
best kan gaan lopen
Lang geleden beste vrienden ik weet het.
Maar ondertussen is er weer veel veranderd!
Manta heeft èèn en ander meegemaakt,andere veren,andere motor,Baasje gehuwd,en dit moest met de Manta plaatsvinden!!!!!
Hier in België,rechtstreeks bij de OPEL verdeler.
Effe bestellen en 2 dagen later afgehaald.Greetz Gert
John C,
Zo gaat dat het jullie halen hier wat,wij halen wat terug.
Zo blijft alles een beetje verdeelt:P
Een CC heb ik nog niet in bezit,m’n pa heeft er wel ene staan.Dit is mijn SR met zeer veel werk aan!!
31 januari 2011 om 20:50 In reactie op: Vervangen voorste veren manta a "iemand ervaring?" #17704109Kan weer aan de slag,de veerspanner die ik vorige week besteld had is toegekomen!
Al effe uitgetest,door een veer samen te spannen,dit word een fluitje van een cent!
Pics volgen.
Greetz Gert10 augustus 2010 om 20:47 In reactie op: Vervangen voorste veren manta a "iemand ervaring?" #17704105klemmen heb ik effe gekocht,vandaag geprobeerd.
Dat is geen lachertje hoor,èèn kant komt steeds weer los.
probeer ze toch zo gelijk mogelijk op te spannen!
werkplaats handboek gevonden,daar staat een spanner in die aan de binnenzijde van de veer gebruikt word.
Ziet er wel veiliger en stabieler uit!!
Morgen effe proberen na te maken.Groeten Gert
Hoi Hanzzz,
Deze kwam ik net tegen op tweedehands.be
http://img.2dehands.be/f/normal/76181813_2-opel-ascona-b-et-manta-a-capot-manta-couper-coffre.jpgPrijs is 100euro
Groeten Gert
In het begin is het effe zoeken,maar je krijgt het wel onder de knie!!!
Welkom op dit interssante forum Bassie.Greetz Gert
Velgjes zijn weer berubberd,185x70x13 laten opleggen.
Die veren veranderen is daarintegen een dikke merde!!!!
De korte eronder uit krijgen was geen lach,maar nu die lange er weer onder zien te krijgen,heel de boel hangt al uit elkaar,stabilisatorstang stuurstang,allemaal los. van die dingen gekocht om de veren op te spannen,zelfs als die erop staan zijn die veren precies nog te lang:swear:swear
Poging vandaag net gestaakt,dutje doen en morgen met verse moed nog eens proberen.Peerke,
Zoals hierboven reeds vermeld,groot gat dicht.
Zelf heb ik ook een gt deksel,ik heb de draaier een stop laten maken hiervoor,kleine gat een nippel om het darmpje over te schuiven.
Misschien zie je het op de foto.
@ckadett16v: daar moet ik je het antwoord op schuldig blijven,waarschijnlijk wel,misschien van een later model opel.
Zelf heb ik er een transparante filter tussen geplaatst,meer controle!!@bipsus: Tja veel werk is het wel,maar ga hem niet als oldtimer laten keuren,dus zal die wieltjes elk jaar wel eens nodig hebben.
Dus dacht ik,in 1 keer fatsoenlijk,nooit geen last meer.
@babyblue:Het beste? grijze of zwarte verf zal wel gelijk zijn! Gemakkelijker zou het wel zijn idd,de man waar ik de velgen van kocht zei het ook zo te doen. Maar bij het demonteren van de banden zag ik dat de binnenzijde ook zwart was,en ook de achterkant van de velg,vandaar dat ik het op deze manier gedaan heb.M’n helpers bij het afplakken,fijne vingertjes voor dat fijne werk!!!
Compressor maakte te veel lawaai volgens m’n oudste dochtertje!
Na het spuiten konden we het niet laten om de tape te verwijderen,ziehier het resultaat.
Morgen zien of de bestelde banden er zijn,en de voorste veren nog vervangen door originele.
Daarna lichten en remmen laten afstellen,en dan breekt het moment van de waarheid aan.Velgen volledig zwart gespoten,morgen zilvergrijze deel.
Monikkenwerkje dat afplakken.
@Manta73 Zal wel eens de oversteek wagen,maar zal maar voor een weekendje zijn dan!
Gestraalde velgen zijn ook weer thuis,wachtend op een par lagen lak!
Allee,we kunnen weer effe voort met de werken,originele velgen en veren op de kop kunnen tikken.
Niet ver van de deur,ook al eens een meevaller!!!
Velgen zijn weg naar de straler,veren kunnen er zo onder. Nog veel te proper om iets aan te doen! Zouden volgens verkoper maar een 40.000km onder een manta gezeten hebben,komen van een ongeval wagen. Kleurcode is groen,zouden volgens werknemer bij opel van een gte komen.
Morgen brengen ze m’n velgen weer,dan is het aan mij om ze weer een mooi kleurtje te geven. Banden zijn ook al besteld 185.70.13.
Hopelijk zullen ze op de keuring tevreden zijn met al dat originele???????
Van de week weer :kewlpicsGroeten Gert.
Dit kan toe, een werknemer bij Opel daeler heeft het allemal eens opgezocht voor me!
Ben er helemaal uit nu.
Moest hij dit lezen,bedankt Dirk!!!:worsWacht,wacht mannen, in Belgiê mag het wel, maar je moet van elk stuk de nodige attesten kunnen voorleggen.
Maar telkens je ook maar iets veranderd zal het inderdaad betalen zijn!!
Verlagen mag,maar…Wagens die verlaagd zijn na 1 mei 2003 moeten de volledige procedure doorlopen. Dit betekent keuring verlaging (bodemvrijheid), montageattest en validatieverslag met bijkomende wielgeometrie. In de periode 01/05-2005 tot 31-10-2005 hebben 954 voertuigen de volledige procedure ondergaan.
Dit komt van de site http://www.howe2tune.be
Veel blablabla,maar uiteindelijk mag je nog niks, ken mensen die een hele dag nodig hebben om hun wagen om te bouwen om naar de keuring te kunnen!!!Greetz Gert
Heeft JohnC vanop’t forum dit eens niet laten doen met z’n Manta a?
@Kermitkiller;zeker weten dat het me deugd deed!!!!!
MAAR!!!!goed en slecht nieuws.
Goede is dat de keerring voor de getrag just bij opel daeler is besteld,woensdag gaan afhalen.
Slechte,net naar de keuring geweest zonder manta welliswaar. Stationchef aangesproken over oldtimerkeuring.Ten eerste zag er da gene gemakkelijke uit!!!
Alles moet origineel zijn,velgen,juiste bandenmaat,niet verlaagt of met attest,minimum bodemspeling moet 10cm. zijn.
Wat een gezeik!!!!:fy1
Alle dan maar weer op zoek naar stukken he.Beetje down nu
@JohnC En al de anderen,bedankt voor de complimenten.
Dit is echt een forum waar je iets aan hebt,stel je een probleem voor of heb je een vraag,er word met man en macht naar een oplossing gezocht.
Dit is echt iets wat ik weet te waarderen,complimenten,kritiek,tips enz.
Genoeg lettertjes nu weer plaatjes!!!!
Aangez-1.jpg[/IMG]ien er in mijn tank geen filter meer zit,toch maar eentje tussen tank en pomp gemonteerd.
Dikke leiding naar de pomp.
Van de week een nieuw krikje gekocht,andere kon niet onder de vooras,maar 8.5cm ruimte!!
Volgende werkje,keerring zoeken en vervangen,olie zeikt eruit.
Beestje heeft deugd gehad van de eerste kilometertjes!!!
Ikke nog meer eindelijk weer manta-driver!!!!
Hoe verander ik de naam van dit topic????
Greetz Gertorigineel gepost door postbusmanta
Eerst die slang tussen luchthoeveelheidsmeter en inlaatspruitstuk er tussenuit halen en controleren op scheurtjes.Als je een andere luchthoeveelheidsmeter geplaatst zou hebben, zou het kunnen dat de veerspanning hierin te slap is. Dan krijg je dit probleem namelijk ook.
Luchtomloopklep zit op het thermostaathuis:
MOOIE MOTORRUIMTE!!!!!!!
daar kan je eens ergens mee komen:thumbup :wubM’n groen machientje doet het weer!!!!
Gisteren voor de eerste keer aan de praat gekregen en vanmorgen mee naar de bakker geweest.
na vele malen chekken blijkt m’n tankje goed dicht te zijn,gelukkig!!!
heb net een eerste poetsbeurt achter de rug,vuil beestje geworden na jaren stil te staan.
buiten kant blinkt al interieur :cry nog wel effe mee zoet.
volgende week eens naar de keuring rijden,ben eens benieuwd wat ze daar gaan vertellen.
Ben er net nog achter gekomen dat m’n Getrag olie verliest aan de ingang van de cardanas,hopelijk levert opel-daeler die dichting nog.
Volgende keer :kewlpicsGreetz Gert
Als ik effe vragen mag!!!
Wat is atf?? -
AuteurBerichten