Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
inmiddels weer wat verder…
zekeringen zijn ok
dashboardkastje eruit, toevoer van airco eruit
Airco ventilator loopt (duhhhh anders ook geen toevoer van koude lucht)
ventilator uit (stand 0) en temp van low naar high dan hoor ik motor/klep verstellen
Dus blijft verwarmen van lucht nog over lijkt me, hoe kan ik dat controleren?
Daarnaast lees ik ergens iets over calibreren van kleppen, maar kan nergens vinden hoe…Inmiddels werkt de parrot al weer paar weekjes naar behoren en bedenk me dat misschien handig is paar tips te geven adhv wat ik zoal tegen gekomen ben:
-zorg dat je tijd hebt, het viel mij tegen hoeveel tijd het kostte
-radio verwijderen ging moeizaam, 4 pinnen (oude spaken) er in maar geen beweging totdat ik via de achterkant de radio naar voren drukte.
-om de connector los te kunnen krijgen moet je de vergrendeling omzetten, zorg dat deze weer goed staat voor terugplaatsen.
-de tussenkabel van de parrot heeft grote connectoren die in de weg zitten, kijk goed hoe je de kabels legt. Zoveel mogelijk achter de radio uitsparing van het dashboard langs leggen. Dat scheelt enorm met terugplaatsen van de radio.
-bereiken odb stekker: asbak openen en dan vingers in de insparing en recht omhoog. (filmpje op you tube is erg onduidelijk… en met 2 schroevendraaiers wil het wel maar dat kost je een bevestigingslipje…)
-aftakken van geschakelde plus via de sigaretten aansteker plug is dan simpel.
-let op dat constante plus en geschakelde plus goed aangesloten zijn, staat ook aangegeven in parrot beschrijving.
-microfoon kabel kan via deurrubber en hemel mooi verborgen naar achteruitkijkspiegel.
-bouw alles niet te snel weer dicht maar pas als je zeker weet dat het goed werkt dat scheelt boel irritatieMisschien zijn aantal tips beetje overbodig voor de profs maar ja…
RODM (redt oe dr met… of succes)
Voor de installatie van een parrot is inderdaad ook de geschakelde plus nodig,
overal lees ik dat die bij de aansteker te vinden is maar nergens hoe je er bij kunt komen…
iemand nog een tip? (voordat ik weer een of andere vergrendeling kapot breek..)Collega van mij heeft vergelijkbaar akkefietje gehad met een VW Golf
Daar zat het probleem in de stekker van de trekhaak,
als er een plus vanuit de caravan op gezet werd bleef de motor ook lopen.
Ik neem aan dat je er niet continue een sleurhut achter hebt maar misschien is er wat in die richting te vinden..???
Succes ermee is een moeilijk verhaal en vast iets heel lulligs15 april 2008 om 10:41 In reactie op: motorstoring opel zafira 2.2 dti/distrubutieketting kapot #17397955Controleren van vacuum is idd geen gek idee, zie ook topic: diesel mist vermogen…
De vacuumslangetjes zijn makkelijk zelf te controleren, let ook op de rubber aansluitingen. Bij de garage kunnen ze makkelijk zien of er wat mis is met het vacuum en kunnen ze de vacuumklepjes aansturen om eea te controleren.probleem is opgelost! er waren 2 vacuumslangetjes kapot,
monteur heeft ze gerepareed met rubberverbindingsstuk er tussen, kosten vielen dus mee, alleen arbeidsloon
:wors voor de monteur! Daarna nog even de vacuum kleppen getest en lijkt allemaal in orde. Het vermogen is weer terug :DBedankt, toch maar ff afspraak gemaakt bij dealer, ze hadden al een idee, iets met lucht inlaat sensor,
maar kan volgens mij net zo goed iets met vacuum klep zijn…
je kunt er zelf zo weinig me, rekening zal wel weer turbo zijn idd:mad: -
AuteurBerichten