motorstoring opel zafira 2.2 dti/distrubutieketting kapot

Forumindex Forums Techniek Airco, lpg en diesel-vragen motorstoring opel zafira 2.2 dti/distrubutieketting kapot

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206818
    Swen
      Lid sinds:
      17 March 2008

      Heeft iemand enige idee wat er aan de hand kan zijn?
      Opel garage heeft motor uitgelezen weten alleen niet wat ze er mee moeten.
      Ben twee weken geleden met caravan op vakantie geweest na 300 km motorstroringlampje gaat branden vermogens verlies, auto aan de kant van het kontakt af opnieuw starten en weer verder rijden na 50 km weer storingslampje aan het branden. Naar de Opel garage in Duitsland daar zeggen ze dat het tussen dieselpomp en verstuivers zit blok is aan de voorkant ook een beetje nat. Advies auto laten staan en de Anwb bellen voor vervangend vervoer garage zegt 4 dagen nodig te hebben kosten 2000 euro’s(pardon) auto naar Nederland laten brengen bij Opel Bleeker Hengelo opnieuw aan de computer leidingen aan de buitenkant schoongemaakt en met talkpoeder ingespoten kijken of er lekkage is”‘ niet dus”. Auto heeft vorige jaar Feb 2007 een roetfilter gekregen maar dat kan het volgens de garage ook niet zijn.
      Auto rijdt zonder caravan goed geen problemen. Als er mensen zijn met dergelijke ervaring laat het me weten want duizende euro in reparatie’s te steken en niet wetende of het geholpen heeft zie ik niet zitten. Voor de rest is het een super auto met veel ruimte, zuinig, en je mag er 1500 kg mee trekken(eigen caravan weegt maximaal 1300 kg).
      Hopelijk kan iemandmij helpen alvast bedankt,
      Swen
      Code is door garage gewist kunnen niet meer zeggen welke code het was, hopelijk komt ie nooit meer terug maar bij een volgende keer schrijf ik hem op.
      28-05-2008.
      Even een aanvulling op dit item.
      Motor is maandag 19 Mei geheel in de soep gelopen.
      Omdat bij 120 km per uur op de snelweg de distrubutieketting knapt uit het niets.(Alle vloeistoffen waren op peil olie,koelvloeistof)
      Auto staat nu bij de Opel garage Bleeker in Hengelo er zal waarschijnlijk een nieuw blok in moeten, zijn nu aan het kijken welke onderdelen ze kunnen overbouwen om de kosten een beetje te drukken. (Turbo,dieselpomp,dynamo,enz)
      Zijn er mensen die eerder van problemen met distrubutiekettingen bij opel gehoord hebben?(riem wel)
      Ketting moet normaal toch veel langer meegaan dan 120000 km?
      Kosten liggen nu rond de 4000 euro.
      Hopelijk zijn na deze reparatie dan ook de problemen weg met de storing van eerder gemelde problemen.
      Ik wil een brief sturen naar Opel Nederland om te kijken wat hun kunnen doen, heeft iemand hier al ervaring mee?
      Zie julie reactie’s graag tegemoet.

      #17397952
      jsgsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 July 2004

        Wat voor fouten worden er uitgelezen? (foutcodes)
        Als je die codes weet is het toch iets makkelijker want nu is het alleen maar giswerk…

        #17397953
        Swen
          Lid sinds:
          17 March 2008

          Hoi,

          Dank je wel voor je reactie.

          De computer geeft geen duidelijke code aan. Alleen het gebied van …… Op dit moment rijden we ermee en loopt alles goed, geen lampje gaat branden etc. Blijkbaar dus waarschijnlijk alleen als de auto zwaar moet trekken. Het is dus voor ons en de garage ook giswerk en om nu het hele motorblok uit elkaar te gaan halen om te gaan zoeken |(met alle bijkomende kosten) terwijl de auto woon/werkverkeer het prima doet……

          Groetjes,
          Swem

          #17397954
          Nick-GSI
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            vaak is het een vacuum probleem, slangetje gescheurt oid

            #17397955
            kawa_nl
            Deelnemer
              Lid sinds:
              20 January 2006

              Controleren van vacuum is idd geen gek idee, zie ook topic: diesel mist vermogen…
              De vacuumslangetjes zijn makkelijk zelf te controleren, let ook op de rubber aansluitingen. Bij de garage kunnen ze makkelijk zien of er wat mis is met het vacuum en kunnen ze de vacuumklepjes aansturen om eea te controleren.

              #17397956
              Swen
                Lid sinds:
                17 March 2008

                Dank je wel voor reactie’s zal zeker het vacuum gebeuren na kijken of bij garage laten testen.
                Zou fijn zijn als er een slangetje kapot is, dan weet je in ieder geval waar het door komt.
                Grt,
                Swen van der Velde

                #17397957
                supergnoom
                  Lid sinds:
                  7 February 2007

                  Ik heb hetzelfde euvel gehad met mijn gts 2.2 dtr. Op enig moment scheurde mijn turboslang. Vermoedelijk zat er voorheen een klein gaatje in dat door veelvildig schuren langs een aircoleiding was ontstaan.
                  (Lees het vectra forum, staat een foto bij het topic)

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.