Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Is er ook een lijst bekend met knippercodes van deze motor?
Injectoren zijn vervangen en geen resultaat.
Kunnen de oude injectoren ook in een ultrasoon bad?Mvg
gat weer open boren, plaatje er uit slaan, en je kan er 1/2 duims draad in tappen. dit werkt goed heb het zelf ook al eens gedaan.
ben zelf ook loodgieter/ installateur, dus tapje regelen was het probleem niet en verloopen ook niet, heb er een knie 22 x 1/2 in gedraaid.best kans dat het druklager niet goed zit. heb dit zelf ook al eens gehad.
nooit problemen mee gehad, het enigste wat er dan gebeurd is dat gelijk na het starten van de motor de accu niet laad maar pas na 1 keer gas geven (dan word de dynamo wakker).
als je 1 keer gas gegeven hebt is er gewoon een goede laadspanning.
ik weet het wel, het is niet bevorderlijk voor de accu enz, maar dit is voor de cross en niet voor een straat auto!met auto cross had ik altijd een dikke olie lamp er op.
aan gesloten op de olie druk schakelaar, contact aan is dus lamp aan, motor draaid is lamp uit.nee hij word niet in de cross gebruikt.
vandaag er weer mee gereden op het TT in assen.
die blauwe plekken kon ik redelijk weg poetsen.merk/type?
zijn hier vervangings onderdelen voor?
want er zit een stalen schijf op geschroefd waar de koppeling tegen aan zit, en deze is op een paar plekken “blauw”.heeft de banden spanning niet te maken met het grip die de band geeft?
is mij laatst verteld dat ze op het circuit rijden met 2 keer de normale banden spanning.
wat is hier van waar? en wie heeft hier ervaring mee?Dus alleen bij iemand die een opcom heeft. (dealer ofzo)
@Vinci wrote:
@zsfg wrote:
Gaat het ECU lampje dan niet branden en hoe zit het met de emissie waarden (APK eis)?
Nee, als je pin 20 aan massa legt dan werkt het motormanagement zoals bij een 20XE gewoon zonder lambda. De 20XE moest dan wel weer op de LMM afgeregeld worden qua CO waarde, maar je kan dit eerst eens proberen en even bij de APK garage laten meten wat het doet. Mocht het een APK probleem zijn dan kun je het altijd heel eenvoudig terug bouwen door de lambda stekkers weer in elkaar te klikken en pin 20 los te trekken. Heb bij mij gewoon op het draadje van pin 20 een krokodillebekje gezet, maar dat gaat dan een oogje worden met de krimptang en dan kan hij op een van de boutjes van de ECU massa maken op het chassis.
P.S. Ik zou wel als je zonder lambda door het leven wilt gaan de kat er onder uit halen want die heeft dan geen zin meer. Aangezien het een Astra G is kon dit nog wel eens lastig worden met de APK omdat hij van na 96 is….
gaat dit ook werken met een m2.8?
als je de 4×4 gelocked hebt ben je daar de abs niet meer voor nodig, en als de abs niet aanwezig is tijdens de keuring knnen ze hem er ook niet op afkeuren. of het verstandig is om de abs te verwijderen is de volgende vraag. kan je geen andere weg bedenken voor de uitlaat of een andere plaats voor de abs?
welk type bougie’s had je er in dan?
heb ook ooit zoiets gehad met de denso bougie’slijkt me toch op een afwijking van je aangezogen lucht temp. heb je de temp sensor ook gemeten hoe warm die was?
pm
ik heb zelf ook eens de koppeling vervangen via het inspectie luikje maar toen kwam er GEEN olie uit. het olie peil wel gecontroleerd en die was goed. (5mm onder de plug). als je nog een f20 zoekt ik heb er wel 1 liggen.
kan best, maar ik heb noog wel een ecu liggen met tractioncontrol uit een calibra m2.8.
intresse?heb ook een omp koppeling in de crosswagen, het is een starre plaat met 4 sinterbrons pads en versterkte drukgroep (zeker versterkt!!).
heb er tot nu toe nog nooit problemen mee gehad en het rijd super! nooit meer een slippende koppeling gehad.heb je ook een storing? (mm-lampje in je dash?)
dan kan je ook eens knippercodes uitlezen.28 juni 2011 om 17:05 In reactie op: Vreemde vondst marktplaats: dik inlaatspruitstuk C20XE #17867362waar staat dat nummer ongeveer?
heb namelijk een vectra a gt 2.0 16v dis staan zonder traction control.@tim: krukas sensor al geprobeerd? als die stuk is loopt hij ook niet maar er komt dan wel benzine en vonk.
zou ook even de koelvloeistof temp sensor bekijken/ vervangen (met de blauwe of zwarte stekker)mooi man! foutje kan gebeuren he,
zaterdag naar ten boer om te rijden? gelijk uitproberen:Dheb je de stekkers van de stappenmotor en de klopsensor goed zitten?
heb dit ook een keer gehad namelijk, meende dat de rode stekker op de klopsensor moet zitten.
ga anders even de knippercode’s uitlezen dan weet je een heleboel meer.groetn uut ainrom
heey peter,
voor de cross ben je de oliepeilsensor niet nodig, alleen de olie druk sensor aansluiten met een controle lamp in je cockpit/dashboard ( recht in je smoel!).
heb daar een rode hella vierkante lamp (69×69) met een 10watt lamp voor gebruikt.
aansluiten als volgt: geschakelde + (contact aan) op de lamp en dan van de lamp naar de oliedruksensor. (dacht de blauw groene draad) je zult dan zien als je de motor uit hebt maar wel op contact dan brand de lamp en als de motor gestart word zal die vrijwel direkt uitgaan.groetn uut ainrom
dat versta ik wel onder een grote beurt namelijk (riem wisselen).
zit er geen rotzooi in je injector rail/ injectoren? dit i.v.m. de vervangen brandstof filter.
meestal zitten boven in je injectoren ook nog filtertjes die willen ook wel eens vervuilen.is de distributie riem ook vervangen?
misschien 1 tandje verkeerd? -
AuteurBerichten