Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
InSp betekent idd dat er een onderhoudsbeurt nodig is.
Bij mijn corsa-c uit 2005 zijn er geen vaste intervallen maar zijn de service-beurtintervallen afhankelijk van het gebruik (bij zwaar gebruik eerder een onderhoudsbeurt nodig). Volgens mij heet dat ecoflex o.i.d. Ik rij van beurt tot beurt ongeveer 40.000 km tot dat ik weer een melding krijg.
Na een servicebeurt reset de dealer de teller dan weer.De teller resetten kun je ook zelf doen:
Rem intrappen –> tegelijkertijd de dagteller indrukken –> terwijl je rem ingetrapt houd en het knopje van de dagteller ingedrukt houd moet je het contact aan doen en vast blijven houden totdat je streepjes in het display krijgt. Dan alles loslaten en de InSP teller is weer gereset.Ik weet niet of jij ook een Corsa met ecoflex hebt, of één met vaste intervallen (kun je in het boekje wel zien denk ik). Als het vaste intervallen is staat hij volgens mij geprogrammeerd op 30.000 km.
Waarschijnlijk heeft de garage idd de teller niet gereset, staat er op de papieren die je hebt niet een kilometerstand van de servicebeurten ? Dan zou je kunnen kijken of er nu ongeveer 30.000 meer op je teller staat?
Beetje laat antwoord
Het waren idd de homokineten, na vervangen ging ook die aan de rechterzijde bonken.
Nu gelukkig weer 2 nieuwe homokineten :DHeb na het vervangen nu een nieuw probleem:
In mijn linkervoorwiel zit nu een bepaalde trilling, het klink een beetje alsof de band gecupped is, maar dat is ie niet.
Het is nog licht, meer te horen dan te voelen maar ik kan het niet thuis brengen.
Wat zou dit kunnen zijn? Het was direct te merken/horen na het vervangen van de homokineet.Hey mensen!
Bedankt voor jullie antwoorden!
Vandaag nog even langs de dealer geweest, maandag wordt het gefixt onder G2-garantie :)Hoezen zijn echt gescheurd, dus moeten vervangen worden, 1 homokineet moet vervangen worden.
Gelukkig dat het maandag wordt gerepareerd, want maandagavond ga ik met de corsa op vakantie en hoop ik ruim 5000km te rijden in twee weken, dus dan is het wel fijn als ie goed is ;)
Bedankt voor jullie reacties allemaal!
Ik ga denk ik voor Pilot Proline, 8000K dan heb je twee jaar garantie… dus als ze het eerste jaar kapot gaan is dat nog geen ramp@ Harjan, bedankt voor je aanbod, als ik hulp nodig heb laat ik het weten!
Ik kom uit Almere, net vanavond een ritje heen en terug naar Zwolle gemaakt. Ik ben gewoon doodmoe van het turen in het donker… dat wil ik graag anders.
Welke Xenon-set (merk) hebben jullie gebruikt dan? En wat was er zo lastig aan die stadslichtjes?
Zijn de dimlichten makkelijk om te bouwen naar Xenon?ik zie door de bomen het bos niet meer met al die merken Xeninverlichting… kan iemand mij een goede Xenon H-7 set aanraden?
ok, dank! En zijn er verder nog regels voor wat betreft APK ?
@groenetijger: ik weet het eigenlijk niet wat er in zit, zijn bij de laatste beurt door de opel dealer geplaats (volgens het onderhoudsboekje). Ik zal eens kijken, anders zal ik ze vervangen door goede lampen en hopen dat het beter is!
@ Willem: IK heb inderdaad die lenslampje erin zitten. Wat voor Xenon set moet ik dan nemen en waar moet ik rekening mee houden met plaatsen? Xenon lijkt me trouwens wel heel mooi staan in mijn Corsa:wub
vast ;)
Ik heb er incl. afleverkosten 8500 voor betaald
Hey mensen!
Ik ben weer helemaal happy :D
kheb vandaaag mijn afgekeurde corsa-tje ingeruild tegen een Corsa C.
Bouwjaar mei 2005, uitvoering Full Rhythm, Z1.4XEP, 23500! km
Vrijdag kan ik hem ophalen!Groeten! JW
Bedankt voor jullie reacties!
Ik ga van de week even langs bij een beun (zitten hier genoeg, regio 036).
‘t zal mooi zijn als ie nog een jaartje mee kan (en ik ben er nogal aan gehecht).Als ik toch iets anders neem wordt het iets groters en diesel, wél hoogstwaarschijnlijk een Opel:thumbup
1x wiellager
2 achterbanden (niet zo’n probleem, ik had nog goede winterbanden)
2x roestschade veerschotels achter
kokerbalk rechtsvoor te ver geroestVolgens garage was ie het niet meer waard om te repareren
Auto heeft 181000 gelopen -
AuteurBerichten