Ashoezen gescheurd?

Forumindex Forums Modellen Corsa Ashoezen gescheurd?

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222983
    jwda
      Lid sinds:
      30 December 2008

      Hallo mensen!

      Vanochtend voor een safetycheck langs de dealer geweest.
      Daaruit bleek dat ik linksvoor en rechtsvooreen gescheurde ashoes heb, en het vet er allemaal is uitgelopen :wtf
      Naar schatting heb ik ruim 15000km met een gescheurde ashoes gereden.

      Hoe kunnen die dingen scheuren en wat zijn de gevolgen daarvan?

      Ik heb trouwens een Corsa C uit 2005

      #17693623
      sw16v
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 July 2004

        corsa C kwaaltje.. die klemmen zijn niet goed of iig die blijven niet zitten.

        scheuren kan ook, gewoon ouderdom en veel sturen.

        als je 15.000km heb gereden zo, dan zal die nu ook wel tikken onder het rijden?

        goedkoopste is, nieuwe ashoes en vet. en hopen dat het goed blijft.

        anders 2 homokineten….. dat is wel prijzig

        #17693624
        Famempeters
          Lid sinds:
          8 March 2008

          ik zou voor de optie gaan van los nemen oude zooi er af goed schoonmaken met remmen reiniger .

          dan as hoes er over heen goed het bijgeleverde vet in het kogel gewricht doen en de hoes afmonteren let op dat de klemmen goed vast zitten .

          ik denk dat de opgelopen schade niet zo groot zal zijn hoor denk helemaal niks .

          as hoes ongeveer €15 met vet er bij .werk kan mee zitten en tegen gaat het simpel lukt het me in een half uur ben ook wel is 4 uur aan het klooien geweest .

          ik haal met het borg veertje de homokneet kop los onder de wagen en dat wil wel is niet vlotten .

          Bert.

          #17693625
          Fearless
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 January 2005

            Die C corsa’s hebben een hard plastic hoes.
            Dat werkt niet, die gaan los op de klem. Als de hoes nog goed is kan je een slangenklem er om doen, dan hoef je de boel niet los te halen.

            Is ie wel stuk dan vervangen voor een rubberen. Nieuw vet er in dan ook.

            Heel veel corsa’s rijden al met knappende homokineten omdat er te lang zonder vet gereden is:D

            #17693626
            jwda
              Lid sinds:
              30 December 2008

              Hey mensen!

              Bedankt voor jullie antwoorden!
              Vandaag nog even langs de dealer geweest, maandag wordt het gefixt onder G2-garantie :)

              Hoezen zijn echt gescheurd, dus moeten vervangen worden, 1 homokineet moet vervangen worden.

              Gelukkig dat het maandag wordt gerepareerd, want maandagavond ga ik met de corsa op vakantie en hoop ik ruim 5000km te rijden in twee weken, dus dan is het wel fijn als ie goed is ;)

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.