Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Raammechanisme kapot. Het gaat maar om een kleine plastic geleider. Heb het bij mijn eigen auto al 4x moeten vervangen. En nu dus voor de 3e keer weer allebei kapot. Ik vind het best zo. Allebei gestut met een stuk hout.
2 augustus 2012 om 18:13 In reactie op: Wie wil en kan mij helpen met distributieketting Z22SE #18051565@Basgsi wrote:
van die originele set zou ik eerst nog een mailtje sturen met wat de lieferumfang is, daarbij weet ik niet 100% zeker of het compleet is,
zo heel goed is mijn duits nu ook weer niet. Met het eerste bedrijf, eigenlijk wel goede ervaring. heb er wiellagers en nog wat andere dingen besteld,
en paste allemaal goed.:thumb
2 augustus 2012 om 17:23 In reactie op: Wie wil en kan mij helpen met distributieketting Z22SE #18051563@2000 wrote:
@Basgsi wrote:
of je besteld in duitsland voor €170..
http://www.ebay.de/itm/SATZ-STEUERKETTE-OPEL-ASTRA-G-2-2-16V-Z22SE-BJ-01-05-/370631740230?pt=DE_Autoteile&hash=item564b5f8b46″ onclick=”window.open(this.href);return false;of een originele GM set voor €199
http://www.ebay.de/itm/Steuerkette-oben-Rep-Satz-Opel-Z22SE-neueste-Ausf-WOW-/280908254113?pt=DE_Autoteile&hash=item41676fcba1″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Dat is geen geld!! Ik vond die in Engeland al niet duur :D
Ik heb expres de link even bekeken want ik dacht : voor 200 euro heb je alleen de dis. ketting en de nokkenastandwielen, maar niks is minder waar. :thumbupBedankt dat jullie voor me hebben gekeken :thumbup . Dat setje ga ik aanschaffen, twijfel alleen welke set. Nu nog iemand vinden die dat kan!
2 augustus 2012 om 09:17 In reactie op: Wie wil en kan mij helpen met distributieketting Z22SE #18051558@koenelsenaar wrote:
Zijn ook geen goedkope dingen om een distributieketting te vervangen…
Geen idee wat ik aan materiaal kwijt zou zijn, en welke tijd er voor staat om een ketting e.d. te vervangen…
31 juli 2012 om 10:02 In reactie op: Wie wil en kan mij helpen met distributieketting Z22SE #18051556red-bull bedankt voor je opmerking. Ik woon in Elburg, vlak bij Walibi World. Ik wacht eerst even of iemand tijd en zin heeft om me te helpen. Het hoeft uiteraard niet gratis te gebeuren. Maar een rekening bij een garage kan ik helaas niet betalen.
30 juli 2012 om 10:48 In reactie op: Wie wil en kan mij helpen met distributieketting Z22SE #18051554Koenselaar, bedankt voor je reactie. Ik wacht even af of zij dit topic ook lezen. ;)
@wim-v6 wrote:
Carlo’s opgave is Bijde kettingen en spanners ervan..
Mocht er onverhoopt iets extra’s kapot zijn zal hij je daarvan op de hoogte brengen.
Willem
Dus eigenlijk is de prijs van mijn monteur ook zo gek nog niet. Hij heeft uitgerekend dat als alles vervangen moet worden ik op maximaal 870 euro uitkom. En als het alleen de kettingen en geleiders zijn kost het 630 euro. Als er iemand is die het voor minder kan en/of wil doen hou ik me van harte aanbevolen. Heb namelijk nog steeds geen baan gevonden :(
@CarloAstra wrote:
@Justin1973 wrote:
@CQPV6 wrote:
als dit materiaal incl montage betreft, vind ik het geen rare prijs… der zijn er zat die meer voor een riem betalen (ik niet zeg maar :ass )
Het is inderdaad incl alles. Een kennis heeft het vrij nauwkeurig uitgezocht. Die 630 euro is de minimale prijs, Als het tegenzit kan het max 870 euro worden. Laatste 2 jaar heb ik de aanschafwaarde van de Astra aan reparaties gehad. Ben er eigenlijk wel een keertje klaar mee :(
Ik vind het toch aardig geld. Ik zelf heb al een hoop van deze kettingen vervangen. Maar de klant hoeft bij mij nooit meer als 620 euro te betalen. En dat is voor 2 kettingen vervangen. Het is wel altijd verstandig om beide kettingen te vervangen ivm scheurende geleiders van de balansasketting.
:hmmz Mijn monteur rekent 12,50 per uur, dus dat is de hoofdprijs ook niet echt. Hij heeft het vrij nauwkeurig uitgezocht. Gebruik gemaakt van TIS bij de opel dealer. Hij vertelde mij dat als alles meezit het bedrag op ongeveer 630 euro uitkomt. Maar bij het ‘slechtse’ scenario komt het bedrag op 870 uit. Het lag er aan welke onderdelen er vervangen moesten worden. Dat kon hij van te voren niet zeggen. Ik heb er te weinig verstand van om te kunnen zeggen of het (te) duur is. Maar als jij het wilt doen ;)
@midnight black wrote:
En dan te bedenken dat het blok in het filmpje niet in de auto hangt. :D
Ja inderdaad. Auto’s zijn heel handig en soms nog mooi ook, maar als je tegen hoge reparatiekosten aanloopt wordt het snel minder :thumbdown
http://youtu.be/9RBy7nVAMAo” onclick=”window.open(this.href);return false;
Als ik bovenstaand filmpje bekijk begin ik er zelf maar niet aan :???:
@CQPV6 wrote:
als dit materiaal incl montage betreft, vind ik het geen rare prijs… der zijn er zat die meer voor een riem betalen (ik niet zeg maar :ass )
Het is inderdaad incl alles. Een kennis heeft het vrij nauwkeurig uitgezocht. Die 630 euro is de minimale prijs, Als het tegenzit kan het max 870 euro worden. Laatste 2 jaar heb ik de aanschafwaarde van de Astra aan reparaties gehad. Ben er eigenlijk wel een keertje klaar mee :(
Bij mijn opel dealer vertelden ze dat de EGR klep van een Z22SE niet softwarematig uit te schakelen is. Ik heb destijds een nieuwe EGR klep moeten aanschaffen…
@wim-v6 wrote:
Repareren, zo is ie ook niks waard…
Willem
Als ik het geld zo had liggen had ik m al laten repareren ;) Wat vind je van de kosten trouwens?
Dag allemaal, tijdje niet online geweest. Maar de astra rammelt nog steeds aan alle kanten. Prijsopgave gevraagd voor het vervangen van de distributieketting…. Bij een niet officieel autobedrijf zeg maar ;) in het gunstigste geval kost het me rond de 630 euro. Ik wil dat er eigenlijk niet meer aan uit geven. De astra is van 2001 en ik heb al een hele serie reparaties achter de rug. Op een gegeven moment is de koek (en het geld) op!
Ik vraag nu om advies. Wat kan ik het beste doen?
Het spruitstuk is al vervangen, dus daar kan het iig niet meer aan liggen. Heb wat bekeken bij autodata en op youtube, heb er eigenlijk niet zoveel vertrouwen in om zelf de ketting te vervangen. Heeft iemand dit wel eens gedaan, en is het een beetje te doen??
zal ik eens met een hele rare suggestie komen die je totaal niet verwacht
zoek het eens in de distributie
ik heb namelijk een vectra gts gehad met het zelfde blok en dus met een distributieketting . bij mij was de spanner versleten en is de distributie een tand verkeerd komen te staan .
hierdoor zat er een rammel / trilling in het blok die via de aandrijflijn door de hele auto te voelen / horen was .
weet niet zeker of dat het is , maar je verhaal klinkt precies als mijn vectra destijds
Het is geen rare suggestie! Vandaag zijn alle rubbers, uitlaat, flexibel gedeelte e.d. gecontroleerd. CO2 meting gedaan, en alles was prima. Ik sprak laatst iemand die het over de balans as had. Ik wist niet eens dat die in mijn blok zitten, maar ze zitten er dus wel in. Ook de distributieketting maakt een ‘rauw’ geluid. Vermoedelijk zit het m daar dus in. Dus hoogst waarschijnlijk dat jouw suggestie de goede is. Helaas kan de monteur de komende tijd niet verder met mijn auto, dat wordt pas over een paar weken weer. Dus tot die tijd op de fiets. Want het is geen gehoor in de auto. Of als er iemand is die ervaring heeft met dit soort dingen, die kan mij altijd een PM sturen. Allemaal bedankt voor de reacties. Ik hou jullie op de hoogte. En iedereen een goede jaarwisseling! :thumbup
Ik heb de auto niet meer op de heftruck staan. Maar zouden slechte rubbers voor zoveel resonantie in de auto kunnen zorgen?
En het is van de een op de andere dag gekomen. Ik kom trouwens uit Elburg, ligt tussen Zwolle en Harderwijk in.
Wederom iedereen bedankt voor zijn reactie(s)
Betere foto’s heb ik niet kunnen maken (batterij leeg van de telefoon)
Vandaag de rammelbak maar eens op de brug (heftruck ;) ) gehad. Alle punten gechecked die jullie hebben aangegeven.
Weet eigenlijk niet waar ik het zoeken moet. Uitlaat hangt volledig vrij. Hitteschild zit goed vast. De draagrubbers, geen idee eigenlijk hoe je dat test, maar zien er nog redelijk goed uit. En dan kom ik bij het flexibele gedeelte. Het gaas eromheen is iig los, maar geen idee of de pijp eronder goed is. Buiten de auto hoor je eigenlijk niet veel bijzonders, maar binnenin des te meer! Zal even wat foto’s plaatsen, misschien dat iemand er iets aan kan zien. En anders toch maar naar de garage ermee. Het komt financieel nooit echt uit, maar nu helemaal niet :(Bedankt voor de reacties.
OscaR16v, het spruitstuk week af t.o.v. het originele en ook een nieuwe pakking. Maar met het gepaste geweld kreeg ik m passend, tenminste paste hij er goed op. Dus ik twijfel er niet aan dat daar een lekkage o.i.d. is opgetreden.
Astraman, er zit een nieuwe pakking op.
Robert_Corsa, misschien kun je wel eens gelijk hebben.
GSI racer, ja de draagrubbers zijn goed, alles nagekeken en voor de zekerheid nog gesmeerd…
Maar is het dan mogelijk dat een kapot flexibel gedeelte voor zoveel lawaai in de auto kan zorgen??
Bedankt voor jullie reactie. De uitlaat hangt netjes in de rubbers en raakt de carrosserie nergens… En het geluid is spontaan gekomen. Ik startte de auto ‘s ochtends en dacht:”HUH??”
Ik hou wel van een sportief geluidje maar dit maakt het rijden totaal niet meer leuk! -
AuteurBerichten