Astra G Elek.raam LA

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G Elek.raam LA

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17251373
    Astra_DLS
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 March 2008

      Vanmiddag had ik mijn raam Links Achter iets open staan (net als alle andere ramen). Toen ik het raam sloot, hoorde ik een raar geluid (kraken denk ik ).

      Daarna even getest en iets open gedaan en weer gesloten. Vanaf daar ging het fout. Ruit reageert niet meer op het knopje (bij sluiten gaat ie open, of doet ie niets). Ik kon het raam met de hand wel naar beneden doen en omhoog tot ca. halverwege. Toen hebben we em samen even geforceerd en wel weer dicht gekregen, maar ging niet van harte.

      Wat zou dit kunnen zijn?

      #18056181
      Justin1973
        Lid sinds:
        25 December 2011

        Raammechanisme kapot. Het gaat maar om een kleine plastic geleider. Heb het bij mijn eigen auto al 4x moeten vervangen. En nu dus voor de 3e keer weer allebei kapot. Ik vind het best zo. Allebei gestut met een stuk hout.

        http://www.mijnautoonderdelen.nl/auto-onderdelen/opel/astra-g-caravan-combi-00-1998-00-2004/12-16-v-kat-02-1998-09-2000-48kw?pid=4&menucode=21&partcode=1164

        #18056182
        Astra_DLS
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 March 2008

          Stutten gaat bij mij niet echt werken aangezien ik de ramen erg vaak open heb staan. De achterraam unit kost op die site ook maar iets van 45 euro, dus dat valt me nog mee.

          #18056183
          Astra_DLS
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 March 2008

            Vandaag ook even navraag gedaan wat de reparatiekosten zouden zijn bij een goede garage alhier. De kosten zouden ca. 75 euro zijn.

            Valt me alles mee! Het onderdeel zelf plaatsen weet ik nog niet, heb vandaag op de sloop even een omega opengesloopt en ik zag dat mezelf nog niet echt achter het deurpaneel vandaan halen.

            #18056184
            Opeltje17
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 January 2012

              Is best zelf te doen met een beetje verstand en juist gereedschap alleen goed oppassen als je het mechanisme van het raam los haalt dat je raam niet naar beneden dondert succes :thumbup

              #18056185
              Astra_DLS
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 March 2008

                Het gereedschap heb ik wel, maar ik ben toch bang dat ik het zou slopen, met name het plastic achter de deur bekleding en de deurbekleding zelf.

                en voor 30 euro laat ik het plaatsen, ga ik dus nog even over na denken.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.