jules robbrecht

Aangemaakte reacties

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Insignia 1.5cdti motorvermogen beperkt #18554083
    jules robbrecht
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 July 2024

      <p style=”text-align: left;”>Op temperatuur komen doet hij vrijwel heel snel en verloopt normaal.</p>
      <p style=”text-align: left;”>Ik doe geen korte afstanden met de wagen, meestal autostrade naar het werk.</p>
      Vind het toch raar dat hij bijna 2l/100km meer verbruikt dan op papier. Dat is veel meer dan de gebruikelijke 20% meer verbruik tussen handbak en automaat.

       

      In reactie op: Insignia 1.5cdti motorvermogen beperkt #18554058
      jules robbrecht
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 July 2024

        Wel in de eerste plaats om cat en EGR eens te reinigen zonder iets te moeten opendoen.

        Ik rij idd met de automaat en heb nu gemiddeld verbruik van 5,9l/100km.

        Als de wagen koudstart dan kan deze soms de eerste 5km een verbruik van maar liefst 12l/100km hebben, hij wordt niet warm maar de ventilator van koelrooster draait volle bak en bij stilstand overheerst een dieseluitlaatgeur (veel meer dan normaal).

        Ook onlangs opgemerkt: nu is al mijn “gelekte” vloeistof terug in de collectorbol gevloeid met als gevolg dat ik teveel koelvloeistof heb waardoor ik wat moet aflaten.

        De wagen heeft 58k km en nergens lekken.

        Het blijft nog steeds een mysterie

        In reactie op: Insignia 1.5cdti motorvermogen beperkt #18553701
        jules robbrecht
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 July 2024

          Hey,

          Ik las jullie beschrijving en heb net hetzelfde probleem. Koelvloeistofpeil gezakt, bijgevuld maar nergens een lek gevonden. Ook geen mayonaise in de pot. De wagen verbruikt enorm veel bij koudstart (12l/100km), moet je ook eens op letten.

          Momenteel heb ik een gemiddeld verbruik van 6,2l/100km wat in mijn ogen veel te veel is (2l/100km meer dan op papier) voor een driepitter van 1500cc.

          Ik tast ook nog steeds in het duister maar na wat ik allemaal gelezen heb op het net spreekt men van EGR of katalysator.

          Nu heb ik een flush/reiniging besteld voor de motor. Ik kan maar proberen…..

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)