Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hoi Jan,
Bij de 1.9 ZDT(H) ging vroeger (model 2004/2005)het emissie lampje (oranje autotje met baco sleutel er door) knipperen als ie ging regenereren.
Dit vonden eigenaren maar eng en naar overlevering bleek dit door de dealer uitgezet te kunnen worden. Kunt bij een GOEDE vod dit eens navragen.Groet jraaf
[quote quote=18335283]Ik heb een c1 uit 2003
En ik hoor officieel xenon koplampej te hebben
[/quote]
Als je een C1 uit 2003 hebt welke oorspronkelijk uitgerust was met af fabriek xenon heb je er een hele dikke kans op dat je de juiste cim al hebt. Dit zijn ze gaan weg bezuinigen vanaf eind 2003 begin 2004.
Groet jraaf
[quote quote=18335268]Ik heb een c2 model.
Ik heb nu momenteel ahl maar wil upgrade naar afl.
Dus zou ik enkel de koplampen kompleet moeten hebben en eventueel een cim met gyr sensor als de mijn dit niet heeft.
En hoe kan je dit juist checken met de opcom??
Alvast bedankt.Grts
[/quote
AHL ken ik niet.
Een C2 met xenon af fabriek zal dan waarschijnlijk alleen nog de AFL met stuurapparaten en de cim nodig hebben. In de opcom dien je de ‘meetblokken’ van de CIM of BCM op te zoeken en dan kun je zien of de optie beschikbaar is. Ben vergeten hoe het heet Heb geen vec meer en heb zeker 2 jaar geleden voor het laatst naar die optie gezocht.Groet jraaf
Top dat ie weer op de weg is.
Veel rij plezier.Groet jraaf
Mod is prima te doen.
Als je nu standaard Halogeen hebt zul je de volgende onderdelen nodig hebben:AFL koplampen
AFL stuurunit welke gemonteerd zit op de koplamp die aan de bestuurders kant zit.
Balasten en lampen
hoogte regulering sensor op voor en achter as
CIM module met gyr sensor welke de stuurbeweging meet en zodoende de koplampen de juiste kant op stuurt. Kun je met opcom controleren.
Kabelboom vanaf centraal unit in motor ruimte
Regelunit welke naast de accu zit met de juiste aansluitpunten voor AFL.Volgens het Engelse forum is de kabelboom niet nodig en kun je deze omzeilen door wat draad door te lussen. Indien je dit serieus wilt gaan doen kan ik die wel voor je opsnorren.
Verder was ik met die mod in het achterhoofd bezig en heb daarom nog wel wat onderdelen liggen.
Sensor voor voor en achter as heb ik met stekker.
Zekeringkast met de juiste regelunits.
Originele koplampstekkers voor AFL heb ik ook nog liggenOverige spullen zitten of nog in mijn vec of kun je wellicht scoepen bij forumlid wat mijn AFL units heeft overgenomen. Hier zaten de juiste stuur units en balasten nog op.
Groet jraaf
ff wennen voor mij die tourer versie.
Groet jraaf
Strak Gerhard, bijna af
Groet jraaf
Brandstoffilter vervangen of ontwateren. Afhankelijk van of het een diesel of benzine is. Door de vorst bevriest het vocht in het filter en meet de ECU een drukverschil waardoor het MM lampje gaat branden. Mijn devies, elke 25 duizend het filter vervangen.
Groet jraaf
@speaker wrote:
En je zal me hier wel zien hoor…
Heb je wel eens gekeken op het Insigniagedeelte???? Daar gebeurd niet veel… (lees: niks):puke Zeg maar gerust geen ene
:puke :mrgreen: :mrgreen:We zien je hier graag :jerry
Groet jraafDe eerste heb ik vervangen.
Hiervoor kun je bij KCP of Miltek een vervanging krijgen met draad voor je sensor en geen verdere inhoud. Blaast behoorlijk :puke :thumb Zou max 10 pk extra geven. De 2de heb ik er gewoon mog in vanwege de keuring. Mijn map is er wel op aangepast. Weet niet of dit noodzakelijk is. Kun je telefonisch navragen bij KCP Oisterwijk.Groet jraaf
3 september 2016 om 13:44 In reactie op: Vec C1 Z1.9DTH 2004 by jraaf / Kleine handige mod #17785245Vandaag een irritant loszittend knipperlichtje vast gezet. Wel ff de luchtfilterbox demonteren en daarna een drukveer voor de motorkap geplaatst.
Kwestie van de originele C1 bout in de motorkap tappen en bij de C2 koplamp netjes wst in de weg zittend plastic verwijderd met de dremel :angel
Groet jraaf
Ik heb een mooie mod voor je gespot king:
Groet jraaf
Welkom Peet met die machtig mooie Insignia :jerry
Veel plezier toegewenst :thumbGroet jraaf
2 september 2016 om 20:11 In reactie op: Signum c2 1.9dth Dennisd. Update 19-8-2016, kuch kuch stof #18152048Mooi gezicht zo een schoon inlaat spruitstuk king:
Waarom laat je de egr niet wegschrijven? Dan kan ie er gewoon uit.
Bij mij is die hele santekraam foetsie. Bij ‘t uitlezen krijg je dan de foutmelding dat de egr niet aanwezig is maar verder geen enkele storing king:Groet jraaf
@GTS Vectra wrote:
Zeer knappe antenne voet Signum/SW GPS!!!
http://link.marktplaats.nl/m1084161665?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios” onclick=”window.open(this.href);return false;
ff op letten met dit item :hmmz De adverteerder schrijft dat ‘t om een GTS uitvoering gaat. Die passen niet op een signum of SW, tenzij je het niet erg vindt dat de achterklep niet meer helemaal open kan. ff navragen dus bij de adverteerder voor aanschaf.
Groet jraaf
Ah, geen DPF. Mazzelaar king:
In de downpipe bij de ZDTH zit een voorkat en dan nog 1 na het flexstuk voor het dpf.Het dpf weg is het programmeerwerk. De kat in de downpipe dacht ik ook. Die na het flexstuk weet ik niet want die zit er bij mij nog op.
Werd mij ook geadviseerd die juist te behouden van wegen de roetmeting en mogelijk extra stank in de auto :shock:Groet jraaf
Om welke kat gaat ‘t?
Ik heb de voorkat in de downpipe verwijdert en het DPF leeg gehaald. De kat voor het DPF heb ik laten zitten. Alles sensoren ook nog gewoon aangesloten maar je moet wel e.e.a. wegprogrammeren anders krijg je ge-emmer. Tot op heden bij de APK( nu al 4 jaar op rij)geen enkel probleem met de roetmeeting :agent
Groet jraaf
30 augustus 2016 om 11:35 In reactie op: Mark’s Vec. C2 2.2 16V STW : wisseling op de oprit #18146404Ik Kom nog wel eens langs voor advies over centreerringen.
Veel plezier toegewenst met de Audi :agentGroet jraaf
Of ie gaat flikkeren is afhankelijk van je xenonset.
Ik gebruik Mtec balasten in mijn C1 welke can proof zijn. Je kunt er ook warning cancelers tussen zetten maar met de opcom xenon op aanwezig zetten is ook een goede manier.Groet jraaf
Gister de schuur uitgeruimd om wat orde te krijgen in de goodies die nog op de vec mogen :angel
Heb nog 2 ledere deurpanelen achter voor een gts
Komen uit een OPC zijn met zilver stiksel. Gratis af te halen te Utrecht. Ik zal ze vanavond in de juiste sectie zetten. Zijn nog top, alleen schoonmaken :angel
Groet jraaf
lsd plaatsen, gaat ie wel de bocht om :sleeping
Wat zonde idd :(Groet jraaf
@gwriemersma wrote:
In de Meern maar waar waren JULLIE :jerry
In me schuur,
Ruimte aan’t maken voor mods.
:pukeHad beter gelijk ff kunnen langs komen :vertag
Groet jraafWelkom en veel plezier en veilige km toegewenst met de GTS :thumb
Groet jraaf
21 augustus 2016 om 20:58 In reactie op: micvec`s vectra gts brembo schijven en blokken gemonteerd #18287283De raambreuk op de zijramen achter (bij de station)wordt gedetecteerd via 2 contacten.
De BVM nf is je body controle module welke de opties ondersteunt als alarm, sport stand, etcNF is de IDENT CODE van de serie van de BVM. Die afvfabriek het alarm ondersteunt.
Groet jraaf
21 augustus 2016 om 07:58 In reactie op: micvec`s vectra gts brembo schijven en blokken gemonteerd #18287280Wat ik er van begreep is dat het systeem nog al eens onverklaarbaar ‘af’ gaat en dat diverse eigenaren daar een beetje gek van werden. Anders even hier op het forum naar de ervaringen vragen.
Groet jraaf
-
AuteurBerichten