Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb dit bij mij pas ook verholpen het relais maakte geen goed contact, even de achterkant van het relais losgesoldeerd contactpunten en koperen plaatje opgeschuurd en hij draait weer als een nieuwe.
Het relais is dat kleine tonnetje dat op je startmotor zit.@M. Hulst wrote:
Tja ik had het serie nummer op het motorblok opgezocht, (of het was 2.0S, ik weet het niet zeker meer :S)
zoek het vanmiddag wel even opnieuw op voor de zekerheid..Hier gaat het iig allemaal om :D
Mooi Atje! een S heeft geen geharde klepzetels en er wordt dus aangeraden met loodvervanger te rijden ook al geloof ik hier niet in. had je een 2.0E gehad had je ook geharde zetels gehad.
Ik zou lekker zonder dat spul rijden, af en toe je kleppen stellen, als je mechanische stoters hebt en mocht het dan een keer erg gaan ratelen lekker een 2.0E kop er op en je bent helemaal klaar.@Lucky13 wrote:
nou nog even wat kunnen doen in het mooie weer,
De draagarmen zijn weer roest vrij en de nieuwe pu bussen zit er in.
nu is het wachten op de kogels en alles kan er weer onder.
Hey, ziet er goed uit, bedankt voor de link waar je de bussen vandaan heb. ze hebben daar echt veel spullen, waar haal jij de fussee kogels vandaan?
Gr.
@joelvereycken wrote:
Ik word hier GEK van!
Ik had gebeld voor nieuwe bougies te bestellen. Hebben ze me ngk brp6ES mee gegeven ipv HS…. te lange schroefdraad dus…
Had ze erin gedraaid om toch maar te proberen. Rotor draait trouwens wel met klok mee, en rechts boven zat een streepje, dus heb vanaf dat streepje de volgorde 1-3-4-2 aangehouden. Weer klap klap klap!
Ik dacht misschien ligt het aan de bougies, oude er terug in gedraaid, start ie niet meer…misschien verzopen?
Met die hete zon op mijn kop nu heel erge hoofdpijn gekregen dus gaat lekker allemaal, weet niet meer wat ik nu moet, heb de auto maandag nodig
Wat ongeloofelijk dom om bougies met te lang schroefdraad er in te draaien zeg, ik hoop voor je dat je er niets mee stuk hebt gemaakt.
IK zou er een monteur naar laten kijken, zelf zou ik dat nooit doen maar lijkt me in jouw geval toch echt het beste voordat je iets serieus stuk maakt.tis maar een aanbeveling natuurlijk heh
@Lucky13 wrote:
De schijven klauwen en blokken van barry (sniksnak) binnen. en even ontdaan van wat oppervlakte roest en een kleurtje gegeven.
ook de speling aan de voorkant gevonden. schade 2 fusekogels boven en een wiellager.
Dus nu is het wachten op de kogels lagers en PU bussen die ik besteld heb.
Hey, ziet er goed uit.
Ik zie dat je pu bussen besteld heb waar heb je die besteld en welke, ik wil ook wat nieuwe bussen voor mn a maar die zijn moeilijk te vinden.
Ook ben ik benieuwd wat je betaald hebt.
Gr,Joppe.
@joelvereycken wrote:
weet iemand misschien ook hoe ik de kopbouten moet aantrekken? Heb 6 kopbouten geloof ik
Waarom zou je je kop bouten moeten aantrekken? aan je verhaal te horen is je startmotor op zn einde, aangezien je er niet zo veel verstand van hebt zou ik em gewoon laten reviseren, kost je 70eu ofzo maar dan heb je wel een wagen die makkelijk start en dat is het zo waard!!! ook meteen alle verbindingspunten van de kabels goed opschuren dat ze zeker goed contact maken.
Als het zoemgeluid alleen richting 1 kant is is het niet je relais.
@JohnC wrote:
-offtopic hobby mag geld kosten. red-maniac
en zit de motor er al weer in of ga je de boel eerst opknappen. :kewlpics
nouja, het was meer zo van nu de motor eruit is gelijk de plekken aanpakken waar ik goed bij kan…
Vandaag is de epoxy primer binnen gekomen en maandag haal ik mijn vooras delen op bij de straler, dan krijgt mn motorruim en somige delen van de vooras een goede laklaag, de delen zonder rubbers worden gepoedercoat en dan gaat ie weer in elkaar en begint de ombouw naar lpg.
hierna wordt ie gekeurd.7 maart 2012 om 20:44 In reactie op: dringend start probleem :( (=opgelost), nu rijdend probleem. #18005210@H-400 wrote:
Als de platen in je oude batterij kort sluiten trekt deze je gezonde (start)batterij leeg,
demonteer je kabels en sluit ze rechtstreeks aan de startkabels. Of beter; monteer eventjes die
dikke dieselbatterij om zeker te zijn.nee man, das kut dan moet je je voorkeur zenders van je radio opnieuw instellen…
Waarschijnlijk zijn door de pekel van de laatste tijd en dan een goede regenbui je kabels gaan oxideren.
Ik zou alle kabels naar de startmotor los halen en de verbindingsstukken opschuren, dan plaats je de dikke kabels terug en laat je de startmotor draaien door contact te maken met een schroevendraaier.
Als je motor nu netjes rond gaat is je startmotor in ieder geval goed.
waarschijnlijk kan je het stekkertje naar je startmotor dan al schoongemaakt gewoon weer aansluiten en doet alles het weer.Je accu vervangen is sowieso geen slecht plan, klinkt alsof die zijn beste tijd heeft gehad.
@McLambo wrote:
Kicken!
Als jij/je pa een keer de moeite willen nemen om een schema’tje te tekenen voor de koudestart injector, dan zou ik dat heel erg waarderen!!
Wat betreft die wide-lambda; waar heb je de sensor zitten? Is dat een duur grapje zo’n apparaat?
Heb je die 3-bar regelaar toevallig van een L-Jetronic systeem af?
Is een duur grapje ja, sensor ongeveer 75 apparaat ongeveer 200 metertje ongeveer 50 geloof ik…
@red_maniac wrote:
Welke breedte hebben die velgen achteraan en welke maat van band ligt daar op getrokken?
En nog vorderingen ondertussen?
@Mantallica: Als je wat meer zou weten over die achterlichten, let me know please?Greetz
Volgens mij waren het 8,5 inch brede velgen en de banden iets van 185 breed ofzo… maar die wielen zijn naar belgie gegaan.
Om jullie een beetje up to date te houden, het blok dat achter ligt is de “nieuwe” en de vooras ligt momenteel bij de straler om gestraald te worden zodat ik hem kan poedercoaten en spuiten.
De accubak was er niet best aan toe, daar heb ik al nieuwe stukken in gelast, in de bodem en de dorpel zitten ook wat gaten, komt hij hier mee door de keuring of moet ik die eerst oplappen?
Wordt sowieso wel opgelapt maar ik wil em zo snel mogelijk gekeurd hebben.Was em weer!
@lenn0 wrote:
Geloof dat het nog niet gezegd is, maar wat een waanzinnig mooie foto.
Echt een perfect plaatje om in groot formaat als desktop te gebruiken bijvoorbeeld.Heel mooi gelukt vind ik. :thumb
Beter goed gejat dan slecht geschoten zullen we maar zeggen, als desktop achtergrond heb ik deze:
Ookal is de kont nu al veel mooier nu die barbie achterlichten eruit zijn :jerry
Bedankt voor de leuke reacties, de achterlichten heb ik niet meer en weet ik weinig van.
@Hulkie wrote:
Ik vind die lampen zo mooi he!!!!
Ik zou die ZO graag overnemen. Prachtig.Ik zou ze graag aan je verkopen maar ze zijn al weg. Met dat blauw komen ze goed tot hun recht, in mijn auto stond het echter heel lelijk. Dat is tenminste mijn mening. Mn vriendin vond het zonde dat ik ze weg heb gedaan…
Het ziet mij er gewoon te plastic en modern uit, evenals de spiegels… de wielen waren gewoon heel onhandig.@Hulkie wrote:
Heb dit altijd al een mooie manta gevonden.
Ik ben zelf wel helemaal kapot van die LED achterlichten en wil die noujuist wel in mijn manta hebben
(dus mocht je ze weg willen doen) even een PM/U2U berichtje sturen :p.Mooi verhaaltje trouwens.
Ik kan je wel aanraden om inderdaad voor een groep N te gaan (simmons) zijn goede uitlaten die goed passen.
Voor een RVS (GROEP A) dus 63 mm raad ik je aan om te kopen bij friedrich motorsport in Duitsland. TOP uitlaten!!!!!! en het geluid
valt reuze mee. Een lekker diepe bromOm te beginnen is Epoxy een goede oplossing, want dit sluit mooi af (menie zou ook al goed zijn)
en dan kun je kijken wat je erop wilt hebben. Je kunt hem netjes aflakken of met een undercoating werken (bodyshutz, maar pak dan wel de oversprayable zodat je er eventueel nog een kleur overheen kunt doen).Ben benieuwd naar je manta als hij klaar is zoals je hem wilt hebben.
Ik neem aan dat een group n uitlaat een 2″ systeem is en dit is 51mm, als iemand mij een link kan geven waar ik losse bochten kan kopen van rond de 54mm zie ik het graag.
Jij zegt dus dat die etch primer niet nodig is want het klinkt wel aannemelijk, een laag die zich in het metaal “etst” en als dat zorgt dat de roest langer weg blijft heb ik er graag wat extra centen voor over.
Een epoxy laag vormt dus al een afsluitende laag? Niet zoals met primer dat er nog een afsluitende laag over heen MOET?@red_maniac wrote:
Kan het niet helpen maar vind het een mooi kleurtje voor een A’tje!
Ga je haar in een ander kleurtje zetten of blijft het roze?Voor de sloten: http://www.opelgtforum.nl/viewthread.php?tid=151″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Ga ik zelf ook wel nog proberen, ooit…
Greetz
Dit gaat me lukken!
Oja, ik reageer snachts omdat ik overdag aan het sleutelen ben :thumb
Ik zou zeggen koop een werkplaatshandboek en leer dat uit je hoofd, dan hoef je niet elk ditje en datje te vragen…
Jah als het goed is voor die motor van 160 euro, jij hebt me dus ook die van 500 aangeboden? 500 vindt ik echt te veel, ik ga morgen op de sloop een blok halen.
Gr,@Ben_M wrote:
Allereerst het verschil tussen CIH en (D)OHC motoren.
De onderdelen van deze motoren zijn niet uitwisselbaar.
Onder de (4cilinder) CIH motoren vallen alle motoren van 1.6 t/m 2.4, behalve de 1.8s.
De 1.8s is een OHC motor, en aan de basis inderdaad gelijk aan een c20ne/c20xe/c20let.Het gemakkelijkst en goedkoopst is een andere 2.0E motor, deze heb je al vanaf 150 euro.
Ook een niet al te moeilijke motor om in te bouwen is de 2.2 of 2.4 motor. Deze zijn iets duurder.
Het verschil tussen 1.6-2.0 en 2.2-2.4 motoren zijn de cilinderkoppen. De kanalen zijn verschillend.
Bij de inbouw van 2.2 en 2.4 motoren heb je dan ook een inlaat en uitlaatspruitstuk nodig van deze motoren.
Het inlaatspruitstuk van een 2.4 past weer niet onder de kap van een manta. Hier zijn ook weer verschillende opties mogelijk. Het gemakkelijkst is een 2.2 inlaatspruitstuk, maar deze zijn kwa kanalen niet echt ideaal. Het beste is om een ingekort inlaatspruitstuk van een 3.0 6cilinder CIH motor te nemen. Maar hier komt alweer wat meer aanpaswerk bij kijken.Bij inbouw van een c20ne/c20xe/c20let komt alweer heel wat meer werk kijken. Als je het gemakkelijk wilt houden kun je de onderdelen gebruiken van een manta 1.8s motor. Je heb hier dan de carterpan, olieaanzuigbuis, motorsteunen en eventueel ontsteking van nodig. Houd er wel rekening mee dat deze onderdelen schaars aan het worden zijn en er al vaak de hoofdprijs voor gevraagd wordt. Als je handig bent kun je zelf een stalen carterpan pasmaken, zelf de olieaanzuigbuis aanpassen en de motorsteunen zelf maken. De ontsteking verplaatsen is een optie als je je kachel wilt behouden. De ontsteking van een (D)OHC motor zit namelijk bij inbouw in een manta aan de achterkant, precies waar de kachelradiateur zit. Het is bijvoorbeeld mogelijk de ontsteking van een manta 1.8s motor voorop de motor te bouwen, hiervoor heb je dan ook weer een manta 1.8s nokkenastandwiel nodig. natuurlijk zijn er nog tal van andere mogelijkheden maar dit is er een van.
Tot slot versnellingsbakken. Er zijn 2 soorten getrag240 versnellingsbakken. Je hebt een bak voor de CIH blokken en een bak voor de OHC (1.8s) blokken. Deze twee zijn kwa binnenwerk hetzelfde, maar kwa bellhousing totaal verschillend. Je kunt de CIH bak dus niet op de (D)OHC motor gebruiken en andersom. Ook hier zijn weer verschillende versnellingsbakken en losse versnellingsbakdelen te combineren waardoor je meer mogelijkheden hebt. Zoals een getrag 265 bak van de 6cilinders, bij deze bakken zijn de bak en bellhousing 2 onderdelen die geschroefd zitten. Met een adapterplaat en een bellhouse van een manta 1.8s 4bak is de getrag 265 bak weer pas te maken op een (D)OHC motor. op een CIH past de 265 direct. Bij iedere bak heb je dan ook weer een andere koppeling nodig, maar dat weet ik zo even niet uit mn hoofd.
Zo, hopelijk is nu het verschil tussen de CIH en (D)OHC motor duidelijk, en kun je voor jezelf een keuze maken ;) :D
Kijk, dit is het antwoord waar ik op wachte, geweldig!
Ik ga dan maar gewoon voor een cih motor, de ombouw naar ohc of dohc komt nog wel eens als ik tijde en geld over heb dan.
Ontzettend bedankt.
Gr, -
AuteurBerichten