Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hallo forumleden,
heeft iemand een china clone versie van op-com
alvast dank.
gr. Joris
Ik heb bij een 2.0 dti gehad dat de wastegate niet dichtgetrokken werdt.
Dit is het stangentje naast de vacuumregelklep en de turbo. Zonder deze klep kan de turbo geen druk opbouwen en dus geen vermogen.
Laat iemand gas geven en kijken of dit stangetje ingetrokken wordt. zoniet, dan een vacuumprobleem of de magneetkleppen of de vacuumklep van de turbo zelf.
Ik heb destijds alles gedemonteerd (slangen en magneetkleppen) en weer in elkaar gezet, toen was alles verholpen, kan zijn dat er vuil in zit o.i.d.gr. Joris
16 juni 2013 om 21:17 In reactie op: Vectra c uit 2007, parrot CK3100 inbouwen. Geschakelde plus? #18152582volgens mij niet meer bij een vectra c, deze wordt via de canbus ingeschakeld. (dus geen geschakelde plus).
Gr. Joris
15 juni 2013 om 17:51 In reactie op: Vectra c uit 2007, parrot CK3100 inbouwen. Geschakelde plus? #18152580De parrot basis module heeft een constante spanning nodig voor het geheugen.
De parrot heeft ook een geschakelde voeding nodig om in/uit te kunnen schakelen.
Deze zitten beiden op de basismodule van de parrot.
De stroomaansluiting op de parrot (smalle stekker), waar de zekeringen in zitten bestaat uit 3 draden, 1 constante plus, 1 geschakelde plus en de min. Goed uitzoeken dus.Welke draden dit zijn moet je opzoeken in de documentatie van Parrot of herleiden uit de kabelboom naar de parrot toe.
Gebruik in ieder geval een goede multimeter.13 juni 2013 om 21:39 In reactie op: Vectra c uit 2007, parrot CK3100 inbouwen. Geschakelde plus? #18152577Ik heb dit destijds ook gehad, en ik heb de geschakelde plus destijds van de sigarettenaansteker afgehaald.
bij de sigaretttenaanstekker zitten 2 kabels, 1 constant en 1 geschakelde voeding.Veel succes.
Gr. Joris
Ik heb een naald met een weerhaak gebruikt toen de retourslang scheurde. (gelukkig maar 1 slang).
Bij een 2.0 DTI kon ik er destijds nog redelijk bij, ik weet niet hoe dit bij een 2.2dti is.Ik zou er niet te bang voor zijn als je er maar makkelijk bijkomt.
Gr. Joris
Ik heb hetzelfde gehad.
2 jaar mee rondgereden. Laatste keer waren de remblokken rechtsvoor in 20.000km op.
Remklauw gereviseerd, gangbaar gemaakt niets wou helpen.
Tot bleek dat het niet alleen rechtsvoor maar ook linksachter was.Hoofdremcylinder vervangen heeft wonderen gedaan. Auto rijdt als nieuwe en is gelijk een stuk zuiniger.
Vectra C 1.9 CDTI aut nov. 2005
Mijn km stand is nu 290.000 km.Mooi, ik ben blij dat we je hebben kunnen helpen.
En gelukkig niet zoveel dingen kapot als bij mij het geval was.
Gr. Joris
nee geen slang, maar de intercooler zelf.
dit is een soort van radiateur die tussen de turbo en de inlaat zit. Ik heb wel een afbeeldingen gezien van intercooler die geheel doorhangen (soort van zwanger lijken). Ik heb er zelfs op dit forum nog plaatjes van gezien.
hier is nog wel een plaatje. Ik denk dat andere forum gebruikers je hetzelfde verhaal kunnen vertellen.
viewtopic.php?f=6&t=128497&start=25
Gr. jorisik heb een vergelijkbaar probleem gehad.
Het roetfilter zat constant dicht waardoor de auto in noodloop ginghet
Roetfilter schoon gemaakt, 150 km gereden en weer dicht.
De auto roete zo erg doordat de intercooler lek was. DIt is een veelvoorkomende probleem bij de 150 pk cdti.het heeft mij een roetfilter, intercooler, turbo gekost (turbo ging kapot door het regeneren, bout is afgebroken).
CONTROLEER DUS EERST JE INTERCOOLER. DOORDAT ER ONDERWEG LUCHT VERLOREN GAAT IS DE VERBRANDING NIET GOED EN ROET DE AUTO ENORM. BIJ MIJ WERD DIT PAS DUIDELIJK TOEN HET ROETFILTER ONDER DE AUTO UIT WAS.
Veel succes ermee.
Gr. Joris
@yzf1kr wrote:
Zo ziet het uit:
En hier is hij verstopt:
Er zit nu rechts een extra slang aan gekoppeld, en die loopt naar onder tot midden aan de bumper.
Binnenkort komt er een buis aan vast die tot voorbij de achteras loopt.Dit aan je dealer laten zien heeft weinig zin, hij mag dit namelijk niet monteren. De auto komt zo ook niet door de APK, want je mag niets zomaar naar de buitenlucht ventileren.
De carter ventilatie, kan deze dicht gaan zitten?
Ik heb last gehad van een hoop olie peil (autobedrijf 1 liter te veel geplaatst) en van een lekke intercooler.
Alleen nu heb ik turbo problemen. Ik heb al een andere. Zit er geen filter tussen / etc en wat is precies het probleem van de carter ventilatie?.Binnenkort wordt de turbo gewisseld, en moet dit natuurlijk ook allemaal goed werken. Als ik nu mijn auto start, en het gas intrap, maakt de turbo een krijsend (boven 1800 rpm) geluid, tot na 1-2 seconden. Het lijkt wel of deze oliedruk dan voldoende is, en dan is het geluid weg. ik rij en al 10k mee, de turbo heeft het tot nu toe nog uitgehouden. Alleen met het uitdraaien / rijen hoor je de turbo erg goed, deze heeft wel een opdonder gehad en moet vervangen worden.
gr. Joris
De 5 bak in de vectra heeft last van koelstof lekkage. (AF nogiets) Deze bakken lopen veelal heet en kapot. Deze ligt in een 2.2 benzine en volgens mij ook in de 6 cylinder.
De 6 bak (Asian Warner AF40, google hier maar eens op) heeft volgens mij alleen problemen met de koppelomvormer. Deze ligt in een 1.9cdti. Ik meen ook dat de regeleenheid (kleppenblok vervangen wordt) kapot gaan (http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?pid=786123″ onclick=”window.open(this.href);return false;). Dit kost ongeveer 1500 euro. informeer anders eens bij Boon in Alphen. Deze hebben er ervaring mee, meer dan een dealer. http://www.detelefoongids.nl/bg-l/18465731-Boon+Revisietechniek/vermelding/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Bij mij heeft een olieverversing wel geholpen. De auto heeft nu 234.000km gelopen. Om de 40 duizend kilometer gewoon de olie verversen. Durf te wedden dat dit bij jouw nog nooit is gebeurd.
Ik zeg niet dat dit de oplossing is, alleen dealers vervangen nooit de olie bij een automaatbak (zit longlife olie in). Ik heb al diverse malen een discussie met de dealer gehad. Ze blijven er bij dat het niet nodig is. Automaatrevisie bedrijven daarin tegen zeggen dit wel.
Dus om te proberen de olie te laten verversen, als dit al niet is gebeurt. Voor 100 euro o.i.d. zal ik dit altijd doen. Mijn ervaring is dat een Asian Warner Automaat duur om te reviseren is (4000euro), zeker tov van Mercedes of BMW(2500 euro). Dit zijn geen dealer prijzen maar van automaatrevisie bedrijven. Maar waarom dit is weet ik ook niet. De automaat zelf is wel goed, deze ligt o.a. in een Opel, Citroen, Saab, Volvo, Peugeot, Ford, mazda, Fiat, Renault, Chevrolet, etc.
9 juli 2011 om 13:53 In reactie op: Druk verschil probleem. Na 15 maanden nog niet opgelost help #17908514Beste …,
ik ben toch benieuwd hoe ze de variabele schoepen hebben losgemaakt, en /of dit een lastig karwei is.
Ik weet ook niet of de variabelen schoepen aan de inlaatkant, of aan de uitlaat kant zitten. Logisch nadenken zegt mij de inlaat.
Ik wel ook mijn turbo laten reinigingen aangezien ik denk dat deze door het vele roeten vast zit. (of dat de wastevalve niet goed meer werkt).
Ohja, en mijn vectra is inderdaad van 2005 en niet van 2011. Slip of the pen zeg maar.
Gr. Joris
8 juli 2011 om 11:11 In reactie op: Druk verschil probleem. Na 15 maanden nog niet opgelost help #17908511Hoe hebben ze (dealer?) de turbo losgemaakt mbt de variabele kleppen. Mijn turbo werkt goed, alleen maar de eerste 20 seconden een hoog geluid dat niet normaal is. Hierna lijkt het wel of alles goed werkt en loopt alles zoals het hoort. ik denk niet dat de turbo aan zn eind is aangezien ik er al 10.000km mee rondrij.
Ik heb een vectra GTS van november 2011.
Gr. Joris
8 juli 2011 om 11:08 In reactie op: Druk verschil probleem. Na 15 maanden nog niet opgelost help #17908506Laat ik nu hetzelfde probleem gehad te hebben. Bij mij zat het roetfilter echter al na 1 dag vol. (drukverschil te hoog)
Probleem bleek uiteindelijk de intercoolor te zijn die lek is, waardoor de auto te veel roette.
Probleem bij mij is door Lathouwers Oss aan mijn autobedrijf doorgeven als (een) van de oorzaak van veel roet.Dus het komt wel vaker voor dat de intercooler lek is waardoor de auto veel roet.
Nu de intercooler vervangen is het probleem inderdaad opgelost.Gr. Joris
De mijne is net vervangen aangezien deze lek was. De auto rookte veel te veel waardoor het roetfilter weer snel dichtzat. Mijn garage heeft contact met Lathouwers in Oss, en die hebben aangegeven om goed naar de intercooler te kijken aangezien deze lek kan zijn. Het komt dus wel meer voor.
Gr. Joris (originele intercooler kost 395 euro excl.).
Morgen kan ik de auto ophalen. Helaas na het leegzuigen nogsteeds veel roet. Wel goedgekeurd, echter na 1 week en 800km en een enorme zwarte achterkant toch de auto maar weer naar de garage gebracht. Ook had ik medelijden met de mensen achter me op de snelweg.
Intercooler bleek lek, en helaas was de condensor van de Airco ook niet meer in goede staat. Dus alle 2 vervangen maar. Ik heb nog nooit zoveel kosten gehad aan mn auto. De km stand is 230.000. Ik zit nog te twijfelen of ik de auto verkoop of dat ik er nog even meer doorga. (zit al wel stiekem te kijken voor een E klasse).
Aanstaande vrijdag ga ik trouwen, en heb als trouwauto een Kapitan P2. Ik zal dan eens wat foto’s posten. En dan zullen we zien hoeveel geld er over blijft voor een andere.
Gr. Joris
Wat is een downpipe? imitatie roetfilter??
Vandaag met de garage gebeld.
het verhaal verteld van de 4.3 liter. De garagehouder zij dat 5.25 normaal is, en dat zij dit ook bij andere auto’s doen.
Thuis in de Haynes handleiding gekeken, en wat zie ik daar, nogmaals 4.3 liter. Garage weer gebeld, deze schrok ervan, en heeft voor de zekerheid de bevriende opel dealer gebeld, en inderdaad er moet 4.3 liter in.
Garage verontschuldigde zich, en zorg ervoor dat het teveel olie eruit gezogen wordt. Tevens wilde hij mij ergens mij tegemoet komen. Ik ben dus benieuwd. Ik verwijt het ze niet, als ze het op een nette manier afhandelen.
Ik rij al 80.000km en heb de auto en de vorige daar in onderhoud (ook 100.000km). Maar voor het eerste erge problemen met het roetfilter etc.
Gr. Joris
Net even op de factuur van de olieverversing 5.25 liter olie 5W40.
Dus een liter te veel. Waarschijnlijk ook bij de beurt van 8000 dz km geleden.
Gr. Joris
Even een tussenupdate.
Aanstaande dinsdag gaat de auto naar de garage.Het roeten is minder geworden, nu alleen nog met plankgas komt er een grote zwarte pluim uit. Nog geen compressietest gedaan. Zal hier dinsdag om vragen. Wel V power getankt, en Wynns injector cleaner in de tank gegooid. Ik zit misschien te denken aan slechte brandstof.
Oliepeil staat nog steeds hoog. Ik zal dit ook nog een vragen.
Intercooler nalopen. Er komen toch geen uitlaatgassen in de intercooler?.Gr. Joris
Wat moet ik uitlezen met opcom. Ikzelf heb wel een setje.
Roet is inderdaad goed, alleen niet voor een auto met een DPF op het kenteken die gekeurd moet worden.
Het is geen blauwe rook o.i.d., echt gewoon roet. Dit is wel alleen in het turbo gebied.
Bedankt voor alle reacties.
Gr. Joris
Net even het oliepeil gecontroleerd. Staat iets boven het bovenste peil, ca 0.5cm. Maar de auto staat ook niet helemaal waterpas.
Hoeveel olie moet erin. Ik geloof dat de garage er 5.2ltr in heeft gedaan.
Ik heb ook de slang naar het inlaatspruitstuk losgehaald, deze is aan de binnenkant een klein beetje nat (droop niet) van olie. Maar volgens mij is dit normaal bij een turbo.
Ik laat de auto komende week maar staan tot dinsdag, en dan moeten ze in de garage maar verder kijken. Ik weet het ook niet.
De slang aan het carteronluchting, hoe voorkomt je daarmee dan dat de olie in de intercooler komt o.i.d.?.
Gr. Joris
Wervelkleppen zijn al vervangen. Ikzelf neig ook naar de turbo, want het is inderdaad alleen met de kick down.
De carteronluchting is inderdaad helemaal nat, deze is schoongemaakt tijdens de laatste oliewissel.
Koelvloeistof heeft een goede kleur, ook het peil is goed. Luchtfilter zal ik eens nakijken. Ik zal ook een kijken of de intercooler niet vol staat.
Kan het niet zo zijn dat de EGR open blijft staat o.i.d.?. Ikzelf heb deze een keer schoongemaakt, maar ik krijg geen storing op de EGR. Ik krijg zelf helemaal geen foutmeldingen meer.
Gr. Joris
Vandaag olie ververst, olie stond maarlieft 2-3 cm boven bovenste peil. Waarschijnlijk diesel ivm de regeneratie van de afgelopen weken. Wel roet mijn auto enorm, maar we kunnen niets vinden. Misschien iemand hier een idee wat het roeten kan veroorzaken?
-
AuteurBerichten