Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Het is me gelukt om hem uit elkaar te krijgen, hij had een paar flinke tikken van de hamer nodig.
Het binnenwerk zag er allemaal nog prima uit, geen krassen of slijtage te zien eigenlijk.
Ik had via opel classic parts een setje opgestuurd gekregen voor de grotere 23 mm remcilinders. En die paste prima.
Ik denk dus dat er een flinke tijd geleden al eens een remmen upgrade is uitgevoerd, met de originele hrc en leidingen van een commodore.Maargoed, hij remt nu weer zoals het hoort
Het is inderdaad ontstaan na het laswerk aan de achterkant, waarschijnlijk zal er een kleine luchtstroom zijn via een kier of gat in de koker inderdaad.
Maar nu weet ik in ieder geval waar ik het moet zoeken
Hoe werkt die overdrive precies? Kan die vanuit de 4e apart worden ingeschakeld?
en onder welke type volvo’s zit deze?
en kan deze zonder andere aanpassingen gemonteerd worden?overdrive van de bak is wel het meest toegepast om de toeren omlaag te brengen, een andere achteras overbrenging zoals 3,14 op 1 is moeilijk te vinden.
Ik heb op het forum ook iets gelezen over een 4 bak met elektronische overdrive…
het klinkt alsof dit nog moeilijker te vinden is, of zijn deze nog wel te verkrijgen?@HAICO wrote:
een 240 bak past met een automaatas.
maar de stuurschakeling erop aansluiten is bijna onmogelijk omdat het schakelmechanisme boven op de bak zit ipv ernaast.
ook heb je nog een langere km kabel nodig.dat met die versnelling ombouwen is inderdaad wel een uitdaging. maar daar wil ik nog wel een keertje goed naar kijken.
Zou ik trouwens ook een andere eindoverbrenging erin kunnen bouwen?
momenteel heb ik dus die 4 bak met een 2.0s motor. maar ik zit nu bij 50 km/u al in z’n 4
wegrijden in z’n 2 is ook prima te doen. en bij een snelheid van 120 km/u wordt het toch wel erg onaangenaam.als ik er een zwaardere overbrenging in kan zetten, is dat misschien ook wel een goede (tijdelijke) oplossing
Ik heb even een vraagje tussendoor.
Ik heb in mijn rekord c nu een 2.0s motor liggen, maar met nog de 4 bak met stuurschakeling.Past een 5 bak zo in de wagen? Dus qua aansluiting op de motor en aan de cardan.
Ik zou dan wel een gat in de bodem moeten zagen voor de vloerschakeling, en dat vind ik eigenlijk zonde.Heeft er al ooit iemand geprobeerd om een 5 bak om te bouwen naar stuurschakeling?
In ieder geval van de hoofremcilinder tot aan beide remtrommels.
voor de voorkant verwacht ik hetzelfde, maar die leiding is nog goedIk heb afgelopen weekend de remleiding vervangen, en het was M10x1.0.
Misschien nog handige info voor anderenIk heb een rekord c waar een 2.0s in ligt, met varajet carburateur
Ik rijd voor woon school verkeer alleen stadsverkeer en 80km wegen.
Mijn verbruik heb ik gemeten adv de km stand, maar die geeft te veel aan, dus de werkelijk gereden km’s zijn lager.
Maar ik meet een verbruik van 1:9, dit is in werkelijkheid dus nog minder zuinig.
Ik rijd eigenlijk altijd vrij rustig, langzamer als het normale verkeer, nooit echt flink wegrijden ofzo.
Zou dit niet zuiniger moeten kunnen?
De carb is volledig nagekeken en afgesteld, evenals de ontsteking
Het probleem met het uitvallen bij gas geven heb ik ook gehad op LPG. dit is natuurlijk weer iets compleet anders, maar hij deed eigenlijk hetzelfde, stationair netjes lopen, en zodra je gas geeft valt de boel helemaal weg.
Ik heb een 2.0S met een varajet, bovenop de varajet zat een lpg mengstuk met 2 openingen. als ik 1 van de 2 openingen dicht hield (gewoon hand erop) dan pakte hij direct mooi op vanuit stationair. hij zoog dus meer lucht aan dan lpg waardoor hij uitviel.
bij mij bleek de verdamper compleet gaar te zijn, en nu rijd ik alleen nog op benzine.
misschien kun je nog iets met deze informatie, het zou dus een te arm mengsel kunnen zijn (dus idd luchtbellen bij benzine o.i.d.)
Hallo,
Zou iemand deze handleiding ook naar mij toe willen sturen?
Email: joris_biekmann@msn.com
Alvast bedankt
Gr,
JorisDe klepspeling zou toch niet belastingsafhankelijk wel of niet goed zijn?
En de bougies zijn allemaal mooi bruin, dus de verbranding zou ook goed moeten zijnHij rijd momenteel zeer goed eigenlijk, verbruik van 1:9 – 1:10 Op gas, dus de afstelling moet goed zijn.
En zo rijd hij ook als hij goed loopt dus bij weinig belasting of bij vol belasting.
Maar daar tussenin bij half gas dan schokt hij enorm.Ik blijf het vreemd vinden omdat de afstelling goed moet zijn aangezien hij bij volle belasting prima loopt, naar toch zit er ergens iets niet goed
Ik heb ondertussen bijna alle pakkingen van de motor vervangen vanwege olielekkages.
Nu zit hij weer een tijdje in elkaar en liep hij ook prima, maar van de een op de andere dag is het weer complete ellende.Hij loopt prima, maar ik kan maar zeer beperkt gas geven, als ik teveel gas geef begint de motor ontzettend te schokken, dat gaat weer weg zodra je gas los laat of juist vol gas geeft.
Dus als je vol gas rijd is alles weer goed, maar ergens daartussen wil hij gewoon echt niet.We dachten eerst aan de choke klep (automatische choke), dat die dicht zou slaan bij bepaalde trillingen van de motor, deze hebben we nu omgebouwd naar handchoke zodat hij met de hand te regelen is.
Het probleem blijft echter aanhouden, hierna dacht ik dat het misschien de vervroeging van de ontsteking zou kunnen zijn, dit heb ik ook nagekeken, alle slangen vernieuwd en goed vast gezet.
Het mechanisme kan goed bewegen, en loopt niet langzaam terug, dus het lekt niet.Misschien zou het valse lucht kunnen zijn, maar het vreemde vind ik dat het alleen bij accelereren is, ik kan prima rijden zodra ik het gas maar zeer licht intrap, maar als je meer gas wilt geven begint het gedoe weer.
Heeft iemand dit probleem vaker meegemaakt en of weet iemand de oorzaak van deze symptomen
Ik heb vandaag even in de auto gekeken, maar ik zie dat de startmotor die ik nu heb eigenlijk maar 2cm van de peilstok af zit.
Zou die van een 6 cil dan toch passen?
Anders zou ik beter gewoon die van een 4 cil nemen.Als die van een 6cil past wil ik die graag van je overnemen
Is het dan beter om de startmotor van een 6 cil te gebruiken, aangezien die sterker is?
of maakt het eigenlijk gewoon niks uit?Hij is uit ’72 op kenteken, dus waarschijnlijk van bouwjaar ’71
En hij zit inderdaad op de motor vast.Alvast bedankt voor de snelle reactie
26 september 2012 om 07:29 In reactie op: Update : je oude C-rekord weer te koop zien staan #18031076Even een vraagje he…
Ik lees dat er een 80l gastank in zit, maar waar zat die bij jou?
Ik heb een (volgens mij) 40l tank, en die zit net voor de achterbank. en dan heb ik nog best wat kofferbak over.
lever je dan zoveel kofferbak in? of past daar toch een 80l tank in?Gr. Joris
Ik ben weer een tijdje bezig geweest,
Ik heb de ontsteking met een stroboscoop lamp afgesteld, en die staat nu redelijk volgens mij. Het schokken wat dus het probleem was is nu in ieder geval weg.
Het is nu alleen zo dat hij op benzine zeer slecht loopt, op lpg is er niks aan de hand, maar zodra je op benzine overschakel heeft hij er de grootste moeite mee. waarschijnlijk is de carburateur gewoon vuil, dus die zal ik een keer goed schoon moeten maken wil ik op benzine gaan rijden.
En ik ben tot de vervelende ontdekking gekomen dat hij 1:3 rijd op lpg, dat is dus niet echt voordelig te noemen.
de ontsteking moet goed staan, de kleppen heb ik gesteld, het luchtfilter is schoongemaakt.
maar toch blijft hij veel verbruiken.de kleur van de bougies is wit, volgens google betekent dat, dat de ontsteking te vroeg staat, of het mengsel te arm.
aangezien het de ontsteking niet is, blijft het mengsel over, maar als ik dat rijker moet gaan zetten komt dat het verbruik niet ten goede lijkt mij.weet iemand wat het verbruik van een 1.7 S motor ongeveer is? op benzine en/of op lpg.
Of weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn?
lekkage? verdamper? of toch ook de carburateur?Groeten,
JorisZiehier mijn Rekord C uit ’72
Ik ga proberen de boel met een stroboscoop lamp af te stellen, als ik het dan nog niet goed krijg ga ik toch ook maar naar zo’n elektronische ontsteking kijken.
Alvast bedankt voor de reactiesMijn luchtfilter kan ik niet openmaken, heeft iemand dat vaker gezien?
Maar het vreemde vind ik dat hij het goed doet als je gas geeft, dus dan zou de carburateur en de ontsteking eigenlijk goed moeten zijn.
Ik heb op school gehoord dat het misschien de acceleratiesproeier kan zijn die nadruppelt, maar ik weer niet of dat ook kan met lpg.
Hij doet het wel beter met de nieuwe bougies, dus dan lijkt het er toch op dat het de ontstekig moet zijn.
Hoe kan ik de speling op de verdeleras meten? En hoeveel speling mag daar op zitten?Op lpg loopt hij hetzelfde,
Ik ga het morgen nog eens met nieuwe bougies proberen, en anders wordt het toch de carburateur nakijken denk ik -
AuteurBerichten