Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
2 januari 2014 om 16:31 In reactie op: Pixels66′ Astra H GTC OPC Line 1, beetje pech gehad… #18158816
Heb met mijn 1.7 Dth keer de koelvloeistofslangen doorgesleten gehad. Maar dat zou onder druk eruit moeten komen lijkt me.
En heb ook gehad dat hij langzaam vloeistof verloor, eens per jaar beetje bij moest vullen. Hebben ze nooit geveonden totdat de distributieriem vervangen werd. Bleek dat bij de waterpomp beetje weglekte, was door opeldealer ook niet gevonden en van buiten waargenomen.
Na vervangen geen last meer gehad.28 oktober 2013 om 11:38 In reactie op: eerst instrumentarium uitgevallen,nu alarmlichten blijvenaan #18182344Heb hem uitgelezen met op-com. Nadat alle fouten gereset te hebben opnieuw geprobeerd en gaf hij aan dat de gevarenlichtschakelaar defect was.
Heb deze nu vervangen en het probleem lijkt opgelost.Oke Dank je wel Nick.
Zal ik van het weekend eens afstellen.
Kan hij tenminste weer fatsoenlijk op de handrem.laatst ook transpondersleutel meldingen en startproblemen daardoor gehad. Na CIM-update geen problemen meer.
http://www.kmsapeldoorn.nl verkopen en repareren displays en meer auto elektronica.
is het al gelukt? ik heb het laatst ook gedaan is te doen als je het maar weet…..
@Maarten wrote:
Niet elke radio is hardwarematig voorbereid op de aux in. De dealer kan met de tech2 (en je kunt dat ook zelf met de opcom) de aux softwarematig activeren op de radio. Als je een ploppend geluid hoort dan is de radio niet hardwarematig voorbereid op de aux in. Je kunt dan, mits je een vaste hand hebt, zelf de componenten op de print erbij solderen. Ik kan je eventueel voorzien van een handleiding.
Maarten ik zou ook graag die handleiding hebben voor het zelf de componenten erop te solderen.
Alvast bedankt,
JoopEn als je de camera en de spiegel via een relais aansluit?
Dus constante plus aan ene kan van relais en camera/spiegel aan andere kant.
Dan de massa op het relais en de geschakelde plus van je achterlicht.
Volgens mij moet het dan wel werken.
Deze standaard relais zijn bij autohandel verkrijgbaar.Je moet de behuizing openmaken en zorgen dat je bij de laserlens kan.
De lens schoonwrijven liefst met zeemstaafje (verkrijgbaar bij elektronicavakhandel).
Geen alcohol of iets dergelijks gebruiken.
Alleen een droogstaafje.
En dan de geleiderstangetjes waar de laserlens zich over verplaatst schoonmaken en opnieuw invetten.
Succes.Je kunt het beste het apparaat openmaken.
Dan de lens reinigen met zeemstaafje (beter dan wattenstaafje want pluist niet en reinigt effectiever).
Deze staafjes zijn te koop bij betere elektronicazaak of webshops.
En wat dan ook raadzaam is om de geleiderstangetjes waar de laser zich over verplaatst te smeren met beetje vet.
Want laser blijft vaak hangen doordat hij niet goed loopt over de geleiderstangetjes.
Succes!oke ga ik daar naar kijken
alvast bedankt!@Fearless wrote:
Onder de auto zit een slang voor de afwatering. Die zie je altijd druppelen als de airco aanstaat…
Die zit vaak verstopt en dan kan die zn water niet kwijt, dan loost ie het in de auto. thv de bijrijders vloerbedekkingHoe kan ik dit dan oplossen?
How 2 do?@Juffer1 wrote:
Als je het alleen bij wamr weer hebt lijkt het me de afwatering van de airco.
Heb je het dashboardkastje er al eens uitgehaald en daarachter gekeken ?Nee heb ik er nog niet uitgehaald.
Hoe zit dat met die afwatering dan? Daar kan ik bij als het kastje eruit is?Is ook een Doblo, Ik vind het ook een misser van opel.
Ze hadden beter een mooi model met meriva neus ofzo kunnen maken.
Jammer hoor. :puke29 juni 2011 om 16:01 In reactie op: foutcodes uitgelezen met op-com wat houden ze in? (astra H) #17867095@mvolkerink wrote:
Voor de leesfout van de transpondersleutel is nieuwe software beschikbaar.
De CIM sps’en heeft dus wel zin, ik zou iig de softwareversie laten controleren.De andere foutcodes hebben niets te maken met de transpondersleutel, dus als je verder geen problemen
hebt zou ik deze gewoon negeren en wissen.
@fearless: Ik denk dat je collega een klemmetje om de CIM plaatst bij de r.a.w handle, dit is een modificatie van Opel die alle
Astra H En Zafira B’s moeten hebben en dit is idd zo klaar.Gr.
Weet je de nieuwste software versie?
Mijn versie is: Software version number: M:80.49 S:00.00.
idee wat updaten ongeveer kost bij opel dealer?29 juni 2011 om 15:36 In reactie op: foutcodes uitgelezen met op-com wat houden ze in? (astra H) #17867093@Fearless wrote:
Mn collega heeft laatst bij alle nieuwere astra’s en vectra’s wat moeten vervangen bij de cimmodule.
Zit een probleem in, dus ff een dealer bellen.
Is niet veel werk, want hij was altijd snel weer klaar.En weet je wat er dan word vervangen en is dat kostbaar?
Mijn radio is ook een blaupunkt zag ik.
Ik heb technische schema’s ervan.
Kan ik die emailen naar je opel-mark?
ben hier heel benieuwd naar namelijk.28 juni 2011 om 21:15 In reactie op: foutcodes uitgelezen met op-com wat houden ze in? (astra H) #17867091misschien ook wel maar hier op het forum zitten ook kenners, dus misschien kan ik het hier vinden.
Bekend frontera probleem.
Waarschijnlijk als je het licht dan aanzet doet hij het wel.
Moet je tellerbak gerepareerd worden of vervangen zoals Wim zegt.
Het volgende bedrijf repareert ze: http://www.kms-apeldoorn.nl/index.php?o” onclick=”window.open(this.href);return false; … &Itemid=37
Kun je eventueel prijsopgave laten doen.
hoop dat je er wat aan hebt.
Succes!28 juni 2011 om 19:08 In reactie op: foutcodes uitgelezen met op-com wat houden ze in? (astra H) #17867092niemand een idee?
Ik ben benieuwd of je dit ook kunt maken dat je wel je volume gebruiken kunt.
Ik heb namelijk wel een extern in (mono) voor de carkit op de radio.
Nu heb ik wel eens begrepen dat dit bij de grundig radios met cd speler bovenin dat de ingang gebrugd is tot mono en wel stereo te maken is.
Ik heb niet zoveel verstand van elektronoca maar wil dit nog eens met een kenner uitzoeken hoe dit zit.
iemand daar wel kennis van hoe dat te maken is?
blijf het volgen hier…..Bekend frontera probleem.
Waarschijnlijk als je het licht dan aanzet doet hij het wel.
Moet je tellerbak gerepareerd worden.
Het volgende bedrijf repareert ze: http://www.kms-apeldoorn.nl/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=244&Itemid=37″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Kun je eventueel prijsopgave laten doen.
hoop dat je er wat aan hebt.
Succes!Moet je dan de dynamo demonteren om erbij te kunnen?
en kun je het al wel waarnemen dat hij daar lekt zonder de dynamo te demonteren?
ik ben wel benieuwd!
ook foto’s van gemaakt Stefan?
groeten,
JoopVandaag is mijn astratje weer gekeurd en grote beurt gehad. en een stabilisatorstok vervangen. is nu weer zonder gerammel en kan er weer tegen.
Vandaag de zomervelgen met banden weer gemonteerd.
En lekker gewassen in de voorjaarszon.
wintervelgen gewassen en schoon opgeborgen. -
AuteurBerichten