Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Heb het dashboard kastje eruit. Klopt het dat die weerstand in de plastic behuizing van de kachel gemonteerd zit? Met 4 aansluitingen? Heb trouwens ook de aanjager eruit. die heeft vol met water gestaan. Weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn. Richting de ingang zie ik geen watersporen of zo.
Aanjagermotor is wel geroest. Maakt ook lawaai in lage stand (toen die nog werkte).Zit die in de schakelaar of ergens los?
Wat stuurt de injectoren aan?
Ofwel, wat moet ik vervangen?Storing is sporadisch, storing gereset.
P0200 Condensator spanning 1.
Spanning te laag.Wat is er nu kapot??
Nee, brand verder geen motorstoringlamp, heef uitlezen dan wel zin?
Heb ik zeker gedaan. Zaterdag is bij ons alles tot 12:00 open. Ook in andere filialen laten kijken. Van een Z22SE hebben ze niets op voorraad. komt te weinig voor denk ik. Word het bestellen voor maandag of dinsdag denk ik. Toch bedankt
5W30 semi syntetisch. Welk jaar is jouw auto?
In mijn eigen astra 2.2 zat eerst 5w40 vol syntetische olie, hiermee verbruikte hij ook olie. Vanaf toen 5W30 erin en het verbruik is minimaal te noemen. 5W40 = ook dunner als 5W30
Doe regelmatig reparatie aan deze blokken. De meeste gaan rond de 13000km kapot. t/m ongeveer 2003 tenminste. Veel met een te laag oliepeil rijden of zelfs verkeerde olie versnelt de boel.
Wat voor olie gebruik je in de motor?
Nee, is nog helemaal origineel.
OK, bedankt. Had het nog niet eerder gehoord.
origineel gepost door wesley015
Ik weet wel iemand die je 2.2 wil overnemen.:P:P:PWat brengt zo een 2.2 nog op??
Ik snap er niks van. Ik krijg geen foto toegevoegd. Kan iemand mij helpen??
origineel gepost door Jolivo
Heb ondertussen de 2.4 kop vervangen voor een 2.2 kop. Electronica van de 2.2 erop.
Alleen de krukaspositiesensor is anders, onsteking en inspuiting pakt hij op de nokkenassen.
Ben nu bezig met een schijf aan het maken die op de poelie komt voor op de motor.Kan iemand mij eens in nederlands uitleggen hoe ik een foto toevoeg op dit forum.
Mvrgr Ivor
Motor loopt. Wat een koppel. Ben zeer tevreden.
2.4 LE5 in een Astra G met zijn eigen cilinderkop en electronica. Alleen Krukaspositiesensor verplaatsen naar de poelie voorop de motor. Zelf een schij maken.
Zo een motor is zeker een aanrader. Kost even wat moeite, maar dan heb je ook wat.Als het afwatering pijpje van de airco verstopt zit, krijg je ook alle water binnen.
Langs onderen doorsteken.
mrmonkey, dat klopt, dat is de eerste auto die hier te koop is met deze motor.
p.s. de foto’s die je hebt geplaatst zijn van een 1.2s, dat is een kompleet andere motor.
Waarschijnlijk is de geleiderbuis voor de pijlstok niet meer aanwezig. Draai de motor maar eens een halve slag, dan zal de pijlstok er waarschijnlijk wel weer in kunnen. De pijlstok komt zonder de geleiderbuis komt de stok tegen de krukas etc.
Heb ondertussen de 2.4 kop vervangen voor een 2.2 kop. Electronica van de 2.2 erop.
Alleen de krukaspositiesensor is anders, onsteking en inspuiting pakt hij op de nokkenassen.
Ben nu bezig met een schijf aan het maken die op de poelie komt voor op de motor.Kan iemand mij eens in nederlands uitleggen hoe ik een foto toevoeg op dit forum.
Mvrgr Ivor
Het is gewoon een leuk idee, een 2.4 in je Astra. Het zal ook wel iets meer koppel geven door de grotere slag. Het lijkt me inderdaad het beste een 2.2 kop te monteren, en vervolgens de 2.2 electronica te gebruiken. Snelste klaar.
Ik heb een nieuwe o km motor. Iemand interesse in de kop met toebehoor (bobines, sensoren etc.)?
De basis is inderdaad gelijk. kop heeft variabele kleptiming. Ontsteking en inspuiting leest hij dan ook op de nokkenassen.
Porbleem zit hem in de electronica, hoe krijg ik die aangesloten op mijn Astra G bedrading. Motor komt trouwens uit een Pontiac G6, kennen we volgens mij niet in nederland.We praten over de nieuwe generatie motoren, met ketting.
Ja, vergelijk het maar met de oude CIH’s die heb je vanaf 1.5 t/m 2.4, zo is dit blok van 2.0 t/m 2.4.
Jolivo.
Elke nokkenas heeft een positiesensor.
De opel GT komt ook met variabele kleptiming.
Kan iemand kijken voor een schema van de motorbedrading?Alvast bedankt :D
Boring x slag 86mm x 86mm
210 PK ( 157kW ) @ 5300 rpm
300Nm @ 2500 rpmIk schat zomaar dat dit redelijk van zijn plek gaat in een astra G.
-
AuteurBerichten