VVT blok ipv Z22SE

Forumindex Forums Techniek Ecotec VVT blok ipv Z22SE

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206492
    Jolivo
    • Topics 12
    • Reacties 26
    Lid sinds:
    26 May 2007

    Kan ik in een Astra G met een Z22SE ongestraft een blok inbouwen met variabele kleptiming? Welke aanpassingen heb ik nodig? Electronica etc.

    Groeten Jolivo

    #17382959
    Jerremy
    Bijdrager
    • Topics 17
    • Reacties 2449
    Lid sinds:
    29 October 2004

    wat voor blok is dat dan wat er in moet komen ?

    Klinkt aardig Toyota n.l. VVT.

    #17382960
    Jolivo
    • Topics 12
    • Reacties 26
    Lid sinds:
    26 May 2007

    Hieronder een foto van een 2.0 liter turbo met variable kleptiming, zoals hij o.a. in een Saab word gebruikt.
    Het onderblok is het zelfde als de bekende Z22SE.
    Wie weet meer van de electronica en andere evt aanpassingen.

    #17382961
    corsaracer
    Bijdrager
    • Topics 25
    • Reacties 2548
    Lid sinds:
    1 January 2005

    denk toch dat je de complete electronica van dat blok van saab nodig hebt.

    dus de ecu met de kabelboom er compleet bij.

    en dan moet je kijken of de rest van de componenten ook samen gaat….

    #17382962
    Jerremy
    Bijdrager
    • Topics 17
    • Reacties 2449
    Lid sinds:
    29 October 2004

    Saab blok.
    O.k.

    interessant ! king:
    Zou wel dik zijn zo’n Turbo blok in een Astra G.
    Wat zijn de specs van die motor ?

    #17382963
    Jolivo
    • Topics 12
    • Reacties 26
    Lid sinds:
    26 May 2007

    Boring x slag 86mm x 86mm
    210 PK ( 157kW ) @ 5300 rpm
    300Nm @ 2500 rpm

    Ik schat zomaar dat dit redelijk van zijn plek gaat in een astra G.

    #17382964
    2slow
    Bijdrager
    • Topics 45
    • Reacties 1214
    Lid sinds:
    21 October 2006

    origineel gepost door Jolivo
    Boring x slag 86mm x 86mm
    210 PK ( 157kW ) @ 5300 rpm
    300Nm @ 2500 rpm

    Ik schat zomaar dat dit redelijk van zijn plek gaat in een astra G.

    Tja die Nm’s doen altijd wel goed king:

    Calibra 16v Special Edition 1997
    Zafira OPC 2002

    #17382965
    Jolivo
    • Topics 12
    • Reacties 26
    Lid sinds:
    26 May 2007

    Elke nokkenas heeft een positiesensor.
    De opel GT komt ook met variabele kleptiming.
    Kan iemand kijken voor een schema van de motorbedrading?

    Alvast bedankt :D

    #17382966
    Corsa_GSi
    Bijdrager
    • Topics 35
    • Reacties 4306
    Lid sinds:
    30 June 2004

    Volgens mij kan je dan beter opzoek gaan naar een Z20LET of LER van Opel, zal makkelijker zijn.

    #17382967
    rallyastra
    • Topics 49
    • Reacties 841
    Lid sinds:
    12 July 2004

    LER zal hem niet worden denk ik, werken met CAN bus, Astra G heeft geen Can bus.

    #17382968
    Corsa_GSi
    Bijdrager
    • Topics 35
    • Reacties 4306
    Lid sinds:
    30 June 2004

    Volgens mij wel of zit het dan alleen in de diesels :hmmz

    #17382969
    wim-v6
    Bijdrager
    • Topics 52
    • Reacties 35638
    Lid sinds:
    12 August 2005

    origineel gepost door Jolivo
    Boring x slag 86mm x 86mm
    210 PK ( 157kW ) @ 5300 rpm
    300Nm @ 2500 rpm

    Ik schat zomaar dat dit redelijk van zijn plek gaat in een astra G.

    Zal zeker van zijn plek komen.

    Weet je zeker dat dit op basis staat van de 2.2

    86 x 86 is de boring x slag van de opel turbo’s namelijk.

    Willem

    #17382970
    Jolivo
    • Topics 12
    • Reacties 26
    Lid sinds:
    26 May 2007

    Ja, vergelijk het maar met de oude CIH’s die heb je vanaf 1.5 t/m 2.4, zo is dit blok van 2.0 t/m 2.4.

    Jolivo.

    #17382971
    wim-v6
    Bijdrager
    • Topics 52
    • Reacties 35638
    Lid sinds:
    12 August 2005

    okeej.

    aangezien de basis van dat turbo blok van OPEL van 1.8 tot 2.2 is.

    en de 2liter een boring slag heeft van 86 x 86

    was ik even in de veronderstelling …….

    #17382972
    Jolivo
    • Topics 12
    • Reacties 26
    Lid sinds:
    26 May 2007

    We praten over de nieuwe generatie motoren, met ketting.

    #17382973
    wim-v6
    Bijdrager
    • Topics 52
    • Reacties 35638
    Lid sinds:
    12 August 2005

    ja das weer nieuw haha, en ik ben old fashion.

    waar is die goeie ouwe tijd gebleven van de motoren met ketting: OHV en CIH :D

    Ben wel beneiuwd of dat zou gaan passen, zo’n Blok erin :D

    Willem

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.