Jolivo

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Aanjager alleen op stand 4 #17703942
    Jolivo
      Lid sinds:
      26 May 2007

      Heb het dashboard kastje eruit. Klopt het dat die weerstand in de plastic behuizing van de kachel gemonteerd zit? Met 4 aansluitingen? Heb trouwens ook de aanjager eruit. die heeft vol met water gestaan. Weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn. Richting de ingang zie ik geen watersporen of zo.
      Aanjagermotor is wel geroest. Maakt ook lawaai in lage stand (toen die nog werkte).

      In reactie op: Aanjager alleen op stand 4 #17703938
      Jolivo
        Lid sinds:
        26 May 2007

        Zit die in de schakelaar of ergens los?

        In reactie op: Z17DTH valt spontaan stil #17686966
        Jolivo
          Lid sinds:
          26 May 2007

          Wat stuurt de injectoren aan?
          Ofwel, wat moet ik vervangen?

          Storing is sporadisch, storing gereset.

          In reactie op: Z17DTH valt spontaan stil #17686964
          Jolivo
            Lid sinds:
            26 May 2007

            P0200 Condensator spanning 1.
            Spanning te laag.

            Wat is er nu kapot??

            In reactie op: Z17DTH valt spontaan stil #17686962
            Jolivo
              Lid sinds:
              26 May 2007

              Nee, brand verder geen motorstoringlamp, heef uitlezen dan wel zin?

              In reactie op: Z22SE, wie kan me helpen #17632809
              Jolivo
                Lid sinds:
                26 May 2007

                Heb ik zeker gedaan. Zaterdag is bij ons alles tot 12:00 open. Ook in andere filialen laten kijken. Van een Z22SE hebben ze niets op voorraad. komt te weinig voor denk ik. Word het bestellen voor maandag of dinsdag denk ik. Toch bedankt

                In reactie op: DB Ketting #17628934
                Jolivo
                  Lid sinds:
                  26 May 2007

                  5W30 semi syntetisch. Welk jaar is jouw auto?

                  In mijn eigen astra 2.2 zat eerst 5w40 vol syntetische olie, hiermee verbruikte hij ook olie. Vanaf toen 5W30 erin en het verbruik is minimaal te noemen. 5W40 = ook dunner als 5W30

                  In reactie op: DB Ketting #17628932
                  Jolivo
                    Lid sinds:
                    26 May 2007

                    Doe regelmatig reparatie aan deze blokken. De meeste gaan rond de 13000km kapot. t/m ongeveer 2003 tenminste. Veel met een te laag oliepeil rijden of zelfs verkeerde olie versnelt de boel.

                    In reactie op: Troep aan pijlstok #17629519
                    Jolivo
                      Lid sinds:
                      26 May 2007

                      Wat voor olie gebruik je in de motor?

                      In reactie op: Tikkend geluid met beetje gasgeven #17618718
                      Jolivo
                        Lid sinds:
                        26 May 2007

                        Nee, is nog helemaal origineel.

                        In reactie op: Tikkend geluid met beetje gasgeven #17618716
                        Jolivo
                          Lid sinds:
                          26 May 2007

                          OK, bedankt. Had het nog niet eerder gehoord.

                          In reactie op: 2.4 in een 2.2 Astra G #17537660
                          Jolivo
                            Lid sinds:
                            26 May 2007

                            origineel gepost door wesley015
                            Ik weet wel iemand die je 2.2 wil overnemen.:P:P:P

                            Wat brengt zo een 2.2 nog op??

                            In reactie op: 2.4 in een 2.2 Astra G #17537659
                            Jolivo
                              Lid sinds:
                              26 May 2007

                              Ik snap er niks van. Ik krijg geen foto toegevoegd. Kan iemand mij helpen??

                              In reactie op: 2.4 in een 2.2 Astra G #17537657
                              Jolivo
                                Lid sinds:
                                26 May 2007

                                origineel gepost door Jolivo
                                Heb ondertussen de 2.4 kop vervangen voor een 2.2 kop. Electronica van de 2.2 erop.
                                Alleen de krukaspositiesensor is anders, onsteking en inspuiting pakt hij op de nokkenassen.
                                Ben nu bezig met een schijf aan het maken die op de poelie komt voor op de motor.

                                Kan iemand mij eens in nederlands uitleggen hoe ik een foto toevoeg op dit forum.

                                Mvrgr Ivor

                                Motor loopt. Wat een koppel. Ben zeer tevreden.
                                2.4 LE5 in een Astra G met zijn eigen cilinderkop en electronica. Alleen Krukaspositiesensor verplaatsen naar de poelie voorop de motor. Zelf een schij maken.
                                Zo een motor is zeker een aanrader. Kost even wat moeite, maar dan heb je ook wat.

                                In reactie op: Een Astra G Probleem? #17544189
                                Jolivo
                                  Lid sinds:
                                  26 May 2007

                                  Als het afwatering pijpje van de airco verstopt zit, krijg je ook alle water binnen.

                                  Langs onderen doorsteken.

                                  In reactie op: 2.4 in een 2.2 Astra G #17537656
                                  Jolivo
                                    Lid sinds:
                                    26 May 2007

                                    mrmonkey, dat klopt, dat is de eerste auto die hier te koop is met deze motor.

                                    In reactie op: Peilstok probleem 2.0S Manta Help! #17544013
                                    Jolivo
                                      Lid sinds:
                                      26 May 2007

                                      p.s. de foto’s die je hebt geplaatst zijn van een 1.2s, dat is een kompleet andere motor.

                                      In reactie op: Peilstok probleem 2.0S Manta Help! #17544012
                                      Jolivo
                                        Lid sinds:
                                        26 May 2007

                                        Waarschijnlijk is de geleiderbuis voor de pijlstok niet meer aanwezig. Draai de motor maar eens een halve slag, dan zal de pijlstok er waarschijnlijk wel weer in kunnen. De pijlstok komt zonder de geleiderbuis komt de stok tegen de krukas etc.

                                        In reactie op: 2.4 in een 2.2 Astra G #17537654
                                        Jolivo
                                          Lid sinds:
                                          26 May 2007

                                          Heb ondertussen de 2.4 kop vervangen voor een 2.2 kop. Electronica van de 2.2 erop.
                                          Alleen de krukaspositiesensor is anders, onsteking en inspuiting pakt hij op de nokkenassen.
                                          Ben nu bezig met een schijf aan het maken die op de poelie komt voor op de motor.

                                          Kan iemand mij eens in nederlands uitleggen hoe ik een foto toevoeg op dit forum.

                                          Mvrgr Ivor

                                          In reactie op: 2.4 in een 2.2 Astra G #17537653
                                          Jolivo
                                            Lid sinds:
                                            26 May 2007

                                            Het is gewoon een leuk idee, een 2.4 in je Astra. Het zal ook wel iets meer koppel geven door de grotere slag. Het lijkt me inderdaad het beste een 2.2 kop te monteren, en vervolgens de 2.2 electronica te gebruiken. Snelste klaar.

                                            Ik heb een nieuwe o km motor. Iemand interesse in de kop met toebehoor (bobines, sensoren etc.)?

                                            In reactie op: 2.4 in een 2.2 Astra G #17537645
                                            Jolivo
                                              Lid sinds:
                                              26 May 2007

                                              De basis is inderdaad gelijk. kop heeft variabele kleptiming. Ontsteking en inspuiting leest hij dan ook op de nokkenassen.
                                              Porbleem zit hem in de electronica, hoe krijg ik die aangesloten op mijn Astra G bedrading. Motor komt trouwens uit een Pontiac G6, kennen we volgens mij niet in nederland.

                                              In reactie op: VVT blok ipv Z22SE #17382972
                                              Jolivo
                                                Lid sinds:
                                                26 May 2007

                                                We praten over de nieuwe generatie motoren, met ketting.

                                                In reactie op: VVT blok ipv Z22SE #17382970
                                                Jolivo
                                                  Lid sinds:
                                                  26 May 2007

                                                  Ja, vergelijk het maar met de oude CIH’s die heb je vanaf 1.5 t/m 2.4, zo is dit blok van 2.0 t/m 2.4.

                                                  Jolivo.

                                                  In reactie op: VVT blok ipv Z22SE #17382965
                                                  Jolivo
                                                    Lid sinds:
                                                    26 May 2007

                                                    Elke nokkenas heeft een positiesensor.
                                                    De opel GT komt ook met variabele kleptiming.
                                                    Kan iemand kijken voor een schema van de motorbedrading?

                                                    Alvast bedankt :D

                                                    In reactie op: VVT blok ipv Z22SE #17382963
                                                    Jolivo
                                                      Lid sinds:
                                                      26 May 2007

                                                      Boring x slag 86mm x 86mm
                                                      210 PK ( 157kW ) @ 5300 rpm
                                                      300Nm @ 2500 rpm

                                                      Ik schat zomaar dat dit redelijk van zijn plek gaat in een astra G.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)