Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Deze is nergens rot, de enige plekken waren het linker voorscherm blaasjes bovenop naast de motorkap, rechter binnenscherm de rand naast de veerpoot een nieuw stuk in gezet, rechter achterscherm de wielrand blaasjes, en de rand onder het raam blaasjes. Hij staat er nu weer netjes bij, vind ik zelf, en ik heb er natuurlijk stiekem al mee gereden :angel Gewoon een genot als je het pedaal intrapt en je voelt je in de rugleuning worden gedrukt! En dan nog het geluid! En de mensen die spontaan stil staan als ze hem aan horen komen! Gewoon geweldig!
Nu wel gelukt hoop ik
Hoi Peter.
Hij is af maar het keuringsstation waar ik altijd naartoe ga is maandag pas weer open ivm vakantie.
Ik kreeg de foto’s op 1 of andere manier niet geplaatst, zal zo nog eens proberen.Foto’s Volgen zsm
Beste jethro, bedankt voor je reactie :thumb
Beste Peter, ik heb gelukkig een werkplaats tot mijn beschikking en een rek met allerlei soorten en maten pijp, van 6cm tot 28 cm doorsnee.
Ik heb de originele dubbele aansluiting met binnenpijp gebruikt en op een kap met felsrand van 180mm doorsnee gemaakt, het binnenwerk stelt niet zo veel voor, de dubbele pijp met gaten die door steenwol loopt daar heb ik nieuwe steenwol omheen gewikkeld en met gaas omwikkeld om het bij elkaar te houden, daar overheen een rvs pijp van 18cm doorsnee en 58cm lang geschoven, dit is de originele lengte van de demper, een eindkap met pijp van 65mm en klaar is kees (John) LOL. Ik heb al eerder zo een demper gemaakt en deze werd bij de APK ook goed gekeurd dus ik ga er vanuit dat deze ook gewoon wordt goed gekeurd. De uitlaat is nergens lek en hangt stevig aan de rubbers en dat is op de keuring het enige waar ze naar kijken.
je kan op internet wel universele dempers bestellen maar dan moet je weer werken met verlopen. Een demper op maat laten maken kan ook maar dan zit je snel op een eurootje of 3 a 400 en dat was me toch te gortig.
De auto is inmiddels gepolijst, je ziet gelukkig geen kleurverschil, de accu staat vast en de hendel van de motorkap zit ook weer vast en werkt weer.
Morgen even een laatste ronde om te kijken of ik echt niks over het hoofd heb gezienEven een update. Na weken schuren plamuren en spuiten staat hij er netjes bij. Inmiddels een rvs achter demper, de oude was ver heen. Dit was overigens het enige aan het uitlaatsysteem dat vervangen moest worden, de rest is zgan. Ziet er wel vet uit zo’n glimmende pot onder je auto verder heb ik een takkewerk gehad om de strips in de raamrubber te krijgen, wel uiteindelijk een techniek gevonden die zeer goed werkt! Ik heb een handremkabel in de gleuf gefrot, leuk werkje, niet dus! De eerste 10 cm strip kun je wel in de rubber schuiven boven de kabel, als je dan met de ene hand op de strip drukt ter hoogte van de kabel en met de ander hand de kabel richting raam onder de strip uit trekt valt de strip mooi in de rubber. Let wel op dat je druk blijft uitoefenen op de strip tot hij helemaal er in zit anders kan hij er weer uit schieten. Verder heb ik de remklauwen, schijven voor en achter er af gehaald, alles schoon en gangbaar gemaakt en mooi zwart laten spuiten. Nu nog maar twee dingetjes dan gaat hij naar de keuring. De hendel om de motorkap te openen is afgebroken en de accu staat nog los. Als ik van de keuring kom, zal volgende week zijn, dan komt er weer een update
Ik heb de lmm geplaatst. Hij loopt mooi, ik kan rustig gas geven als hij eenmaal loopt. Starten gaat wat moeizaam, hij slaat aan en pruttelt wat en slaat af. Na 3 a 4 keer blijft hij lopen. Hopelijk wordt dit beter als hij eenmaal in gebruik is. Nu staat hij nog gewoon binnen omdat er nog veel aan gedaan moet worden voor de keuring.
Ik heb een lmm besteld en die ga ik morgen er in zetten. Mocht dit niet werken dan ga ik verder met de stappenmotor en daarna die ontstekingsmodule.
Bedankt voor de tips allemaal :thumbbeste bart, het is niet die uit helmond, deze heeft in een loods gestaan
ik heb wel een vraag waar iemand mij misschien mee kan helpen?
alles is schoon gemaakt en weer terug in elkaar gezet, nieuwe benzine er in, starten en draait als een zonnetje, ongeveer 2 minuten.
Alle contacten op bobine en massapunten etc, alles schoon gemaakt en weer aan gesloten.
starten, loopt als een zonnetje, 2 minuten dan begint hij onregelmatig te lopen, kan ik geen gas meer geven en slaat uiteindelijk af.
Benzineleiding bij de motor toch nog maar een keer los gemaakt om te kijken of er wel benzine komt. Volop (schone) benzine en de pomp draait.
Nog een keer alle contacten na gelopen, bougie en bobinekabel na gekeken, verdeler en rotor na gekeken, ziet er allemaal goed uit en de contacten zijn mooi schoon.
Weer gestart en hij slaat meteen aan, wederom 2 minuten en begint weer onregelmatig te lopen.
Kan dit iets met de lucht-massa meter te maken hebben of heeft iemand een andere tip?Graag hulp want ik weet het even niet meer :(
Ik heb de pomp met filter ook weer op de “originele” manier bevestigd. De 3 afgebroken rubberen ophangpunten heb ik uit geboord, daarna een breed rubber blok gemonteerd en daar de pomp aan bevestigd, dit allemaal met m8 bouten en borgmoeren. Het is niet helemaal origineel maar beter en sterker en wel op de originele ophangpunten en niet met tie-wraps LOL
Beste mensen, allemaal hartelijk bedankt voor jullie reacties. Ik ben bij ongeveer alle automaterialenhandels geweest. Ze hadden allemaal gehoord van het spul maar hadden geen idee waar het te verkrijgen was. Uiteindelijk had de laatste, P.Heijl, een tip. Hier in de buurt zit iemand die oldtimers opknapt. Ik heb zijn advies gevolgd en de tank gewoon met azijn gereinigd, goed geschud met de tank en een paar uur laten intrekken, dit twee keer herhaald. Daarna de tank goed nagespoeld met de hogedruk reiniger zodat er alleen nog schoon water uit kwam. Daarna heb ik de tank verwarmd om te drogen. Toen ik daarna in de tank keek leek de tank net nieuw van binnen. Ok niet hagelnieuw, je kan wel zien dat de tank schoon is gemaakt, maar geen roest of andere aanslag. Dus ik ben zeer tevreden met het resultaat en heb de tank er al weer onder zitten. De leidingen heb ik tot aan de motor gespoeld met schone benzine, mocht er nog wat in de injectoren zitten dan hoop ik dat die morgen zichzelf reinigen als ik hem ga proberen. Mocht dat niet zo zijn dan heb ik weer wat extra te doen :(
Foto’s volgen zsm
ps
in die gele emmer dat zou benzine moeten zijn :wtfhet heeft beetje lang geduurd maar dan hier toch alvast wat foto’s.
Ik ben ook bezig met de tank die is bijna klaar, zodra hij af is post ik de resultaten van het geheel
bij de op 1 na laatste foto krijgen jullie een idee van hoe de vorige eigenaar levensgevaarlijk bezig was, de brandstofleiding strak tegen de as, hoe dom kun je zijn? dat is vragen om problemen, ook de rode draad, die de voeding van de brandstofpomp is, loopt vanuit de kofferbak door een scherp gat naar beneden.
De tie-wraps zie je ook hangen, daar had hij een hele voorraad van volgens mij want ongeveer alles onder de auto hangt vast met die dingen.
[imghttp://i1231.photobucket.com/albums/ee520/JohnenTamara/2015-07-18%2009.07.25.jpg][/img]
Dank je :thumb
misschien een domme vraag maar hoe kan ik hier een foto plaatsen?
Ik zal morgen een paar foto’s maken
Beste Peter777.
Hartelijk dank voor de tip!
De tank gaat er zowiezo onderuit want ondanks alle filters is de benzine die bij de motor er uit komt gewoon troebel, meer bruin dan de gewone helder groene benzine kleur.
Ik kan de test wel doen maar ik kan denk ik beter eerst zorgen dat alle leidingen zuiver zijn en de juiste filters er tussen zitten en als ik dan toch zo ver ben kan ik net zo goed gewoon de tank terug plaatsen en dan kijken hoe hij loopt. Dan weet ik in ieder geval zeker dat het daar niet meer aan ligtHartelijk bedankt Peter777.
Vandaag even onder de Monza gelegen. De vorige eigenaar was een grote frotter om het maar netjes uit te drukken. Ik kwam bij de brandstofpomp een stuk of 3 filters achter elkaar tegen met allemaal korte stukjes van allerlei soorten slang wat op het eerste oog ook geen brandstofleidingen zijn. Dit alles vakkundig vast gemaakt met tiewraps strak langs de aandrijfas. Zelfs de leidingen zijn vast gemaakt met tiewraps ipv slangklemmen en de brandstofpomp hangt ook keurig aan 2 tiewraps. De bedrading van de pomp is in 3 kleuren met kroonsteentjes verlengd. Kortom, ik zal zeker je advies ter harte nemen en de bedrading helemaal na lopen. Morgen gaat de tank er onderuit. Daarna alles weer op NETTE manier aansluiten en bedraden. De pomp werkt trouwens wel dus deze wordt gewoon schoon gemaakt en terug geplaatst, natuurlijk wel op de originele manier LOL.
In ieder geval bedankt voor jullie reacties.Groet John
Beste Kywieman,
Hartelijk bedankt voor je reactie. Ik was al van plan om de tank en de leidingen Door te spoelen omdat de uitlaatgassen naar verf ruiken. Ik ben dus inderdaad bang dat de pomp het begeven heeft of dat de leidingen en injectoren vol met troep zitten.
Ik ga zeker de brandstofpomp vervangen nav. Jouw reactie dan is dat in ieder geval uitgesloten.Met vriendelijke groet.
John -
AuteurBerichten