Opel Monza 3.0 GSE

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 26 tot 43 (van in totaal 43)
  • Auteur
    Berichten
  • #18290592
    John3121966
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 July 2015

      beste bart, het is niet die uit helmond, deze heeft in een loods gestaan :-)

      ik heb wel een vraag waar iemand mij misschien mee kan helpen?
      alles is schoon gemaakt en weer terug in elkaar gezet, nieuwe benzine er in, starten en draait als een zonnetje, ongeveer 2 minuten.
      Alle contacten op bobine en massapunten etc, alles schoon gemaakt en weer aan gesloten.
      starten, loopt als een zonnetje, 2 minuten dan begint hij onregelmatig te lopen, kan ik geen gas meer geven en slaat uiteindelijk af.
      Benzineleiding bij de motor toch nog maar een keer los gemaakt om te kijken of er wel benzine komt. Volop (schone) benzine en de pomp draait.
      Nog een keer alle contacten na gelopen, bougie en bobinekabel na gekeken, verdeler en rotor na gekeken, ziet er allemaal goed uit en de contacten zijn mooi schoon.
      Weer gestart en hij slaat meteen aan, wederom 2 minuten en begint weer onregelmatig te lopen.
      Kan dit iets met de lucht-massa meter te maken hebben of heeft iemand een andere tip?

      Graag hulp want ik weet het even niet meer :(

      #18290593
      kywieman
      Deelnemer
        Lid sinds:
        20 February 2009

        Joah klikt als luchtmassa meter.
        Of je stapenmotor en of aansturen hiervan.

        Of je temprateur sensor.

        #18290594
        peter777
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 January 2011

          Ik had min of meer hetzelfde, en dat bleek de onstekingsunit te zijn. Dat kastje achter je veerpoot bestuurderszijde.

          #18290581
          John3121966
          Deelnemer
            Lid sinds:
            15 July 2015

            Ik heb een lmm besteld en die ga ik morgen er in zetten. Mocht dit niet werken dan ga ik verder met de stappenmotor en daarna die ontstekingsmodule.
            Bedankt voor de tips allemaal :thumb

            #18290595
            John3121966
            Deelnemer
              Lid sinds:
              15 July 2015

              Ik heb de lmm geplaatst. Hij loopt mooi, ik kan rustig gas geven als hij eenmaal loopt. Starten gaat wat moeizaam, hij slaat aan en pruttelt wat en slaat af. Na 3 a 4 keer blijft hij lopen. Hopelijk wordt dit beter als hij eenmaal in gebruik is. Nu staat hij nog gewoon binnen omdat er nog veel aan gedaan moet worden voor de keuring.

              #18290596
              kywieman
              Deelnemer
                Lid sinds:
                20 February 2009

                even mee op de lange rit is nooit verkeerd.

                Maar moeilijk starten lijkt op tempsensor of brandstof pomp.

                Als hij bij de 5000 toeren ophoud zou ik het bij de brandstofpomp zoeken.

                #18290597
                peter777
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 January 2011

                  Dat zijn de betere berichten! Afbouwen, keuren en dan een tank leeg rijden. Grote kans dat het dan een stuk beter gaat worden :)

                  #18290598
                  John3121966
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    15 July 2015

                    Even een update. Na weken schuren plamuren en spuiten staat hij er netjes bij. Inmiddels een rvs achter demper, de oude was ver heen. Dit was overigens het enige aan het uitlaatsysteem dat vervangen moest worden, de rest is zgan. Ziet er wel vet uit zo’n glimmende pot onder je auto :-) verder heb ik een takkewerk gehad om de strips in de raamrubber te krijgen, wel uiteindelijk een techniek gevonden die zeer goed werkt! Ik heb een handremkabel in de gleuf gefrot, leuk werkje, niet dus! De eerste 10 cm strip kun je wel in de rubber schuiven boven de kabel, als je dan met de ene hand op de strip drukt ter hoogte van de kabel en met de ander hand de kabel richting raam onder de strip uit trekt valt de strip mooi in de rubber. Let wel op dat je druk blijft uitoefenen op de strip tot hij helemaal er in zit anders kan hij er weer uit schieten. Verder heb ik de remklauwen, schijven voor en achter er af gehaald, alles schoon en gangbaar gemaakt en mooi zwart laten spuiten. Nu nog maar twee dingetjes dan gaat hij naar de keuring. De hendel om de motorkap te openen is afgebroken en de accu staat nog los. Als ik van de keuring kom, zal volgende week zijn, dan komt er weer een update :-)

                    #18290599
                    jethro
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 February 2008

                      De firma MIDLOCK heeft daar handig gereedschap voor om die strip in den rubber te krijgen. ;)
                      Het gaat goed met de GSE. :thumb :thumb :thumb

                      :jerry :kewlpics :kewlpics :kewlpics

                      #18290600
                      peter777
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        21 January 2011

                        Super! mag ik vragen wat voor rvs demper je hebt gebruikt? Ik zoek ook nog een vervanger voor de gse…

                        #18290601
                        John3121966
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          15 July 2015

                          Beste jethro, bedankt voor je reactie :thumb
                          Beste Peter, ik heb gelukkig een werkplaats tot mijn beschikking en een rek met allerlei soorten en maten pijp, van 6cm tot 28 cm doorsnee.
                          Ik heb de originele dubbele aansluiting met binnenpijp gebruikt en op een kap met felsrand van 180mm doorsnee gemaakt, het binnenwerk stelt niet zo veel voor, de dubbele pijp met gaten die door steenwol loopt daar heb ik nieuwe steenwol omheen gewikkeld en met gaas omwikkeld om het bij elkaar te houden, daar overheen een rvs pijp van 18cm doorsnee en 58cm lang geschoven, dit is de originele lengte van de demper, een eindkap met pijp van 65mm en klaar is kees (John) LOL. Ik heb al eerder zo een demper gemaakt en deze werd bij de APK ook goed gekeurd dus ik ga er vanuit dat deze ook gewoon wordt goed gekeurd. De uitlaat is nergens lek en hangt stevig aan de rubbers en dat is op de keuring het enige waar ze naar kijken.
                          je kan op internet wel universele dempers bestellen maar dan moet je weer werken met verlopen. Een demper op maat laten maken kan ook maar dan zit je snel op een eurootje of 3 a 400 en dat was me toch te gortig.
                          De auto is inmiddels gepolijst, je ziet gelukkig geen kleurverschil, de accu staat vast en de hendel van de motorkap zit ook weer vast en werkt weer.
                          Morgen even een laatste ronde om te kijken of ik echt niks over het hoofd heb gezien

                          #18290602
                          John3121966
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            15 July 2015

                            Foto’s Volgen zsm

                            #18290603
                            peter777
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              21 January 2011

                              Hij is gekeurd en al? Ben benieuwd naar de foto’s :)

                              #18290604
                              John3121966
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                15 July 2015

                                Hoi Peter.
                                Hij is af maar het keuringsstation waar ik altijd naartoe ga is maandag pas weer open ivm vakantie.
                                Ik kreeg de foto’s op 1 of andere manier niet geplaatst, zal zo nog eens proberen.

                                #18290605
                                John3121966
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  15 July 2015





                                  Nu wel gelukt hoop ik :-)

                                  #18290606
                                  peter777
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    21 January 2011

                                    Mooi ding! ook erg netjes qua blikwerk zo te zien. Die laatste foto is echt zo’n plek waar alles weg rot. Bij mijn GSE was dat een en al kroepoek.

                                    #18290607
                                    John3121966
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      15 July 2015

                                      Deze is nergens rot, de enige plekken waren het linker voorscherm blaasjes bovenop naast de motorkap, rechter binnenscherm de rand naast de veerpoot een nieuw stuk in gezet, rechter achterscherm de wielrand blaasjes, en de rand onder het raam blaasjes. Hij staat er nu weer netjes bij, vind ik zelf, en ik heb er natuurlijk stiekem al mee gereden :angel Gewoon een genot als je het pedaal intrapt en je voelt je in de rugleuning worden gedrukt! En dan nog het geluid! En de mensen die spontaan stil staan als ze hem aan horen komen! Gewoon geweldig!

                                      #18290608
                                      jethro
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        3 February 2008

                                        Een hele mooie Monza, wees er zuinig op dan heb je er lang plezier van. :thumb
                                        Zelfde kleur als je dienstwagen. ;)

                                        :jerry :jerry

                                      18 berichten aan het bekijken - 26 tot 43 (van in totaal 43)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.