Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
6 juni 2015 om 23:27 In reactie op: astra g 1.4 16v schokt hevig bij de 1500 en 2000 toeren #18286694
Dankje voor je bericht
Had laats bougies eruit gedraaid 2 waren beetje grijzig dus benzine
En die zijn ongeveer een halfjaar geleden vervangen.
Alleen moet ik nog even na kijken of er goede type bougie inzit
En even kijken of ik ergens een bobine brug kan lenen voor te testen
Kan ik deze ook van een 1.6 16v en of 18.16v proberen?
Ik ga morgen nog even kijken en proberen.Mvg john
5 maart 2014 om 17:45 In reactie op: Wim’s Corsa-B upd 04-05-’14: Remmen Banden + Diversen kleine #18157518leuk uitlaatje :thumb
via photo bucket,
aanmelden en foto’s op photobuckut zetten en dan op het forum,john
Ja heb hem vanmidag aangesloten en liep wel een kabel.
Niet goed ;) gekeken haha
:thumbdown ma is wel fijn licht achterinbij mijn corsa b 1996 is de dachboard verlichting voor bekabelt
maar inderdaad niet de kofferbak lamp,
ik wil het namelijke ook aan sluiten,
de massa wordt hier toch geschakeld door de schakelaar in de klep?john
en toch kwam de a corsa niet zo goed uit de test vind ik :shock:
maar vind dat ze de 1.3 hadden moeten testen omdat de rest ook 1.3 of 1.4 was31 december 2013 om 18:14 In reactie op: Project 98′ Corsa B Ibherdesign Widebody (Grijs) (Update 14) #18200066haha mooi toch ja er zat nog wel wat in want toen hij niet mer de weg op ging zat er nog 1 streepje in,
en heb hem paar keer gestart ma verder ook niks meer
maar die widebody weet van wie die is geweest maar wel leuk dat je het gsi blokje weer goed tot leven blaast :thumbup ik hoop dat je ooit een filmpje maakt voor op het opel-forum? :DJohn
31 december 2013 om 16:21 In reactie op: Project 98′ Corsa B Ibherdesign Widebody (Grijs) (Update 14) #18200064leuk om te volgen zoon projecten!
maar gelukkig zijn jullie toch goed van Sevenum na Valkenswaard gekomen met de GsiGr john
31 december 2013 om 12:33 In reactie op: Wim’s Corsa-B upd 04-05-’14: Remmen Banden + Diversen kleine #18157466azoo oke heb straks even gekeken ma wist niet dat het lampje in de aansteker zelf zat haha
maar dat gaan we wel oplossen,
inieder geval bedankt!john
openluchtfilter verwijderen scheelt een hoop in het benzine verbruik,
en orginele filter terug plaatsen,john
29 december 2013 om 22:11 In reactie op: Wim’s Corsa-B upd 04-05-’14: Remmen Banden + Diversen kleine #18157464@wim-v6 wrote:
Ik heb ze nooit zonder gehad of gezien, alleen meest een kapot lampje.
Wel zonder aansteker gezien.
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
oke dacht dat alleen sommige uitvoeringen dat hadden,
maar mijne had inderdaad geen aansteker ma was wel voor bekabelt & en er zat nog een stekker bij een enkele die zal wel voor het lanmpje zijn voor de aansteker?ma dan ga ik is even chekke want is toch wel k#t zonder lampje,
John,
29 december 2013 om 14:26 In reactie op: Wim’s Corsa-B upd 04-05-’14: Remmen Banden + Diversen kleine #18157456heey willem,
ik zie dat jij in je asbak een lampje hebt, die bevestiging heeft dan elke corsa wel,
ma niet elke corsa heeft dat orgineel werkend toch?
en weet jij zo of een 1996 corsa is voorbekabelt?
mijn dashboard verlichting was wel voor bekabelt,john
@rossi-aduard wrote:
Op het andere pootje hoort een stekker met een bruin-witte draad te zitten. Heb eventueel het schema wel voor je via de PM/mail.
zou je mij het schema kunnen sturen?
mijn mail adres nl_johnny_nl@hotmail.comgr john
auto is inderdaad verkocht als goed is iemand van het forum hier,
maar weet niet hoe de man heet op het forum,alles valt te redden ma was beetje te duur,
hallo
dit is mijn gsi haha
hij is nog goed rood te krijgen
maar hij is waarschijnlijk verkocht van de weekJohn,
ja hij is voor bij de balken rot, een veerschotel, bodem achter,
co tehoog ma komt denk ik door gaatje in uitlaat want heb een gaatje ontdekt,
banden ja dat zal het geld niet zijn,
verder heb ik nog wel geprobeerd om de lak weer mooi rood te krijgen en komt weer een mooie glans op,
enigste als ik hem echt mooi wil krijgen moet ik alleen een andere motorkap en kofferklep,
electriche ramen en spiegels en verwarming van de spiegels werken,
abs systeem is nog goed,
stuurbekrachtiging is wat minder lijkt net ofdat er lucht in zit of stuurhuis gaar is,
verder is het nog niet zoon verkeerde gsi,John,
oke dan ja alles blijft tot nu toe mooi op peil en als MOTORTJE kapot loopt dan heb ik tenminste een smoes om er wat anders in te lepelen :thumb
totaal geen power snap niet dat ze zoiets durven te maken :jerryjohn
oke dan ja alles blijft tot nu toe mooi op peil en als MOTORTJE kapot loopt dan heb ik tenminste een smoes om er wat anders in te lepelen :thumb
totaal geen power snap niet dat ze zoiets durven te maken :jerryjohn
vandaag weer rijden met de corsa eerst ondekte ik dat er water / olie in de pijp lag achteraan,
dacht dan start ik hem even om te kijken of er rook of iets uit kwam,
maar dat was niet het geval wel hoorde ik een plof onder de motorkap,
denk dat de koppaking het toch begeven heeft,toch is de motor best zuinig heb op een volle tank toch 710 k/m gereden,
ga dadelijk even kijken of er kvs bij olie zit,john
@McKaamos wrote:
Carterventilatie dicht en is er op een of andere manier olie bij de zuigers gekomen oid? Zou mijn eerste gedachte zijn iig.
En een startmotor die moeilijk rond gaat en geen compressie spreken elkaar in de regel tegen.
Bij weinig/geen compressie gaat de motor heel makkelijk rond dus zou de startmotor daar ook geen problemen mee moeten hebben.
Denk eerder dat er, ivm de blauwe rook, olie bij de cylinders in is gekomen en dat comprimeert niet zo lekker, dus dat is zwaarder voor de startmotor.
En olie ontsteekt ook niet door bougies waardoor de motor weigert te starten.Olielampje die weg gaat bij gas geven is meestal een oliedruk probleem.
Hoe meer gas, hoe harder de oliepomp draait en hoe hoger de druk is, waardoor het lampje uit gaat.Zou zomaar kunnen dat je blok ergens inwendig olie lekt en verbrand.
Koppakking gaar misschien?Edit: Oh en het knipperen, hoe snel gaat dat? beetje op de maat met de motor?
Want dan denk ik absoluut dat het de koppakking is. Onder compressie wordt de olie tegen gehouden maar zodra er vacuum is in de cylinder wordt de olie naar binnen gezogen. De druk valt dan ook weg in de oliekanalen waardoor het waarschuwingslampje aan gaat.
Kom je bij de compressie en/of verbrandingsslag, gaat het lampje weer uit omdat er genoeg druk is.
Bij 800rpm stationair kom je dan op ongeveer 200 flitsen per minuut.dankje voor je reactie
koppaking is paar maanden geleden vernieuwt met dis riem en spanrol waterpomp
maar het lampje gaat idd een beetje op de motor mee idd,
hij verbruikt verder ook geen olie staat nog mooi op pijl
het lampje is ook niet meer aan geweest,
afwachten of hij weer aan gaat,john
hmm das minder had je beter een set kunnen pakken met hoger et waarde,
maar ze staan er erg dik onder dat zkr,john
staat hem goed! ga je um ook nog verlagen ofniet?
john
dan moet je zeker na et waarde kijken maar ik zou zelf voor 15″ gaan,
maar dat is mijn mening,
maar mocht je dat niet willen zou ik 16″ pakken,
en natuurlijk kijken naar bandenmaat,john
-
AuteurBerichten