Wim’s Corsa-B upd 04-05-’14: Remmen Banden + Diversen kleine

Forumindex Forums Modellen Corsa Wim’s Corsa-B upd 04-05-’14: Remmen Banden + Diversen kleine

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 289)
  • Auteur
    Berichten
  • #17259030
    wim-v6
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 August 2005

      Ik heb Zojuist een corsa-B 1.5 Turbo diesel gekocht, leuk autootje, niet bijzonder netjes, maar rijdt erg fijn.

      Specs:
      Merk en Type: Opel Corsa-B2 HB 3deurs
      uitvoering: Sport Cool.
      Kentekendatum: juli 1999
      km stand: 296850km
      Motor: 1.5TD X15DT T4EC1
      Opties: Originele Sport/GSi Licht metalen Velgen, Electrische ramen, Schuifkanteldak handbediend, Centrale Deurvergrendeling met Safelock, Opberg laden onder bijrijders stoel.

      Hierbij wat foto’s:

      d’n Corsa:

      KantelSchuufdak:

      Teller met mooie km stand:

      Willem

      #18157275
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Vandaag wat klein maar nodig onderhoud gepleegd..

        Riemen Slipte, deze bijde maar vervangen:
        zo zagen ze er uit:

        Ook gelijk spullen gekocht voor wat meer Danoontje in de motor:

        Willem

        #18157276
        Vannos
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 November 2010

          Mooi karretje wim :thumb :thumb

          #18157277
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            jaja, Rijdt erg fijn, Bovenverwachting zelfs, zeker als je bedenkt dat deze maar 67pk en 138Nm heeft, zit binnen een mum van tijd op de 140 of zelfs 150km/u
            en ja, die Tankmeter wil maar niet zakken.

            Morgen eens kijken of we haar wat meer Pit kunnen geven.

            Willem

            #18157278
            Vannos
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 November 2010

              haha , mijne zit ook aardig vlot op de 140 nu,, maar tankmeter gaat helaas wat harder.. :P

              wat meer pit, dmv dat kraantje hoe zit dat aangesloten dan ?

              #18157279
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                haha… De diesel gaat niet veel meer verbruiken bij normaal rijden als je m kietelt, meerverbruik komt eigenlijk alleen als je ook Werkelijk vlotter gaat rijden.

                Willem

                #18157280
                koenelsenaar
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 April 2010

                  Vanwaar een crossa diesel?

                  Sprak gister een monteur van opeldealer in gelderland, die rijd ook een corsa b 1.5 td….. goeiekoper kan je niet rijden zegt ie…

                  #18157281
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    Klopt, Lopen op paier het duurst van de 3 oliegstookte zusjes, en in de praktijd het goedkoopst.
                    De motor draait verassend lekker zijn toertjes, trekt lekker vlot op, en is ZUINIG!!

                    Gewoon, ben eigenlijk meer een dieselman, nu maar eens de knoop doorgehakt, moest wel een Mechanisch geregelde Turbodiesel zijn.

                    willem

                    #18157282
                    koenelsenaar
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 April 2010

                      Ik zeg: goed bezig!!!

                      Edit: Heb je nu dan 4 wagens? je mini natuurlijk niet meegerekent….

                      #18157283
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        Mini is Weg!!.

                        Ascona nr 2 is in bruikleen

                        Zelf dus 3 auto’s, dit naar aanleiding ik met de huidige gereden kilometers gewoon bijna 20.000km heb gereden in 9maanden met de Ascona.

                        Willem

                        #18157284
                        trashmetal
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 February 2007

                          Veel plezier met je nieuwe aanwinst :thumb
                          ik probeer mn maatje zover te krijgen dat ik zn astra tds mag kietelen
                          gewoon, omdat het kan hahaha :thumb

                          #18157285
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            Gisteren gereden in een Corsa-B welke op 1,5Bar draait, Dat is niet normaal, het heeft geen zin om boven de 3500 toeren te rijden, als je lekker aan het stampne ben moet je voordat je je Pook hebt los gelaten al naar de Volgende versnelling toe.

                            Dan te bedenken dat je bij 100 a 120 naar 5 gaat, dan vooral Hoe Snel dat gaat…
                            GTi GSi, is geen probleem voor deze Corsa-B 1.7TD(S)

                            Humor van de Bovenste plank..

                            Willem

                            #18157286
                            RISL
                            Moderator
                              Lid sinds:
                              24 January 2011

                              Lekker wagentje dus :thumb
                              1,5 bar is wel erg veel, inwendig ook nog wat veranderd?

                              #18157287
                              wim-v6
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 August 2005

                                aan de 1.7Diesel en de Turbo niet.

                                Alles is verder origineel, de Motor en Turbo lijken er niet echt moeite mee te hebben, echter is de (F17 na 2 F15’s te hebben vernietigd) Versnellingsbak het zwakke punt.

                                Willem

                                #18157288
                                RISL
                                Moderator
                                  Lid sinds:
                                  24 January 2011

                                  Versnellingsbakken vreten dus ;)
                                  Een collega van me heeft lange tijd in een Corsa C 1.7 diesel gereden, die was ook een stuk sneller dan iedereen verwachtte.

                                  #18157289
                                  wim-v6
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    12 August 2005

                                    Ik ben een keer zoek gereden door een corsa-C Y17DT 1.7Dti 75pk toen ik in een toen Nagelnieuwe BMW 118d met 140pk reed.

                                    Willem

                                    #18157290
                                    McKaamos
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      10 December 2009

                                      @Vannos wrote:

                                      haha , mijne zit ook aardig vlot op de 140 nu,, maar tankmeter gaat helaas wat harder.. :P

                                      wat meer pit, dmv dat kraantje hoe zit dat aangesloten dan ?

                                      Dat kraantje is een vrij rudimentaire boost controller.
                                      Er zit een drukleidinkje van de compressorkant van de turbo naar de wastegate actuator (de bypass klep van de turbine kant).
                                      Dat slangetje verleng je een stukje en gaat via dat kraantje.
                                      Met dat kraantje houd je de druk tegen door een veer strakker te draaien, waardoor de wastegate niet open gaat en de turbine aangedreven blijft tot een bepaalde hoeveelheid laad-druk. (het punt waar de druk groter is dan de kracht van de veer)

                                      Zo’n kraantje heeft ook wel z’n nadelen trouwens.
                                      Het is lang niet zo precies als een electronische en heeft maar één instelmogelijkheid.
                                      Een electronische werkt veel precieser, sneller, en kent veel meer instelmogelijkheden zodat hij beter overweg kan met diverse omstandigheden.
                                      Maargoed, zolang je niet het uiterste er uit wil halen en gewoon de druk een beetje wil opvoeren, dan is het een prima optie.

                                      Check ook dit: (vanaf 13min ongeveer)
                                      [youtube:3i50swxt]http://www.youtube.com/watch?v=OL11Etw7ZSg[/youtube:3i50swxt]

                                      #18157291
                                      astraTD
                                        Lid sinds:
                                        9 March 2009

                                        Leuk wagentje Willem.. Zal wel niet veel doen in de wegenbelasting..

                                        Vanmorgen nog bij MarcoTDS geweest maar we vinden nergens een slangetje om zo’n lekventiel te plaatsen.

                                        Benieuwd naar de eventuele foto’s. :thumb

                                        #18157292
                                        Corsa_GSi
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          30 June 2004

                                          Haha die Willem aan de B Diesel. :thumb

                                          Er is op Migweb volgens mij een heel topic over hoe je deze motor harder kan laten lopen.

                                          #18157293
                                          wim-v6
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            12 August 2005

                                            @ Corsa_GSi: Hij gaat al harder Servaas, Draait nu op 1,1bar, Roetstop een Kwart open.. dat is voeldoende om een Twingo of Clio RS (nieuw type), niet zo hard bij je weg te laten lopen op de snelweg haha… en een Mooie zwarte waas in je spiegel te Creeren.

                                            @ AstraTD(S): Simpel, kijk langs de radiateur naar beneden, daar zie je op een gegeven moment een Actuator aan de motorzijde van de turbo zitten, het slangetje van die Actuator moet de Bleed Valve tussen komen, zal zo wat Foto’s erop zetten voor de uitleg
                                            – Hij trekt eerder op, heeft Flink meer kracht vanaf 2500 toeren, Trekken is al klaar bij 3500 a 4000 toeren

                                            @ McKaamos: Voor deze motor prima zat..

                                            #18157294
                                            stefanDTI
                                              Lid sinds:
                                              10 May 2007

                                              Leuk Karretje Wim !

                                              Enne voor het geval je het nog niet wist … ISUZU never stops !

                                              #18157295
                                              wim-v6
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                12 August 2005

                                                Zoals hierboven te lezen is, de motor iets gekieteld.

                                                De drukplunjer is los geweest om een ringetje te verwijderen, om meer diesel te kunnen leveren bij de hogere druk:

                                                Het ringetje bevind zich onder de veer in de midden, is wat Pielen, om m omhoog te krijgen, en door te knippen, maar hij is eraf:

                                                Dan de Boost controller (Bleed Valve) plaatsen, dat doe je door m tussen de slang van de Hogedruk inlaatkant (bij de turbo zelf), en Waste Gate Actuator te plaatsen.
                                                Dit is een Heel kort slangetje bij de T4EC1 15DT X15DT en TC4EE1 X17DT motoren, deze loopt over een 10 Cm langs de turbo, meer is het niet.
                                                Ik heb er lange slangen op gezet, zodat ik de Controller op een mooie plaats kon zetten.

                                                Aansluitingen op de Turbo:
                                                Hogedruk inlaatbuis direct na de turbo:

                                                Waste gate Actuator:

                                                Boost Controller:

                                                Dan nog even een Turbodruk meter plaatsen, om af te stellen, en het is wel geinig ook:
                                                Slang naar binnen:

                                                aansluiten bij het slangetje van de Drukplunjer:

                                                Binnen op de meter:

                                                Huppa, dat werkt ook weer…

                                                Willem

                                                #18157296
                                                wim-v6
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  12 August 2005

                                                  @stefanDTI wrote:

                                                  Leuk Karretje Wim !

                                                  Enne voor het geval je het nog niet wist … ISUZU never stops !

                                                  Dat moet deze gaan Bewijzen Stefan.

                                                  Hij is eenmaal gekieteld nu

                                                  Willem

                                                  #18157297
                                                  wagnas
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    10 May 2007

                                                    Zeer mooie Corsa B, zilver met die wielen staat goed.:) Wow, voor een Corsa B al 3 ton op de teller.

                                                    Vriend van mij had net zo’n alleen een lichtblauwe. Reed ook zeer goed, alleen mijn GSi is toch wel een stuk sneller. Zeker boven 150km/h rijd ik weg alsof ie bijna stilstaat.

                                                    Veel plezier ermee, je bent al flink aan het fraaier maken onderhuids. :thumbup Gaat de trekhaak er nog af?

                                                    #18157298
                                                    astraTD
                                                      Lid sinds:
                                                      9 March 2009

                                                      Duidelijk uitleg Willem :thumb

                                                      Als ik weekje vrij hebt, wil ik gerust een dagje naar je toe komen mag je mijne ook kietelen.. Want zo simpel ziet het toch voor mij niet uit.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 289)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.