Johann

Aangemaakte reacties

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Manta A 2.3 T5R #17712762
    Johann
      Lid sinds:
      19 August 2011

      Voor wat betreft de turbo was meer een voorstel om de boel iets sneller aan de praat te hebben eventueel. Vaak ga je na een tijdje toch nog wel dingen veranderen en het is al moeilijk genoeg om de boel aan de praat te krijgen als alles anders is.

      Met de Blitz viel het redelijk mee omdat ik met de 5 cylinder al in een andere auto aan de hobby ben geweest. Had er al een standalone motormanagement bij en het was meer van hetzelfde beestje in een andere auto. De kleine turbo waar ik voor gekozen heb geeft toch wel een totaal andere karakter aan de motor. Eerder deed de motor een 850 binnen 11 seconden van 100 naar 200 leuren en nu wil ie met moeite de 100 halen… :hmmz :mrgreen: Ook niet verwonderlijk als je met ongeveer 1000 kilo meer onderweg bent.. ;)

      In aanvang had ik een probleem met de koppeling. Schakel gaffel moest iet hoger komen om de koppeling vrij te laten komen. Beetje lastig als alles er al in hangt. Had tijdelijk een luchtfiltertje op de turbo gedrukt maar deze bleek een beetje restrictief.. Kwam er gelukkig vrij snel achter. Heb inmiddels zo’n 300 km met de auto gereden. Nog niet met een auto er bij op. Zijn nog genoeg aftelwerkzaamheden te doen maar belangrijk is dat je een werkende basis hebt. Daarna krijg je ook iets meer gevoel voor hoe het allemaal werkt en een beter idee bij hoe je zou willen hoe het met werken en waar het te zoeken of aan te passen.

      Ik heb nu de turbo op de 850 manier aan het blok hangen. Aanzuiging zit aan de achterkant en de uitlaat loopt 180 graden terug. Werkt gewoon goed maar voor het oog was andersom mooier geweest. Misschien gaan we dit dan nog wel eens aanpassen. Ook gelijk een iets mooiere intercooler er bij maken dan denk ik en de buizen iets simpeler maken.

      @Asko wrote:

      ‘k kijk ook regelmatig even in jouw topic te kijken hoe het met de 142 staat,
      al wat meer vorderingen?

      Niet echt vorderingen aan de auto zelf. Heb er ook niet echt haast mee. Heb een plan om er een 5 cylinder in te zetten maar dat zal nog even duren. Zit nog te dubben om de auto eerst rijklaar te maken met de huidige motor. Heb een vooras/subframe van een 140 er bij gekocht en heb deze schoon gemaakt en in de verf gezet. Ondertussen eigenlijk alleen de oude B20 een beetje gepoetst, achterschermen uitgeklopt voor bredere banden en een beetje aan het meten geweest links en rechts.

      @Asko wrote:

      Maar hij staat wel wat hoger, 3 cm????

      Beetje vreemd. Blok weegt om en nabij de 175 kilo meende ik. Misschien doen de schokbrekers niet lekker mee. Na een paar meter rollen zou de vering al grotendeels op hoogte moeten zijn.

      In reactie op: Manta A 2.3 T5R #17712760
      Johann
        Lid sinds:
        19 August 2011

        Hier nog een met verlengde up pijp op standaard spruitstuk,

        In reactie op: Manta A 2.3 T5R #17712758
        Johann
          Lid sinds:
          19 August 2011

          Hey Asko.

          Heb m’n Blitz grotendeels aan de praat en dacht laat ik hier eens kijken.
          Hebben we een paar weekjes vakantie? :D

          Zag een paar dingetjes, De radiatoren zou je even moeten checken want de Volvo draait 1.5 bar op het koelsysteem. Veel andere merken draaien lagere druk en ik weet niet of die radiatoren dat dan wel kunnen hebben.

          Jammer dat het OEM spruitstuk niet lekker uit komt. Zag de foto van Michiel z’n 500 PK draadje op het 850 forum.. Je zegt het zelf al, dat sprutstuk was ‘m niet. Wil niet zeggen dat een logstyle slecht is maar die die je op de foto ziet was bagger. Je zou ook eens bij de KMS V70 kunnen kijken. Bij deze auto is een verloopstuk op het OEM spruitstuk gezet. Zou je misschien ook nog iets mee kunnen.

          Ben je er met de schakelpook al uit?

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)