Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hoi,
Kun je me misschien een foto sturen van de delen die je nog hebt liggen?
Heb de dealer nog niet gevraagd, zal ik morgen ook ff proberen.
Bedankt voor je reactie!!
Prachtig!!! :wub
13 april 2016 om 20:12 In reactie op: Grote beurt Kadett Caravan –> Nieuwe foto’s! 13-04-2016 #18309428Ook de bodem aan de passagierszijde zit inmiddels weer dicht.
Bodem netjes gelast, schoon gemaakt, lasnaden in de menie en carosseriekit:
Vervolgens helemaal in de menie gezet:
Ook de bodemplaat van onder is netjes schoon gemaakt en voorzien met voorlopig alleen menie:
We hebben voor de bodem en bevestiging van de wielophanging dikker plaatwerk dan origineel gebruikt, namelijk 4mm.
Binnenkort verder met de bestuurderszijde, benieuwd wat we daar tegen gaan komen, van onder gezien lijkt die kant niet zo ernstig door roest aangetast.
13 april 2016 om 20:04 In reactie op: Grote beurt Kadett Caravan –> Nieuwe foto’s! 13-04-2016 #18309427Ook bezig met een achteras van een Astra F Caravan die de huidige verrotte achteras moet vervangen.
Gelukkig is de as nog goed hard, heb deze helemaal kaal gemaakt, behandeld en weer mooi zwart gemaakt. Enkel de steunen waar de schokbrekers aan vastzitten zijn niet best meer en zullen overgezet worden van de huidige as:
27 maart 2016 om 15:59 In reactie op: Grote beurt Kadett Caravan –> Nieuwe foto’s! 13-04-2016 #18309425Er was weer tijd om met de Kadett verder te gaan. Op de beruchte plekken onder pedalen en voeten bijrijder was ook deze Kadett knapperig, zie de foto’s:
Alles losse stukken met een hamer weggeslagen:
Op deze plek komen meerdere dunne stukken plaatwerk samen en worden allemaal over elkaar heen “geplakt”. Dit is natuurlijk niet goed voor een lange levensduur, hier gaat vocht tussen zitten. In dit geval is gekozen voor enkel plaatwerk, maar dan 4mm dik. Op deze foto is te zien hoe nieuwe stukken pas gemaakt worden. Gelukkig is de bevestiging van de ophanging op zichzelf nog wel hard! Dit is dus een kwestie van schoon maken en nieuw dikker plaatwerk erom heen vastlassen:
Op deze foto zitten de stukken aan elkaar gelast en is er een laag menie gezet voor voorlopige bescherming, ook carosseriekit over de lasnaad:
En hier is het geheel weer dicht gelast, het is nu sterker dan het was, er moet nog een nieuwe plaat gemaakt worden waar je je voeten tegenaan zet. De holle ruimte zoals Opel bedacht had blijft dus bestaan, maar zal ik ook vol laten lopen met antiroest:
Dit was het voorlopig, de volgende keer weer meer. ;)
@basss27 wrote:
@johan1981 wrote:
Hoi,
Thermostaat van mijn Astra is ook niet goed meer, temp. meter op dash blijft links staan, komt net uit ruststand. Kachel wordt wel warm, maar niet heet.
Om thermostaat te vervangen moet distributie ook los, dus ook maar mee vervangen (zit toch bijna aan de jaren en kilometers).
Nu varieren de prijzen nogal voor complete set (waterpomp + distributieset) van 38euro tot wel 140euro.
Wat zijn de grote verschillen? En is het merk Febi geschikt? Of is een ander merk beter?
Heeft te maken met de kwaliteit van de riem, waterpomp en lagers.
Gates, SKF, Dayco, Contitech zijn allemaal prima merken.
SKF wordt vaak fabrieksuit gemonteerd
Bedankt! Ik ga kijken wat ik kan bestellen, geen Febi dus….
@astrawez wrote:
Als je de ZS-25-FF bedoelt, die staat er wel gewoon in hoor. Er is een serie als ci.8nz op kenteken gezet naast een serie c1.8nz, vandaar dat de jouwe (alfabetisch) onder de c20ne komt. Je kan ook CTRL+F drukken en dan zoeken op je kenteken. Dan zie je hem gelijk. Als je een goede foto van je Kadett hebt, dan zou ik die wel graag hebben. Ik wil er nog foto’s aan toevoegen, zoals ik dat ook bij het grijze kenteken register heb gedaan. Van de jouwe heb ik tot nu toe nog geen foto. ;)
@ André: bedankt! :thumb
Bij deze:
Haha! Ik had trouwens niet goed genoeg gekeken, zie nu dat die van mij er wel bij staat. Oeps….. :sleeping
Hoi,
Thermostaat van mijn Astra is ook niet goed meer, temp. meter op dash blijft links staan, komt net uit ruststand. Kachel wordt wel warm, maar niet heet.
Om thermostaat te vervangen moet distributie ook los, dus ook maar mee vervangen (zit toch bijna aan de jaren en kilometers).
Nu varieren de prijzen nogal voor complete set (waterpomp + distributieset) van 38euro tot wel 140euro.
Wat zijn de grote verschillen? En is het merk Febi geschikt? Of is een ander merk beter?
@astrawez wrote:
Heel erg mooi die witte Trophy, GT, Frisco, SRi, of Club Special! Ieder land had zo zijn eigen benaming. ;)
Op de vraag “hoeveel nog” heb ik na wat werk het antwoord gevonden.
Zie hier ALLE Nederlandse Kadetts E Caravan:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1krvw-YYr9Pz6Rderfh8a7o2cX9rcryfL-AqCazkxtRc/pubhtml” onclick=”window.open(this.href);return false;ALLE grijskenteken Kadetts en Kadett Combo’s staan hier (evenals de Astra F Van):
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1Yyp7JUTBSj1IVR421UxrIdePMcU-wNA0d-18gbtCCOY/pubhtml#” onclick=”window.open(this.href);return false;Die van mij staat er niet tussen…….
Mooie witte Caravan! :wub
@frademaker wrote:
@johan1981 wrote:
Mooi wit is niet lelijk!! ;) :D
ik heb jou een pm gestuurd johan
Niks ontvangen….!?? Heb wel een “1” staan bij postvak in, maar d’r is niets nieuws te zien.
28 februari 2016 om 20:26 In reactie op: Grote beurt Kadett Caravan –> Nieuwe foto’s! 13-04-2016 #18309423We zijn inmiddels weer een paar weken verder en er was weer wat tijd om aan de Kadett te werken.
De bestuurderkant is voorlopig klaar, is behandeld zodat eerst niet gaat roesten, moet alleen nog een goede bescherming op:
Aan de bijrijderkant is eerst het voorwerk weer gedaan, zodat de nieuwe dorpel weer netjes geproplast kan worden:
Alle roest is weg een behandeld, uiteindelijk laat ik de dorpels nog vol lopen met gekookte lijnzaadolie of ML:
Voorlopige behandeling tegen roest:
En zo is het einderesultaat voorlopig totdat de dorpels weer netjes wit gespoten zijn:
Volgende project is het plaatwerk op de beruchte plek, was ook niet best meer, maar nog wel te redden:
Dit was het weer, de vrije tijd is voorlopig weer op…….
Mooi wit is niet lelijk!! ;) :D
@basss27 wrote:
Deze vraag is vaakgenoeg voorbij gekomen op het forum.
Via de zoekfunctie kom je hierop:
http://opel-forum.nl/viewtopic.php?f=5&t=157372″ onclick=”window.open(this.href);return false;
topic even doorlezen en daar staat je antwoord.
Excuus, dan is dit aan mijn aandacht ontsnapt….
Bedankt voor de reacties.
Heb een achteras gevonden van een Astra F Caravan in behoorlijk nette staat.
Moet alleen ff kijken of ik de remmen zo over kan zetten, die van de Astra zijn niet best meer zitten hartstikke vast.
Astra as heeft compleet afneembare naven en bij mijn Kadett lijkt 1 geheel te zijn, binnenkort op onderzoek uit.
@ginkelvanmichiel wrote:
Vandaag op pad geweest voor hoofdsteunen.
Bij de bijna plaatselijke sloop stond zowaar een Kadett, én met hoofdsteunen in een tint die uitstekend past bij de rest van de auto.Heb nog Expression hoofdsteunen voor je liggen. Liggen al wel een tijdje op een zolder in de schuur, maar zijn zeker nog netjes.
Maar kan ik wel gewoon een achteras van een Kadett/Astra Hatchback pakken?
Volgens mij zijn alleen bevestigingspunten van schokbrekers toch anders? Of is de bevestiging van as aan carrosserie ook anders?
@frademaker wrote:
Mijn kadett station
Als je nog een nieuwe eigenaar voor de velgen zoekt, heb ik wel interesse. Heb hier namelijk nog eenzelfde Borbet A, maar dan 5×110. ET-waarde van mijn velgen is niet goed, daarom ga ik auto niet ombouwen naar 5×110.
Eventueel ruilen tegen mijn Dotz Daytona? ;)
Mooie Kadett trouwens! carrosserie nog goed?
mooi hoor!
Inmiddels verschillende telefoontjes gepleegd, maar een achteras voor Kadett Caravan heb ik nog niet gevonden.
Nu ben ik erachter gekomen dat Gaos in Emmeloord nog wel diverse Kadetten en Astra’s heeft staan.
Er is 1 Astra F 1.8i 16V Caravan, deze as zou denk ik passen, maar misschien zitten er schijven op en moet ik meer aanpassen aan mijn Kadett, ze konden mij zo niet vertellen of het schijven of trommels zijn.
Daarnaast staat er nog diverse Kadetten/Astra’s Hatchback, alleen de bevestiging van de schokbreker is anders en is redelijk eenvoudig aan te passen.
Het is bij mij niet bekend welke motor er in de Kadetten en Astra’s gezeten hebben. Zit er dan ook nog verschil in achterassen? Bijvoorbeeld verschillende formaten trommelremmen? Zijn deze gewoon te vervangen voor mijn eigen trommels? Volgens mij heeft mijn Kadett Caravan grotere trommels.
Wat is wijsheid? Een andere as moet ik sowieso, omdat die van mij een gat heeft bij een las wat niet te repareren is.
Vandaag de Borbet A ff gepast, lijkt wel heel mooi, maar wiel staat te ver naar buiten. Mijn zwager had nog Executive velgen liggen, maar ook die stonden te ver naar buiten.
Voorlopig stap ik af van ombouw naar 5×110, ga verder met mijn huidige velgen.
Wel heb ik een nieuwe achteras nodig voor mijn Kadett Caravan. Dus als iemand nog een goede gebruikte heeft liggen hoor ik dat graag.
Verder komen er binnenkort 2 nieuwe dorpels in, binnendorpels lijken nog netjes. Ook bodem bij voorwielophanging zal aandacht nodig hebben.
Zal binnenkort klein “projectje dorpels” lassen plaatsten.
@wim-v6 wrote:
Vectra-A V6 achteras past zo.
Zo ook de voorpoten van de Vectra-A
Je zou benjamin eens kunnen vragen, die heeft een A V6 die hij aan het slopen is.
(VectraV6CD hier op het forum dacht ik dat ie heet).
Benjamin van Straaten op Facebook)Deze auto staat bij ons in het hok, ik zou het ook kunnen navragen.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Hoe zijn de bevestigingspunten van de schokbrekers bij een Vectra dan? Ik heb een Kadett Caravan en heeft andere bevestigingspunten als een Hatchback, de Caravan heeft kortere schokbrekers.
Ik zit zelf aan een as van een Astra F Caravan te denken, deze naven zijn volgens mij los te nemen en te vervangen voor steek 5×110.
Als die Vectra as wel zou passen, gebeurt er dan ook nog wat met de ET-waarde? Heeft iemand een foto van een Vectra as?? Ik kan via google niets vinden.
@Wim-v6: Zou jij eens willen informeren bij Benjamin?Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar!!
Nou lag ik gister ff onder de auto ivm problemen met de uitlaat en toen zag ik ook een rotte plek in de achteras zitten. Plek van ongeveer 3cm bij 3cm, niet heel groot dus, maar wel een begin. Nu kunnen we natuurlijk proberen deze as te fixen, maar aangezien ik misschien toch naar steek 5×110 wil is de vraag welke as ik het beste kan kiezen.
Mijn as heeft bijvoorbeeld geen naven die ik eraf kan bouten. Er zijn wel assen waarvan de naven apart te vervangen zijn.
Past bijvoorbeeld de as van een Astra F of G zonder aanpassingen? Of de as van een Vectra A of Calibra? En hebben die wel naven die apart los te maken zijn?
Oeps….toch nog weer gevonden…..
Meende ook al dat ik eerder deze vraag gesteld had, kon t gister niet vinden, daarom nieuw topic gemaakt.
Nieuwe topic kan dus dicht……
Ik lees dat Zafira naven dus ook passen? Dus kwestie van mijn trommels eraf en die van een Zafira er weer op?
Voorpoten van een Vectra A V6? Of had een 2liter ook al 5 gaats?
-
AuteurBerichten