Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
mooi bakje hoor, veel plezier er mee
Welkom welkom:)
Zo dat ziet er goed uit zeg en die stekker op je subwoofer is zeer netjes, (beter dan de constructies die je vroeger vaak zag met kroonsteentjes enzo :thumbdown)
Heb je ook een foto waarbij je dagrijlampen aan staan?!:D
ziet er goed uit, maar zal vast wat dinero’s kosten omdat met je tig te doen ;)
22 november 2009 om 09:02 In reactie op: Tigra Update Nieuwe Velgen, en motorkap 30-04-2010 #17499685ziet er goed en achter lekker diep/dik :thumbup
origineel gepost door bbg_gendt
origineel gepost door TonSR
kan je dan in dit land echt niets meer buiten laten staanNoujah op het platteland gaat het nog wel, maar in de randstad en grote steden wordt het steeds kloter :(
Tja woon in een dorpje effen buiten leeuwarden dus al aardig platteland, de tractoren racen hier nog over de b-wegen, maar hier kan het dus ook al niet meer. Je auto met een gerust hart achterlaten.
Maar mensen bedankt voor jullie steunbetuigingen en we gaan eens zien hoe en voor hoeveel geld we dit misdrijf weer ongedaan gaan maken. Dus als jullie nog goede adresjes weten;)
origineel gepost door wim-v6
op de sloop een dakmotor pakken van:Corsa-B / Vectra-A / Vectra-B / Astra-F / Astra-G
en waarschijnlijk tellerkabel kapot, en hierdoor gaat de motor in storing.
Willem
Hey das mooi om te weten Willem, kan ik bij ons op de sloop even kijken voor het dakraampje van de tig van mijn meisie ;)
En ik weet bijna zeker (als ervaringsdeskundige, zie mijn topic’s :() dat het je km telerkabel is die voor die problemen zorgt.
Hadden wij precies hetzelfde, mooi link als ie in de bocht afslaat zeg :o dus gauw vervangen maar.Hartstikke mooi dat het is opgelost :thumbup
Maar wat was het probleem nou dan? (altijd handig voor de overige lezers) ;)Inderdaad Willem niet vast genoeg blijkbaar…….
Nou ga ik er in elk geval vanuit dat dit het was aangezien hij nu nog steeds top rijdt ;)
dus kunnen we eindelijk gaan beginnen met het sleutelen om hem optisch te tunen i.p.v. om hem aan de praat te krijgen :D
Nou vandaag eindelijk weer aan de tig kunnen sleutelen ;)
Bij het loshalen van de inlaat zag ik dat er een bout van de Gasklephouder los zat na wat speurwerk bleek de onderste (die zo lekker te bereiken is) ook losjes te zitten…..:hmmz Waren toch echt aangedraaid.
Heb ze meteen weer vast gezet, man kon ze wel een slag of 4-5 vastdraaien :o
Heb alles weer in elkaar gezet (na een paar keer de boel in en uit elkaar halen wordt je er zeer bedreven in :D) en even lekker rond gereden.
Tot nu toe alles top :)
Nu maar hopen dat dat het ook gewoon was, al blijft het vreemd dat die bouten zijn losgetrild :hmmz
origineel gepost door wim-v6
wat’s de differents.Bij normale start 1300 toeren en dan 1500??
loopt ie naarmate warmer snel op dan??
Willem
Ja dat is ook wel weer zo maar naarmate die warmer wordt loopt ie inderdaad ook verder op ja en geef je dan een tikje gas dan loopt ie heel snel door naar wel 6000toeren dus dat vindt ik kort na een koude start wat te veel van het goede dus vandaar.
Maar goed vandaag naar de dealer gegaan (stukje gereden en stukje gesleept omdat ie door bleef stijgen in toeren en daar werd geconstateerd dat het valse lucht moest zijn.
Zodra er na het starten van de motor remmenreiniger bij de egr en bij de gasklepslang werd gespoten sloeg tie af/smoor de de motor.
Dus dat wordt weer :mad: demonteren van het weekend en even kijken of de gasklepslang er wel goed op zit, zou balen als die nu al stuk is want die heb ik bij de grote reinigingsactie nieuw erop gezet en dat ding kost 32euro voor 10-15 cm slang.
En de pakking van de inlaat op het blok controleren/vervangen. Das namelijk de enigste die ik bij de grote schoonmaak niet heb vervangen. Maar goed de eerste tijd deed ie het dan ook prima.Dus jullie horen nog even of dat het ook was, tenminste als het weer van het weekend het toelaat om in de buitenlucht te klussen. Heb helaas niet de luxe/gemak van een garage of carport.
Had in elk geval wel de tip van de monteur gekregen om twee bouten van de versnellingsbak los te maken zodat je het blok naar voren kan kantelen, blok ertussen zodat ie niet terugschiet en dan heb je mooi wat meer ruimte om overal een beetje knap bij te komen v.w.b. EGR, Inlaat etc.
Nou mannen jullie horen het nog wel of dit het echt was en of die tip van de monteur het werk ook makkelijker maakt. ;)
origineel gepost door Powercorsa
Was even zoeken, aangezien het forum volgens mij weer wat opgeschoond is.
Wist dat het ergens in het vec gedeelte moest staan maar toch gevonden (bijna onderaan op de pagina).Bedankt Powerscorsa die staat onder mijn favorieten ;)
Nog geen tijd gehad om naar de dealer te gaan (wil even gesleept worden, want met koude motor vanaf start al in de 1500 toeren zitten en rijden lijkt me niet zo verstandig, dus jullie horen nog even wat het is/was. ;)
Oke bedankt Powercorsa, weer wat geleerd, meende inderdaad dat alleen uitgelezen kon worden als het lampje brandt, maar dat er overige uitleesmogelijkheden zijn had ik niet bij stilgestaan…….
Go see the dealer dus………..:)Kun je me trouwens wat meer vertellen over die paperclip methode?:hmmz
Heb al aardig wat topics voorbij zien komen waarin er over gesproken wordt maar nergens hoe je het moet doen.
Het enigste topic waarin de uitleg expliciet genoemd wordt geeft een error als je op de link voor uitleg klikt.
zie hieronder
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=81323&page=1#pid1099970ik hoor graag…..;)
origineel gepost door TigraFreakMenno
origineel gepost door Jodadesh
Dus heren………uw wijze woorden worden weer zeer gewaardeerd :worsEerst uit laten lezen bij de dealer en kijken wat daaruit komt;)
Kost meestal niks dus waarom moeilijk doen he :PHelaas, dat uit laten lezen kost bij onze dealer toch echt elke keer € 25,00 meer dan niks :(
En moet er geen MM lampje branden om hem uit te lezen, zodat er in elk geval een foutcode instaat?:hmmz
Het MM -lampje brandt namelijk niet…….. of maakt dat niets uit en kun je hem toch laten uitlezen en komt er dan toch een foutmelding te voorschijn?
Nice ride……….ziet er goed uit dus lekker van genieten en even een rondje over het forum en je hebt meer ideen dan geld voor je tijger :cool:
Vandaag nog maar eens een poging gewaagd om de kmteller kabel te vervangen….
En inderdaad zoals al verwacht (en door jou gemeld Wim) zat er nog een stukje kabel in
Viel gelukkig reuze mee om het zaakje eruit te krijgen, één boutje losdraaien even wrikken met de schroevendraaier om het zaakje omhoog te wrikken en klaar…..
En de auto rijdt weer als een “bliksemschicht”…..
Dus IEDEREEN die zijn tips en adviezen heeft gegeven hier van harte bedankt voor jullie inbreng :wors:wors:wors
(zeker ook namens de nu weer echt trotse eigenaresse, mijn meisie ;)
Nou vandaag de kilometerteller getracht te vervangen.
Heb de oude eraf maar krijg de nieuwe er niet in op het blok :swear
tis net alsof er nog iets in zit wat hem tegenhoudt
En aan de oude te zien lijkt het alsof er een stukje afgebroken is
Want bij de nieuwe steekt er nog ca 1 cm kabel uit voorbij de moer……
Zou het kunnen dat er een stukje in de opening is blijven zitten?!
En hoe krijg ik dat er in godsnaam uit :hmmz:hmmzAlle hulp is wederom weer zeer welkom :wors
bedankt mannen voor jullie reacties, ik ga hier morgen meteen mee aan de slag.
Had inderdaad al wat gelezen in een oud topic over dat de km teller voor uitval problemen kan zorgen, maar daar er geen reply op kwam wist ik niet zeker of dat dus ook echte van invloed kon zijn.
Nu weet ik wel beter, morgen gaan we alles fixen en dan horen jullie meteen hoe haar Tig het dan doet.
Nogmaals thanks:thumbup
Vandaag bij de dealer geweest en laten uitlezen, met het verzoek de stappenmotor op functioneren te testen.
Er kwamen de volgende meldingen:
1)KVS temp sensor spanning hoog; bleek een beschadigde kabel bij de temp.sensor te zijn.
Moest hem met soldeertin dichten en isolatietape er omheen doen van de monteur.
Hij was ook zo vriendelijk om alles even na te lopen, vacuum etc. en gaf aan dat de motor nu heel goed klonk vergeleken bij vóór de grote schoonmaak van EGR, Gasklep etc.
Dit gedaan, maar misschien niet goed want hij slaat nog steeds af bij het afremmen en de temp blijft onder de 90C.
Morgen nogmaals de stekker losmaken en opnieuw bevestigen.
2)KM tellerkabel stuk; dat wist ik al moet ik nog vervangen
Hoe kan ik zien welk deel ik moet vervangen, er zit nl een koppelstuk in het motorruim (één deel gaat naar binnen andere deel loopt naar de versnellingsbak?!) of moet ik hem in zijn geheel maar vervangen?
Ik hoor het graag en zal weer berichten zodra ik de stekker heb gefixt.
Heeft er toevallig raam/blinderingsfolie op het raam gezeten?
Dat hadden wij bij onze Tigra nl. ook toen we hem kochten.
Hij moest nog gekeurd worden en daarom was de folie eraf gehaald voor de keuring, panelen los en alles en bestuurderskant was goed schoongemaakt maar de bijrijders kant slechts lichtelijk schoongemaakt.Bij het testen van de ramen bleek ons rechterraam dan ook maar tot de helft open te gaan.
Toen bleek er nogal wat lijmresten in het rubber te zitten.
Schoongemaakt met remmenreinger en een micro doekje en hij gaat weer als nieuw.origineel gepost door miraltje
kan duiden op een defecte stappenmotor (lfR), je hebt deze hebt gereinigd.auto uit laten lezen met tech 1, dealer kan dan de stappenmotor controleren op goede werking.
Bedankt voor je reactie, zal even langs de dealer van de week en laat wel even weten of dat het ook echt was….tenzij iemand in de buurt zo’n uitleesprogamma heeft… ;)
Is dat tech 1 een standaard programma bij de dealer of moet ik daar expliciet om vragen?
Het kan dus niet zo zijn dat de EGR defect is? Las in één van de topics over soort gelijke problemen dat de EGR defect kan zijn, maakt dan niet verder uit of je de boel hebt gereinigd en afgedopt, auto blijft afslaan bij afremmen.
origineel gepost door Counterstrike
17 is wellicht beter.. maar 18 is wel de max hoor.je hebt gewoon verkeerde dempers/veren, zelfde probleem als ik.
Heb je toevallig ook de oplossing? Wil namelijk onder onze Tig ook wel 18″ hebben ;)
origineel gepost door Bug Killer
idd:Pof je monteerd het op een andere manier heb je ook geen last dat de schanieren schuin weglopen:vertag
Vertel vertel :wors, zou zonde zijn om mij het wiel opnieuw uit te laten vinden toch?!:D
origineel gepost door R°bin
Mooi ding man,, nu kan je vriendin ook niet meer bij je weg xD Geintje :P Leuk man ^^Yep she’s mine now for life :vertag ;)
Ben ook begonnen met het reinigen van de boel, was wel nodig ook zeg:o
Nu nog de EGR eraf zien te krijgen :hmmz
@unbreakable;
Heb jij voor mij het nummer van die dikke plaat voor de EGR af te sluiten?
Heb nu een hele dunne pakking gekregen waarvan het onderste gaatje dicht zit.En welke maat torx heb ik nodig voor de EGR los te maken?
Zit er tussen de smoorkleppverstelling ook een pakking net als bij de stappenmotor?
Alvast bedankt :wors
-
AuteurBerichten