Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@.B4R7. wrote:
Lekker sportief karretje neef(je) :thumbup
@Freestyler wrote:
Wist niet eens dat Roggel een kinderopvang had….
Is toch geen groenige senator die daar dan staat?
Woont een paar 100 mtr verderop iemand die een groene heeft.Maar die rekord zou ik gewoon houden, is zon aparte verschijning. En kost verder ook niets.
Kan het zijn dat je voorheen in helden of panningen gewoond hebt???
Groen ???? :swear :jerry Champagnekleurig zul je bedoelen ;)
En dat voor iemand die hier iedere dag voorbij rijdt Haha@Big Sexy wrote:
Heeft meneer freestyler toevallig kinderen op het kinderdagverblijf zitten in een dorp vlakbij?
Spot daar regelmatig 2 verschillende commo/senators dacht ik.
Nee dat ben ik , woon een paar 100 meter van Freestyler af in Haelen.
Breng 2 x in de week de onze kids naar de opvang in Roggel ( Ja in Haelen is ook opvang maar die in Roggel heeft als enige in de regio flexibele opvang )
Ik werk in Heythuysen bij Vohamij dus bij jouw in het dorp, dus daar kun je de Sennie ook spotten.
Heb hiervoor een witte Senator A1 en een witte Monza A1 gehad.@Senatorman wrote:
:wub Mooie kar. Heb je misschien ook foto’s van interieur en motorruimte?
Ziet er goed uit. Veerpoten ook goed?Dankjewel :thumbup
In het :show je big opel topic staat een foto van interieur/dashbord.
Meer foto’s heb ik nog niet , zal ik komende week maken en posten
Veerpoten zijn goed , zijn al eens goed gerepareerd.Ik zal de mijne er ook bij zetten :
Orginele Nederlandse A2 3.0E CD uit 1985 met LPG met alle opties ( koplampwissers heb ik verwijderd )
Piccies:
@astrawez wrote:
Gisteren in Duitsland net voorbij Venlo gespot:
Op de plaats van bestemming deze dikke Omega gespot:
En toen in Geldrop nog deze supernette Senator A1 gespot:
Heej die witte Sennie A1 is mijn vorige oldie, is wel goed terecht gekomen volgens mij.
Hier mijn Senator A2 3.0E CD met LPG
Orginele nederlandse CD uit 1985 met alle opties ( koplampwissers heb ik verwijderd )
Waren bij aanschaf wel wat puntjes die gerepareerd moesten worden maar ondertussen werkt alles.
Mijn Monza met de nieuwe velgjes
Mijn Monza met de nieuwe wielen :
Vandaag een ander setje wielen gescoord voor de Monza
Zo zag het er eerst uit met de originele velgen :
origineel gepost door GSE
Waar woon je ergens?Ik heb als het goed is hier nog hier of daar een A2 relais liggen van een Sennie die ik heb gesloopt..
Maar ik kan je geen garantie geven..Anders kun je het wel komen ophalen als ik het kan vinden.
Je hebt u2u
Ik heb een A1 tussenmodel , dus met A2 dashbord
Maar in ieder geval Ron en GSE bedankt voor de moeite en het meedenken
Ga proberen aan het goede relais te komen met die aparte schakeling want daar moet het dus toch aan liggen aangezien rest van het circuit 100% in orde is.
Toch wel makkelijk als de ruitverwarming normaal werkt , de Monza staat normaal s’nachts binnen maar omdat daar nu 2 projecten staan past hij er even niet meer bij .
Met de afgelopen koudere nachten is het dan wel handig als de achterruitverwarming normaal werktorigineel gepost door GSE
Het relais werkt of werkt niet als je de schakelaar ingedrukt houd en hij werkt dan wel…is het gedeelte na je schakelaar niet goed,de schakelaar schakelt of schakelt niet,en in jou geval schakelt ie als je der op druk..Probeer het eens anders:
Verbind de draadjes eens van de schakelaar en kijk eens of ie het dan wel blijft doen,als dat het geval is,ligt het aan je schakelaar..Zo,n ruit verwarmings relais heeft maar 4 draadjes schakelstroom (werkt alleen als de dynamo loopt) en – en dan 2 draden die lopen van een zekering naar je achterruit en worden verbonden als je relais bekrachtigd word
Als ik het goed heb:30 85 en 86 87..Ik snap niet dat je de fout niet in de schakelaar zoek,die onderbreekt alleen het stuur stroompje en je zegt zelf als ik derop blijf drukken werkt ie wel,dus dan werkt je relais wel maar is je schakelaar niet in orde…Haal die schakelaar maar eens uit elkaar en bekijk um eens rustig,zijn heel simpele schakelaar die je ook weer in elkaar kunt zetten en de contacten kun je ook schoon maken,zo had ik het gezeik ooit eens met met mist achterlicht contacten in de schakelaar waren aangeslagen en met hard drukken werkte het wel..
Weet in ieder geval zeker dat het niet aan de schakelaar ligt.
Heb vanavond een schakelaar uit elkaar gehaald en gecontroleerd en heb de schakelaar eens uitgewisseld met die van de achterwisser die hetzelfde is .
Maar met de schakelaar van de achterwisser had ik hetzelfde probleem.
Ben nog steeds van mening dat het aan het relais moet liggen , nogmaals alles werkt zolang je schakelaar vasthoudt maar je hebt meerdere soorten relais ( maak en verbreek bijvoorbeeld )
Volgens mij hoort er speciaal relais in met behalve de 5 normale aansluitingen ( 30,85,86.87en 87a ) nog 1 extra dunne aansluiting , dit zit namelijk ook op de plaats waar je het relais insteekt.
Denk dat het relais dan namelijk wel bekrachtigt blijft na het inschakelen van het stuurstroomje via de schakelaar.
Ik heb zo’n relais niet liggen en weet ook niet waar ik dit kan krijgen anders had ik dit allang geprobeerd.origineel gepost door GSE
Het relais werkt of werkt niet als je de schakelaar ingedrukt houd en hij werkt dan wel…is het gedeelte na je schakelaar niet goed,de schakelaar schakelt of schakelt niet,en in jou geval schakelt ie als je der op druk..Probeer het eens anders:
Verbind de draadjes eens van de schakelaar en kijk eens of ie het dan wel blijft doen,als dat het geval is,ligt het aan je schakelaar..Zo,n ruit verwarmings relais heeft maar 4 draadjes schakelstroom (werkt alleen als de dynamo loopt) en – en dan 2 draden die lopen van een zekering naar je achterruit en worden verbonden als je relais bekrachtigd word
Als ik het goed heb:30 85 en 86 87..Ik snap niet dat je de fout niet in de schakelaar zoek,die onderbreekt alleen het stuur stroompje en je zegt zelf als ik derop blijf drukken werkt ie wel,dus dan werkt je relais wel maar is je schakelaar niet in orde…Haal die schakelaar maar eens uit elkaar en bekijk um eens rustig,zijn heel simpele schakelaar die je ook weer in elkaar kunt zetten en de contacten kun je ook schoon maken,zo had ik het gezeik ooit eens met met mist achterlicht contacten in de schakelaar waren aangeslagen en met hard drukken werkte het wel..
Ik heb ook eerst in de schakelaar gezocht , vandaar dat ik inmiddels al 2 andere geprobeerd heb en het niet echt waarschijnlijk lijkt dat ik hier 3 kapotte schakelaars heb zoek ik het nu ergens anders.
Maar ik zal eens een schakelaar uit elkaar halenorigineel gepost door GSE
………..Een relais voor de achterruit is een normaal relais overal te vinden…Schakelt pas in als de dynamo een seintje van leven vertoont en schakelt thats it..na mijn idee,heb geen schema in de kop zitten maar..
Is de blauw witte draad van de dynamo de mogelijke stuurstroom draad en een dikkere van de accu via een zekering de geschakelde plus..Kijk de contacten in het koffer maar eens na meet de achterruit maar eens door via een multi meter denk dat je daar eerder wat vind wat niet klopt.
Oke maar de achterruitverwarming werkt wel zolang ik de schakelaar maar ingedrukt hou zie je de ruit mooi opklaren
Heb de schakelaar al vervangen omdat ik dacht dat het daar aan lag , maar toen ik het relais controleerde zag ik dat er een gewoon relais in zit terwijl er in de zekeringskast een extra aansluiting zag waar je het relais insteekt .
wel met een dunner pootje.
Wie kan er bij zijn Monza/Senator eens kijken wat er voor een relais in hoort te zitten ?Enne kun je weer rijden ?
Had je de koppeling niet goed gecentreerd dat de bak er zo slecht inging ?Hallo hans
Ik heb nog een compleet setje liggen van een 1.2 s , gebruikt maar wel nog in goede staat met genoeg voering
Plaat
Drukgroep
Druklager
VliegwielMag je compleet overnemen voor 25 euri’s
Ik woon ook nog miet eens zo gek ver bij jou vandaan.Jazeker ben er ook geweest en Ron en Ghanz ook daar getroffen.
Was idd veel moois gezien , kon helaas niet lang blijven ik moest s’middags nog naar een feestje.
Ook mooi een goede proefrit met de andere V-bak voor mij die 320 Km heen en terug.
@Ron die Monza van jou is in het echt nog mooier als op de foto’s ( is meestal andersom :cool: )Ik rij wel met de Monza
Heb ik graag voor mijn neefje over (nou ja neefje ,hij is groter dan mij )
Bart tot morgenHey Bartje
Hoe laat is dat in panningen ?
Kan misschien met de Monza iets betekenenGreetz
Goede Tip
heb ze ook snel gehaal en ze hadden nog maar 1 setje A
Passen idd primaMijn Big Opel
Zo staat hij mooi droog en warm op de vloerverwarming in mijn garage:D
En effe buiten op de oprit
origineel gepost door ckad
Zeker een mooie witte monza. :thumbupWordt ook goed verzorgt door een echte Opel liefhebber :thumbup
@Jimmy gelukt met het spoilertje???Dankjewel voor de complimenten :thumbup
Spoilertje zit er op , heb er wel nieuwe bevestigings punten aan moeten maken .
Maar voor die prijs en afleverservice mag ik niet klagen, het eindresultaat ben ik tevreden overorigineel gepost door MonzaRon
on topic weer :thumbup ;)we gaan weer plaatjes kijken, heb er nog een aantal op de plank liggen :D
hier hebben we een Monza van het bouwjaar 1981
Kenteken 15-GKF-1
Merk OPEL MONZA 2.5 E
Brandstof: Benzine
Kleur: WITDatum eerste toelating 25-09-1981
Datum aanvang laatste tenaamstelling 28-12-2009 :o
Datum eerste afgifte Nederland 01-07-2008;)
Hey das de mijne:wtf
-
AuteurBerichten