Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Achterbank moet wel opgeklapt zijn, anders blokkeert de gordel he..
Jim
Hey Willem,
Top! Ik ga dat eens even controleren. Heb een electronische diagnose manual gevonden! HOop dat ik er uit kom.
Bedankt voor je hulp, waardeer ik echt!
Jim
Haha okay,
Ja ze rijden echt super… En het geluid fantastisch. Daar moet je geen open filter of een sport pijp onder doen.
Heerlijk dat geluid :) Lmm is ook een geniaal ding. Kapje lag bij mij los, en was een systeem.
Het is een m20 trouwens, met riem, das dan wel weer jammer.
Teven brand check lampje bij het op contact draaien. Bij rem in trappen gaat lampje van de remlicht check NIET weg. en na 30 a 60 seconden rijden gaat het lampje weer knipperen. Op check drukken en het is weg.
Is er een apparaatje op de markt om uit de lezen of word het dealer?
Nog iedeeen waar ik bij mijn astra moet gaan zoeken?
Zal nu even een multiriem om een tdi leggen.
Alsvast bedankt, en goed weekend!
Opel:
– Starten, geen enkel probleem, gloeien duurt erg lang, maar dat heeft hij altijd al gedaan (warm weer 5 sec, koud wel 10)
– Egr reinig ik elk half jaar
– Hij neemt wel wat olie.. liter in de 2 maanden.. gem 800 km per week..Bmw:
– 173 pk, maar het is een cabrio á 1300kg.. snel is hij wel, maar geen kanon.
– Temp sensor, waar zit die normaal gesproken?Jim
origineel gepost door wim-v6
zat scheel te lezen..dan kan het nog vervuilde stoters zijn..
dat kan je vaak met een motorflush oplossen..
motorflush kort voor verversen toevoegen..
tijd stationair laten draaien.
dan olie verversen.
en dan is het raadzaam een paar keer kort achter elkaar olie te verversen..
tenzij je het iedee hebt dat de tik niet van de kleppentrein afkomt.
ook hebben deze motoren wel last van verleten klepgeleiders, wat ook tikkend geluid kan geven.
Willem
Wim,
Eigenlijk zou ik dus even met mijn oor op de kleppendeksel moeten gaan liggen, om te horen of het daar weg komt.
Soms heb ik ook het idee dat ik minder vermogen heb, nja, af en toe meer vermogen kan ik beter zeggen.
Ik zal morgen eens horen of het bij de kleppen weg komt.
Kleine oftopic vraag: Mijn e30 cabrio 325, is koud veel rapper dan warm. Waar kan dit mee te maken hebben?
Ontzettend bedankt iig.
Jim
origineel gepost door wim-v6
X17DT / X17DTL 68pk is hydraulischdit is ook een OPEL motor en de Y17DT een ISUZU motor
Beste Wim,
Jij bent snel! Maar het is een X motor (ik vermoede dat in mijn 1e post)
Opel astra 1.7 td. hb. mot.x17dtl 50kw 03-1998 t/m 05-2000
Dat is het.
Bedankt,
Jim
origineel gepost door wim-v6
Ik vraag of de tik verandert Bij de motor meer toeren laten maken (ook in Neutraal) of alleen bij rijden..daar heb ik nog geen antwoord op.
Kleppen van deze motoren moeten af en toe gesteld worden..
denk je dat het beste kan gaan (laten) doen voordat je verder zoekt/
Deze motor heeft geen hydraulische klepstoters namelijk.
Bij te veel klepspeling gaat de motor ook tikken.
Willem
Wim,
Bij meer gas geven word het geluid harder, en lijkt met de toeren mee te gaan. Stationair, als bij rijdend. Bij rijden hoor je het meer dan stationair.
Bij de opel dealer hebben ze me verteld dat er wel hydraulische kleppen inzitten. Maar aan jouw durf ik eigenlijk niet te twijfelen..
Is kleppen stellen wat de doen? Bij mij Suzuki heb ik het zelf wel gedaan, en ben opzich redelijk handig.
Weet je ook waar ik de waardes kan vinden?
Jim
origineel gepost door wim-v6
ja loopt de snelheid van de tik op bij toeren maken of bij meer rijsnelheid??waar klinkt de tik ongeveer..
willem
Ja, dan gaat het omhoog.. Stationair hoor je het niet echt.
Als ik de kleppendeksel er aftrek, kan ik dan duidelijk slijtage herkennen (aan de nokken b.v)Ik weet dat het lastig uitleggen, maar hoopte dat door de km-stand je misschien iets wijzer zou worden.. Bv. dat die dingen dan op zijn.
Jim
origineel gepost door xmikeyx
Nee toen ik hem kocht startte ie gelijk,nou ruim een week later beginnen de problemen.
Ook lijkt het wel of de ruitenwissers het begeven hebben,gaat niet meer naar ruststand.Ruitenwisser handel behandelen met vochtverdrijver of contactspray. Zou kunnen helpen.
Is het sinds je de radio er in hebt?
Is het een nieuwe radio?
Blijft de radio doorspelen als de motor afslaat?J
origineel gepost door xmikeyx
Kweet niet,heb hem pas 1 week en nou al problemen…..Had je dit in het begin ook?
Koelvloeistof vervangen.
Dat het warmer worden langer duurt kan ook er mee te maken hebben dat de buitentemperatuur 3 maanden geleden niet onder het vriespunt lag..
Jim
origineel gepost door G1zm0
Zou het kunnen komen dat ik er sinds twee dagen een andere radio in heb zitten?Hangt er helemaal vanaf hoe jij die hebt aangesloten. Als je originele stekkers hebt gebruikt is de kans klein.
Gesoldeer, blootliggende stekkers / kabels kan inderdaad ellende geven. Als je 1 van het contactslot hebt gebruikt, bijvoorbeeld de signaal van det contact zou het misschien kunnen.
Jim
Nokken as -> ebay.de
Gemiddeld 130 euro – nieuw..
Wanneer heeft de auto een beurt gehad (denken aan luchfilter & Bougi’s)
Maar eens een extra massa.. Blok – Carroserie – accu (massa)
Iemand?
Kleppen of nokkenas? Nokkenas kost niet veel..
Massakabel los?
Dat bij remmen slecht / geen contact maakt?Jim
origineel gepost door cloguk
MensenChip tuning heeft alleen zin als je een turbo motor hebt, voor een aspiratische motor heeft dit zeer weinig effect anders dan je een hogere brandstof rekening krijgt en een zeer geringe vermogen winst.
De kosten wegen niet op tot de vermogen winst.
Het klinkt allemaal veelbelovend maar je zal teleur gesteld worden, als je een aspiratische motor meer vermogen wilt geven moet je meer lucht in de cilinders krijgen en een hogere compressie verhouding hebben in combinatie mer een hooger octaan gehalte,
Dan pas krijg je resultaat.Vergeet de chip tuning.
CS
Octaan gehalte?
Spoiler op achterklep.
Het achterste gedeelde is van kunstof. Dit is te verwijderen door het binnenwerk van de klep weg te halen.
Uitmeten, vastzetten met bv. tape. Dan vanuit de binnenkant 2 gaatjes links, en 2 gaatjes rechts boren, met een diameter die overeen komt met een popnagel die je gaat gebruiken. Als je dit allemaal klaar hebt, haal je de tape weg. Kit je spoiler, plaats je de spoiler, en nagel je heb vast. Kunstof deel met spoiler terug monteren. Als de kit ook hard is geworden kan je de auto voort duwen met de spoiler.Jim
Blijft de auto stationair lopen?
Motor kan aan het overlijden zijn.
Slechte massa (meten)
Raamrubbers bevriezen, even sileconen spray in de rubbers spuiten.
Eventueel auto op warme plaats zetten, dan weer proberen.
Raam niet meer goed in raam mechanisme/rubbers (iets afgebroken o.i.d)
Raam een keer geblokkerd geweest waardoor mechanische krom is gegaan.Jim
Je kan ook naar de dealer gaan, daar hoef je je niet voor te stellen..
Jim
Ik niet, mij te koud!
Rijd Gsxr-600 :)
Jim
Sorry,
WAAR HEB JE HET OVER?
Jim
-
AuteurBerichten