Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Slot kapot van het dak is een veel voorkomend probleem.
Zover ik lees plaatsen ze allemaal een nieuw slot.Zoals ik op het Facebook heb aangegeven.
Motorsteunen van een astra f met x18xe of x20xev nemen.
Kabelboom van een astra f met x18xe of x20xev nemen.
Sensoren van een astra f met x18xe of x20xev nemen. In ieder geval niet alle sensoren zijn het zelfde.
Motormanagement weet ik niet of je die kan gebruiken van een Vectra B vanwege het slotmodule.
Misschien moet je ook nog een aantal gaten tappen maar dat weet ik niet zeker.
Moest ik wel toen ik een blok van een Astra G in mijn Astra F legde.
In Epe/Zuuk bij van Essen staan wel een aantal Astra F met een X18xe of X20xev motoren.
Verder houd er rekening mee als je de distributie riem vervangt dat je er 1 neemt van een Vectra B
Zo ver ik weet zijn er 3 verschillende lengtes vanwege wel of geen motorsteun en wel of geen motorstabilisator.
Mocht je gaan rijden met een Astra F Computer verander dan ook je nokkenas tandwielen want die zijn anders.Met vriendelijke groet
Jurrian reezigtkun je mij ook helpen aan software?
Mijn laptop hardeschijf is kapot en daar stond de software op.Ik vermoed echt de banden.
Op lagere snelheid is het verschil kleiner.Foutje moet kunnen.
Heb er helemaal overheen gelezen.
Maar remlichtschakelaar zou nog steeds kunnen.
Verder heeft de z18xe een elektrisch gaspedaal als ik het goed heb, dus dat kan het probleem dan niet zijn.Met deze banden komt die ook niet door de apk zover ik weet.
Volgens mij moet je op 1 as de zelfde banden hebben met het zelfde profiel.
bijvoorbeeld 2x vredestein aan de voorkant en 2 x michelain op de achterkant.
verder moeten ze allemaal de zelfde maat hebben.
Orginele maat voor 14 inch is 185/70/14185 is de breedte, in dit geval 18,5cm
70 is de hoogte, in dit geval 70% van 185= 12,95cm
14 is de velgmaat, in dit geval 14 inchDus eigenlijk moet je alle 4 de banden vernieuwen.
nog even een vergelijking als je 120 met orgineel rijd en nu met 175/70/14 zit daar 2,8km per uur verschil in.
met 175/65/14 zit daar 6,2 km in
nu denkt je vooras dat je 113,8 km gaat en je achteras 117,3 dat is dus 3,5km per uur verschil dus abs snapt het niet.met vriendelijk groet
Jurrian
Vermoedelijk de rem of koppelingsschakelaar kapot.
Brug bij de koppelingsschakelaar de draden door en probeer het dan nog eens.
Werkt de cruise control dan wel is de koppelingsschakelaar kapot.
Werkt die niet doe je het zelfde bij de remschakelaar en kijk of die het dan wel doet.
Werkt de cruise control dan wel is de remschakelaar kapot.
Of dit ook met de opcom te testen is weet ik niet.groetjes jurrian
23 september 2013 om 16:24 In reactie op: [HOW-TO] – Vectra B : Leds in stuurwielbediening inbouwen #17894735wat voor led gebruik je??
Een 12 volt variant met ingebouwde weerstand of een normale?
geloof dat de leds die ik heb 5 volt zijn.Bij de brezan ook zoiets.
Bij mij zaten er ook 4 draden, maar op 2 aansluitingen aan gesloten.
Dus 2 draden onder 1 aansluiting.
Ik hoefde er geen zekering in te zetten want hij zit al onder iets anders.
Nu weet ik dat er 2 zekeringskasten zijn dus bij jou misschien anders.Groetjes jurrian
Wat heb je al gedaan?
Koppeling schakelaar er in?
Deze zit aan de kant van het stuur.
Ik heb de afdekkap bij de voeten er uit gehaald en kon zo makkelijk de schakelaar plaatsen.
Als je toch de kap er af hebt kun je ook je remschakelaar veranderen als dat nodig is.
In mijn geval hoefde dat niet. Heb een x18xe uit 98.Dan de hendel.
Hoeveel draden zitten daar in.
Je hebt namelijk 2 types.
1 met 2 draden die niet gaat werken.
En hebt er 1 met meen ik 4 draden die je moet hebben.Cruisecontrol unit vond ik het meest lastige.
Het zit op een onmogelijke plek om bij te komen.
Controleer dus of je stekker er goed op zit.Heb je alles er goed in zitten werkt je Cruisecontrol.
Groetjes Jurrian
Wat iedereen vast wil weten welke motor ligt er in?
Er zijn modellen die je kunt afdoppen.met vriendelijke groet
JurrianMeende dat de veren van een v6 de voor veren een hogere kilo aantal had.
Ben bang dat me neus omhoog gaat staan.
Als de achterveren meer kilo’s aan kunnen vind ik niet erg.
Heb toch regelmatig veel gereedschap in de kofferbak.Sorry maar ik begrijp je niet helemaal.
De bedoeling is om van achter de hele ophanging te veranderen.
Dus op de sloop staat een vectra met 5gaats en wil daar de voorpoten en de achterophanging mee nemen.Dan de rubbers van de achterophanging vervangen en in 1 pakket vervangen bij de vectra.
Dan de voorpoten vervangen en dan zou ik 5 gaats hebben.
Veren aan de voorkant moet ik vervangen denk ik voor wat ik nu heb omdat het een v6 is.Ik neem deze beslissing omdat ik de vectra niet kan missen vanwege werk.
De achteras klappert en de auto is al bij 2 garages geweest maar ze kunnen de oorzaak niet vinden.Op deze manier kan ik dus alles in 1 a 2 dagen doen.
Maar wat ik wel kan vinden is dat de v6 33tanden heeft maar de x18xe kan ik niet vinden.
Ik lees dat er 22 tanden en 33 tanden zijn beneden de 2liter motoren.Hopelijk kan iemand me verder helpen.
Zo naar heel lang zoeken blijkt er dus helemaal geen geschakelde plus in de originele kabelboom te zitten.
Verder kan ik ook nergens vinden dat er een relais zou schakelen in de zekeringskast voor de mistlichten.Ik ga de constante plus weg halen bij stekker x1 pin 71 zodat de constante stroom netjes via de zekeringskast loopt zoals origineel.
Trek een plus van de accu naar achter naar een relais.
Trek een draad vanaf de dagrijverlichting bij de zekingskast Pin 8 naar het relais
Massa naar het relais
En van het relais naar de geschakelde spanning.Op deze manier zodra ik oliedruk krijg gaat de verlichting branden met een dagrijverlichting relais en dus ook het relais van de geschakelde stroom van de aanhanger.
Ok ik heb al gezien dat de constante plus van stekker X1 pin 71 af moet komen en dat die 2,5mm2 is en rood is.
Heb vandaag de doos al geplaats en bedrading aangesloten met van die blauwe knijp dingen aan de orginele kabels.
Het enigste wat ik nu nog moet is de constante puls en de geschakelde plus.Heb net schema’s gevonden op internet moet ze alleen nog even uitsorteren want ik ga nu van 150 naar 900 en ga zo maar door.
Helaas Willem heb ik geen stekker in de kofferbak voor de trekhaak.
Heb de grijze plaat met 4 torks schroeven los gedraait en loopt alleen de bekabeling naar het rechter achterlicht en de bekabeling van de oude stekkerdoos.
Vervolgens de plaat van het rol dek er af gehaald en de bekleding deels verwijderd.
Maar helaas zit daar ook geen extra stekker.Ook mijn hoop dat er kabels lagen voor het alarm zijn gelijk weg gevlogen.
Dit snap ik niet echt aangezien onder de motorkap wel het alarm is voor bereid.Zal morgen eens kijken of de zekering 33 wel voor bereid is, misschien kan ik hem vanaf de connector bij de bestuurders deur wel aansluiten.
Kun jij toevallig zien in 1 of ander programma op welke pin de constante en geschakelde spanning zou moeten zitten?Alvast bedankt
Jurrian ReezigtThanks.
Zodra de auto terug is zal ik gaan kijken of ik de stekker kan vinden.
Het klopt toch dat sommige ze wel hebben en andere niet.en die aansteker achterin gaat er denk ik ook wel komen.
Is zo fijn om iedere keer een draad van de koelbox in de kofferbak naar voren te leggen.station ik heb trouwens geen sigaretten aansluiting in de kofferbak zover ik weet.
Heb hem nu ook al 2maand.
Wou een aanhanger gebruiken en toen kwam ik er dus achter dat de helft het niet deed.
Massa probleem was ook aanwezig en ben toen op onderzoek gegaan.waar precies bedoel je??
moet die onder mijn achterlicht of anders onder de afdek kap bij mijn slot liggen?om eerlijk te zijn heb ik de boel nog niet los geschroefd omdat ik niet wist waar die moet liggen.
Het is een vectra station uit 19981998 komt die uit, dus een vroege is het niet. Meen gelezen te hebben dat de b’s tot 1997 alle voorberijdingen hadden.
Snap alleen niet waarom de omega een 2draads had en de vectra 4 draden.Groetjes jurrian
Is dit niet de slang van de bak van de ruitenwissers.
Om het water af te voeren.
Of van de kachelunit de afwatering.Groetjea jurrian
Ok vandaag op de sloop geweest en gewisseld voor een stuurhendel met 4 draden en cruise control doet het.
Willem ik heb maar 2 contacten aan de stekker.
Aan de ene kant zwart en de andere kant zwart/groen en zwart/geel aan mekaar op 1 contact.Nu dit klaar is op naar het volgende project.
7pins naar 13pins trekhaak aansluiting maken.
Iemand nog iedeeen waar ik de geschakelde plus vandaan haal.Mensen ik heb mijn koppelingsschakelaar er in zitten maar helaas doet de cruise control het niet.
Trouwens de stekker van de koppelingsschakelaar was goed verstopt in de draadboom van de zekeringsboom.
Maar wat kan het probleem nu wezen?
Heb een koppelingsschakelaar er in remschakelaar is een 2 voudige met ook een stekker met 2 voudige aansluiting.
Cruisecontrol is een 2 voudige bedrade en cruisecontrol unit uit een omega.Moet ik hem nog activeren bij de dealer?
Kan kijken of ik nog aan een cruisecontrol hendel kan komen met 4 draden om te kijken of dan het probleemopgelost is.Groetjes Jurrian
Ik was ook zo.
Mijn astra was ook z’n bouw project.
Ik heb nu zo iets van wat makkelijk te doen is zonder hele kabelbomen aan te passen doe ik en de rest is jammer.
Instap verlichting deuren is dat standaard bij een cdx?
Op de sloop zijn de deurboarden kapot en de lampjes weg.
Zou eventueel al wel de kabelboom mee kunnen nemen voor als de toekomst ik wel wat vind.
Ik zou graag leer in mijn auto willen hebben met stoelverwarming.
Had ik in de astra ook en is zo lekker als je last van je rug hebt.Groetjes jurrian
Het is een handschakelbak.
Motor is een x18xe en de stekker zat er.
Heb een set behalve de remschakelaar en koppelingsschakelaar van een omega x20xev gehaald.
Gaskabel is aangesloten.
Koppelingsschakelaar wil ik bestellen, maar weet niet of er verschillende aansluitingen van zijn.
Alleen weet ik niet hoe ik er bij kom.Van de cdx moet ik eerst kijken wat er voorberijd is.
Ik weet dat ik geen mid kan plaatsen.
Alarm zou kunnen, want ik heb stekkers gezien onder de motorkap.
Achterramen elektrisch is niet voorbereid.
Verder weet ik niet wat er verder voor verschil tussen een cdx en een gewone vectra b station is.Met vriendelijke groet jurrian.
-
AuteurBerichten