vectra B 13 pins trekhaak

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum vectra B 13 pins trekhaak

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258407
    JHR
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Goedendag mensen.

      Ik wil bij mijn trekhaak een 13 pin aansluiting maken.
      Er zit nu een 7pins op die door 1 of andere hobby bob er op gezet is.
      De stekker is compleet weg gevreten omdat er een mega groot gat in het rubber zit waar al het water in loopt.

      Maar nu ben ik me dus aan het inlezen.
      Ik heb ergens gelezen dat er mogelijk een stekker in mijn auto zit waar ik mijn trekhaak zo op kan klikken.
      Waar moet deze zitten want nu zit het door dat ze mijn kabel blank hebben gemaakt en gewoon omheen hebben gedraaid en ingetapet.
      Ja je leest het goed het is niet gesoldeerd.

      Zit er dan ook gelijk een 12v aansluiting bij die van de zekering kast komt? zekering 33
      Dan zou ik nog een 12v aansluiting moeten trekken vanaf de accu naar achteren naar een relais.
      Dan zou ik het liefst een draad hebben die aangeeft dat de motor loopt en dan naar het relais trekken.
      Bestaat z’n draad eigenlijk wel???
      Als ik hem toch van het contact af moet halen waar kan ik hem dan het beste vanaf halen??

      PIN Waarvoor kleur kleur auto
      pin 1 Richtingaanwijzer links geel zwart/wit
      pin 2 Mistachterlicht blauw zwart/blauw
      pin 2a Mistachterlicht lampen auto grijs zwart/blauw
      pin 3 Massa voor nummer 1 t/m 8 wit chasis
      pin 4 Richtingaanwijzer rechts groen zwart/groen
      pin 5 Achterlicht rechts bruin grijs/rood
      pin 6 Remlichten links en rechts rood zwart/geel
      pin 7 Achterlicht links zwart grijs/zwart
      pin 8 Achteruitrijlamp oranje wit/zwart
      pin 9 Constante stroom 15A rood trekken ?
      pin 10 Geschakelde stroom 15A groen trekken relais
      pin 11 Massa voor nummer 10 wit chasis
      pin 12 e.v.t herkenning aanhanger n.v.t. n.v.t
      pin 13 Massa voor nummer 9 wit chasis

      #18151168
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        heb je al gekeken of je een Stekker hebt liggen tussen het achterschot of bij het linker achterlicht??

        Ik heb m bij mijn Vectra-B op deze stekker aangesloten, kan je een Complete set voor kopen, en relais achter je Dashkastje erin klikken en klaar is Henk…

        Bijde Constante +en komen van Voor, 1 zo geschakeld dat ie alleen werkt als de motor werkelijk draaid, en 1 constant (en daar zit ook weer de Aanstekerplug in de kofferruimte op aangesloten..

        Willem

        #18151169
        JHR
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          waar precies bedoel je??
          moet die onder mijn achterlicht of anders onder de afdek kap bij mijn slot liggen?

          om eerlijk te zijn heb ik de boel nog niet los geschroefd omdat ik niet wist waar die moet liggen.
          Het is een vectra station uit 1998

          #18151170
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            heb je een Sedan / hatch of een station???

            Willem

            #18151171
            JHR
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              station ik heb trouwens geen sigaretten aansluiting in de kofferbak zover ik weet.
              Heb hem nu ook al 2maand.
              Wou een aanhanger gebruiken en toen kwam ik er dus achter dat de helft het niet deed.
              Massa probleem was ook aanwezig en ben toen op onderzoek gegaan.

              #18151172
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                aansteker heb ik zelf gebouwd haha…

                Om bij de stekker te komen, moet je de rand bij de sloppen loshalen, en dan tussen deze door kijken, iets links van het slot daar beneden ligt dan de stekker..
                Controleer dat even voor je begint te prutsen bij de Achterlichten..

                met deze Stekker werkt ook gelijk de mistlicht uitschakeling bij aagekppelde aanhager, kenne ze daar ook niet meer over zeuren..

                Willem

                #18151173
                JHR
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Thanks.
                  Zodra de auto terug is zal ik gaan kijken of ik de stekker kan vinden.
                  Het klopt toch dat sommige ze wel hebben en andere niet.

                  en die aansteker achterin gaat er denk ik ook wel komen.
                  Is zo fijn om iedere keer een draad van de koelbox in de kofferbak naar voren te leggen.

                  #18151174
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    Zal eens een foto van de stekker maken, hij zit meestal tegen de achterplaat aan geplakt, en moet je ven goed kijken of ie er ligt.
                    hij ligt onder de stoffen bekleding..

                    Willem

                    #18151175
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      #18151176
                      remutr
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        7 August 2012

                        Willem,

                        Dat is handig, ga voor mijn 97,er ook kijken of ik die stekker kan vinden.

                        #18151177
                        JHR
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          Helaas Willem heb ik geen stekker in de kofferbak voor de trekhaak.
                          Heb de grijze plaat met 4 torks schroeven los gedraait en loopt alleen de bekabeling naar het rechter achterlicht en de bekabeling van de oude stekkerdoos.
                          Vervolgens de plaat van het rol dek er af gehaald en de bekleding deels verwijderd.
                          Maar helaas zit daar ook geen extra stekker.

                          Ook mijn hoop dat er kabels lagen voor het alarm zijn gelijk weg gevlogen.
                          Dit snap ik niet echt aangezien onder de motorkap wel het alarm is voor bereid.

                          Zal morgen eens kijken of de zekering 33 wel voor bereid is, misschien kan ik hem vanaf de connector bij de bestuurders deur wel aansluiten.
                          Kun jij toevallig zien in 1 of ander programma op welke pin de constante en geschakelde spanning zou moeten zitten?

                          Alvast bedankt
                          Jurrian Reezigt

                          #18151178
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            Geschakelde spanning is niet voorbereid. en voor de Constant kan je op je klepje kijken, staat een trekhaakje met kl.31 op.

                            Ik heb alles zelf van vooraf gelegen, vanaf de accu een dikke kabel naar de ralaisbox in de motorruitme.
                            Daar op een dubbele zekering 2x 30A maxizekering, 1x voor constant, 1x voor geschakeld.

                            Ik heb een Relais geplaatst welke 50A kan hebben, voor de geschakelde +, de schakeling vanaf brandstof relais op de schakeling van het geplaatste relais gezet, zodat deze aan gaat wanneer de motor word gestart, en weer uit gaat als de motor word uitgezet.

                            stroom doorvoer door relais naar achter gelegd.

                            Willem

                            #18151179
                            JHR
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              Ok ik heb al gezien dat de constante plus van stekker X1 pin 71 af moet komen en dat die 2,5mm2 is en rood is.
                              Heb vandaag de doos al geplaats en bedrading aangesloten met van die blauwe knijp dingen aan de orginele kabels.
                              Het enigste wat ik nu nog moet is de constante puls en de geschakelde plus.

                              Heb net schema’s gevonden op internet moet ze alleen nog even uitsorteren want ik ga nu van 150 naar 900 en ga zo maar door.

                              #18151180
                              JHR
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                Zo naar heel lang zoeken blijkt er dus helemaal geen geschakelde plus in de originele kabelboom te zitten.
                                Verder kan ik ook nergens vinden dat er een relais zou schakelen in de zekeringskast voor de mistlichten.

                                Ik ga de constante plus weg halen bij stekker x1 pin 71 zodat de constante stroom netjes via de zekeringskast loopt zoals origineel.
                                Trek een plus van de accu naar achter naar een relais.
                                Trek een draad vanaf de dagrijverlichting bij de zekingskast Pin 8 naar het relais
                                Massa naar het relais
                                En van het relais naar de geschakelde spanning.

                                Op deze manier zodra ik oliedruk krijg gaat de verlichting branden met een dagrijverlichting relais en dus ook het relais van de geschakelde stroom van de aanhanger.

                                #18151181
                                wim-v6
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 August 2005

                                  Er schakelt ook GEEN Relais in de Zekeringkast..

                                  Dit word op een Print gedaan IN de Multitimer.

                                  De Multitimer is een Computertje die heel wat dingen regelt in de Vectra, zo ook de Mistlamp uitschakeling, en de richtingaanwijzer Controle voor de aanhanger:

                                  B1:

                                  B2:

                                  Willem

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.