Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik dacht, eens kijken bij MyOpel naar de details van mij coupé. Alleen klopt dat niet helemaal. Er staat dat hij was uitgerust met navigatie (is niet zo) en dat ik de z18xe zou hebben. Ik heb echter de x18xe1? Iemand een idee hoezo dit is? Want ik krijg dat op meerdere sites als ik mijn kenteken invul.. :???:
Ik had ook de codes P0100 en P0110, en dezelfde motor. Stotterde ook (ook tijdens constant rijden trouwens) en viel ook uit bij stationair draaien. Bij mij was het de ECU die niet goed meer was!
Een week geleden liep ik terug naar mijn auto na een paar uur, en zag ik opeens dat ik zo’n kapje mis waar je de auto kan opkrikken. Ziet er niet uit natuurliijk! Ik heb al gezocht op de diverse sites van sloperijen, maar die dingen zijn los niet te krijgen. Of kijk ik verkeerd?
@Firezi wrote:
Dit soort ‘vakjes’ die in de middenconsole geplaatst kunnen worden, zijn die ergens te koop? (Astra G)
Ik heb nu een CD opslag rekje voor 5 cds, maargoed ik heb een usb radio dus dat heb ik helemaal niet nodig. En als ik dat ding eruit haal zit ik meteen achter mn middenconsole bij de bedrading, daar kan ik dus nog niet bijv pasjes en mn telefoon etc weg leggen.http://www.originalcarparts.nl/automerken/opel-onderdelen/astra/Opel-astra-g/coupe/opel-astra-g-zafira-a-opbergvakje-middenconsole” onclick=”window.open(this.href);return false;
Vast ook nog wel ergens anders, maar sowieso dus daar. :)
Hoi,
Gisteren naar de Ardennen gereden, en in Belgie flink doorgereden bergop en bergaf. Bij de plaats van aankomst de auto nog moeten verplaatsten, en toen ik hem weer startte hoorde ik opeens een zwaar, brommend geluid en het komt van onder de motorkap voor 99% zeker. Bij starten en gasgeven hoor je het heel duidelijk. En bij het starten ruik je ook benzine.
Ik weet zo goed als zeker eigenlijk dat het de uitlaat is. Maar heeft iemand enig idee welk deel dit kan zijn? En of dit duur is te repareren/vervangen? (of dat het mogelijk nog iets anders kan zijn?)
Er is net een nieuwe einddemper en middendemper opgezet, en de ECU is gereviseerd, dus ik ben er zo langzaamerhand wel een beetje klaar mee..
Bedankt voor de suggesties/meedenken!22 juli 2014 om 15:39 In reactie op: Astra Coupé, reageert slecht op gaspedaal en houdt in. #18242289Die module heeft hij vandaag gecontroleerd, die was nog goed. :)
Omdat er meerdere (nieuwe) storingen bij zijn gekomen, verdenken we de ECU. Deze gaat morgen opgestuurd worden en gecontroleerd worden. En dan gerepareerd/vervangen. Duur, maar ik hoop dan weer voor lange tijd probleemloos te kunnen gaan rijden uiteindelijk!20 juli 2014 om 20:11 In reactie op: Astra Coupé, reageert slecht op gaspedaal en houdt in. #18242287Vorige keer P0100 en P0110, weet niet of dat nu nog steeds zo is. Dat weet ik morgen waarschijnlijk wel..
20 juli 2014 om 20:01 In reactie op: Astra Coupé, reageert slecht op gaspedaal en houdt in. #18242285Net wilde ik weer richting Arnhem gaan, en na het starten geen lampje dus ik dacht mooi het is opgelost!
Echter na het tanken, weer het lampje, en op de snelweg weer rijden met horten en stoten zodra ik (voornamelijk) een constante snelheid probeer te rijden. Stationair schommelt het toerental heel iets, maar niet veel.
Als ik stilstaand in zijn vrij gas geef dan kan hij het toerental ook niet vasthouden en gaat het ook schommelen. Ook voel ik de motor dan heel duidelijk merkbaar slecht lopen/trillen…
Morgen weer langs de garage, maar heeft iemand nog ideeën?17 juli 2014 om 19:47 In reactie op: Astra Coupé, reageert slecht op gaspedaal en houdt in. #18242284Vandaag servicebeurt gehad, en het lampje is voorlopig uit. Het had dus inderdaad met de LMM te maken, er is een extra/nieuwe massakabel naar de ECU getrokken, en dit is dus zeer waarschijnlijk de oplossing!
Verder waren er twee delen van de uitlaat niet goed meer/lek. Dus die zijn vervangen, zal wel redelijk duur zijn. Voor de rest was hij prima, dus kan er hopelijk weer een jaar lekker mee rijden!11 juli 2014 om 13:41 In reactie op: Astra Coupé, reageert slecht op gaspedaal en houdt in. #18242282Ik ben inderdaad van plan om het uit te laten lezen, aankomende donderdag gaat hij zijn grote beurt krijgen, dan gaan ze daar dus ook naar kijken. Even afwachten wat de garage vindt dus, vind het alleen wel fijn mogelijke oorzaken te weten. Ben anders toch ‘bang’ dat hij van alles gaat vervangen, zonder dat dat direct nodig zou zijn…
Met vooral korte stukken zit ik ook zo rond de 1 op 10. Rijd ik daarnaast veel snelweg ligt het zo rond de 1 op 14/15. Dan houd ik me wel overal netjes aan de snelheid met de cruise control aan.
Bij mijn weten was dat een optie op de G, sowieso op de coupe, dus dan zal het op de cabrio ook wel zo zijn?
Werkt bij mijn weten (bij mijn Coupé) inderdaad samen met de achterruitverwarming.
15 januari 2014 om 14:21 In reactie op: Astra G coupé schokt + brandend motormanagementlampje #18201417Net een stukje gereden met de lmm losgekoppeld, bij de start schommelde de toeren wel heel even, maar daarna reed hij eigenlijk prima. Optrekken ging voor mijn gevoel ook veel vloeiender. Na een tijdje weer aangesloten, en ja hoor binnen een minuut schokte hij weer. Ook het optrekken ging weer iets minder soepel (niet elke keer overigens).
Kan ik hieruit concluderen dat de lmm aan het overlijden/overleden is? Of kan dit alsnog een andere oorzaak hebben?
11 januari 2014 om 14:10 In reactie op: Astra G coupé schokt + brandend motormanagementlampje #18201416Hij begint nu ook onregelmatig stationair te lopen als ik hem start (koude start), en steeds minder vloeiend op te trekken je voelt hem heel licht ‘schokkend’ zijn werk doen. Ook valt hij steeds vaker uit als ik hem gewoon stationair laat draaien, of dus gewoon bij het stoplicht sta. Het word nu echt irritant, dus binnenkort maar weer eens uit laten lezen en zien wat nou de daadwerkelijke boosdoener is….
30 december 2013 om 08:48 In reactie op: Astra G coupé schokt + brandend motormanagementlampje #18201413Als je dat een keer zou willen doen, graag! Dan kan ik misschien wat dingen gaan uitsluiten!
EGR en gasklephuis zal ik dan wel een keertje goed schoonmaken.29 december 2013 om 22:01 In reactie op: Astra G coupé schokt + brandend motormanagementlampje #18201410@krasy wrote:
tja nou komt die :P
bobine geeft vaak geen foutcode. plus dat merk je vaak in lage toeren.(inhouden)
zelfde geld voor de bougie’s houd niet in dat die niet slecht kunnen zijn.egr kan je gewoon even testen maar als die stuk is is die stuk en geeft die dat ook aan met een foutcode.
de carterventilatiegaatje wilt nog wel eens verstopt raken wilt die ook gaan inhouden en stotteren (vaak icm olie verbruik)
gkh even goed schoonmaken evt gaatje naar 2mm opboren.ecu is een grote kwaal van deze motoren.
probleem is dus wat jij aangeeft in noodloop schieten terwijl je gewoon rijd.
na contact uit (in het begin) doet die het weer normaal.maar ook de lmm kan een kwaaltje zijn.
er is maar een tip voor je en dat is uitlezen na een storing.
Bedankt voor je antwoord! Mbt. het carterventilatiegaatje, kan dan ook het mmlampje gaan branden? Ik heb sowieso wel last van olieverbruik (ongeveer 1 liter op 1500km). Als ik die wil schoonmaken, is dat moeilijk? Ik weet dat er een how-to van staat, maar woon op kamers, en heb dus weinig ruimte, en ook nog eens weinig gereedschap. Heb het bij de grote beurt aan de garage gevraagd, maar die vond het onzin…
Hoe kan ik de EGR testen? Ik wil hem eigenlijk sowieso afdoppen, omdat ik overal lees dat dit beter is. Kan ik dat bij deze motor zomaar doen? En waar haal ik dan zo’n blinde pakking vandaan?
Hoop vragen weer! En ja, ik ga hem sowieso weer uit laten lezen als het zo blijft. En als mijn eigen garage dan weer zo reageert een andere zoeken om hem uit te laten lezen…
26 december 2013 om 14:54 In reactie op: Astra G coupé schokt + brandend motormanagementlampje #18201408Ik zal de bobinebrug eens na laten meten, zal wel volgende week worden dan wat de komende tijd een beetje druk!
Vandaag weer richting Arnhem gereden, vanuit Noordwijk dus ongeveer 1,5 uur. Het viel me op dat onder de 100, en dus net onder de 3000 toeren hij het eigenlijk nooit doet. Pas toen ik naar de 120 (ongeveer 3500 toeren) ging begon het weer. Toerental/snelheid heeft dus wel invloed volgens mij?
En misschien dat het aan mij ligt, maar net nog even stationair laten draaien met de motorkap open, en voor mijn gevoel klonk hij anders dan normaal. Iets minder stil, en zeker niet zo hard als een diesel maar heel vaag had het er wel iets van weg, zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?
Verder rijd hij namelijk perfect, ook nog een paar keer doorgetrokken, dan gaat het lampje wel branden maar trekt hij wel gewoon door zoals altijd!
Vind het toch maar vaag allemaal…24 december 2013 om 13:22 In reactie op: Astra G coupé schokt + brandend motormanagementlampje #18201401Bedankt voor de antwoorden! Vandaag uit laten lezen, volgens de garage is het mogelijkk toch echt de benzine. Ik moet van hem nog 2 a 3 tankbeurten afwachten, en als het dan blijft nog eens terugkomen. Anders is het volgens hem of de lambdasensor of de luchtmassameter, want het is toch het mengsel geweest wat niet goed was op die momenten. Even afwachten maar!
23 december 2013 om 10:07 In reactie op: Astra G coupé schokt + brandend motormanagementlampje #18201399Mijn vader is vanochtend langs de garage gegaan (ik woon ergens anders dan waar de auto vandaan komt), en die zegt dat het eventueel ook kan komen door verkeerde benzine (hij had het zelfs over zomerbenzine? :S). Ook kan ik er volgens hem gewoon mee doorrijden omdat het vaker voorkomt, en moet ik pas als het echt vaker en langer voorkomt langskomen zodat hij hem kan uitlezen. Zou dit inderdaad zo kunnen zijn?
Okee bedankt! De auto had inderdaad wel een heel lage kilometerstand (75000 ongeveer) toen ik hem vorig jaar kocht, maar dat leek realistisch gezien de staat van de auto/interieur. Hopen maar dat het gewoon klopt, heb op zich wel vertrouwen in de garage dus het zal wel…
Sorry voor het reageren in een oud topic, maar ik heb ook een X18XE1 coupe en heb weldegelijk dat eerste lampje (op de plaats waar op de tweede foto TC staat). Maar volgens mij heb ik alleen maar TC? Hoe kan ik dit controleren?
@Opeltje17 wrote:
Dat zou niet echt merkbaar moeten zijn op je temp meter als je thermostaat goed is, en ver onder de 80 zakken is sowieso veel te laag.
Bij mij daalt hij ook als ik de verwarming aanzet hoor. En als ik hem echt warm zet in de winter op standje 2 ofzo komt hij geregeld ook onder de 80. Verder komt ie altijd gewoon op temperatuur. Dan is mijn thermostaat volgens jou dus niet goed?
Net mijn auto gehaald van de APK/Servicebeurt. Alles prima, alleen nieuwe remblokken achter, verder het gebruikelijke.
Gasklephuis was ook zoals als gevraagd schoongemaakt, alleen opboren was volgens hem niet nodig/kon niet. IK dacht er hier toch hele andere dingen over gelezen te hebben?
De EGR afdoppen was volgens hem, helemaal niet mogelijk, dan zou ik niet meer door de test komen, en het zou slecht zijn voor de motor?Nu begin ik te twijfelen, dit zijn toch allebei, vooral de EGR, dingen die moeten kunnen zonder problemen? Sterker, het zou zelfs beter zijn?
Wie heeft nu gelijk, ik of de garage?
Het gaat om een Coupé met X18XE1 motor. :)Hoi,
ik heb mijn Astra Coupé nu alweer bijna een jaar, en ben er nog steeds heel blij mee! Nu is het dus binnenkort tijd voor een beurt, en dan wil ik meteen de EGR schoon laten maken en laten afdoppen, het gaat om een X18XE1, dit kan zonder problemen toch?
Nu dacht ik echter ook eens iets opgevangen te hebben hier over de gasklep dat je die beter ook schoon kan maken, en dat je een of ander gaatje beter iets op kan boren. Kan iemand mij hier iets meer over vertellen, en of dit handig is om te laten doen?
Alvast bedankt!
-
AuteurBerichten