jeroenhollemans

Aangemaakte reacties

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • jeroenhollemans
      Lid sinds:
      2 May 2016

      Ondertussen de Vectra naar een monteur gebracht die hetvolgende berichtte:

      “Ik heb inmiddels vervangen of getest: lucht massa meter, EGR klep, alle vacuüm solenoids, alle vacuüm leidingen, alle knie-verbindingen, de temperatuur sensor, de druksensor, de dynamo, alle filters en olie :( :( :( “

      Het vacuumpotje die de wervelkleppen aan moet sturen lijkt niet te bewegen bij stationair, gas, vol gas geven. Er lijkt wel vacuumdruk op te zitten en met de hand zijn de wervelkleppen vrij te bewegen.

      Dit is niet leuk meer :wtf

      Iemand nog suggesties?

      jeroenhollemans
        Lid sinds:
        2 May 2016

        Ik heb het inlaatgedeelte vanaf EGR t/m wervelkleppen schoongemaakt. Het zag er niet heel erg aangekoekt uit en maakt ook geen verschil qua vermogen en klacht. :???:

        Verder kan ik sommige ritten ‘door de noodloop heen trappen’. Noodloop gaat dan weg en ik heb dus geen vermogensverlies. Het lijkt steeds onregelmatiger voor te komen.

        Klopt het dat als ie in Noodloop gaat dat de EGR altijd naar 100% gaat :wtf ? Dat zag ik namelijk bij het uitlezen tijdens het rijden.

        jeroenhollemans
          Lid sinds:
          2 May 2016

          Ik heb de OPCOM ontvangen en kom op de volgende foutcodes:

          OP-COM 100219a – PC based diagnostic tool

          OP-COM – CAN Communication Window> 2002 (2)|Vectra-C / Signum|Engine|Y 20 DTH

          Read Info…

          Identifier: 0x0410
          VIN: W0L0ZCF6931025703
          Hardware number:1401
          Motor type: Y20DTH
          Part Number:24451346
          Software version number: DJAMS110_S
          Hardware manufacturer number: 0470504204
          Software Number: 1469946080C263_V7D
          Programming Date: FFFFFFFF
          Hardware key number: ÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿ
          System description: BOSCH0100
          Type approval number: B02008
          Alpha code: KD
          Hardware manufacturer system name: PSG16
          ECU variant coding: 0x0000F802

          Total number of fault codes: 3

          P1481 – Fan Control 1 Circuit Open
          (04) – Not present

          P0300 – High Pressure Diagnosis Malfunction
          (FB) – Not present

          P0615 – Starter Relay Circuit Low Voltage
          (02) – Not present

          Na foutcodes wissen en weer een stuk rijden tot de noodloop weer kwam kreeg ik alleen:

          P0300 – High Pressure Diagnosis Malfunction
          (FB) – Not present

          Ik hoorde van iemand die achter me reed dat er een beetje zwarte rook te zien was bij het optrekken. Ik vraag me af of het de EGR + Inlaat vol met aangekoekte roet is?

          jeroenhollemans
            Lid sinds:
            2 May 2016

            @speaker wrote:

            Klinkt al een van de 3 vacuumpotjes defect of de slangetjes die ergens valse lucht zuigen.

            Ik zal ze nog eens nalopen. Hoe kan ik die vacuümpotjes testen?

            jeroenhollemans
              Lid sinds:
              2 May 2016

              Zodra ik de opcom binnen heb en een foutcode kan uitlezen, laat ik het hier weten. Is het eigenlijk altijd zo dat een noodloop ook een foutcode geeft?[/quote]

              weet niet waar je woon ,als je in de buurt van Almere-Stad kom wil ik je wel helpen met uitlezen heb ook Op-Com[/quote]

              Super dat je het aanbiedt, maar helaas woon ik in Spanje :hmmz

              jeroenhollemans
                Lid sinds:
                2 May 2016

                @PYRO wrote:

                Welke Foutcode?
                ik denk p0234 iets met turbodruk

                Zodra ik de opcom binnen heb en een foutcode kan uitlezen, laat ik het hier weten. Is het eigenlijk altijd zo dat een noodloop ook een foutcode geeft?

                jeroenhollemans
                  Lid sinds:
                  2 May 2016

                  @bart-gsi wrote:

                  hoe staat je regeneratiefilter erbij?? want 80 in zijn 4 is vaak bij de nieuwere diesels van opel beter als 80 in z`n 5
                  opcom is nooit via bluetooth of wifi.. is gewoon een laptop met een kabel en een obd2 plug
                  meeste hier gebruiken een opcom clone en zijn heb je tussen de 20 a 30 euro..

                  Ik weet niet of mijn Vectra uit 2003 al bij de ‘nieuwe generatie’ zit en een regeneratiefilter heeft. Ik ga het uitzoeken. Ik ga ook maar zo’n opcom clone bestellen. Bedankt voor de tips! Ik laat heg resultaat hier weten. Kan wel ff duren ..

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)