Opel VECTRA-C 2002 Tussen 80 en 100 km/hr in z’n 5 noodloop

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Opel VECTRA-C 2002 Tussen 80 en 100 km/hr in z’n 5 noodloop

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17276464
    jeroenhollemans
      Lid sinds:
      2 May 2016

      Het gaat om de Vectra 2.0 DTi 16V uit 2002.

      Deze auto heb ik aangeschaft met een kapotte brandstofpomp . De pomp is gereviseerd door Bosch en werkt nu perfect. De auto rijdt prima, maar gaat met warme motor gegarandeerd in de noodloop wanneer ik rustig door de 80 km/hr accelereer en naar zijn 5 schakel. Het duurt een seconde of 5 a 10 voordat ik de noodloop te pakken heb. Als ik vol gas door accelereer in zijn 4 en later naar 5 ga, kan ik gewoon zonder noodloop verder op de snelweg rijden. Een hele enkele keer is het voorgekomen dat het ook bij 40 km/hr gebeurde in z’n 3. Na het herstarten is de noodloop altijd verdwenen.

      Bosch heeft alles meerdere keren doorgemeten en zijn met de computer eraan stukken gaan rijden van 10 min ofzo. Ze kregen geen foutcodes meer en hadden geen noodloop gehad. Ik ben hier nog eens voor terug geweest en toen was het weer hetzelfde verhaal. Als advies kreeg ik toen te horen dat ik de brandstoffilter moest laten vervangen en van dat injector cleaner in de tank moest gooien om vervolgens een aantal dagen te gaan rijden. Ik heb dat gedaan en zit nog steeds met hetzelfde probleem. :hmmz

      Herkent iemand dit probleem? Ik hoop dat iemand me kan helpen!

      Zijn er ook goedkope op-com uitlezers (met bluetooth/wifi te koop?

      #18317933
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        hoe staat je regeneratiefilter erbij?? want 80 in zijn 4 is vaak bij de nieuwere diesels van opel beter als 80 in z`n 5
        opcom is nooit via bluetooth of wifi.. is gewoon een laptop met een kabel en een obd2 plug
        meeste hier gebruiken een opcom clone en zijn heb je tussen de 20 a 30 euro..

        #18317934
        PYRO
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 October 2006

          Welke Foutcode?
          ik denk p0234 iets met turbodruk

          #18317935
          jeroenhollemans
            Lid sinds:
            2 May 2016

            @bart-gsi wrote:

            hoe staat je regeneratiefilter erbij?? want 80 in zijn 4 is vaak bij de nieuwere diesels van opel beter als 80 in z`n 5
            opcom is nooit via bluetooth of wifi.. is gewoon een laptop met een kabel en een obd2 plug
            meeste hier gebruiken een opcom clone en zijn heb je tussen de 20 a 30 euro..

            Ik weet niet of mijn Vectra uit 2003 al bij de ‘nieuwe generatie’ zit en een regeneratiefilter heeft. Ik ga het uitzoeken. Ik ga ook maar zo’n opcom clone bestellen. Bedankt voor de tips! Ik laat heg resultaat hier weten. Kan wel ff duren ..

            #18317936
            jeroenhollemans
              Lid sinds:
              2 May 2016

              @PYRO wrote:

              Welke Foutcode?
              ik denk p0234 iets met turbodruk

              Zodra ik de opcom binnen heb en een foutcode kan uitlezen, laat ik het hier weten. Is het eigenlijk altijd zo dat een noodloop ook een foutcode geeft?

              #18317937
              jraaf
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 January 2008

                Volgensmij heeft een DTI Geen DPF king:
                Ik denk idd ook aan een lucht inlaat isdue. Turbodlsnv of vacuum dlang of egr.
                Zijn ook topics over te vinden op het forum.

                Groet jraaf

                #18317938
                PYRO
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 October 2006

                  @jraaf wrote:

                  Volgensmij heeft een DTI Geen DPF king:
                  Ik denk idd ook aan een lucht inlaat isdue. Turbodlsnv of vacuum dlang of egr.
                  Zijn ook topics over te vinden op het forum.

                  Groet jraaf

                  nee DTI heeft geen DPF ,

                  heb zelfde type maar dan 2.2 dti ,ooit ook probleem gehad.

                  lees onderstaande berichten het is wel 2.2dti maar is wel zelfde type blok

                  viewtopic.php?f=6&t=131690

                  #18317939
                  PYRO
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 October 2006

                    @jeroenhollemans wrote:

                    @PYRO wrote:

                    Welke Foutcode?
                    ik denk p0234 iets met turbodruk

                    Zodra ik de opcom binnen heb en een foutcode kan uitlezen, laat ik het hier weten. Is het eigenlijk altijd zo dat een noodloop ook een foutcode geeft?

                    weet niet waar je woon ,als je in de buurt van Almere-Stad kom wil ik je wel helpen met uitlezen heb ook Op-Com

                    #18317940
                    speaker
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      8 March 2007

                      Klinkt al een van de 3 vacuumpotjes defect of de slangetjes die ergens valse lucht zuigen.

                      #18317941
                      jeroenhollemans
                        Lid sinds:
                        2 May 2016

                        Zodra ik de opcom binnen heb en een foutcode kan uitlezen, laat ik het hier weten. Is het eigenlijk altijd zo dat een noodloop ook een foutcode geeft?[/quote]

                        weet niet waar je woon ,als je in de buurt van Almere-Stad kom wil ik je wel helpen met uitlezen heb ook Op-Com[/quote]

                        Super dat je het aanbiedt, maar helaas woon ik in Spanje :hmmz

                        #18317942
                        jeroenhollemans
                          Lid sinds:
                          2 May 2016

                          @speaker wrote:

                          Klinkt al een van de 3 vacuumpotjes defect of de slangetjes die ergens valse lucht zuigen.

                          Ik zal ze nog eens nalopen. Hoe kan ik die vacuümpotjes testen?

                          #18317943
                          jeroenhollemans
                            Lid sinds:
                            2 May 2016

                            Ik heb de OPCOM ontvangen en kom op de volgende foutcodes:

                            OP-COM 100219a – PC based diagnostic tool

                            OP-COM – CAN Communication Window> 2002 (2)|Vectra-C / Signum|Engine|Y 20 DTH

                            Read Info…

                            Identifier: 0x0410
                            VIN: W0L0ZCF6931025703
                            Hardware number:1401
                            Motor type: Y20DTH
                            Part Number:24451346
                            Software version number: DJAMS110_S
                            Hardware manufacturer number: 0470504204
                            Software Number: 1469946080C263_V7D
                            Programming Date: FFFFFFFF
                            Hardware key number: ÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿ
                            System description: BOSCH0100
                            Type approval number: B02008
                            Alpha code: KD
                            Hardware manufacturer system name: PSG16
                            ECU variant coding: 0x0000F802

                            Total number of fault codes: 3

                            P1481 – Fan Control 1 Circuit Open
                            (04) – Not present

                            P0300 – High Pressure Diagnosis Malfunction
                            (FB) – Not present

                            P0615 – Starter Relay Circuit Low Voltage
                            (02) – Not present

                            Na foutcodes wissen en weer een stuk rijden tot de noodloop weer kwam kreeg ik alleen:

                            P0300 – High Pressure Diagnosis Malfunction
                            (FB) – Not present

                            Ik hoorde van iemand die achter me reed dat er een beetje zwarte rook te zien was bij het optrekken. Ik vraag me af of het de EGR + Inlaat vol met aangekoekte roet is?

                            #18317944
                            jeroenhollemans
                              Lid sinds:
                              2 May 2016

                              Ik heb het inlaatgedeelte vanaf EGR t/m wervelkleppen schoongemaakt. Het zag er niet heel erg aangekoekt uit en maakt ook geen verschil qua vermogen en klacht. :???:

                              Verder kan ik sommige ritten ‘door de noodloop heen trappen’. Noodloop gaat dan weg en ik heb dus geen vermogensverlies. Het lijkt steeds onregelmatiger voor te komen.

                              Klopt het dat als ie in Noodloop gaat dat de EGR altijd naar 100% gaat :wtf ? Dat zag ik namelijk bij het uitlezen tijdens het rijden.

                              #18317945
                              jeroenhollemans
                                Lid sinds:
                                2 May 2016

                                Ondertussen de Vectra naar een monteur gebracht die hetvolgende berichtte:

                                “Ik heb inmiddels vervangen of getest: lucht massa meter, EGR klep, alle vacuüm solenoids, alle vacuüm leidingen, alle knie-verbindingen, de temperatuur sensor, de druksensor, de dynamo, alle filters en olie :( :( :( “

                                Het vacuumpotje die de wervelkleppen aan moet sturen lijkt niet te bewegen bij stationair, gas, vol gas geven. Er lijkt wel vacuumdruk op te zitten en met de hand zijn de wervelkleppen vrij te bewegen.

                                Dit is niet leuk meer :wtf

                                Iemand nog suggesties?

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.