Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
vandaag een paars/blauwe kadett E gsi gespot op de soldaat ketting olivier kazerne gespot in soesterberg.
zag er van een afstand erg mooi uit!gisteren (zaterdag 1 oktober) een donker bruine commodore gespot op de parkeerplaats bij de efteling… rij “draak 4” :D
boven het rechter achterwiel plamuurplekjes op de wielkasten.mooie bak!!
grtz jens
ongetwijfeld dat mineraal olie ook het blok prima zal smeren.
tegenwoordig is alleen de keuze in vol syntheten veel ruimer… en iinderdaad als je overstapt van mineraal naar vol syntheet eerst de motor volledig spoelen (lastige klus) dus het makkelijkste is reviseren en daarna gewoon de olie naar keuze :jerry :jerry :jerry@kaneelschep wrote:
iig is de c20ne Allerdaagser dan die waar ik op doelde ;) Er waren toen ook allang motoren die veel meer pk leverde en dat ook veel vaker moesten doen aan 1 stuk. ;)
Het heeft decennia lang prima alle motoren gesmeerd. En nu is er dan betaalbare volsyntheet olie om in je normale auto te doen. Tja. ach.
Ik zie er geen voordeel in als de motor niet continu vol belast zoals bijvoorbeeld in een circuit auto ofzo.
Bij gewoon weggebruik zal die mineraal olie echt gewoon prima alles kunnen smeren!Maar het kan er natuurlijk in als je wilt! ;) Alleen moet je het niet door elkaar heen gebruiken! En je zou eigenlijk de motor eerst moeten spoelen voordat je omschakelt heb ik wel gelezen.
dat zal inderdaad ook wel voor een groot deel meespelen, maar in die tijd was een kadett GSI + GSI 16V ook niet allerdaags qua motor denk ik toch?? op mijn olie vuldop staan volgens mij ook de specificaties van 10W40+ SAE waardes die gelijk staan aan 10W40… maar dat weet ik niet zeker. :jerry
@kaneelschep wrote:
Ik heb altijd met een beetje duurder merk 15w40 olie gereden. En liep altijd prima. 10w40 scheelt maar een klein beetje.
Meestal een kroon. of valvoline.de site van kroon oil schrijft voor deze motor ook 10w 40 vol syntheet voor…
Moet je eens indenken dat toen deze motor werd gemaakt. Dat dat spul helemaal nog niet zomaar gebruikt werd in alledaagse motoren. Dus dat aanraden is maar gewoon wat ze willen verkopen ;)
@hanskadett wrote:
die rand heet carroserieband kun je bij bijna iedere automaterialenzaak kopen per meter
hans je bent mijn held!
ik ga vrijdag eens langs bij de brezan hier in de buurt!bedankt!!
grtz jens
ik vul de mijn met 10w 40 vol synthetische olie van kroon oil.
echte duidelijkheid over het waarom deze olie erin moet kan ik niet zo 1,2,3 uitleggen…
maar mijn c20ne is gereviseerd en sinds die tijd vul ik hem met v10w 40 vol synthetische olie.de site van kroon oil schrijft voor deze motor ook 10w 40 vol syntheet voor…
grtz jens
daar zou ik inderdaad wel eens voor kunnen kijken… het is zeker een tijd geleden dat ik het console bij jou heb opgehaald.
hij heeft heel lang in de stelling gestaan, maar nu ben ik hem strak aan het maken zodat ik hem daarna met skai kan gaan bekleden…dat werd eens tijd, hij staat al ruim 1,5 jaar in de stelling :D
grtz jens
@kadett4x4 wrote:
whaaahaahaa, zal wel €300,- euro moeten zijn.
als er dan zoveel geld en tijd in is gestoken, is hij zeker vergeten het aan motorcleaner te besteden.groeten.
zo ziet hij er toch uit als een underdog? en alles gaat er toch om wat er in het blok zit…. :jerry
dit ding is serieus professioneel aangepakt hoor :thumbach jullie kunnen die jongen nou wel allemaal gaan afvallen en bekritiseren maar “tuners” die alles nieuw en duur moeten hebben, turbo’s en compressoren enz enz knutselen er ook maar gewoon op los…
als jullie nou net als deze jongen het gezonde verstand gebruiken kom je al een heel eind…. een beetje opboren en alles een beetje aanpassen levert je al gauw een pk-winst van 50 a 60 pk op….
afgunst? jaloezie?of zal het toch wel allemaal een broodje aap zijn :jerry
mijn kadettje:
er ligt sinds kort een c20ne in, nog een paar kleine dingetjes eraan klussen en dan is hij voorlopig klaar :angel
grtz jens
ik kan er ook niet uit opmaken dat er iemand is overleden hoor….
ze hebben echt geluk gehad zeg!!!@ de wit: knipperlicht linksvoor en de achterlichten zien er nog wel heel uit… en de einddemper ook nog wel ;)
ziet er goed uit!!
lekker apart! mooie velgen, en die kap is weer eens iets anders dan een ruitje op het dak ;)de snelheid zit er in ieder geval lekker in ;)
mooi cameraatje!@jblfreak wrote:
welk project bedoel je V6 die komt er voor die datum helaas niet in want zal je net zie dat t tegen gaat zitten en heb k nog geen vett cabrio met de vakantie :P
daar heb je ook wel weer gelijk in :roll:
toch blijf ik erg benieuwd!! kadett E cabrio’s vind ik nog steeds 1 van de mooiste cabrio modellen van opel :Wink:grtz jens
@GlennGSI wrote:
@jens276 wrote:
jez*s balen man!!
was het een harde tik of niet?
zelf niks aan je nek ofzo??nu maar hopen dat de schade meevalt….
succes ermee!!
erg mooie D verder trouwens :wors
grtz
Was een beste tik.. linker scherm zit een bolling in.. schade schat ik zelf nu zo op een 800 euro materiaal. valt wel weer te fixxen hoor..
Men nek voel ik goed… stoelen zonder hoofdsteunen is ook niet alles..
thnx in ieder geval ! nu nog ff zien ofk de carrosserie helemaal aanpak of alleen de achterkant fix.. wil toch ook wel graag rijden met het ding..
nou heel erg veel succes met opknappen!! maar dat zal vast wel goedkomen :lol:
@jblfreak wrote:
ja drom he
schattig nou vorige week hahah nee wee ik echt nog niet
wil er zoiezo 23 juli mee op vakantie
je hebt al eerder hetzelfde project gedaan toch? dus dan is een 2e keer volgens mij altijd makkelijker…
ik hoop voor je dat je de 23ste gaat halen, maar dat zal vast wel :wink:ik hou je topic in de gaten :D
grtz jens
jez*s balen man!!
was het een harde tik of niet?
zelf niks aan je nek ofzo??nu maar hopen dat de schade meevalt….
succes ermee!!
erg mooie D verder trouwens :wors
grtz
ziet er goed uit hoor!! een poetsbeurtje kan geen kwaad, maar het is al wat je zelf zeg… voor een schuur ziet het er top uit!!
al een schatting wanneer je met de cabrio kan showen op de boulevard?top project!!
grtz jens
met het nieuwe zwart ziet hij er een stuk frisser uit!!
en die oranje velgen geven hem een extra “touch”mooi werk!!
man!!! dat is straks geen motor met turbo…. maar een turbo met een motortje eraan :o
wat een apparaat zeg!!!@Matt-GSi wrote:
Goed genoeg?
poeh!!! die ziet er erg smetteloos uit!!!
bijzonder mooie GSI!!alleen die strip onder de voorbumper is niet zo mijn ding…
maar daar wordt hij niet minder bruut om :wink:grtz jens
@Fearless wrote:
@jens276 wrote:
@Fearless wrote:
Jeejjjjj :D Krijg een nieuwe doos. Was een probleem met de dopjes/buisjes in de bus. Hoef zelfs de doos niet terug te sturen :thumpup:
owww dat is relaxed!! dan kan je die “slechte” spuitbussen ook nog gewoon gebruiken tot ze druk verliezen… toch?
die oranje velgen staan trouwens echt supervet!!
grtz jens
ff andere spuitdoppen proberen dan kan ik ze waarschijnlijk wel gebruiken :lol:
hier dat is dubbel geluk… als het meezit hoef je dus niet eens een halve bus weg te gooien :P
ja alles is te shoppen… maar denk nou ook eens aan een plastisch chirurg….
misschien is dit wel z’n zoon :wink:normaal ben ik heel erg anti amerika, maar ik geloof nooit dat ze dit gaan faken…
anders is het wel heel erg extreem zwak van ze….@Fearless wrote:
Jeejjjjj :D Krijg een nieuwe doos. Was een probleem met de dopjes/buisjes in de bus. Hoef zelfs de doos niet terug te sturen :thumpup:
owww dat is relaxed!! dan kan je die “slechte” spuitbussen ook nog gewoon gebruiken tot ze druk verliezen… toch?
die oranje velgen staan trouwens echt supervet!!
grtz jens
-
AuteurBerichten