Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dit was ook mijn idee. Maar je mag er toch hopelijk wel vanuit gaan dat een tank in de basis goed geconstrueerd is?!
Zal hem er binnenkort even onder vandaan trekken, en een kijkje in de tank nemen.
Voor eerst bedankt voor de reacties.
Als de tank vlak vol zit, gaat die als een gek. Is alleen met halve tank bij het optrekken, en in de bochten een probleem.
Aanvoer en retour heb ik destijds al een paar keer gewisseld, zonder enig resultaat. Tank beluchting morgenavond eerst maar even controleren, maar lijkt me erg stug gezien ik alles er destijds nieuw onder heb gezet, en het probleem ook al speelt sinds die tijd.
Volgende probleem doet zich nu voor. Het tanken gaat voor geen meter. Je krijgt er misschien
een liter per keer in. Wat resulteerd in een tankbeurt van bijna 15 min.
Ik heb een hageltje nieuwe dieseltank aangeschaft voor de ombouw, dus dit zou goed moeten zijn.Of zou ik de beluchting moeten controleren/groter moeten maken?
@stellema, ik heb jullie ombouw ook even bekeken, en zie dat jullie een kleiner dieselfilter hebben dan mij.
van wat voor type merk auto is dit, of van wat voor bouwjaar/type astra.tevens nog steeds info over de bedrading gezocht.
Is inmiddels opgelost, pomp stond 1 tand verkeerd. Hij gaat nu echt als de brandweer.
Is er ook nog iemand die weet hoe ik alle verlichting op het dashboard weer aan de praat
krijg? Olielampje doet het al wel, en ik had ook een gloeilamp gemaakt op het lampje van de choke.
Echter doet deze het niet meer sinds ik de dynamo constante + heb gegeven.
Ook de dynamolamp doet het niet, en de temp. meter.Als iemand de draadkleuren hiervan weet?!
Ik heb de moter er nu in hangen, en het rijdt.
Alleen loopt het nog niet zoals hij deed toen hij nog in de astra zat.Ik heb de distributie wel vervangen, zou het kunnen zijn dat de pomp
net een tand verkeerd staat? Hij rookt blauw, stottert en houd in, en heeft
nog lang niet het vermogen wat hij hoort te hebben.Graag verduidelijking over de toplagers. Ik heb het zelf ook eenmaal geprobeerd, maar bij mij wou
het toplager kantelen op de veerpoot, lijkt met niet echt handig.Misschien fotootjes ofzo van een omgebouwde veerpoot?
Verder ga ik de diesel eerst maar niet upgraden, aangezien het beestje ook al 525k km heeft gelopen
wil ik hem dit eerst niet aan gaan doen.Er zat bij mij al een F18 bak achter dus die ga ik maar gebruiken. Ik zet dan
mijn homokineten vanaf de astra assen op een set 2 ltr. kadett assen, aangezien
de F18 bak dus dikke assen nodig heeft.Hoe doen jullie het trouwens met de toplagers, of hebben jullie d-kadett 2ltr. poten?
Ik gebruik dus 2ltr. e-kadett poten, en heb de positie waar het toplager onder de motorkap
zit aangepast. Dit is echter niet ideaal, dus ik zoek nog naar een oplossing waarin ik d-kadett
toplagers kan gaan gebruiken met e-kadett poten.Misschien eens een schroefsetje scoren, dat wat ik toch al van plan.
Zijn ietsje te lang?? Gaat dat gewoon lukken met dat ietsje te lang, of moet ik gewoon om een paar 2ltr assen voor een kadett zoeken?
Hoe heb jij dan de positie van de motorsteun bepaald?
Ik heb de motorsteun van de chassisbalk van de astra geboord (alle puntlassen).
Deze ga ik nu met versteviging in de vorm van dubbele plaat weer aan mijn kadett
chassisbalk lassen (slijp de balk open en schuif er een plaat achter, vervolgens op
hoge stroom de puntlassen weer lassen, zodat het geheel aanelkaar vast komt te zitten).Zoiets dus.
Hoe heb jij dit opgelost dan?
als eerst dank voor de reacties.
Gisteravond alles nogmaals gecheckt met de koevoet, maar weer geen speling kunnen vinden.
Wat misschien nog wel kan, ik heb dit eens eerder gehad, is dat de schokbreker wat te ruim in
de veerpoot valt (kan dan een klein beetje in de poot heen en weer bewegen). Maar zou dit een
cm speling op het wiel verklaren?Centreerringen zitten wel op de velgen, en de naaf beweegt gewoon mee.
Het is zo dat als ik vooruit rijd, het wiel naar achteren komt te staan, en als ik achteruit rijd, komt het
wiel naar voren te staan.Zal vanavond eens proberen de veerpoot eronder vandaan te halen, en te kijken of hier ergens ruimte op zit.
Ik had precies hetzelfde, bij mij zat er een rot plek in het plaatwerk naast de zekeringenkast.
Als je bij je voeten het plastic paneeltje demonteert wat tegen de linkerbuitenkant van de auto
zit, kun je de bevestiging zien van het zijscherm. Kijk hier maar eens goed van boven naar onder,
de kans is groot dat hier een rotte plek zit.Zie de vage rode cirkel die ik op de foto gemaakt heb.
is er hier ook nog iemand, die enig idee heeft hoe ik de kabelboom van de c24ne aan
moet sluiten? Ik heb er dus elektrische schema’s bij, en volgens mij alles goed aangesloten.
Maar ik krijg dus geen signaal naar de brandstofpomp ed. vanaf het startrelais.Ik heb vanaf de ronde stekker die bij de ECU in de buurt zit, een 3 draden gebruikt.
Iemand enig idee waar het mis gaat? Of iemand die weet welke draden ik waar op aan moet
sluiten? Ik zit hier echt om te springen jongens, ik ben zeg maar ten einde raad.Gr. Jan.
de rekord is van bwjr. 24-10-1983, en is een 2.0s uitvoering met 74kW.
Hier zal wel niet zoveel elektra inzitten, dus stuur hier alles dan maar van.de omega weet ik zo niet, maar dit betreft een c24ne motor, compleet
met het bijbehorende injectiesysteem. Hiervan hoef ik alleen schema’s van
het injectiesysteem.je mag dit mailen naar janboltsje(at)hotmail.com
alvast bedankt.
klopt het dat de boutgaten van de versnellingsbaksteun bij een getrag 240 (foto 5)
verder uitelkaar zitten dan bij de 4-bak (foto 2)en dan nog een vraag, ik heb dus een getrag 240, alleen heb ik geen flens aan het einde van de bak zitten voor de aandrijfas. Ik moet deze bak aansluiten op de plek waar eerst dus de 4-bak van foto 2 zat, in een rekord e2.
Ik zal het even opnieuw kort samenvatten.
Ik heb, een rekord e2 met een 2.0s blok op carburateur. Hierachter zit een 4-bak, waarvan ik het type niet weet. Hij wordt geschakeld door 2 stangen die langs de zijkant van de bak lopen.
Hierop komt een aandrijfas waar zeg maar een puntje aan zit, wat weer in de flens komt die aan de bak zit (flens kan ik er trwns ook zo uitpakken).
Hierbij heb ik een c24ne blok met alu. carterpan en r25 bak. Dit blok heeft alu. motorsteunen.
Het blok er dus in gelegd, en kwam meteen met de carterpan tegen het subframe.Als eerst maar de motorsteunen van de 2.0s gepakt. Hiervan werd het iets beter, maar nog niet helemaal oke.
Wat opviel was dat de baksteun ook nooit zou gaan passen.Zaakje er weer uitgehaald, en vervolgens een getrag 240 bak gemonteerd met het vliegwiel en de koppelling + drukgroep enz. van de 2.0s.
Weer passen, en het past weer niet.
Vervolgens maar de carterpan van de 2.0s onder de c24ne gehangen.
Weer passen. Past volgens mij redelijk nu, echter komt de koelvin tegen de radiateur aan, omdat de 2.0s geen visco heeft, en deze dus wel. Hoe ik dit oplos moet ik nog maar even bekijken.
Wat me meer zorgen baat, ik heb geen goede baksteun. De hartmaat van de boutgaten van de 240 komen niet overeen met de 4-bak, en ook niet met de r25. Hier moet ik dus ook nog een andere voor regelen.
En de aandrijfas gaat op deze manier ook niet echt passen.
Als met al, heel wat probleempjes. Dus wie ideeen heeft, deze zijn welkom.
En wat wordt bedoeld met het p-bout probleem? Want ik ben geen problemen tegengekomen tijdens het wisselen van de vliegwielen. Heb wel kunnen zien dat de spoed van de draad anders is bij een 2.0 en een 2.4
kan ik de koppeling en drukgroep van de 2.4 wel blijven gebruiken dan, in combinatie met de 240?
En ik zit dus echt met mijn aandrijfas, ik moet nu één hebben met spiebanen binnenin. Er ligt hier wel wat, maar betwijfel of dat onder de rekord gaat passen.
Zal morgen wel even wat foto’s schieten en posten.
Vandaag zou ik dus de motor in de rekord gaan hangen, alleen dik probleem. De versnellingsbak die ik heb past dus voor geen ene meter. Ik kan de baksteun op deze manier niet aan het chassis vast krijgen, en mijn carterpan komt tegen het subframe aan.
Nu heb ik nog een getrag 240 bak liggen. Ik heb al wat liggen meten, en denk dat dit beter gaat passen. Alleen moet ik nu dus een aantal onderdelen van de 2.0 op de 2.4 zetten om het allemaal pas te krijgen.
Sowieso de carterpan moet om, en als de getrag 240 bak ook past, dan moet het vliegwiel, de koppeling + drukgroep, enz. allemaal ook nog van de 2.0 af. Dan zet ik dit allemaal op de 2.4.
trouwens mijn getrag 240 bak heeft spiebanen op het eind, en ik heb nog een achteras met tussenas liggen die dit ook heeft. Alleen betwijfel ik het dat dit allemaal in de rekord gaat passen.
Graag jullie reactie hierop.
oke, ik zal deze week eerst de motor afbouwen. Hij zou eerst op carburateurs in een c-kadett worden gezet, maar krijgt nu dus een andere bestemming. De 2.0 die we eruit halen komt nu dus op carbs. in de kadett.
Dank voor de reacties, en ik houd jullie op de hoogte.
zijn de achterdempers die je nog hebt ook korter dan de normale? Ik heb wel interesse, afhankelijk van de prijs natuurlijk. Stuur anders maar even een u2u.
Als ik tijd heb zal ik de projectpagina proberen aan te maken. Maar zit ook nog met een ander project (fiat punto gt) vandaar dat het bij mij soms wat langer kan duren.
Btw. ik hoorde ook dat er hier wel interesse was voor d-kadett toplagers. Ik heb heir nog 4 stuks van thuis liggen, in goede staat. Dus als er iemand interesse heeft.
Ik las deze dingen altijd door. Mag gewoon voor de apk, en het scheelt je ook weer in stugheid van het onderstel.
glenn, nu zie ik jou dett zeg maar vrij laag op de foto staan. Ik heb zelf dus de achterste veerschotels van een e-kadett in mij d-kadet schotels gelast, met 45mm verlagingsveren (ook e-kadett). Alleen heb ik het idee dat mijn std. schokbrekers dit niet echt trekken. Hoe heb jij dit?
Heb voor e-kadett poten, ook met toplagers van een e-kadett. Daarvan gaat die ook al een behoorlijk stuk omlaag. Zeg maar dat hij voor precies goed staat. Achter nu ook, alleen hij moet wat stugger. Ik zal eerst mijn hulpveren er eens in plaatsen en kijken wat dat scheelt.
En zal binnekort wel eens een project-pagina maken, want jullie hebben nog lang niet al het werk gezien. En er staat ook nog heel wat te wachten.
Het had idd wel wat met het laatste te maken. De rembekrachtiger deed niets meer. Heb hem vervangen door een ander exemplaar, en het remt nu als een bezetene. Alleen het stangetje aan de pedaal nog even wat inkorten en dan vindt ik het prima zo.
In ieder geval bedankt, en ik zeg slotje erop.
vandaag weer druk bezig geweest, maar weer tevergeefs. Ik heb nu wel 4 remmen, maar je moet constant pompen om ze op druk te houden. Al meerdere keren goed ontlucht, komt geen lucht meer uit. Als je de remmen op druk pompt, vervolgens stopt met pompen, en het naar een seconde of 5 weer probeert, heb je geen druk meer.
Heb de remkrachtverdeler al uitgewisseld, beide hetzelfde probleem. Ga morgen de rembekrachtiger nog eens vervangen, misschien dat dat helpt. Omdat ik ook een sissend geluid heb bij het remmen met de motor aan.
Ik hou jullie op de hoogte, en als er nog iemand met ideeen is, die zijn ook altijd welkom.
-
AuteurBerichten