Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
oke ik ga het slangtje er gelijk eens afhalen
cillinder lek test was ik al van plan, alleen me huidige garagist heeft er de apparatuur niet voor,
1l : 4000km is een grove schatting het zou ook best 1,5L op 3500 kunnen zijn.
bedankt weer voor de info!oke bedankt voor de tip, tja laatst gemeten compressie was op alle 4 12 bar, volgens een technisch data blad zou 11-14 bar goed zijn.
en idd zeker wel olie verbruik,dit ligt rond 1liter op 4000km.
ik denk dat ik maar eens aan revisie moet gaan denken.@HOT ROD wrote:
Dat je druk op -0,7 staat is geen garantie dat je systeem lekvrij is. Wat wil dat -0,7 eigenlijk zeggen?? Bar, PSI ?? Absoluut of relatief (aan de omgevingsluchtdruk). Wat is de tolerantie klasse van je meetinstrument of mag het beestje de naam “instrument” eigenlijk niet dragen? Als je de motor af zet blijft de druk dan gehandhaaft, zit er dus een klepje tussen. Hoeveel geeft hij aan als je op de motor afremt of stilstaand even het gaspedaal intrapt? Hoeveel kan de meter maximaal en minimaal meten, een mechanische meter (dmv een Bourdonse buis) heeft altijd een bepaald meetbereik bv van 25% tot 75% van de schaal, waar de meting nauwkeurig is. Daarbuiten is de afwijking meestal veel groter.
Stel je maakt een gaatje in de vacuumslang van 1mm ofzo, dan zul je nog steeds een negatieve drukwaarde meten maar dan waarschijnlijk geen -0,7 maar bijvoorbeeld -0,4 is dat dan ook goed?
Als je dan toch gaat meten moet je wel weten wat je meet en, belangrijker, wat je zou moeten meten.
Bedenk verder dat als er een vacuum reservoir in de auto zit dat dat echt wel een functie zal hebben want anders zou het er niet in zitten, die ingenieurs zijn echt niet gek.
veel kritiek weinig info
drukken zijn in bar en als je niet bekend ben met meter kan ik idd de vraag van absoluut of relatief begrijpen, standaart meters staan op 0 bij 1 bar (omgevings druk)over het ontwerp zijn de meningen verschillend, de ingenieur hebben hun prio op eco staan en tuners denken er iets anders over het vacuum reservoir
als het uit eindelijke probleem boven water is ga ik een feest bouwen eeh..
heb het kreng inmiddels uitgerust met klokken en drukken en vacuum is normaal zoals vmax hem gesteld heeft.inlaat pakking vervangen, verder nodige onderhoud aircopomp,verdamper en gas, kwam nog wiellagertje bij.
mijn hoop is een versprongen db riem, die moet er toch zo af 10dkm.
oke aparte werking dan
heb nu eindelijk meters gestoken en druk staat stationair op -0,7 vacuum dus hopelijk is het systeem lek vrij :Doke dankje voor de uitleg,
weet je dan ook wat de regelklep of mogelijk type sensor op het reservoir doet?de dumpvalve is van bailey en is nog goed.
voor de bougies tot welke afstand mag ik ze slaan?de turbodruk door vmax is gezet op 1,5 bar en op in high rpm 1,1 bar
zal eens even kijken of ik een mooi setje vind er is zoveel, alleen de 3 meter din mount is nergens meer te vinden die ik zoek, ik wil de platte versie en niet te trapsgewijze die ze overal verkopen :D oliedruk is meestal niet moeilijk maar met temp erbij zullen ze wel niet verkopen in 1 behuizing, ken alleen de drukmeters met vast alarm schakelaar, en aansluiting voor 4-20mA aanduiding
slangen heb ik gister even met lampje nagekeken, nu lijkt mij desondanks dat lucht helaas droog is toch wel een spoortje zou kunnen zien.
nee heb helaas geen meters, maar word een must! heb heel me dash nog origineel met de 4 cd houder.
als ik wil meten moet ik op-com erop zetten mja as ik hele tijd beneden naar bijrijders stoel moet kijken word het lastig rijden haha.welke meters zijn ECHT nuttig? accu spanning is bijv bull shit om constant te meten. :hmmz want heb er dan 3 nodig om me din vol te krijgen, zag bijv. een uitlaat temp meter… word in autos niet vaak gezien maar elk schip heeft er om de motor te controleren, op de grotere schepen zelfs per cillinder. mja het is het zelfde as dat een boekhouder naar een multimeter kijkt, hij ziet de waardes, maar die zeggen hem niks
heb me oud turbo er eens bij gepakt en heb de druk idd verhoogt… heel gek want, de eerste afstelling was ie echt aan het happen dan hoorde je gewoon de turbo fluctuerend draaien, nu meet ik met opcom 1,54 met een iets grotere piek heel even dus 1,54 stabiel en hoge toeren 1,09 nja lijkt me oke.. maar moet meter hebben in dash das een stuk handiger :D heb de waste gate ongeveer in het midden van de schroefdraad zitten nu.
en wat ik duidelijk merk is dat hij continu happert tijdens optrekken, daarbij ook een geluiden produceert van of ontsnappende lucht of knallende uitlaat, tijdens het rijden valt het niet mee om gedetaileerd te luisteren met rijwind erbij.
elke avond als ik tijd heb probeer hoop ik iets te ontdekken het is een grote teleurstelling om keer op keer weer te rijden met dezelfde storing :hmmz
ben zelf storings elek, daar valt tenminste nog te meten tot waar het werkt, en waar de spanning stopt, maar dit zijn niet meet bare problemen die zelfs door de garage met gokken word op gelost.. of niet opgelost hahahet probleem was er dus al toen ik hem kocht, en alles wat vernieuwd is mocht niet baten zal nog een kleine lijst maken van vernieuwde items
– standaart beurten zoiezo optijd (filters e.d.)
– luchtmassa meter
– bougies (volgens vmax de beste voor mij)
– bobine
– injector rail + injectoren + drukregelaar (astra H OPC)
– turbo compleet met waste gate actuator ( gewoon alles wat er op het spruitstuk zit)
– radiateur en kw tank
– voorkat vervangeroke, nou de turbo is geleverd met alles wat rond zit en bij hoort, ook de wastegate actuator, natuurlijk niet uit gesloten dat ook nieuw spul niet kapot kan zijn.
heb weer me code gelezen, en die zijn er gelukkig niet ( op 1 na airco druk, ac is leeg)ik probeer de wastegate iets verder aan te draaien mogelijk is momenteel de druk te hoog??
de bougies zijn aanbevolen door vmax bosch silber F 3CS,
de turbodruk zou standaart 1,5 met en met hoge toeren 1,1 volgens vmax, mja die afstelling is uiteraard vergaan met verloren moertjes.heb gister me injectors gebypassed, want als ik aan mijn kabelboom rommelde was idd op injector 4 een draadweerstand te meten van 80ohm. dus foutcode injector 4 circuit open kon kloppen. na 50 km rijden had ik deze storing niet, ook de missfire was nog niet in beeld, maar heb nu meer kms gereden dus zal morgen nog eens uitlezen…
wat mij opvalt nu is dat hij extreem hapt, zal wel deels of volkomen liggen aan een waarschijnlijk verkeeerd gestelde wastegate actuator.
je hoort nu duidelijk turbo fluctuerend zuigen, en is ook erg goed voelbaar, denk niet echt dat afstellen voor mij weggelegd is zonder het nauwkeurig te kunnen meten, heb het idee dat op-com ook een vertraging heeft.tja over vmax, had zelf wel het idee dat ze goed geprobeerd hebben om de fout te vinden, maar ze hadden er eigenlijk geen tijd voor dus denk dat, in de haast dat vergeten was, moet wel zeggen dat het complete hitteschild ook niet echt vast zat, of beste man heeft niet echt sterke polsen :D
een deel is opgelosd, vmax was vergeten moeren aan te draaien van de wastegate actuator,en was eraf getrild, dus volledige uitlaat gassen gingen direct de pijp uit, verder houd ik nog over injector 4 circuit open en dus missfire: bougies zijn nieuw sinds vamax 800km verder nu en bobine is in januari vervangen om de storing miss fire op te lossen verder is bij vmax ook de bobine verwisseld wat geen resultaat geeft.
ik ga morgen de draden naar van injectoren naar ecu bypassen in de hoop op kabelbreuk,
vamx dacht echter aan een mechanisch probleem, en dan wel een doorslaande kop pakking, maar dit probleem heeft de auto al zolang als dat ik hem heb ( nov -11) dus dan zou de kopping inmiddels weggebrand moeten zijn denk ik, een lekke inlaat/ inlaat pakking zou toch een lucht massa meter fout moeten geven?tja blijft gissen, want zonder lambda sensors is het probleem nog aanwezig een haperende injector is het denk ik ook niet tenzij de bedrading slecht is, want alle injectoren zijn van jan-12 ( tuningkit gemonteerd in januarie)
volgens mij echt een uniek probleem
heb het probleem ook, nu lijkt turbo druk volledig weg te zijn, auto schokt af en toe.
vernieuwde items: turbo astra H , en injectoren 470cc astraH compleet met brandstofrail en drukregelaar 3,3bar uiteraard software, eerder vervangen bougies, bobine en luchtmassa meter.
later naar vmax gegaan omdat we aan een software probleem dachten, de onsteking word maximaal uitgesteld tot -9 , alles agekeken daar en vacuum problemen verholpen, nieuwe software erin en op de dyno getest geen resultaat….
helaas, turbo toeren en druk getest, lambda’s ,luchtmassa meter, evt lekkages getest alles oke..hoop er eigenlijk op dat het probleem gevonden word bij een revisie bedrijf, mogelijke oorzaken die nog niet gechekt zijn, koppakking (compressietest is wel oke), inlaat pakking, en mogelijk staat ie niet meer optijd…
rijd momenteel als een ongeblazen 2.0 wie heeft er een oplossing?
is het zeer slecht naar 1 schakelen ook een oorzaak van slechte synchromes ringen?
mijn F23 is soms met geen geweld in zijn 1 te stampen… stilstaand, bijv. geremd in 3 en tot stilstand voor stoplicht, moet dan als nog eerst naar 2 voordat ie 1 uberhaupt lust.een iets uitgebreidere variant vers in de email, wist het niet aangaande de 20% vermogenwinst.
Het gaat om de volgende wijzigingen:
– het aanbrengen van een motor met een andere motorcode of van een ander motortype;
– het wijzigen van het aantal cilinders;
– het wijzigen van de cilinderinhoud;
– het wijzigen van het vermogen van de motor, waardoor deze meer dan 20% afwijkt van de oorspronkelijke waarde;– het wijzigen van de brandstofsoort, met uitzondering van de wijziging naar een al of niet tot vloeistof verdicht gas (bijvoorbeeld LPG of aardgas).
In gebruik genomen voor 1 juli 1999:
Als het voertuig in gebruik is genomen voor 1 juli 1999 moet het voertuig na het aanbrengen van een wijziging aan de motor voldoen aan de permanente eisen. De permanente eisen zijn de eisen voor de APK, aangevuld met onder andere eisen ten aanzien de geluidsproductie.
In gebruik genomen na 30 juni 1999:
Als het voertuig in gebruik is genomen na 30 juni 1999 moet het voertuig voldoen aan zowel de permanente eisen als de toelatingseisen. In de praktijk betekent dit dat het voertuig in omgebouwde toestand overeen moet komen met een bestaande typegoedkeuring. De RDW adviseert dan ook om eerst bij de fabrikant van het voertuig of zijn gemachtigde vertegenwoordiger in Nederland na te vragen of er een dergelijke typegoedkeuring bestaat en of het voertuig in gewijzigde uitvoering overeenkomt met de typegoedkeuring. Als dit het geval is zal aan u een Certificaat Van Overeenstemming (CVO) worden verstrekt. Deze moet u bij de keuring tonen.Bestaat er geen typegoedkeuring, dan is het in principe mogelijk om het voertuig individueel te laten toetsen op de toelatingseisen. Het kan zijn dat het hiervoor noodzakelijk is, dat er testen moeten worden uitgevoerd.
In alle gevallen wordt tijdens de keuring nagegaan of het voertuig aan de gestelde eisen voldoet. Als dit het geval is worden de gegevens op het kentekenbewijs en in het kentekenregister aangepast en wordt er een gewijzigd kentekenbewijs verstrekt.
Kosten:
De kosten kunnen variëren van € 26,00 tot € 80,00. Dit is afhankelijk van het aantal wijzigingen.
Als de personenauto in gebruik is genomen na 31 december 1997 worden de eventuele aanvullende testen ook in rekening gebracht.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
ik heb her persoonlijk ook niet zo op 2e hands.
gister bougies vervangen Bosch fr 91 x die zouden juiste temp hebben etc wou eerst iridium maar die kon de garagist niet vinden als zijnde geschikt.
nou probleem was ook gelijk opgelosd, geen happertje meer, best pijnlijk want smiddags had ik de bobine met tevens nieuwe einddemper besteld bij dealer, dus straks goede spare bobine :D volgende onderhoud klepstoters! me vorige (c20xe ) tikte ook al dit kreng dus ook, warm of koud macht nicht aus ,jammer orrja heb van de zaak zoieso een goede meter, :D , en voor de nihille spanning die uitgestuurd word blaas ik geen airbags op hoor, durf de meetpennen ook op ics te plaatsen.
eigenlijk is dit voor mij wel een beschaamde vraag op het forum als zijnde storings monteur op schepen haha :D
het is altijd beter te vragen, en een oplossing te krijgen dan zelf een halve dag zoeken ;)ik heb een astra G coupe bertone zonder airbags in stylen, en in de deur lijkt me ook niet, althans tijdens bose audio inbouwen niet tegen gekomen :D
het is idd resistance high driversite airbag. het zal idd even zoeken worden naar evt oxidatie, gelukkig heb ik tis 2000 zodat ik de pen bezetting kan achterhalen scheeld ook weer wat meetwerk :D
ik heb ook de storing gereset na solderen, maar hij stond present oftewel nog aanwezig.
word nog een aardige klus :hmmzbedankt voor alle reacties! :thumb
ik kreeg geen mail dat er gereageerd was, dus had de moed al opgegeven haha :D
oke dan ga ik de bougies is vervangen en als dat niet help bobine, geeft de motor geen foutmelding als bobine niet goed werkt? op-com gaf niks bijzonders aan.
fuu heb de auto net een paar weken opgeteld best wat achterstallig onderhoud: achterdemper, bougies, en helaas dus waarschijnlijk ook bobine.thanks voor de links ik ga gelijk even kijken op die sites
laat het nog weten wanneer auto ‘normaal ‘ draaidentertainment mode heet dat geloof ik even bij settings uitvinken
oke bose teken heb ik gezien is wel mooi:D zoek alleen nog bijhorend bose set :)
de set is geprogrammeerd bij motor-ecu.be , gelijk nieuwe code of evt de eigen code geen probleem, wisselaar ombouwen van ta naar tb, anders werkt canbus niet van de ncdr op de wisselaar.. kost 125 euro in totaalprobleem is opgelost ,forum mag gesloten worden
-
AuteurBerichten