Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik had er ook de tijd voor genomen en alles dubbel gecheckt maar toch iets kleins vergeten :(
ik bedoel het werk besparen in dingen die nu niet vervangen hoeven te worden want dat is net allemaal gebeurt, alleen de koppakking moet weer.
en de kop bouten, uit/inlaat pakking en wat koelvloeistof. en de olie kan blijven zitten toch?
zou de vloeibare pakking bij de nokkenas ook opnieuw moeten?
ben ik nog wat vergeten?het was meer bedoeld om werk te besparen. dat geklieder met olie enz.
ik baal er wel van dat door het vergeten van een paar ringetjes het hele proces opnieuw moet…
maar goed het is niet anders. in ieder geval bedankt allemaal!! :thumbdie ringen zijn idd best dik. maar bij mij zijn ze er wel af te schuiven en bij de nieuwe zat niks aan… vreemd
ik denk dat opeltje17 gelijk heeft en dat ik toch weer alles uit elkaar moet halen en een nieuwe pakking er tussen te zetten, om het goed te doen.
zou de koelvloeistof en olie ook weer afgetapt moeten worden of zou dat ver genoeg naar beneden zakken?hmmm
ok dat is logisch. maar wat zou de oorzaak van het loskomen zijn?
en eigenlijk wil ik natuurlijk niet weer heel het blok uit elkaar halen, olie en koelvloeistof aftappen enz.
kan ik niet gewoon de bouten een voor een vervangen. of trekt het blok dan krom oid?ja die heb ik vervangen, en toen was ik de ringetjes vergeten over te zetten.
zou dat het probleem van het los gaan kunnen veroorzaken?ok dat zal ik eens doen. bedankt!
@Opeltje17 wrote:
Software werkt niet met V1.45 downgraden misschien een optie?
dat is geen optie. ik las ergens anders het volgende:
Mate I warning many times in the forum about this chinese clone that comes with fw 1.45
This tools it has an Chinese MCU not a real Microchip PIC18F458
This means that if you try to upgrade or downgrade it you’ll block it
The only solution for this tools is to change the Chinese MCU with a real microchip PIC18F458 and flash it
But this is not all
You’ll need to make some PCB modifications
The PCB opcom version 6 it is diffrent because of this new chinese MCU
I will say as allways GOOD LUCK but you had bad luckdus ik heb mijn opcom open gemaakt en er stond opcom version 6 op het PCB, duss….
misschien dat iemand een versie software heeft die wel met v1.45 compatibel is?
ik lees hier op het forum dat er mensen zijn die namelijk v1.45 wel werkend hebben… maar hoe???somewhere on another forum i just read this:
Mate I warning many times in the forum about this chinese clone that comes with fw 1.45
This tools it has an Chinese MCU not a real Microchip PIC18F458
This means that if you try to upgrade or downgrade it you’ll block it
The only solution for this tools is to change the Chinese MCU with a real microchip PIC18F458 and flash it
But this is not all
You’ll need to make some PCB modifications
The PCB opcom version 6 it is diffrent because of this new chinese MCU
I will say as allways GOOD LUCK but you had bad luckso i opened my opcom and i have a version 6, so not up/downgradable.
i also read that every firmware version needs an matching software version.
if this is true i would like to recieve this software for v1.45.. who can supply?@liviu2004 wrote:
For older cars, 1.39 works best. Not 1.45. You need to downgrade to 1.38 using opfut or ocflash (if I remember the name correctly).
However, I could not do it on Wouter’s opcom, as the bootloader was corrupted (disabled).
is that really the best way? i see several people on this forum wich uses v1.45 with success. (i don’t know on what car).
but i rather don’t downgrade. so is there another way?@Opeltje17 wrote:
Ik heb je de software+de drivers een aantal weken geleden gestuurd.
De software kan je zo installeren spreekt voor zich, alleen de driver moet je even handmatig installeren en daar is een how-to(PDF) van zit bij je drivers map in dan moet het werken.
misschien kan je mij ook helpen. ik heb een op-com v1.45 en heb software van tijne maar ik krijg geen verbinding met de auto.
de verbinding met de opcom werkt wel als ik de interface test doe.
als ik mijn auto selecteer astra 2002 en dan de juiste motorcode, probeert hij verbinding te maken op pin 7.
in het volgende scherm krijg ik crc fout=??00
ik heb de v1.39 zien werken met deze software. dus hoe krijg ik die v1.45 aan de praat??alvast bedankt
@Wouter1988 wrote:
Met dank aan mede forum lid liviu achter het probleem gekomen. Firmware versie te hoog. Echter geen mogelijkheid deze te downgraden ivm verkeerde software waardoor hij geblokkeerd is.
Topic kan op slot.
misschien kan hij mij ook helpen. ik heb een op-com v1.45 en heb software van tijne maar ik krijg geen verbinding met de auto.
de verbinding met de opcom werkt wel als ik de interface test doe.
als ik mijn auto selecteer astra 2002 en dan de juiste motorcode, probeert hij verbinding te maken op pin 7.
in het volgende scherm krijg ik crc fout=??00
ik heb de v1.39 zien werken met deze software. dus hoe krijg ik die v1.45 aan de praat??alvast bedankt
heeft iemand de v1.45 al werkend?
ik heb wel nl software, en ik heb die werkend gezien met een v1.39. maar met mijn v1.45 werkt hij niet. misschien is er een nieuwere versie software nodig?
ik kan verbinding maken en bij instellingen->interface test zegt hij ook dat het een v1.45 is maar als ik met de auto wil verbinden doet hij het niet.
foutcode is: crc fout=??001 september 2014 om 20:35 In reactie op: vermogensverlies op hogere toerentallen Astra G 2002 Z16SE #18249778weet je dat zeker dat hij bij plankgas niet naar de lambda sensor kijkt? ik test hem regelmatig plankgas maar dan merk je ook gewoon dat hij in houd….
1 september 2014 om 15:11 In reactie op: vermogensverlies op hogere toerentallen Astra G 2002 Z16SE #18249776tijne heeft me geholpen met het uitlezen. dus tijne nogmaals bedankt hiervoor!!
hij gaf een P0141 error. oftewel de lambdasensor (diagnose sensor) is defect.
zou dit ook de oorzaak van een verminderd vermogen kunnen zijn?
wel moet ik zeggen dat spontaan het een stuk verbeterd is, ik merk het vooral als ik de snelweg op ga dan wil hij nog niet echt.ook zagen we in opcom dat 2 cylinders overslaan gedetecteerd was. maar of dit eenmalig of vaak is gaf het programma niet aan.
24 augustus 2014 om 21:30 In reactie op: vermogensverlies op hogere toerentallen Astra G 2002 Z16SE #18249775wat super dat er zoveel mensen willen helpen! :wors
ik zie dat tijne op 25Km afstand zit en gose op 53Km. ik zal morgen eens een pm stureneven een opsomming van mogelijke oorzaken om het overzichtelijk te houden.
luchtfilter gecontroleerd is in orde
gasklep is licht vervuild. zal ik voor de zekerheid schoonmaken.
egr klep. waarschijnlijk niet. andere symptomen
katalysator mogelijk verstopt. hopelijk niet = duur.
injectoren misschien vervuild
bougies mogelijk aan vervanging toe
sensoren defect… zal de opcom uitwijzen.24 augustus 2014 om 13:09 In reactie op: vermogensverlies op hogere toerentallen Astra G 2002 Z16SE #18249773@gose dat zou helemaal top zijn. ik woon in raamsdonksveer. dat is in de buurt van breda.
23 augustus 2014 om 14:03 In reactie op: vermogensverlies op hogere toerentallen Astra G 2002 Z16SE #18249771@simpleface. welk type opcom bedoel je dan? ik zie er namelijk van een paar tientjes tot aan 1600 euro…
@haasje17. het probleem was er al voordat de kop er af was gegaan. dus het ligt niet aan de timing van de distributie.
alle bedankt voor de info.22 augustus 2014 om 14:59 In reactie op: vermogensverlies op hogere toerentallen Astra G 2002 Z16SE #18249768ik bestel op conrad wel zo’n kastje om uit te lezen. egr klep?? waar zit dat? en wat kan ik daar aan controleren?
het lucht inlaat traject: ik heb het lucht filter er uit gehaald. geeft geen verschil. wel zit er wat bruine aanslag bij de regelklep (of hoe heet dat ding) als je de slang van het luchtfilter er af haalt. ik had een lekke koppakking en er zat sludge in de ontluchting slangen. dus misschien zo in die regelklep gekomen.
hoe kun je foto’s uploaden? dan kan ik het laten zienVia bluetooth.
22 augustus 2014 om 11:48 In reactie op: vermogensverlies op hogere toerentallen Astra G 2002 Z16SE #18249765Geen lampjes. Fout codes weet ik niet, ik heb geen uitlees apparaat. Wel heb ik gezien dat de nokkenas een klein beetje afgesleten is. Er zitten kleine opstaande randjes op de nokken. Maar het lijkt mij iets anders.
dan is mogelijk de kabel van de radio naar de jack niet goed. slechte connectie ,corrosie, kabel intern beschadigd. ook hoor je ruis/gebrom als de pre-amp kabels dicht bij bedrading ligt waar veel vermogen door gaat.
-
AuteurBerichten