Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hallo Gala
Inmiddels is onze Corsa uit 2006 tijden een noodlottig ongeval in april 2020 overleden. Hij heeft zich echter heel erg goed verdedigt tijdens het ongeval met zijn stijve carrosserie, het activeren van gordelspanner en airbags en het terugtrekken van de stuurinrichting waardoor mijn vrouw uitsluitend een enkelfractuur heeft opgelopen. Ben trots op hem en hem zeer dankbaar.
Maar terug naar de ECC. Het probleem bleek te zitten in een kabelbreuk achter de stekker van de kachel weerstand. Hierdoor werkte hij soms wel en dan spontaan weer niet tot de ECC (kachelmotor) helemaal niet meer functioneerde. Kabelbreuk werd gesoldeerd waarna de ECC tot aan het noodlottige ongeval zonder problemen heeft gefunctioneerd.
Hallo liviu2004
Dank voor jouw reactie. Wanneer is het mogelijk om langs te komen bij jou. En wat zijn de (onderzoeks)kosten?
Groet Jasper
Hallo livie2004,
Dank voor jouw reactie. Ik woon zelf in Tilburg dus dat is nog wel een stuk van jouw woonplaats vandaan. Inmiddels had ik een nieuwe kachelweerstand besteld, ontvangen en geprobeerd. Echter maakt dit geen enkel verschil. De kachelventilator is niet te regelen met de ECC bediening. Het zal dus waarschijnlijk wel in de (elektronische) bediening van de ECC zitten. Ik bedenk nu dat dit mogelijk ook de oorzaak is van het niet functioneren van de airco. Dit laat zich namelijk ook al een half jaar niet meer inschakelen. Dit ondanks dat de airco vorig jaar een uitvoerige onderhoudsbeurt heeft gehad waarbij hij eveneens opnieuw gevuld is. Mocht ik besluiten om bij jou langs te komen met de auto, kun jij dit dan voor mij uitsluiten. Dus dat het met 100% zekerheid in de elektronisch bediening zit en dit dus vervangen zal moeten worden? Ik zie jouw antwoord graag tegemoet.
Alvast een hele goed jaar wisselen en groet,
Jasper Nijboer
Heel nteressant!! Ben ontzettend benieuwd naar het eindresultaat HarryBarry! Gezien jouw aanpak tot op dit moment verwacht ik een onwijs mooie, strakke en originele Opel Kadett C.
Heren…ontzettend bedank voor al uw reactie en uitleg. Inderdaad Maik-corsa, ik was vergeten hoe het ook alweer werkt in zo’n “oude” Corsa. Sinds 2 jaar is onze eerste auto een Astra J en deze heeft een andere mechanisme om de stoelhoogte te verstellen. Deze “pomp” je omhoog en omlaag. Maar in de Corsa C is het inderdaad – hendel om hoog bewegen en je zelf optrekken aan het stuur. De stoelhoogteverstelling in de Corsa C Silverline werk zoals hij moet werken.
Een ander onderstel monteren als de hoogte verstelling niet meer werk…. Wat is er dan mis met de hoogte vertelling. Wat is er kapot of wat zit er vast. Is zo’n hoogte vertelling niet gewoon te repareren in plaats van het hele onderstel te vervangen?
In de beschrijving (http://www.freak0815.de/Fahrzeughilfen/” onclick=”window.open(this.href);return false; … mpomat.pdf) voor het inbouwen van Cruise Controle staat dat er een schakelaar op het koppelingspedaal gemonteerd moet worden. Maar…een Easytronic heeft geen koppelingspedaal! Weet iemand hoe dat zit met het inbouwen van de Cruise Controle in een Easytronic? Als vast bedankt voor de reacties.
Bedankt voor jouw reactie liviu2004. Mijn Engels is echter niet zo goed ik de hele tekst kan ontcijferen….. Kun je in grote lijnen aangeven wat de inhoud van de tekst is?
Als alles aanwezig is zoals beschreven in http://www.freak0815.de/Fahrzeughilfen/” onclick=”window.open(this.href);return false; … mpomat.pdf moet de cruise controle werken?
Ik heb een Corsa C 1.2 Twin-Port Easytronic Silverline (bj 5-2006) gekocht voor mijn vrouw en wil ook graag Cruise Controle inbouwen. Ik hoop dat dit gewoon een kwestie is van bedieningshendel “inprikken” en programmeren met Tech-2.Had gelezen dat het slim is eerst langs de dealer te gaan om via Tech-2 te laten kijken of de computer voorbereid is op Cruise Controle maar dat kost al €40,00.
Liviu2004 – bedankt voor je reactie.
Het is een C-Corsa van bouwjaar 2001. De motor is een 1.7 Di. Ik woon in Tilburg.
Gr. Jasper
Ben langs de Opel dealer geweest in Tilburg waar ik woon. De twee medewerkers (monteur en baliemedewerker-onderdelen) hadden er weinig kaas van gegeten.
Volgens hen moest de radio gewoon werken als de stekkers aangesloten waren. Op mijn vraag of de radio niet aangemeld of geactiveerd moest worden werd ontkennend gereageerd. In mijn B Corsa Strada uit 1999 moet dat destijds namelijk nog wel op het moment dat ik er een originele Delco CDR500 in had gezet. Het display moest toen worden geactiveerd voor de radio. Volgens de medewerkers van de Opel dealer was de radio CDR2005 gewoon defect! Dit terwijl volgens de eigenaar van de CDR2005 deze werkend uit zijn auto was uitgebouwd!
De C Corsa waar ik dus nu een CDR2005 werkend in wil bouwen had op het moment van de aankoop door mij een enkel DIN inbouwraam met een JVC radio. Radio werkte prima maar ik heb liever origineel. Dus deze JVC radio heb ik gedemonteerd en het enkel DIN inbouw frame verwijderd. In het grote open vak wat daarna is ontstaan, waar eerst dus de radio met inbouwframe zat, zie je nu de originele, oorspronkelijk, 3-aan elkaar gegoten stekker liggen. Het bovenste deel (vlg voor display uitlezing) is los gemaakt van de onderste twee ISO stekkers. Deze onderste twee zaten rechtstreeks op de JVC radio aangesloten. Ik heb de stekkers grondig geïnspecteerd en ik kan niets waarnemen wat lijkt op knip en plak werk in de bedrading.
Wat overigens ook nog wel vreemd vind is dat de radio niets van zich laat horen als je de code in wilt voerden, afgezien van dat je geen uitlezing op het display hebt. Ik weet dat op het moment dat je de radio-code in wilt voeren je de AS in gedrukt moet houden terwijl je de radio inschakelt. Je zou dan na een paar seconden een piep moeten horen. Maar die hoor je dus ook niet….
En aangezien je dus geen “piep” hoort twijfel ik dus over aan/afmelden van de radio in de auto. Maaar begrijp dus nu dat dit voor een SIEMENS/VDO CDR2005 dus niet geldt.
Ik denk dus dat ik maar gewoon de CDR2005 ga kopen en langs ga bij iemand die er meer verstand van heeft en beschikt over tech2… De C-Corsa is een diesel dus afstand is ondergeschikt aan het werkend krijgen en een CDR2005 in de Corsa…
Bedankt voor al jullie reacties,
De eigenaar van de radio die ik wil kopen heeft de bijbehorende radiocode. De radio komt uit zijn Vivaro waar in hij een systeem met navigatie heeft gezet. Dus de radio is compleet om het zo te zeggen.
Vanuit de reactie van Nessuno begrijp ik dat ik de radio met code dus gewoon kan overkopen en dat het probleem dus softwarematig is in de auto. Dat er in de draden geknipt is of aangepast geloof ik niet aangezien de stekkers er onaangetast uit zien (niet gesoleerd, isolatietape, klemmen o.d.). Het display is ook niet blanco maar laat bij aangesloten, ingeschakelde radio onveranderd met de datum, tijd en temperatuur zien op het display.
Ik zal de radio overkopen en kijken of ik langs ga komen. Woon namelijk niet in de buurt van Amsterdam…
Groet Jasper
Bedankt voor jullie reactie. Maar…..
moet een CDR2005 nu WEL of NIET afgemeld worden in de auto voordat je hem verwijderd of verkoopt. Of te wel, kan ik met een gerust hart de CDR2005 overkopen welke dus nu geen uitlezing geeft op het display in de auto waardoor ik dus geen bijbehorende code kan invoeren?
Groet Jasper
Oke dat hij aan de tech2 moet geloof ik wel, maar moet een CDR2005 nu WEL of NIET afgemeld worden voordat hij wordt uitgebouwd om te verkopen??? Als een CDR2005 WEL afgemeld moet worden, wat vervolgens NIET gebeurd is, dan helpt tech2 toch ook niet???
Of te wel, kan ik nu wel of niet de CDR2005 (welke dus geen uitlezing geeft of mijn display) met een gerust hart overkopen of niet???
Hoe werkt het afmelden van een CDR2005 eigenlijk. Ik heb een gekocht via MP welke ik in de C corsa van mijn vrouw in wil bouwen. Echter verschijnt er na het aansluiten en inschakelen van de radio geen SAFE —- op het display. De radio die ik gekocht heb komt uit een Vivaro en de eigenaar zou hem nog voor mij willen afmelden (als dat nodig is) maar hij weet ook niet hoe dat werkt.
Of hoeft de radio niet te worden afgemeld maar is er iets mis in de corsa van mijn vrouw. Het is een echte “basis” corsa (zonder centr. portiervergrendeling, elec.ramen, airco, enzv) en ik verwacht dat er nog nooit een Opel radio in gezeten heeft.
Als je de radio nu aansluit en inschakelt gaat de verlichting van de knoppen op de radio wel branden maar je kunt niets bedienen. Als je dus AC en aan/uit knop ingedrukt houdt komt er gaan “piep”. Op het display in de auto blijven ook gewoon de datum, tijd en temperatuur staan.
Wie heeft er ervaring met dit probleem en/of kennis van zaken omtrent het naderhand inbouwen van een CDR2005?
De Opel-dealer (zal zijn naam niet noemen) heeft blijkbaar geen kaas gegeten van deze materie want volgens de twee medewerkers die er naar gekeken hebben zou het gewoon moeten werken op het moment dat je de radio aansluit.
Het is niet mogelijk om de code in te voeren omdat:
A: er geen uitlezing op het display verschijnt en je dus niet kunt zien wat je doet
B: de radio niets van zich laat horen, ook bij het vasthouden van AS- en aan/uit knop laat hij geen “piep” horen.
Zou het zo kunnen zijn dat de radio niet is “afgemeld” in de auto waaruit hij is gehaald?
Ik hoor het graag.
Mijn Corsa (1.4 16v bj 2004) had dat tikken als een diesel ook. Ketting is vervangen en hij loop weer zeer mooi rustig. Op naar de volgende 141.000 km.
Alsvast allemaal bedankt voor jullie reactie.
Ik heb een 5 drs Corsa C (Z14XE) MAXX b.j. 2004 met CC en ECC. Motortuning heb ik overwogen maar ik rij op LPG en dan is tuning niet zo’n verstandige optie gezien de hogere verbrandingstemperatuur. Vandaar dat ik dus ook geen 2.0L turbo motor wil inbouwen. De ongeblazen versie van de 2.0L is in mijn ogen sterk verouderd en wil daarom niet in mijn 7 jaar oude Corsa inbouwen (ook met het oog op de emissienormen en het nieuwe stelsel van houderschapsbelasting). Het makkelijkste zou gewoon zijn om een Astra 1.8 16V uit pakweg 2008-2010 te kopen met pakweg max 60.000km ervaring en daar LPG G3 in te laten bouwen. Maar gezien het totaalgewicht wil ik daarvoor niet keizen. Ik zoek gewoon naar de beste balans tussen maximaal vermogen en minimale vaste/variabele kosten in gebruik en onderhoud.
Maar goed, ik begrijp dus dat er (nog) geen mensen zijn die ervaring hebben met de ombouw naar 1.8 16v. Ervaingen en verslagen over de ombouw naar 2.0 16V (zonder en met turbo) heb ik ruimschoots kunnen lezen. sw_reijnders geeft het advies om gewoon in UK een complete SRI of GSI te gaan halen met een z18xe zodat ik alles compleet kan overbouwen.
Maar….zijn er in de UK dan zoveel verkocht? En zijn ze in de UK dan zoveel goedkoper dat het zich loont met het oog op de transport kosten? Heb met behulp van het WWW in NL, D en B al eens rond gekeken naar een sloop Corsa GSI/Corsa 1.8 16V maar nog niet echt iets gevonden. En…als zo’n Corsa/blok al ruim 200.000km heeft gedraai zou ik hem niet zonder revisie inbouwen en dan wordt een 1.8 16V blok gewoon veel te kostbaar.Kijk ik weet op dit moment gewoon niet meer wat wijsheid is. Ik heb overwogen om een nieuwe Corsa D te kopen maar deze heeft: A. te weinig vermogen, of B. een turbo dus niet geschikt om op LPG mijn caravan van 900kg te trekken richting o.a. Frankrijk. Een goede, geschikte Corsa C 1.8 16V 5drs met minder dan 100.000km ervaring, CC en ECC ben ik nog niet tegen gekomen. Dus…lijkt mij de enige oplossing om mijn huidige Corsa (waar ik eigenlijk best aan gehecht ben) om te bouwen naar een 1.8 16v.
Misschien zijn er mensen die mij een eindje op weg kunnen helpen met wat advies en/of tips…..
-
AuteurBerichten