Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hey Peter ik zie dat je nog niets bent veranderd, ik dacht laat ik weer eens rondneuzen op mijn ouwe forum (net als Eric)en tja het is nog steeds leuk hier.
Succes joh
Gr Jan
Tis wel veel, maar valt toch binnen de normen?
Jan
@bas derksen wrote:
@sw_reijnders wrote:
denk dat ik op een vectra c 225/45/18 zou zetten :hmmz
vult je wielkasten iets beter.die banden zitten er al om ;)
Ik had ook een setje 18 inch 2ehands onder mijn C station daar zat ook 225x40x18 onder, ik heb deze banden ingeruild(wel bij betaald) bij de bandenboer tegen 225x45x18 om inderdaad de wielkast beter te vullen.
Jan
Sow Eric vette bak, da word een leuke meeting straks in de Meern.
Gr Jan
@sw_reijnders wrote:
verdorie Erik zonder C
dat wordt wennen zonder vec!!!
maar kom nog eens langs op een meet . . . stap bij Peter in ofzo!!“maar kom nog eens langs op een meet . . . stap bij Peter in ofzo!!”
Haal jij mij dan op Bas :( of mag ik mijn E komen?)
Ennuh Eric, blijf hier wel rondhangen :-D
Jan
@Klopper wrote:
Des te meer reden om voor een Opel te gaan :P
Ben vergeten te vermelden dat de C2 station 4000km voordat ik eigenaar werd een volledig nieuwe koppeling + nieuw vliegwiel heeft gekregen :D Kosten(vorige eigenaar) 3750,- euro!!
Jan
@wassie wrote:
@janneman vectra c wrote:
-offtopic
“Mercedessen zijn niet bedoeld om zuinig te rijden, Deze moeten alleen LEKKER rijden en Betrouwbaar zijn, Verder maakt het Verbruik niet uit bij een Mercedes..”Over het verbruik mag ik niet klagen Willem (E220cdi bij 100km.pu 1:20 bij 140km.pu 1:15 stad 1:11)
Maar die betrouwbaarheid:cryMaar is het bij Opel anders dan?
Jan
Wat bedoel je met de betrouwbaarheid? Heb je ervaringen?
Uhh? Jammer genoeg wel,
Ik heb een GTS 2.2 Benz. gehad(2jr) daar heb ik alleen een kapotte radiator gehad(zo heb ik hem ingeruild) Daarna een C2 Station 1.9 150pk gechiped 192pk (1jr) alleen de thermostaat vervangen, en daarna dus mijn huidige Benz E220 die heb ik nu een jaar daar zit al een nieuwe koppelomvormer in(automaat) plus dynamo,fuseekogel,printplaat(automaat),draagarm,2 nieuwe sensoren in de voorbumper en nog div. kleine slangetjes(laatst met APK en beurt) kosten tot nu toe inclusief kleine beurt ongeveer 4750,- euries :vertag en dan heb ik net nog 2 nieuwe achterbanden(275x35x18) die zitten er nog niet bij.Dus tja `t rijd wel fijn :wors
Jan
-offtopic
“Mercedessen zijn niet bedoeld om zuinig te rijden, Deze moeten alleen LEKKER rijden en Betrouwbaar zijn, Verder maakt het Verbruik niet uit bij een Mercedes..”Over het verbruik mag ik niet klagen Willem (E220cdi bij 100km.pu 1:20 bij 140km.pu 1:15 stad 1:11)
Maar die betrouwbaarheid:cryMaar is het bij Opel anders dan?
Jan
Mijn zoon heeft een B1 1.8 uit 96 met een set 17inch velgen 7J ET38 en 215x40x17 banden zonder dat ze aanlopen.
Jan
24 maart 2012 om 00:16 In reactie op: huidige banden 225/45/17, reserve wiel 215/55/16, mag dit? #17818485De wielomtrek van je reservewiel is 1,36% groter dus het lijkt mij niet zo`n probleem.
Jan
@Calibrainpower wrote:
Knap dat je een trilling kan beoordelen via een forum. Ik zou, zoals Wim al aandraagt, daar eens naar ( laten ) kijken. En daar het beste door iemand die daar dan ook verstand van heeft. ;)
Topicstarter Rudy vraagt “iemand enig idee wat dat kan zijn” dan geven we gewoon een paar antwoorden, we snappen allemaal wel dat er iemand naar moet kijken die er verstand van heeft Calibrainpower,
Jan
@r.v.g. wrote:
@janneman vectra c wrote:
Koppelomvormer :vertag Ik heb geen Opel maar wel hetzelfde probleem gehad :(
Jan
Vertel, wat is het wat doet het wat kost het :P
De koppelomvormer brengt de energie van de motor over naar de versnellingsbak (of zoiets) en hij lijkt op een donut en kost een maandsalaris :???: en voor een Dikke E wel TWEE :cry :cry
Jan
nieuw logo?
Jan
Koppelomvormer :vertag Ik heb geen Opel maar wel hetzelfde probleem gehad :(
Jan
@tommyboy82 wrote:
Normaal kan die toch niet zomaar naar beneden vallen, alé, toch niet als hij toe is … Wat nu wel het geval is, is als je de raam naar beneden doet, hij blijft hangen en je hem met de hand verder naar beneden moet duwen maar dat is nu niet zo’n drama … eruitvallen kan hij niet, want zit tussen de geleiders he …
Nee het was anders, hij bleef hangen als je de raam opendeed en als je hem dan weer omhoog wou doen dan kwam de geleider tegen het raam of zoiets.
Dat was bij mij ook alweer 4 jaar geleden,ben vergeetachtig aan het worden.Jan
Klopt Arjontje, daar zijn zoveel misverstanden over.
Jan
Je moet bij beide ramen dat rondje/blokkeringsgeval vernieuwen, bij mijn GTS viel er tijdens een vakantie(kroatie) een raam naar beneden omdat er zo`n ding was losgetrild.
Gelukkig had ik er nog een paar bij en heb ik het terplaatse opgelost.Jan
@ dion87
Ik heb ook de APX Green toevoeging bij de motorolie vandaar het soepeler lopen,
Jan
@itsthedch wrote:
hey allen,
is het mogelijk om een auto zuiniger te maken.
heb zelf een vectra b 1.6 16v en vroeg me dat gewoon af
benzine prijs rijst al de pan uit, dus ach kan allicht vragen he :PCyclone 3 erin king:
Jaja nu komt de discussie weer los,
Nou ik heb er 2 in laten zetten een week of 10 geleden en mijn E220 CDI automaat is 10 procent zuiniger gaan rijden, de meeste die zeggen dat het niet kan laten er een hoop theorieen op los en hebben er zelf geen gehad. Volgens mij had iemand hier op het forum zelfs de link van youtube erop gezet met het filmpje van Kassa maar ook daar is het onduidelijk of het werkt(hoogstwaarschijnlijk fout gemonteerd door de testers), dus ik heb de gok genomen om er 2 in te zetten en het pakt bij mij goed uit. De motor loopt soepeler en daardoor rolt de auto langer uit , ook het overschakelen van de automaat verloopt soepeler en motor schakeld over bij een lager toerental(200-300 eerder)Jan
13 februari 2012 om 16:43 In reactie op: nieuwe set velgen/banden, juiste maat? en hoe overspuiten? #17990541@opelvectra wrote:
spuitlak,zit in een pot,zelf verdunnen en spuiten
Da snap ik allemaal wel, maar het ligt er een beetje aan wat voor Vec je hebt.
Als je net begint en je hebt een oude Vec dan wil je alles zelf doen(deed ik vroeger ook) hier een daar een beetje bijwerken velgjes zelf spuiten en het was weer nieuw, maar als je een stapje hoger gaat en bv een Gts gaat rijden dan is het allemaal net even anders. Hou hem dan zoals hij is en zet die dan op een mooie set velgen die ook mooi blijft.Jan
12 februari 2012 om 21:33 In reactie op: nieuwe set velgen/banden, juiste maat? en hoe overspuiten? #17990537@opelvectra wrote:
haal goede blanke lak,en niet uit een spuitbus,scheelt ook al een boel
Hoe bedoel je? Gewoon met een kwast of zo?
Er zit zilver op de velgen en als je dat wil opknappen heb je veel nodig,
Schuurpapier/thinner/primer/spuitlak(goeie) en eventueel blankelak en vele uren arbeid.
Kosten zijn dan ook al 50-75 euro dus dan kan je ze beter poedercoaten voor 200,- euro dan is het in ieder geval goed.Jan
12 februari 2012 om 02:18 In reactie op: 5cm bij 3mm roest onder de passagiersdeur? hoe verwijderen? #17990543@GTS Vectra wrote:
Een vectra c heeft toch 12 jaar roest garantie????
Groetes Jurgen
Moet deze dan niet dealer onderhouden zijn?
Jan
12 februari 2012 om 02:16 In reactie op: nieuwe set velgen/banden, juiste maat? en hoe overspuiten? #17990532Banden eraf en laten poedercoaten.
Jan
5 februari 2012 om 21:49 In reactie op: welke bandmaat c gts, 215/55 of 205/50 op 16inch velgen #17988001Waar haal je die 2 maten vandaan?
205×50 is in ieder geval veel te klein,dus als je uit deze 2 maten wil kiezen moet je de 215×55 nemen.
Jan
-
AuteurBerichten