Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
6 december 2016 om 21:37 In reactie op: [HOW-TO] – Astra-G – Pookhoes/ Handremhoes vervangen #18334149
Geachte forum-leden,
Is het mogelijk om bij deze how-to de foto’s te plaatsen.
Zou ik erg mee geholpen zijn.Alvast bedankt.
Jacob
Als je de LED andersom in de fitting zet, zal de LED het waarschijnlijk wel doen.
Succes,
Jacob.
Inmiddels de 2e lambda sonde weer vervangen, tot op heden blijft de storing weg, en nu zie je via de op=com de sonde sneller reageren als het toerental wijzigt.
Dus ik denk dat het probleem verholpen is.
Iedereen tot nu toe bedankt voor het meedenken.De genoemde waarden heb ik met een Op-Com uitgelezen.
Zal met een tech2 denk ik hetzelfde zijn.Er werd gevraagd welke waarde de tweede lambdasonde aangaf, deze waarde varieert tussen de 0 mV en de 450 mV.
Dit lijkt mij goed, als ik verder via google ga zoeken, of zijn er andere ideeën?
Zo ja, dan hoor ik dat graag?27 december 2014 om 20:05 In reactie op: Opel Astra G Sport II 2003. Auto total loss en nu? #18142372Deze auto staat nu op deze site te koop aangeboden.
Voor € 2250,=27 december 2014 om 20:05 In reactie op: Opel Astra G Sport II 2003. Auto total loss en nu? #18142417Deze auto staat nu op deze site te koop aangeboden.
Voor € 2250,=@KadAstra-EF wrote:
Tijdens het rijden heb ik er geen last van, dat schokken.
Na een kilometer is dat “schokje” er wel uit.Aangezien jij een G hebt, en mn stiefzoon een F, kan het zo zijn dat jij ook een andere automaatbaktype heb en zich dus anders gedraagt. Ik heb geen tot heel weinig kennis op dit vlak dus je vragen laat ik liever over aan iemand die wel het goede antwoord kan geven.
Rik :D
Ik zou het oliepeil even controleren, als het oliepeil te laag staat gaat een automaatbak ook schooken bij het wegrijden en tijdes het optrekken.
Motor stationair laten draaien met de handrem goed aangetrokken.
Vervolgens de schakelhandel naar ALLE versnellingen en er even in laten staan.
Dan met draaiende motor het oliepeil controleren, let wel op de olie kan warm zijn.Succes en hopelijk dat dit advies je verder helpt.
Ik mist de aansluiting voor de dimlichten i het rijtjes aansluitingen op de multi-stekker.
24 november 2014 om 20:32 In reactie op: wjd led daytime running light hoe moet je het aansluiten #18261749Ik heb deze lampen als volgt aangesloten:
Een plus via het contact opgezocht in de zekeringenkast en deze doorgetrokken naar de DRL plus aansluiting
Een draad aangesloten op een van de stadslichtzekeringen in de zekeringenkast en deze aangesloten op de minaansluiting van de DRL lampen.
Als nu het contact wordt aangezet gaan de DRL lampen branden, als het stadslicht wordt aangezet krijgen de DRL lampen op beide aansluitingen een plus en gaan ze uit.
Geen gedoe met relais en dergelijke en het werkt al 4 jaar naar volle tevredenheid.Succes met het aansluiten.
Ik zou een, in de handel te verkrijgen aanstekerplug kopen, en deze aansluiten op de bedrading van de aansteker aansluiten.
Let wel op de plus en min met het aansluiten, anders gaat het alsnog fout en springt de zekering.
Dan hou je de splitter in tact en kan je de bekabeling ook wegwerken.Hallo Astra R
Er schijnt een modificatie op de stekker van de temperatuurgever te zijn, maakt waarschijnlijk slecht contact.
Je krijgt dan een nieuwe stekker en die moet je monteren.
Weet niet of dit jou probleem oplost maar wie niet probeert komt het ook niet te weten.Succes
Mvg Jacob.
Met je auto naar leverancier gaan en hun laten kijken naar het probleem.
Bedankt voor het meedenken, ga ik zeker eens uit elkaar halen en controleren.
Groet, Jacob.
Gewoon even met een spanningszoekertje de zekeringen langs gaan, je hoeft ze er dan niet uit te halen.
Op het deksel staat ook het een en ander afgebeeld.
Zekering 24 is voor de binnenverlichting, claxon, klok, boordcomputer en alarmknipperlichtinstallatie.Succes met zoeken naar de defecte zekering.
Je kan de plus en de min allebei van je binnenverlichting aftakken, gaat de extra verlichting gelijk mee met je binnenverlichting.
Zo moeilijk is dat niet hoor.
Succes met het aansluiten.
Let wel op dat je de plus van de LED niet op de min van het binnenlichtje aansluit want dan doen de LED’s het niet, dus even met een spanningszoekertje kijken op welke draad een constante plus staat@Astragz16se wrote:
Hallo,
Vraagje. Ik heb een leuke Dezent set 15inch velgen gekregen, maar de banden daarvan zijn in slechte staat.
Ik wilde ze gaan vervangen en in de winter ermee rijden. Ik heb in me schuur nog de standaard Astra G stalen wielen staan en de banden daarvan zijn nog in top conditie. Ik wilde die overzetten op de dezent velgen, maar weet niet of dat kan. Ik heb een beetje op google gezocht, maar ben er niet uit.
De maten van de standaard wielen
185/65/15
et 49
6jx15Dezent velgen
195/50/15
et 38
6,5j x 15 (H2)?Kunnen de banden overgezet worden?
Ander vraag is dat de Et waardes verschillen.
Houdt het in dat de Dezent velgen meer naar binnen gaan dan de standaard astra wielen? dat ziet er anders niet uit.Ik hoor het graag van jullie.
Hallo,
Ik zou ‘s-winters lekker op stalen velgen gaan rijden, rij je die kapot is dat goedkoper te vervangen als lichtmetaal.
Groeten Jacob.
@erikz wrote:
Goedemiddag allemaal,
sinds een week of twee heb ik een storing in mijn linker knipperlichten van mijn Astra G, bouwjaar 2003.
soms doet ie het wel en steeds vaker niet meer. Ik hoor de clignoteur dan onregelmatig klikken
Inmiddels heb ik alle lampjes vervangen, contacten schoon gemaakt, alles van links naar rechts verwisseld, bekabeling op los contact gecontroleerd maar de storing blijft zich voordoen. Het is mij opgevallen dat als ik de knipperlichten lange tijd aan heb en de lampjes en contacten warmer zijn geworden het probleem verdwijnt. Helaas heb ik daar weinig aan omdat je die dingen maar kort gebruikt tijdens een rit.Ik weet niet meer waar ik het verder moet zoeken. Zou de clignoteur defect kunnen zijn? ik vind het echter vreemd dat de rechtse knipperlichten gewoon probleemloos werken en twijfel daarom over de clignoteur als oorzaak of zou dit toch kunnen?
Hopende op een oplossing
groet, Erik
Hallo Erik,
Er zitten twee relais in de zekeringenkast onder het dashboard.
Als je desbetreffende relais eens omwisselt, dus linker en rechter richtingaanwijzerrelais omruilen, kan je testen of het aan het relais ligt.
voor juiste locatie van de relais even aan de binnenkant van het deksel van de zekeringenkast/ linker dashboardkastje kijken.Succes met zoeken naar het probleem.
Groeten Jacob.
@Haasje17 wrote:
Tellerklok blijft de tellerstand behouden. Je kunt wel je huidige stand met een opcom in de geplaatste teller programeren.
OK bedankt voor de snelle reactie, nu nog zoeken naar een teller met witte platen, en dan een op-com aanschaffen en installeren.
Groeten Jacob.
Is het niet makkelijker om de complete draagarm te vernieuwen.
Weet je in elk geval zeker dat de bevestiging van de fuseekogel/draagarm goed is.
Het zal je maar gebeuren dat deze bevestiging losschiet tijdens het rijden.Succes met sleutelen
Jacob.
Ik dacht dat het stemmen tot 23-06-2013 was, maar ik zie het aantal stemmen toch noch stijgen.
Misschien tot 23-06-2014 stemmen?Groeten Jacob1961
25 mei 2013 om 14:41 In reactie op: ‘Reflectie/Weerspiegeling’topic (ipv fotowedstrijd 17) #18145744
leuke reflectie!Bedankt voor de snelle reactie, kan ik mijn zoektocht gaan beginnen. :D
dan zou ik gewoon naar dealer gaan.
weet je zeker dat het goed gedaan wordt en je hebt garantie op reparatie.Hallo shaktibiharie,
Waarom moet het slot vervangen worden?
Gaat de sleutel er niet meer in?
Kan je de sleutel niet meer verdraaien?
Of het iemand met een schroevendraaien het slot bewerkt?
Werkt de centrale vergrendeling niet meer?
Wat is de oorzaak dat de het slot wilt vervangen?Groet, Jacob.
-
AuteurBerichten