Temperatuur Z16XE

Forumindex Forums Techniek Ecotec Temperatuur Z16XE

  • Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266858
    Astra_R
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 September 2011

      Beste mede forum-leden,

      2 jaar geleden bleek dat mijn motortemperatuur met aanhanger in de lente niet boven de 85 graden uit kwam terwijl deze in de winter zonder last netjes 92 graden was. Ook koelde de koelvloeistof bij veel rijwind mooi af.

      Na vervanging van de thermostaat was het probleem verholpen en leek de motor weer netjes op temperatuur te komen en te blijven tot afgelopen week waarbij ik de zelfde symptomen waar heb genomen.

      Als reactie daar op bij een hete motor eens de dop van de koelvloeistof open gehaald(uiteraard voorzichtig) en dat wat ik op het metertje waarneem geverifieerd met een OBD stekker.
      Wat verder opvalt is dat bij een volgens de de meter en OBD te koude motor er wel detonatie/ pingelen plaats vind(veel meer dan voorheen in een ander topic te lezen is).

      Gisteren heb ik met een afgekoelde motor de dop van de koelvloeistof wederom los gehaald om de druk in het systeem naar normale waarden te brengen(overdruk bij warme motor om kookpunt te verhogen enzo). En ik heb eens gekeken of de stekker van de voeler goed zat, wat zo leek te zijn. Heb er wel een beetje aan gepield.

      Vanmorgen leek alles spontaan weer in orde! :wtf

      Iemand een idee wat er aan de hand is? Ik heb inmiddels een nieuwe orginele voeler en thermostaat liggen die ik vanmiddag wilde gaan monteren :hmmz

      Alvast bedankt voor de input!

      #18241935
      Jacob1961
      Deelnemer
        Lid sinds:
        2 October 2012

        Hallo Astra R

        Er schijnt een modificatie op de stekker van de temperatuurgever te zijn, maakt waarschijnlijk slecht contact.
        Je krijgt dan een nieuwe stekker en die moet je monteren.
        Weet niet of dit jou probleem oplost maar wie niet probeert komt het ook niet te weten.

        Succes

        Mvg Jacob.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.