origineel gepost door wim-v6
EGR: moet ie ook bokken bij warme motor.
Koude start:
Bij de koude start gaat er een luchtpomp mee draaien.
deze blaast lucht in het uitlaatsysteem om de katalysator sneller op te warme. dit geeft een brommend geluid + het geluid van een soort stofzuiger erbij.
dat de motor 1500 toeren draait koud is volkomen normaal.
Bokken kan worden veroorzaakt door:
Vervuilde gasklep
Vacuum lekkage (inlaat pakkingen en/of slangetjes
Vervuilde stationairsteller
Willem
mijn gasklephuis heb ik gisteren schoongemaakt dit was wel flink vettig maar nu weer mooi schoon. het lijkt of hij wel wat mooier loopt, maar mijn probleem is er nog niet mee opgelost.
Met een koude motor is het nog steeds of hij met scherpe nokken draaid.
Welke pakking bedoel je precies in het verhaal. de pakking tussen het spruitsuk en de gasklep of tussen het spruitstuk ne het blok.
Waar kan ik mijn stationairsteller vinden en hoe moet ik die schoonmaken?
Moet hij dan bij een warme motor ook niet lekker lopen want hij loopt warm super netjes.
Ik heb me door iemand anders ondertussen laten vertellen dat er bij X16xe blokjes onder het inlaatstrukstuk nog een filter op pompje zit dat ook wel eens vol wil gaan zitten met rottigheid. Heb je enig idee wel onderdeel dat moet zijn? en zit dit onderdeel dan ook op mijn x16xel?
Alvast bedankt voor je hulp zou dit heel graag zelf oplossen:D