X16XEL loopt onregelmatig bij koude start

Forumindex Forums Techniek Ecotec X16XEL loopt onregelmatig bij koude start

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207042
    jack heijmans
      Lid sinds:
      3 June 2005

      Mijn astra G x16xel uit 1998 loopt bij een een koude start soms een minuut of iets langer net of er scherpe nokken inzitten.

      Hij draait op dat moment ongeveer 1500 toeren zodra hij wat op tempratuur komt valt het toerental terug naar 700/800 toeren en dan loopt hij weer normaal.

      Op 1500 toeren valt er niet mee terijden in elk geval. bokke en snokken.

      Ik heb me al laten vertellen dat het aan een vuil gasklephuis kan liggen of aan de EGR wat denken jullie en waar zit de EGR op een X16XEL?

      Alvast bedankt
      gr. jack

      #17402149
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        EGR: moet ie ook bokken bij warme motor.

        Koude start:

        Bij de koude start gaat er een luchtpomp mee draaien.

        deze blaast lucht in het uitlaatsysteem om de katalysator sneller op te warme. dit geeft een brommend geluid + het geluid van een soort stofzuiger erbij.

        dat de motor 1500 toeren draait koud is volkomen normaal.

        Bokken kan worden veroorzaakt door:

        Vervuilde gasklep
        Vacuum lekkage (inlaat pakkingen en/of slangetjes
        Vervuilde stationairsteller

        Willem

        #17402150
        jack heijmans
          Lid sinds:
          3 June 2005

          Dat is inderdaad precies wat er gebeurt het is net of er een stofzuiger onder de kap ligt.

          Komende week gaat de auto op de brug voor een grote beurt dan maak ik gelijk de gasklep schoon met een nieuwe pakking en check ik de leidingen.

          Bedankt willem voor je hulp ik laat wel weten of dit gewerkt heeft.

          gr. Jack

          #17402151
          jack heijmans
            Lid sinds:
            3 June 2005

            origineel gepost door wim-v6
            EGR: moet ie ook bokken bij warme motor.

            Koude start:

            Bij de koude start gaat er een luchtpomp mee draaien.

            deze blaast lucht in het uitlaatsysteem om de katalysator sneller op te warme. dit geeft een brommend geluid + het geluid van een soort stofzuiger erbij.

            dat de motor 1500 toeren draait koud is volkomen normaal.

            Bokken kan worden veroorzaakt door:

            Vervuilde gasklep
            Vacuum lekkage (inlaat pakkingen en/of slangetjes
            Vervuilde stationairsteller

            Willem

            mijn gasklephuis heb ik gisteren schoongemaakt dit was wel flink vettig maar nu weer mooi schoon. het lijkt of hij wel wat mooier loopt, maar mijn probleem is er nog niet mee opgelost.

            Met een koude motor is het nog steeds of hij met scherpe nokken draaid.

            Welke pakking bedoel je precies in het verhaal. de pakking tussen het spruitsuk en de gasklep of tussen het spruitstuk ne het blok.

            Waar kan ik mijn stationairsteller vinden en hoe moet ik die schoonmaken?

            Moet hij dan bij een warme motor ook niet lekker lopen want hij loopt warm super netjes.

            Ik heb me door iemand anders ondertussen laten vertellen dat er bij X16xe blokjes onder het inlaatstrukstuk nog een filter op pompje zit dat ook wel eens vol wil gaan zitten met rottigheid. Heb je enig idee wel onderdeel dat moet zijn? en zit dit onderdeel dan ook op mijn x16xel?

            Alvast bedankt voor je hulp zou dit heel graag zelf oplossen:D

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.