Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Die was duidelijk toe aan wat aandacht. Mooi dat je er op tijd bij was.
Veel plezier met de Omega!
ABS unit defect.
21 juni 2015 om 19:43 In reactie op: Even voorstellen, en slecht lopende (storingen) omega 2.2:( #18287966Originele of imitatie sensor ?
Die ken ik wel.
In beter tijden (OOP Meeting 2010):
Voorlip is een imitatie Steinmetz versie, die staan zo op eBay.
Leuk! En met schuifmans, zo te zien?
Veel plezier ermee. :thumb
Tja, met die instelling worden het er inderdaad niet meer.
Leuke spot, gaaf zo’n auto die nog bij zijn eerste eigenaar is.
Dat klinkt als de 3weg klep. Willen nogal eens gaan lekken. Gelukkig voor je zit diezelfde klep ook op de 4 cilinders.
In combinatie met de riemset en pomp geen goedkoop onderhoud inderdaad.
Senator B.
@remutr wrote:
T.ov. je huidige Renault zal de Omega niet veel goedkoper zijn.
Whut?
Zelfs een Omega die op maandagochtend gemaakt is is nog betrouwbaarder en goedkoper dan zo’n Renault.
Bewegen de wijzers van toerenteller en snelheidsmeter even als je probeert te starten? Zo nee: krukassensor.
Mooi dat je hem weer terug hebt, hopelijk kun je er nu vele probleemloze kilometers plezier van hebben. :thumbup
Simyo werkt er ook in (KPN netwerk), bijvoorbeeld op die manier goedkoop een 2e nummer erbij nemen om in de auto te gebruiken.
Leuk is het niet nee, zelfde hier in mijn beide Omega’s. Allemaal mooi origineel voorbereid, Vodafone een jaar geleden gevraagd of ze de dienst voort gingen zetten, “ja meneer”, 10 mnd later klaar. Nog 9 maanden voor ik ze eruit kan schoppen.
Vodafone ondersteund de band niet meer die de Telematica unit gebruikt, daarvoor kun je alleen nog bij KPN en de providers die het KPN netwerk gebruiken terecht.
Als hij níet wilt starten, zie je dan wel je toerenteller en snelheidsmeter even een beetje bewegen?
Zo nee, krukassensor overleden. Het niet willen starten zou dan vooral bij een warme motor moeten voorkomen.
Jammer dat je nieuwe aanwinst meteen zo’n verrassing in petto heeft. Hopelijk kun je er na reparatie alsnog lekker van genieten. :thumb
Zonde.
Wellicht heeft de aan/uit knop het er moeilijk mee. Komt vaker voor, evenals het niet goed werken van volume (zelfde knop).
Worth a try: knopje eraf, klein gaatje boren in het plexiglas dat je daarna zit (boven het metalen pinnetje waar het dopje overheen zit) en er wat contactspray inspuiten. Dat lost het volume probleem op, en bij de CDR 2005 in de Vectra van m’n vader zorgde dat er ook voor dat hij weer normaal uit kon i.p.v. 10x te moeten drukken.
@Opeling wrote:
En als je dan een distributiewissel uitvoert bij zeg maar zo’n 2.2, wat kost dat dan ongeveer bij pakweg een vakgarage? iemand ervaring? Ik had een Citroën XM en dat werd meer dan 1000 Euro. Dat is wel geld hoor!
Dat hoort het niet te kosten, maximaal de helft.
Velours is juist de bekleding die in de duurdere uitvoeringen is geleverd. De Business Edition (B2) heeft standaard stoffen bekleding.
Alcantara is nooit af fabriek geleverd.
Mooi verhaal van je Calibra, Sjors. Je hebt inderdaad weer een prachtig exemplaar te pakken, zoals je dat vaker lukt.
Dat je er maar veel en lang plezier van mag hebben.Nu heb ik van je Calibra begrepen dat hij de zomer dit jaar wel graag geDapt tegemoet wilt gaan. king:
Die distri riem gaat 60.000km of 5 jaar mee, dus die is heel hard aan vervanging toe. Geen wonder dat dat niet echt meer is wat het wezen moet. ;)
14 januari 2014 om 21:17 In reactie op: Schurend geluid differentieel OmegaB 3.0.V6 Caravan #18208082Als het diff droog heeft gelopen is het klaar, reviseren kan maar is erg kostbaar, verstandiger lijkt mij om voor veel minder bij Berry (xr1) een goede vervanger op te halen.
Klinkt als een origineel Bose systeem. Je hebt dan een CCR-800 radio nodig. Deze wordt gekoppeld aan de wisselaar, heb je van die wisselaar geen code dan heb je een set nodig van CCR-800 + Blauwpunkt wisselaar.
Het schermpje ernaast is een Philips Carin navigatiesysteem. Die bedien je middels het knopje naast de handrem. Je zou dan in de kofferbak of tussen de armsteun en achterbank nog een CD lezer voor de navi schijf moeten hebben.
Stoelmatjes branden weleens door, deze kun je vervangen of solderen als je de kabelbreuk kunt vinden. Zie hier voor meer info over de reparatie.
De CV motor in je achterdeur is waarschijnlijk stuk.
Slecht lopen kan inderdaad de LMM zijn, even uit laten lezen om te kijken of er een fout te vinden is. Je zou ook de stappenmotor even kunnen nakijken / schoonmaken.
KVS vat vervangen, zal weinig aan te repareren zijn. Zit een erg dun ringetje op wat nu weg is.
Klopt, met drie stuks tegenwoordig. ;)
Zal eens opletten, ik had je nog in de Vectra gedacht maar ik loop achter lees ik. :sleeping
Dat is een mooie. :thumb
-
AuteurBerichten