Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hallo jongens, ik heb de afgelopen dagen mijn alluvelgen van mijn Astra J Cosmo van binnen en buiten gereinigd.
Ik had na twee dagen wel last van mijn spieren.Opel Astra J
Bouwjaar 2-2011
Motor A14net
Km stand 168004 december 2015 om 20:18 In reactie op: Waar zit de buitentemperatuur sensorvan een Astra J #18303065Die zit links voor in de bumper.
Nou jongens, het is nog erger geworden. Op het moment dat ik uiteindelijk het systeem buiten de auto om aansloot ontdekte ik nog een ander probleem.
Als ik de knop MP3 aanraakte werd het scherm grijs en het systeem liep muurvast. Dan ben ik wederom naar die tent gegaan en de klacht opgegeven.
Ik kon het apparaat achter laten en dan zou een monteur er wel naar kijken. Toen ik een keer opbelde kreeg ik te horen dat ik door verkeerd aansluiten een ledlamp op het moederboord zou hebben opgeblazen. die moest in China bestelt worden. Levertijd onbekend. Uiteindelijk ben ik na twee weken is in het bedrijf gaan kijken wat er nou met mijn systeem is gebeurt, Helemaal niets de doos stond nog ongeopend op de zelfde plaats waar ik hem had neergezet. Als ik er een opmerking over geef krijg ik te horen dat ik eerst 100 euro moet betalen anders gebeurt er niets meer. Ik zeg daar begin ik niet aan want hij is helemaal niet kapot. dan neem ik het apparaat mee naar huis en zoek op internet naar een ander programma. installeren en het werkt. Dan staat het systeem drie dagen in een test opstelling op mijn werkbank en op een morgen schakel ik de boel weer aan en enige tijd later ruik ik een sterke chemische lucht die op mijn huid prikkelde. daarna zag ik dat het GPS signaal kompleet ontbrak. Als ik dan weer die tent bel krijg ik te horen dat mijn garantie vervallen is omdat ik zelf rommel.Nou jongens, eerder heb ik ook al iets over de snelheidsmeter geschreven kan je gewoon opzoeken onder mijn naam.
Maar aan alle kanten weigert Opel Duitsland en Nederland inclusief de dealer er wat aan te doen. Ik krijg een beetje de indruk dat er ergens een groot geheim zit. Ik denk zelf als je een horloge koopt die 6 minuten per uur afwijkt dan
ga je om een fatsoenlijk werkend ding anders kan je hem in de vuilnisbak gooien. Waar komt de verschrikkelijke onzin vandaan dat een snelheidsmeter 10% naar boven moet afwijken! En dat is nog niet zo erg als de meter niet tot 270 gaat want dan worden de stappen erg klein. Bovendien heb ik bij mijn Astra J gezien dat boven de 200 de teller ineens logaritmisch op gaat lopen. tot 200 stappen van 20 en boven de 200 stappen van 30 (vreemd) Ik heb geprobeerd om met de op-com de bodycontrol opnieuw in te stellen maar dan vraagt hij om een code. Welke code want de code op mijn autopas accepteert hij niet. Dus er is meer aan de hand. Zoek het nou maar lekker uit!Ja, je kan het altijd proberen. Ik ben nou nog steeds aan het uitzoeken wat voor montage gat van de antenne in het dak zit Astra J.
Jongens, hoe zet je hier foto’s neer?
Als je de juiste hebt en het goede programma dan kan je er heel wat mee.
Hallo jongens, ik heb de laatste versie 1.60 opcom met natuurlijk het Engelse programma.
nou is het wel de laatste versie 150406b, maar is deze versie er ook in het Nederlands?
Ik hoop het wel.Hallo Jongens, Ik heb vandaag de verlichting in mijn verlichting schakelaar vervangen door witte led’s.
Het is een ongelofelijk mooi gezicht. Veel beter dan die smerige rode led’s.
Het was alleen even wat werk om 7 micro led’s te vervangen.
Nou moet ik nog kijken hoe ik het ga aanpakken met het bedieningspaneel.Als de boord computer het toe staat dan kan alle functies met een opcom aan gezet worden.
Maar ik weet niet hoe dat zit bij B.V. een goedkoop model.
Ik denk dat ze niet in elke auto een andere computer zetten want dat is in mijn ogen veel te veel werk.
En het maakt voor de fabriek geen bal uit, het kost ze niets meer.hallo Jongens, het was vandaag mot bij mijn Opel dealer in Capelle a/d IJssel.
Ze konden me niet helpen met de veel te grote teller afwijking omdat ze een VIC code van Opel moeten hebben.
En die krijgen ze niet zeggen ze. Ik vind dit allemaal heel vreemd en ik moet het verder uit gaan zoeken met Opel Nederland.
Ik ben behoorlijk teleur gesteld en men zegt gewoon dat alle Astra J 10% teller afwijkingen hebben.
dan kan je net zo goed de teller er helemaal uit laten als je toch moet gaan zitten gissen en rekenen. Verschrikkelijk zeg!.
Ik zou wel eens willen weten of andere Opel liefhebbers hier meer over weten. B.V hoe het met Tech 2 of 3 werkt.Hallo Jongens, De motor die er bij mij in ligt is een A1.4NET dus een turbo motor.
De banden en velgen zijn origineel, 17 inch en 215-50-17. Het is wel vreemd dat zowel
de analoge als de digitale precies hetzelfde aangeven. Daardoor denk ik dat het waarschijnlijk
niet de meetinstrumenten zijn maar de aansturing. Ik heb uitgemeten dat met b.v. 18Inch
wielen de snelheid wel dicht bij de werkelijkheid komt. Nou zoek het nu maar lekker uit.
Want mijn dealer in Capelle a/d ijssel wil al niet mee werken want daar kan niets.Als het raam wel op en neer gaat met de knop aan de linker kant dan is waarschijnlijk de schakelaar kapot, gebeurt wel meer.
Op drie cilinders lopen zijn meestal de bougies.
En als de airco niet werkt is meestal de spoel op de pomp kapot(dat kan je niet even gouw zelf repareren)
Je moet wel aan het einde van de fitting het zwarte plaatje weghalen anders geeft hij geen licht.
Dat komt omdat een led alleen maar naar voren straalt.
Kijk er maar eens goed naar.Ik moet mijn uitlaat geheel vervangen maar dan moet ook die lambdasonde eruit.
Met welke sleutel haal je dat ding uit die pijp?
Als dat ding kapot gaat moet er een nieuwe in maar ik zie dat de stekkers en kabel kleuren verschillen.
Welke heb ik dan nodig voor een Z18XE 2001 Sport zonder EGR klep.
De katalysator zit aan de motor.Hallo jongens, Ik heb een jaar geleden mijn display naar Pixelfehler in Duitsland gestuurd.
Toen hij na zes weken pas terug kwam zag ik al gelijk aan de kast dat er maar wat aan
was gerommeld. Ze hadden de bandkabel die slecht contact gaat maken met het display
gewoon met een stuk plastic en een reepje schuimrubber er tussen vast gezet.
Het resultaat was dat het display na drie maanden weer pixelfouten gaf.
Dus besloot ik maar om een hele nieuwe te kopen. met korting 560 euro.
Maar deze is op diverse plaatsen anders, zo kun je nu je eigen kleur led of lampjes er achter zetten.
Dat komt omdat bij de oude display een scherm zit de het licht geel maakt.
Dat is bij de nieuwe niet meer. Dus mijn display is nu met leds mooi groen.Ja dat is niet zo makkelijk want het lampje zit achter de middelste draaiknop.
En het is bijna onmogelijk om deze er onbeschadigd vanaf te trekken.
Ik heb er zelf een led systeem in gebouwd, maar dat is veel werk.Bedankt boys, ik zal dan een doe het zelf garage op moeten zoeken.
Ik zit dan nog met een vraag?
Ik kan in Duitsland een uitlaat kopen die dubbel beschermd is tegen
roest. Dan spreek ik over de midden en achter pot voor 105 euro.
Maar ik zie dat er verschillende nummers zijn voor de potten.
Hoe kom ik achter het juiste nummer want ze vragen het chassis nummer.
Waar kan ik dat nou weer vinden. Ik heb wel dat wolot nummer.Ikzelf niet zo veel maar de Opel dealer wel. Ik had een kapotte aircospoel en een defecte recirculatie aandrijving en dat was kassa!!!
maar eenmaal thuis heb ik de recirculatie aandrijving uitelkaar genomen en wat blijkt dat hij waarschijnlijk nooit heeft gewerkt.
Want alle tandwielen waren helemaal nieuw alleen de motor die liep niet, maar binnen een paar seconden liep hij wel en is er ook niet meer mee gestopt. Dus nu heb ik nog een nieuwe recirculatie aandrijving liggen.Die krijg je er niet uit want de kleur zit in het plastic gebrand.
Waar je bij de Astra G op moet letten is de bevestiging van de achterbumper.
Onderaan zitten drie bevestigingspunten en die gaan als je er niet bij blijft roesten.
Wat er dan gebeurt is dat de bevestigingen wegrotten.
Maar het is wel van buiten af te repareren, het is alleen nogal wat werk.
Onlangs heb ik de mijne van de dood kunnen redden.@Mitta wrote:
@opel-motorsport wrote:
op de deurschakelaar als ik er morgen aan denk zal ik wel eens een foto maken hoe het er in het donker uitziet als de deuren open gaan :)
Ben benieuwd! king:
@DarkNL08 wrote:
Ik had eerst gewone ledjes (wit) en die zijn 4x kapot gegaan, dat wil zeggen ze gingen na een tijdje knipperen en hielden er vervolgens helemaal mee op.
De witte SMD ledjes die ik nu heb zijn fantastisch! Super fel, mooi helder wit en gaan niet kapot!!Mijn ledje bij de benzine meter begint nu ook te knipperen, en gaat soms uit. Dus word tijd voor vervanging.
Wat voor leds gaan er eigenlijk in het lichtschakelaar kastje en de verwarmings knoppen?Kan ook met smd led’s heb ik ook zelf ingebouwd. maar bovenin de lichtschakelaar moet je een printje maken
anders geeft het onvoldoende licht.Als de led’s op 12 volt zijn bebaseert dan zullen ze niet lang leven.
Je moet er vanuit gaan dat de boardspanning met draaiende motor 14.5 volt geeft.Hoe het bij mij eruitziet kan je zien in Led’s,Interieur verlichting, Led verlichting.
-
AuteurBerichten