Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Geen garantie meer op de zuigers, dat was nog garantie van de aankoop.
Ben bij de garage geweest die hebben gecontroleerd op lekkages maar geen gevonden. Koppakking ook niet. Tot slot was het volgens hun de dop die niet goed afsloot en door de druk het water vanuit de dop eruit spoot nou zit er nieuwe dop op.
Heb tot nu toe geen kvs verlies. Heb wel paar keer in de file gestaan en in het menu (settings indrukken en bc drukken) coolant temp. in de gaten gehouden.
Normaal rijden varieert de temp van 90 tot 92, zodra ik in de file terecht kom stijgt het richting de 115 graden, ik voel ook niet echt de fan aanslaan maar dat wil niet zeggen dat ie het ook daadwerkelijk niet doet. auto rijdt verder wel prima.
Hoe kan ik zelf het beste controleren of de fan aanslaat?
Oke heb het gevonden dit is het http://start.mijngrossier.nl/catalog/artikelinfo.aspx?ia=ORPTPLPJOSOWPI&ag=ONPPPK&an=OORUQVPKOLOSPKOKRX&hk=OJ&ab=OKPNPLOUQRPVRROORUQVPKOLOSPKOKRX&sy=&fk=QPSRTJ&t=QIRNOKOTOLOS&s=OLPO&k=XF-HR-37
Moet ik daar ook nog zo’n stekker bij kopen? of kan je die zo aansluiten?
Oke dit is de update tot nu toe.
Koppakking is dus gemaakt bij de garage.
Nou heb ik de volgende vraag. Op de dag van de reparatie kon je duidelijk zien dat er koelvloeistof zat in het reservoir, het was namelijk tot aan de streep waar het hoort, nou 2 dagen later zie ik dat niet meer, is dat normaal? Of zou er een lek zijn ergens?
Als dit niet normaal is, hoe kan ik dan het beste erachter komen of er een lek is. Moet ik gewoon onder de auto kijken na een dag, en eerst bijvullen alvorens. Of is er een andere manier.
En volgende vraag heeft te maken met de nokkenassensor. Er brand een motorlampje op het dashboard na een lezing bij de garage blijkt het de nokkenassensor te zijn. Bij de opeldealer kost het onderdeel volgens hun 200 euro en dan komt er nog het werk bij, klopt die prijs een beetje? Ik weet niet of dit makkelijk zelf te vervangen is?
Owja, en de auto valt soms uit voor een stoplicht en stationair draait ie op 1000 toeren.
Update: Ik was naar een parkeer plaatsgereden en heb de foutcodes zelf even uitgelezen en dit is de code die ik eruit kreeg 0340, Camshaft sensor, is dat dus de nokkenassensor?
Ik was in 5 minuten klaar en na het wegrijden even gekeken of er iets heeft gelekt en er heeft idd iets gedruppelt op de weg.
De monteur heeft al gechekt en volgens hem is het dus de koppakking, alleen hoopte ik dat het iets anders zou zijn zoals de thermostaat.
ja die slang is het idd, daar zit dus een scheur in, zou dat er wat mee te maken hebben?
De ventilator draait wel bij de 100 graden dat deed ie ook toen ik de auto naar de garage bracht. Kan nu niet zien of er ergens koelvloeistof lekt auto is namelijk in de garage.
Weet ook niet of ik het nou moet laten repareren want het is al gauw minimaal zo’n 500/600 euro zo’n reparatie voor de koppakking en het is zonde als de koppakking wel in orde is, maar het probleem bij de thermostaat zou zijn.
-
AuteurBerichten