Insigniauser

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 134)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Insignia 1.4T 2015 versnellingsbak. #18556365
    Insigniauser
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 November 2014

      Koppeling is hydraulisch bekrachtigd. Misschien een keertje laten ontluchten kan helpen. Mocht dat niets uithalen dan kan het schakelmechanisme wat “droog” zijn. Laat ze meteen de schakeltoren en onderdelen op de bak smeren in alle standen samen met de kabels (kun je eventueel ook zelf met teflon of PTFE spray).

      Ben er niet zeker van of je een M32 gen1 of gen2 hebt. Dat kun je zien aan de zijkant bij het lagerdeksel. Hieronder is de linker Gen1 met de bekende lagerproblemen, rechts de Gen 2 met extra oliekanaal voor de bovenste lagers voor de 3e en 4e versnelling.

      Lagerdeksel Gen 1 vs. Gen 2 M32 bak

      Maar zolang je geen bijgeluiden hoort zou ik me om revisie nog niet te druk maken.

      In reactie op: koelwaterlekage #18556204
      Insigniauser
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 November 2014

        Is idd warmtewisselaar/ oliekoeler. Zit achter spruitstuk en meestal pakking of scheur in behuizing.

        In reactie op: Help, water bij mijn reservewiel (insignia) #18556203
        Insigniauser
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 November 2014

          taped over

           

          Hier zit je probleem. afdekking verwijderen, dan zie je de dop zitten. Meteen ook de bevestigingsclips bestellen, want die gaan kapot. Kwestie van schoonmaken en afkitten. Heb t 3 jaar geleden ook bij de hand gehad, nadien geen water meer in de kofferbak of reservewiel.

           

          Let wel op dat er soms bij het openen van het kofferbakdeksel water kan aflopen en in de kofferruimte valt. Is een onhebbelijkheid van dit model.

          In reactie op: ET waarde voor velgen Insignia B #18552981
          Insigniauser
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 November 2014

            Als er ET49 in je velg staat is dat de ET waarde. Originele velgen voor de Insignia B zijn idd ET 49.

             

            Vwb de spoorbreedte, hoe en waar meet jij deze?

            In reactie op: koplamp nodig #18552300
            Insigniauser
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 November 2014

              Hi Hussein, van welk type zoek je (A of B Insignia),  en heb je nu halogeen of Xenon? Je bent wat summier met de info over je auto.

              In reactie op: Meriva A #18549701
              Insigniauser
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 November 2014

                Ik zou even langs een airco specialist rijden voor diagnose. Als een airco leeg is of te lage druk door lekkage schakelt deze uit beveiliging uit.

                In reactie op: Trekgewicht Insignia B 2019 automaat #18549700
                Insigniauser
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 November 2014

                  Ik zou hierover het RDW bellen, die hebben namelijk met de typegoedkeuring bepaald wat het maximale (geremde) aanhangergewicht is voor jouw auto.

                  Vwb de aanhangergewichten zoals je die ziet bij bijvoorbeeld Autoweek e.d. kloppen niet altijd. Vaak is dit copy-paste van een versie die dergelijke specificaties had en dit over alle modellen wordt gesmeerd in de tabellen, maar jouw auto kan daarvan afwijken. Kan idd te maken hebben met electrische vs. handbediende handrem, motortype te beperkt koppel, etc.

                  Een collega van me rijdt met een Ford Focus diesel van een bepaald type en bouwjaar, die mag op kenteken niet eens meer dan 300kg trekken. Volgens de info die hij destijds heeft opgevraagd, bleek dit te komen door een typegoedkeuring die niet goed is doorgevoerd. Maar als eigenaar ben je wel de klos.

                  In reactie op: Actie vereist, sluit motorkap #18547825
                  Insigniauser
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 November 2014

                    Aanvulling: Als ik zoek op de foutcode (B0099) kom ik veel dezelfde oplossingen tegen. Heb je de instructies uit de manual al geprobeerd om de motorkap te sluiten (na een impact)?

                    Voetgangersbeschermingssysteem

                    Actieve motorkap

                    Het voetgangersbeschermingssysteem kan het letsel van voetgangers bij een frontale botsing
                    helpen verminderen . Wanneer de sensoren in de voorbumper een bepaalde impact detecteren binnen het snelheidsbereik van 25 tot 50 km/uur, wordt het achterste deel van de motorkap opgetild om hoofdletsel van voetgangers te verminderen. Bovendien is de voorbumper ontworpen om beenletsel van voetgangers te verminderen. De actieve motorkap kan slechts één keer worden geactiveerd en blijft in opgeheven stand staan. Er verschijnt een bericht op het Driver Information Center. Roep zo snel mogelijk de hulp in van een werkplaats en pas daarbij de rijstijl aan om de actuatoren, scharnieren en motorkap te laten vervangen. Rijd niet met opgeheven motorkap . Na een frontaal ongeval kan de voorbumper intact lijken, maar de sensoren kunnen beschadigd zijn. Raadpleeg een werkplaats om de juiste functionaliteit van de sensoren te verifiëren. Het systeem wordt mogelijk niet geactiveerd onder de volgende omstandigheden:

                    ● De botsing bevindt zich buiten het bereik van de sensor.

                    ● De sensoren zijn beschadigd of geblokkeerd door accessoires.

                    ● De motorkap is geblokkeerd door sneeuw of ijs.

                    ● De voertuigsnelheid ligt niet binnen het bereik.

                    ● Het object is te klein.

                    Handmatig neerlaten van de motorkap

                    Nadat het systeem is geactiveerd, zijn de scharnieren van de motorkap heet. Niet aanraken. Om de geactiveerde motorkap handmatig neer te laten om naar de volgende werkplaats te rijden:

                    1. Trek aan de motorkapontgrendelingshendel.

                    2. Duw de veiligheidspal naar de linkerzijde van het voertuig.

                    3. Open de motorkap ongeveer. 20 cm en laat hem langzaam zakken zonder in te schakelen.

                    4. Duw de motorkap met beide handen naar beneden bij de achterste hoeken, in kleine stapjes, afwisselend rechts en links. Zorg ervoor dat u uit de buurt van de rand van de motorkap blijft om letsel te voorkomen.

                     

                    In reactie op: Actie vereist, sluit motorkap #18547824
                    Insigniauser
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 November 2014

                      Ik zou contact opnemen met de schadehersteller. Per slot van rekening is dit hun probleem, aangezien jij de schade daar hebt laten herstellen. Als er zaken zijn die alsnog vervangen dienen te worden (zoals je aangeeft via de garage bijv. de scharnieren), mogen zij dat alsnog gaan doen. De melding komt ergens vandaan en zomaar wegdrukken van deze melding kan gevolgen hebben voor de werking van het veiligheidssysteem.

                      In reactie op: Comfort module #18544224
                      Insigniauser
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        29 November 2014

                        Electrisch verstelbare spiegels zijn wat anders dan spiegels die electronisch (met een motor) inklappen. Als je spiegels daar niet mee zijn uitgerust, heeft de comfortmodule m.i. weinig nut.

                        In reactie op: Terugroepactie roest spoorsstangen (afbreekgevaar) #18544222
                        Insigniauser
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          29 November 2014

                          Vorige week ook brief gehad ivm terugroepactie voor mijn Insignia A MY 2011. Gaat waarschijnlijk alleen om modellen tot 2013 (Insignia A MY 2009- facelift).

                          Voordat bij sommigen acute paniek uitbreekt: het gaat hier om een voorzorgmaatregel, omdat men bij een aantal (oude) exemplaren zodanige roestvorming heeft gevonden waardoor een mogelijke breuk kan leiden tot onveilige situaties. Van een daadwerkelijk probleem of voorgekomen gevallen van daadwerkelijke breuk is nog geen sprake. Voor hen die een oproep krijgen, afspraak maken (alleen bij de grotere dealers) en laten controleren. Daarna wordt aangegeven of de spoorstangen vervangen moeten worden.

                          In reactie op: Dashboardwaarschuwingslampje? #18539230
                          Insigniauser
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            29 November 2014

                            ‘t Is soms wel eens fijn als mensen die dit soort vragen stellen ook feedback geven of het probleem is verholpen of hetgeen is aangedragen door anderen tot een oplossing heeft geleid.

                            :scratch:

                            In reactie op: Blauwe rook bij starten #18539229
                            Insigniauser
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              29 November 2014

                              Als je dit voor vervanging van de onderdelen niet had, teruggaan naar de reparateur. Mogelijk is er iets niet uitgevoerd zoals het hoort of een defect aan de vervangen onderdelen. Het lijkt me niet meer dan normaal dat het aan hen de taak is uit te zoeken wat er aan mankeert en te fixen.  Dat heet garantie op reparatie.

                              Klacht ook schriftelijk indienen.

                              In reactie op: Helluppp Insignia voorkant schade #18539227
                              Insigniauser
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                29 November 2014

                                Lijkt me zinvol dit asap met je eigen verzekering af te kaarten. Geef aan dat je de auto nodig hebt voor je vakantie, wellicht kom je in aanmerking voor een leenauto/ vervanging tijdens het herstel.

                                 

                                In reactie op: Dashboardwaarschuwingslampje? #18536544
                                Insigniauser
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  29 November 2014

                                  Toevallig iets op de achterbank gehad? Dit zijn de waarschuwings indicatoren voor de gordels van de achterzittingen. Blijkbaar zat/ lag er iets met redelijk gewicht op de middelste en rechter zitting

                                  In reactie op: Schakelen tussen acc en cc #18524236
                                  Insigniauser
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    29 November 2014

                                    Misschien een software-update nodig? Vraag bij de dealer of er updates zijn voor jouw klachten.

                                    Enige hulp die ik je kan meegeven als tijdelijke work-around is auto aan de kant waar dat veilig kan, motor uit, opnieuw starten en dan zou het weer moeten werken. Zijn het steeds dezelfde plekken waar dit voorkomt (bijv. in tunnels)? De Westerschelde tunnel is berucht om het op hol laten raken van ACC.

                                    In reactie op: Coulance regeling en rechten. #18524234
                                    Insigniauser
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      29 November 2014

                                      Als het een nieuwe auto betreft kun je het wellicht gooien op het “non-conformiteitsbeginsel”. Als consument heb je bij nieuwe producten bescherming dat garantie niet ophoud na de fabrieksgarantie, omdat je mag verwachten dat hetgeen je hebt gekocht mininmaal een aantal jaren probleemloos moet functioneren. Waarom zijn de koplampen bij de eerste aangifte van de klacht niet gewoon onder garantie vervangen?

                                      Daarnaast, ik neem aan dat je bij je dealer (als dan niet) schriftelijk deze klacht hebt ingediend bij de eerste symptomen? Wie heeft jou toen gezegd om het aan te kijken? Koplampen waarin zoveel water staat dat je goudvissen kunt houden is zowiezo geen condens. Ik zou diegene erop aanspreken, en zonodig een proces opstarten via bijv. een rechtsbijstandverzekering en/of bij de branchevereniging om dit aan te kaarten.

                                      In reactie op: toerental verlichting #18524227
                                      Insigniauser
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        29 November 2014

                                        @ Pierre, ik weet niet waar je woont, maar ik heb recentelijk van mijn MY2011 Insignia A de tellerverlichting laten vernieuwen door KMS in Apeldoorn.

                                        Kosten zijn rond 200 euro. Dan worden alle verlichting led’s in de klokken vervangen (ivm eventueel kleurverschil).

                                        Het probleem wordt veroorzaakt dat door ouderdom en temperatuurwisselingen in de auto de led’s contact met de printplaat. Slecht contact wordt veroorzaakt door het gebruikte tin, namelijk zonder loodtoevoeging waardoor de solderingen sneller losscheuren. Nieuwe led’s worden door KMS bevestigd met loodhoudend tin, en zou dan in principe niet meer mogen loskomen.

                                        Ik zou contact opnemen met KMS Apeldoorn. Je kan je klokken zelf uitbouwen en opsturen (instructies op de site) of op afspraak langsgaan en ze kunnen het voor je in- en uitbouwen. Garantie is 2 jaar op de reparatie.

                                        In reactie op: Beste kabel android auto #18510489
                                        Insigniauser
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          29 November 2014

                                          Naast de 90 graden haaks op de lange zijde zijn er ook usb A naar usb C haaks op de korte zijde. Misschien is dat wat voor je?

                                          In reactie op: Autolampen #18508532
                                          Insigniauser
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            29 November 2014

                                            Wellicht niet meer actueel, maar toch even wat vragen van mijn kant. Om welk icoon aan de rechterzijde gaat het, want ik kan deze niet vinden in de handleiding of plaatjes op internet van de Meriva B. Is de auto voorzien van automatische verlichting?

                                            Kun je van onderstaande aangeven welk groen “koplamp” lampje je ziet in je rechter klok??

                                            Mistlampen voorIndicatoren licht Meriva B

                                            In reactie op: Vermindering in vermogen ondanks vervangen lmm #18506422
                                            Insigniauser
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              29 November 2014

                                              Check je turboslangen maar eens op scheuren en beschadigingen. Je bent niet de eerste die daardoor vermogen verliest.

                                               

                                              In reactie op: Is een 1.6L-motor te klein voor de Insignia? #18490473
                                              Insigniauser
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                29 November 2014

                                                Ik neem aan dat de 1,6 liter motor een turbo heeft, dat geef je echter niet aan. Ongeblazen versies zijn niet meer te vinden (zoals de 1,8 liter versie t/m bouwjaar 2012 na) in de nieuwere modellen. Ik heb zelf nooit gereden met de een turboversie, eigenlijk temeer omdat ik nog van de oude stempel ben en nogal anti turbo ben en niet overtuigt van hun betrouwbaarheid. Fabrikanten moesten de uitstoot verminderen en dit is dan hun oplossing (kleine motor met turbo), maar daarmee lopen dergelijke motoren altijd op de top van hun kunnen. Helaas heb ik meerdere ervaringen met ondermaats vermogende auto’s waarvan de blokken kapot liepen.

                                                Ik zelf rij nu met een 1,8 liter zonder turbo (BJ 2011) en deze heeft een bijna vergelijkbaar 103kW (140pk) vermogen. Dit vind ik zelf al op het randje als je ergens vlot naartoe wil, dus 100 kW (=136 pk) zal dan hetzelfde aanvoelen.Op de lange baan komt de auto verder goed mee, Opels zijn in de basis nooit sprinters geweest. Nu ben ik geen rijder die altijd stevig doortrapt, dus je eigen voet bepaald het verbruik en rijstijl.

                                                De Insignia is een redelijk zware auto en in mijn optiek niet echt geschikt voor korte (stads)ritjes tenzij je het forse meerverbruik op de koop toe neemt. Dit geldt overigens voor alle motoren. Verder een fijne reisauto en genoeg ruimte en luxe voor jezelf en passagiers.

                                                In reactie op: Eps lampje brand #18489707
                                                Insigniauser
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  29 November 2014

                                                  Dus toch ESP i.p.v. EPS. Maakt nogal een verschil.

                                                  In reactie op: Eps lampje brand #18489630
                                                  Insigniauser
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    29 November 2014

                                                    Laat bovenstaande maar zitten.

                                                    EPS is iets met het inlaattraject. Vreemd dat er geen foutcodes zijn uitgelezen. Kan te maken hebben met een sensor (lmm, druksensor e.d.), lekke turboslang, EGR klep die blijft hangen.

                                                    Misschien meer info of het een diesel of benzine variant is met al dan niet een turbo?

                                                    In reactie op: Eps lampje brand #18489628
                                                    Insigniauser
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      29 November 2014

                                                      ESP (niet EPS) betekent dat er iets mis is met je Electronisch Stabiliteits Programma, oftewel er is iets aan de hand met de ABS (pomp, sensoren op de wielen) of in geval van een stuurhoeksensor moet deze (opnieuw) worden ingeleerd op de juiste manier.

                                                       

                                                      Vreemd dat er geen storingscode wordt gegeven. In zeldzame gevallen heeft t niets te maken met voorgenoemde zaken, maar bijvoorbeeld een zwakke accu oid.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 134)