Insigniauser

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 140)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: hoog verbruik #18556874
    Insigniauser
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 November 2014

      Het managementlampje brand al 1,5 jaar maar ze kunnen het niet vinden?

      Elke garage kan met OBD uitlezing precies vaststellen waar het brandende management lampje door wordt veroorzaakt! Dus jouw opmerking daarover is imo al vreemd.

      Ga naar een garage en vraag naar de codes die ze uitlezen en met dit lampje te maken hebben. Met de code(s) kun je gericht het probleem verhelpen. Beginnen meestal met een P of U en 4 cijfers

      Nu is het voor ons ook gissen.

      In reactie op: Hoort hier een plug of dop? afdichten? (waterlekkage) #18556831
      Insigniauser
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 November 2014

        Het lijkt erop dat er idd sprake is van een afgetaped gat (af-fabriek) dat door de tijd aan het vergaan is en daardoor lekt. De plaatst lijkt wel bij de ophanging van de achterbumper. Op de foto is e.e.a. al verwijderd om het zichtbaar te krijgen https://www.vauxhallownersnetwork.co.uk/threads/insignia-water-in-boot.766585/#lg=thread-766585&slide=0

        8FC1FC57-99B8-4C26-AA05-B0F128B80C8E

        Remedie zonder alles los te maken is afkitten. Water is een moeilijk probleem om vast te stellen waar het precies vandaan komt.

        Suc6

        In reactie op: Welke versnellingsbak #18556497
        Insigniauser
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 November 2014

          Mocht je nog eens gelegenheid hebben, check dan het volgende:

          – Versnellingsbak: kijk naar het lagerdeksel, dan weet je of je een probleembak hebt (linker op de foto) of de geupgrade versie (rechter op de foto) waarbij een extra oliekanaal aanwezig is voor de 3e/ 4e versnellings as. Als je voor de auto staat zit dit deel rechts onder de accubak. Als je op internet zoekt kom je genoeg tegen om te onderzoeken/ ontdekken of er al speling op de lagers zit in geval van de M32 type 1.

          Endcase-Comparison_d600

          – Cuppende banden kun je voelen. Strijk met je hand tegen de draairichting van het wiel in en voel je een “zaagtand” dan is het idd cuppen. Echter, cuppende banden zullen geen kloppende geluiden veroorzaken, dat kan wel een lager zijn of iets in de ophanging. Als je harder rijdt kan een lager gaan zingen. Het is wel lastig om tijdens het rijden precies te lokaliseren waar geluid precies vandaan komt. Pas als de wielen van de grond (op brug of lift) zijn kan eventueel op speling of geluid tijdens het draaien geluisterd worden.

          – mbt de vochtige koplampen, wellicht willen ze die droogmaken, maar als je er definitief vanaf wil zijn dan moeten ze vervangen worden. Is bekend probleem bij Insignia’s

          In reactie op: Insignia 2009 Probleempjes #18556428
          Insigniauser
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 November 2014

            De C0600:0A verwijst naar de versnellingsmeter rechtsvoor. Die geeft signalen te langzaam/ niet door aan de controlemodule. Dit kan veroorzaakt worden door:

            • Slechte massa
            • Stekkerverbinding gecorrodeerd
            • Kabelbreuk
            • Sensor defect
            • Module defect

            0600-0A / C06000A
            Circuit Intermittent
            Loose connections, intermittent wiring faults.
            Inspect connectors and wiring for intermittent issues, perform wiggle test.

            In reactie op: Insignia 2009 Probleempjes #18556425
            Insigniauser
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 November 2014

              De code c0600 duidt op een defect aan het flexride systeem. Echter, als je dit met een uitleesapparaat hebt gevonden, moet er ook bij staan welke sensor of circuit het betreft. Als je een uitleesapparaat hebt kun je dan ook de storingscode van de koplamp uitlezen?

              Vwb de c0600 code. Het hoeft geen defect te zijn aan een component. Het kan ook slecht contact zijn van een stekker of kabelbreuk. Als ik er wat langer over denk kan de storingsmelding van de linker koplamp ermee samenhangen.

              Weet je of je marters in de buurt hebt? Die houden van kabels en het zal me niet verbazen dat dit de reden is van de storing(en).

              In reactie op: Insignia 2009 Probleempjes #18556408
              Insigniauser
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 November 2014

                Service wielophanging is al vaker besproken. Heeft jouw auto een optie tussen normaal en sportstand te schakelen? Voelt de ophanging stug aan, ondank dat je in stand “Normaal” rijdt? Dan kan een sensor of iets in de gehele schokdemper defect zijn of een stekkeraansluiting gecorrodeerd. Kun je bij de dealer laten uitlezen.

                Vwb de verlichting: Komt deze melding altijd op “Auto” stand ongeacht welke lampen er gaan branden, dus zowel alleen DRL aan of ook met dimlichten? Heb je veel vocht in de koplamp?

                Welk type DRL heb je, de led of gloeilamp versie? Bij de laatste is de lamp een combi met 2 gloeidraden (21 en 5 watt). Als 1 van de 2 kapot is kan in het geval alleen de DRL zou moeten gaan branden (in Auto stand), het draadje van de 21 watt kapot zijn en daarom de melding geven, terwijl als het dimlicht brand alleen de 5 watt in de DRL lamp brand en komt de melding niet. Als je dimlichten branden doet de 21 watt niets en verklaart dit waarom je op de andere standen van de lichtschakelaar de melding niet ziet.

                 

                In reactie op: Insignia 1.4T 2015 versnellingsbak. #18556365
                Insigniauser
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 November 2014

                  Koppeling is hydraulisch bekrachtigd. Misschien een keertje laten ontluchten kan helpen. Mocht dat niets uithalen dan kan het schakelmechanisme wat “droog” zijn. Laat ze meteen de schakeltoren en onderdelen op de bak smeren in alle standen samen met de kabels (kun je eventueel ook zelf met teflon of PTFE spray).

                  Ben er niet zeker van of je een M32 gen1 of gen2 hebt. Dat kun je zien aan de zijkant bij het lagerdeksel. Hieronder is de linker Gen1 met de bekende lagerproblemen, rechts de Gen 2 met extra oliekanaal voor de bovenste lagers voor de 3e en 4e versnelling.

                  Lagerdeksel Gen 1 vs. Gen 2 M32 bak

                  Maar zolang je geen bijgeluiden hoort zou ik me om revisie nog niet te druk maken.

                  In reactie op: koelwaterlekage #18556204
                  Insigniauser
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 November 2014

                    Is idd warmtewisselaar/ oliekoeler. Zit achter spruitstuk en meestal pakking of scheur in behuizing.

                    In reactie op: Help, water bij mijn reservewiel (insignia) #18556203
                    Insigniauser
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 November 2014

                      taped over

                       

                      Hier zit je probleem. afdekking verwijderen, dan zie je de dop zitten. Meteen ook de bevestigingsclips bestellen, want die gaan kapot. Kwestie van schoonmaken en afkitten. Heb t 3 jaar geleden ook bij de hand gehad, nadien geen water meer in de kofferbak of reservewiel.

                       

                      Let wel op dat er soms bij het openen van het kofferbakdeksel water kan aflopen en in de kofferruimte valt. Is een onhebbelijkheid van dit model.

                      In reactie op: ET waarde voor velgen Insignia B #18552981
                      Insigniauser
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        29 November 2014

                        Als er ET49 in je velg staat is dat de ET waarde. Originele velgen voor de Insignia B zijn idd ET 49.

                         

                        Vwb de spoorbreedte, hoe en waar meet jij deze?

                        In reactie op: koplamp nodig #18552300
                        Insigniauser
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          29 November 2014

                          Hi Hussein, van welk type zoek je (A of B Insignia),  en heb je nu halogeen of Xenon? Je bent wat summier met de info over je auto.

                          In reactie op: Meriva A #18549701
                          Insigniauser
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            29 November 2014

                            Ik zou even langs een airco specialist rijden voor diagnose. Als een airco leeg is of te lage druk door lekkage schakelt deze uit beveiliging uit.

                            In reactie op: Trekgewicht Insignia B 2019 automaat #18549700
                            Insigniauser
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              29 November 2014

                              Ik zou hierover het RDW bellen, die hebben namelijk met de typegoedkeuring bepaald wat het maximale (geremde) aanhangergewicht is voor jouw auto.

                              Vwb de aanhangergewichten zoals je die ziet bij bijvoorbeeld Autoweek e.d. kloppen niet altijd. Vaak is dit copy-paste van een versie die dergelijke specificaties had en dit over alle modellen wordt gesmeerd in de tabellen, maar jouw auto kan daarvan afwijken. Kan idd te maken hebben met electrische vs. handbediende handrem, motortype te beperkt koppel, etc.

                              Een collega van me rijdt met een Ford Focus diesel van een bepaald type en bouwjaar, die mag op kenteken niet eens meer dan 300kg trekken. Volgens de info die hij destijds heeft opgevraagd, bleek dit te komen door een typegoedkeuring die niet goed is doorgevoerd. Maar als eigenaar ben je wel de klos.

                              In reactie op: Actie vereist, sluit motorkap #18547825
                              Insigniauser
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                29 November 2014

                                Aanvulling: Als ik zoek op de foutcode (B0099) kom ik veel dezelfde oplossingen tegen. Heb je de instructies uit de manual al geprobeerd om de motorkap te sluiten (na een impact)?

                                Voetgangersbeschermingssysteem

                                Actieve motorkap

                                Het voetgangersbeschermingssysteem kan het letsel van voetgangers bij een frontale botsing
                                helpen verminderen . Wanneer de sensoren in de voorbumper een bepaalde impact detecteren binnen het snelheidsbereik van 25 tot 50 km/uur, wordt het achterste deel van de motorkap opgetild om hoofdletsel van voetgangers te verminderen. Bovendien is de voorbumper ontworpen om beenletsel van voetgangers te verminderen. De actieve motorkap kan slechts één keer worden geactiveerd en blijft in opgeheven stand staan. Er verschijnt een bericht op het Driver Information Center. Roep zo snel mogelijk de hulp in van een werkplaats en pas daarbij de rijstijl aan om de actuatoren, scharnieren en motorkap te laten vervangen. Rijd niet met opgeheven motorkap . Na een frontaal ongeval kan de voorbumper intact lijken, maar de sensoren kunnen beschadigd zijn. Raadpleeg een werkplaats om de juiste functionaliteit van de sensoren te verifiëren. Het systeem wordt mogelijk niet geactiveerd onder de volgende omstandigheden:

                                ● De botsing bevindt zich buiten het bereik van de sensor.

                                ● De sensoren zijn beschadigd of geblokkeerd door accessoires.

                                ● De motorkap is geblokkeerd door sneeuw of ijs.

                                ● De voertuigsnelheid ligt niet binnen het bereik.

                                ● Het object is te klein.

                                Handmatig neerlaten van de motorkap

                                Nadat het systeem is geactiveerd, zijn de scharnieren van de motorkap heet. Niet aanraken. Om de geactiveerde motorkap handmatig neer te laten om naar de volgende werkplaats te rijden:

                                1. Trek aan de motorkapontgrendelingshendel.

                                2. Duw de veiligheidspal naar de linkerzijde van het voertuig.

                                3. Open de motorkap ongeveer. 20 cm en laat hem langzaam zakken zonder in te schakelen.

                                4. Duw de motorkap met beide handen naar beneden bij de achterste hoeken, in kleine stapjes, afwisselend rechts en links. Zorg ervoor dat u uit de buurt van de rand van de motorkap blijft om letsel te voorkomen.

                                 

                                In reactie op: Actie vereist, sluit motorkap #18547824
                                Insigniauser
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  29 November 2014

                                  Ik zou contact opnemen met de schadehersteller. Per slot van rekening is dit hun probleem, aangezien jij de schade daar hebt laten herstellen. Als er zaken zijn die alsnog vervangen dienen te worden (zoals je aangeeft via de garage bijv. de scharnieren), mogen zij dat alsnog gaan doen. De melding komt ergens vandaan en zomaar wegdrukken van deze melding kan gevolgen hebben voor de werking van het veiligheidssysteem.

                                  In reactie op: Comfort module #18544224
                                  Insigniauser
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    29 November 2014

                                    Electrisch verstelbare spiegels zijn wat anders dan spiegels die electronisch (met een motor) inklappen. Als je spiegels daar niet mee zijn uitgerust, heeft de comfortmodule m.i. weinig nut.

                                    In reactie op: Terugroepactie roest spoorsstangen (afbreekgevaar) #18544222
                                    Insigniauser
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      29 November 2014

                                      Vorige week ook brief gehad ivm terugroepactie voor mijn Insignia A MY 2011. Gaat waarschijnlijk alleen om modellen tot 2013 (Insignia A MY 2009- facelift).

                                      Voordat bij sommigen acute paniek uitbreekt: het gaat hier om een voorzorgmaatregel, omdat men bij een aantal (oude) exemplaren zodanige roestvorming heeft gevonden waardoor een mogelijke breuk kan leiden tot onveilige situaties. Van een daadwerkelijk probleem of voorgekomen gevallen van daadwerkelijke breuk is nog geen sprake. Voor hen die een oproep krijgen, afspraak maken (alleen bij de grotere dealers) en laten controleren. Daarna wordt aangegeven of de spoorstangen vervangen moeten worden.

                                      In reactie op: Dashboardwaarschuwingslampje? #18539230
                                      Insigniauser
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        29 November 2014

                                        ‘t Is soms wel eens fijn als mensen die dit soort vragen stellen ook feedback geven of het probleem is verholpen of hetgeen is aangedragen door anderen tot een oplossing heeft geleid.

                                        :scratch:

                                        In reactie op: Blauwe rook bij starten #18539229
                                        Insigniauser
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          29 November 2014

                                          Als je dit voor vervanging van de onderdelen niet had, teruggaan naar de reparateur. Mogelijk is er iets niet uitgevoerd zoals het hoort of een defect aan de vervangen onderdelen. Het lijkt me niet meer dan normaal dat het aan hen de taak is uit te zoeken wat er aan mankeert en te fixen.  Dat heet garantie op reparatie.

                                          Klacht ook schriftelijk indienen.

                                          In reactie op: Helluppp Insignia voorkant schade #18539227
                                          Insigniauser
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            29 November 2014

                                            Lijkt me zinvol dit asap met je eigen verzekering af te kaarten. Geef aan dat je de auto nodig hebt voor je vakantie, wellicht kom je in aanmerking voor een leenauto/ vervanging tijdens het herstel.

                                             

                                            In reactie op: Dashboardwaarschuwingslampje? #18536544
                                            Insigniauser
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              29 November 2014

                                              Toevallig iets op de achterbank gehad? Dit zijn de waarschuwings indicatoren voor de gordels van de achterzittingen. Blijkbaar zat/ lag er iets met redelijk gewicht op de middelste en rechter zitting

                                              In reactie op: Schakelen tussen acc en cc #18524236
                                              Insigniauser
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                29 November 2014

                                                Misschien een software-update nodig? Vraag bij de dealer of er updates zijn voor jouw klachten.

                                                Enige hulp die ik je kan meegeven als tijdelijke work-around is auto aan de kant waar dat veilig kan, motor uit, opnieuw starten en dan zou het weer moeten werken. Zijn het steeds dezelfde plekken waar dit voorkomt (bijv. in tunnels)? De Westerschelde tunnel is berucht om het op hol laten raken van ACC.

                                                In reactie op: Coulance regeling en rechten. #18524234
                                                Insigniauser
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  29 November 2014

                                                  Als het een nieuwe auto betreft kun je het wellicht gooien op het “non-conformiteitsbeginsel”. Als consument heb je bij nieuwe producten bescherming dat garantie niet ophoud na de fabrieksgarantie, omdat je mag verwachten dat hetgeen je hebt gekocht mininmaal een aantal jaren probleemloos moet functioneren. Waarom zijn de koplampen bij de eerste aangifte van de klacht niet gewoon onder garantie vervangen?

                                                  Daarnaast, ik neem aan dat je bij je dealer (als dan niet) schriftelijk deze klacht hebt ingediend bij de eerste symptomen? Wie heeft jou toen gezegd om het aan te kijken? Koplampen waarin zoveel water staat dat je goudvissen kunt houden is zowiezo geen condens. Ik zou diegene erop aanspreken, en zonodig een proces opstarten via bijv. een rechtsbijstandverzekering en/of bij de branchevereniging om dit aan te kaarten.

                                                  In reactie op: toerental verlichting #18524227
                                                  Insigniauser
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    29 November 2014

                                                    @ Pierre, ik weet niet waar je woont, maar ik heb recentelijk van mijn MY2011 Insignia A de tellerverlichting laten vernieuwen door KMS in Apeldoorn.

                                                    Kosten zijn rond 200 euro. Dan worden alle verlichting led’s in de klokken vervangen (ivm eventueel kleurverschil).

                                                    Het probleem wordt veroorzaakt dat door ouderdom en temperatuurwisselingen in de auto de led’s contact met de printplaat. Slecht contact wordt veroorzaakt door het gebruikte tin, namelijk zonder loodtoevoeging waardoor de solderingen sneller losscheuren. Nieuwe led’s worden door KMS bevestigd met loodhoudend tin, en zou dan in principe niet meer mogen loskomen.

                                                    Ik zou contact opnemen met KMS Apeldoorn. Je kan je klokken zelf uitbouwen en opsturen (instructies op de site) of op afspraak langsgaan en ze kunnen het voor je in- en uitbouwen. Garantie is 2 jaar op de reparatie.

                                                    In reactie op: Beste kabel android auto #18510489
                                                    Insigniauser
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      29 November 2014

                                                      Naast de 90 graden haaks op de lange zijde zijn er ook usb A naar usb C haaks op de korte zijde. Misschien is dat wat voor je?

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 140)