Insignia_driver

Aangemaakte reacties

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Voorstellen/vragen Insignia 2.0 Turbo 4×4 #18321902
    Insignia_driver
      Lid sinds:
      30 July 2016

      Oké, dank je wel voor de tip! Lang wil ik er hoe dan ook niet mee doorrijden, maar op dit moment komt het nu eenmaal niet zo handig uit omdat ik het nogal druk heb. Maar bij volgende beurt moet de herstelling sowieso dan maar gebeuren. Overigens had garagist wel aangegeven dat het ermee doorrijden niet meteen schade zou opleveren aan de auto, al kan ik me inderdaad wel voorstellen dat het niet wenselijk is om er nog duizenden kilometers mee te rijden.

      Het probleem van je airco zou ik overigens niet direct weten. Heb ik namelijk nooit problemen mee gehad. Die heeft dit jaar zijn normale onderhoudsbeurt gehad (zodat ie geen vervuilde lucht de auto in zou blazen et cetera), en verder ook geen gedoe. Als ik jou was zou ik daarmee even terug naar de garage gaan en het probleem voorleggen. Als ze er 2 weken geleden wat aan hebben gedaan, is het niet normaal dat ie het niet meer doet wat betreft koele lucht blazen. Hebben ze wellicht wat fout gedaan. Hoop in ieder geval voor je dat het voorlopig even het laatste is waarvoor je naar de garage moet, want je hebt wel al een aardig parcours afgelegd. Want 100 % functionerend is het gewoon een topauto. Als je dat gewend bent, gaat het rijden in andere auto’s (weliswaar van lager segment) behoorlijk tegenvallen kan ik je vertellen. ;)

      In reactie op: Voorstellen/vragen Insignia 2.0 Turbo 4×4 #18321899
      Insignia_driver
        Lid sinds:
        30 July 2016

        Beste forumleden,

        Ook ik ben in het bezit van een Opel Insignia 2.0 Turbo 4×4 met 220 PK. Heerlijke wagen om in te rijden, dat spreekt voor zich. Betreft ook een geïmporteerd voertuig uit Duitsland en daar rij ik nou al ruim een jaar mee. Tot nu toe helemaal geen gekke dingen meegemaakt. Een keer een behoorlijke kost gehad, maar dat heb ik te danken aan de geweldige wegen van onze Zuiderburen: toen zat er een barst in de voorruit die niet meer te herstellen viel (door steenslag dus), en die moest dus vervangen worden. :(

        Nu heb ik wel al een paar dagen ook die melding “Service achteras”, gevolgd door de melding “Service AWD”. Ook hier de computer laten uitlezen door de plaatselijke Opel-dealer. Lijkt niet zozeer aan sensors te liggen, maar aan een in ieder geval niet goed functionerende pomp (de K47, volgens de computer). Door de monteur is het uitgelegd dat de achteraandrijving niet genoeg gesmeerd wordt en de auto dus in principe alleen op voorwielaandrijving draait. Iets wat ongetwijfeld klopt, want na het nemen van een rotonde lijkt het inderdaad of die achteraandrijving een beetje gaat ‘tegentrekken’; zonder dat die auto gek gaat doen of gaat slippen. Nu heb ik te horen gekregen dat ik me daar helemaal niet zo druk in hoef te maken, en dat ik de herstelling gerust kan laten uitvoeren bij een volgende beurt. Het kostenplaatje geeft wel aanleiding om druk over te maken: die nieuwe ‘pomp’ inclusief montage kost rond de € 1 000. Bij een tweedehands pomp zouden de kosten de helft lager liggen. Maar zo’n tweedehands pomp ligt niet bepaald voor het rapen, aangezien deze modellen in Nederland niet dik gezaaid zijn, en zo’n pomp specifiek voor deze modellen zijn gemaakt.

        Na het een en ander doornemen valt dit enigszins mee; ik lees hier verhalen over problemen met de koppeling, en dat is effe wat vervelender. Alleen jammer dat deze reparatie toch nog vrij duur uitvalt. Garagehouder zelf schrok zelf ook van de hoge prijs voor deze herstelling. Aan de ene kant wil ik die herstelling wel laten uitvoeren, de wagen is het mij zeker waard. Dat was één van de consequenties van een duurdere wagen: een herstelling of beurt zijn al gauw duurder dan bij bijvoorbeeld een Corsa. Alleen vraag ik me af of er via een andere weg geen pomp meer zou te vinden zijn voor mijn auto.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)