Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
had gisteravond niet meer op het forum gekeken, ben gelijk marktplaats op gegaan en een set op de kop getikt voor 150 euro 13.000km oud, zaterdag even open maken dan maar.
Heb zelf een Astra G 2.0 16v Turbo
Ook sinds ik hem heb licht getik in mn motor, dacht ook aan klepstoters, was ik naar de garage gegaan, ja dat is astra g eigen, hoe je je geen zorgen om te maken.nou net thuis van pech langs de weg, ra ra, storings lampje brande, motor snapte het leven niet meer, zachte tik was veranderd in een harde tik, zat een liter te weinig olie in terwijl ik deze pas nog op peil gebracht had. 1 van de klepstoters is dus aan zn einde en daardoor zit ie lekker olie te verbruiken.
Mooi binnenkort dan maar een setje klepstoters van ca. 40 eu per stuk? x 16 vervangen. :lol:
Heb vandaag nog geen kans gehad om aan de multistekker te meten, maar toen ik achter een andere auto reed vanochtend, mertke ik dat toen ik mijn xenon probeerde, dat de rechter eerst even aan ging totdat hij zeg maar op sterkte is en toen pas viel hij uit.
Blijkbaar doet hij het dus wel eventjes als hij een tijdje uit heeft gestaan ofzo…sorry op een of andere manier 2 keer aangemaakt, deze mag weg
@Calibrainpower wrote:
Als je achterklep open staat kun je het cabriodak niet openen of sluiten, dus er zit zeker wel een schakelaartje wat doorgeeft of de klep open of dicht is. Ik zou het in dat circuit gaan zoeken.
IDD het achterklepslot heeft wel degelijk te maken met het dak, zoals ik al zei heb ik dus alleen het probleem als mn achterklepslot niet werkt tijdens het bedienen van de vergrendeling.
Het slot zelf heeft ook een sensor want er loopt een kabeltje naar toe.
Toen ik de accupolen los had gehaald om de storing te wissen, deed mn dak het weer.
Toen ik het de volgende dag dicht ging bouwen en alle stekkertjes had aangesloten deed hij weer moeilijk.
Vervolgens had ik alle stekkers losgekoppeld behalve het motortje voor mn slot en mn 3e remlicht.
Toen deed hij het weer een stuk beter, alleen weigert hij af en toe, maar meestal werkt mn dak.
Ik denk dat de sensor/schakelaar in het slot zelf problemen levert, en dat het daardoor soms niet wil werken.Zoals ik al zei, het systeem van mn dak werkt verder prima, ramen werken naar behoren, motoren werken naar behoren, het enige probleem is dat hij zo nu en dan niet wil openen en dat is alleen als mn achterklep dus niet werkt zeg maar.
maargoed eens kijken of die sensor/schakelaar defect is en of er daardoor een permanente storing in zit o.i.d.
Nou ben ik laatst naar de garage geweest, mn zekering 40 klapte er namelijk elke keer uit (zekering elektronische motorkoeling), elke keer als die zekering klapte dan kapte mn ven ermee. Die vent van de garage voelde met een pen aan mn ven en zei, 80% zeker dat je ventilator te zwaar draait waardoor je zekering er steeds uit klapt. Dus ik probeerde eerst een iets zwaardere zekering (ipv 5, nu 7,5) daarmee kon ik net wat langer rijden namelijk. Toen dacht ik, ik waag de gok en ik bestel bij Hofland een nieuwe ven. Nieuwe ven erin gezet, nu klapt die 7,5 zekering er ook meteen uit ipv na een paar dagen.
Het gekke is, je zou zeggen die zekering klapt eruit als mn motor warm is en die ventilator wilt draaien. Maar ook met koude motor, met de airco uitgeschakeld, is het een kwestie van motor starten paar seconden wachten en hij klapt eruit.
Ik ben er nu een beetje klaar mee, is er iemand van jullie die precies weet waarvoor die zekering is, iemand met een schema ofzo en een idee waar het aan kan liggen?mvg
ja dat zou inderdaad goud zijn haha, ik zat net in mn auto liet hem ff afkoelen (zoals altijd ivm turbo jeweetzelluf:agent) maar kreeg toch de indruk dat mn ven niet aanslaat terwijl die dat wel deed toen ik hem net had. Hopelijk is het gewoon een relais dan kan ik weer knallen. Gelukkig rijd ik geen lange stukken.
Ik zal van de week wel laten weten wat er aan de hand was.
toedels
Hey,
ja mn ven slaat als het goed is gewoon aan, tijdens het rijden blijft ie ook gewoon netjes op temperatuur.
Het was niet mn motormanagementlampje alleen mn dat lampje van elektronisch gestuurde motorkoeling, en startonderbrekingslampje ofzo. Volgende week maar eens langs de garage. Ben zelf monteur alleen heb geen opel uitleesapparatuur dus daarom dacht ik misschien of jullie een kwaaltje wisten.mvg
-
AuteurBerichten